29 במרץ 2024 11:58
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

להקת תיאטרון מחול ירושלים  דאבל פאס "Double Pass"

להקת תיאטרון מחול ירושלים  דאבל פאס "Double Pass"

קרדיט אלי כץ

תאטרליות מהולה לפעמים בהומור וביצוע אדיר, אפילו מהפנט

להקת תיאטרון מחול ירושלים בתנופה מקצועית אדירה ולמרות משבר הקורונה שפקד גם אותה העלתה שורה של מופעים משובחים  כגון "שובו של חד הקרן" ו"אמורפיה נגד הצורות". בימים אלה הלהקה לקראת ערב בכורות נוסף – "Double Pass"  שעלה ב 11 למאי 2022, בשעה 20.30 בתיאטרון סוזן דלל. הלהקה ובה 6 רקדנים תציג בבכורה 2 יצירות. האחת מאת: נועה צוק, יוצאת להקת בת שבע. השנייה מאת פבלו ג'ירולמי, יוצר איטלקי, שזכה פרסים על יצירתו האחרונה MANBUHSA. ג'ירולמי התארח בישראל לצורך עבודתו עם תיאטרון מחול ירושלים בחסות המכון לתרבות איטלקית.

נועה צוק בשיתוף אהד פישוף עלתה את עבודתה "קולות מתא המטען" בו היא מפרקת ומארגנת מחדש חומרים מעבודה שיצרה ללהקת "Frontier Danceland" הסינגפורית בשנת – 2014 .

היצירה מציגה מבנה מודולרי, המבוסס על תמונות נפרדות ומאופיינות. תהליך פירוק והרכבת העבודה המקורית והתחביר התנועתי המובחן של היצירה אל מול רקדני הלהקה, הרחיב את האפשרויות הגלומות בעבודה באיכויות "פרפורמנס" חדשות.

זו יצירה הומוריסטית משהו, יש בה תנועות ועוויתות לא רגילות ואולי חדשני על בימת המחול. כששה רקדנים ורקדניות מתחלפים בתפקידים שונים על הבמה התנועות מביעות משהו לפעמים דומה על הנחתה לפעמים משהו אחר. יש פה דו שיח תנועתי תיאטרלי מאוד.  המחול הקבוצתי מאוד מרשים במבנה והתנועה, הקטעים עם המיקרופון והצבת שלט מאוד הומוריסטיים כמו גם הבעת הפנים של "הקריינית.  עבודה מעניינת של נעה צוק לתיאטרון מחול ירושלים והפגנת יכולת אדירה של המבצעים, מהפנט.

נועה צוק ואהד פישוף – נועה צוק היא רקדנית וכוראוגרפית שרקדה 12 שנים בלהקת בת-שבע. כיום היא יוצרת ללהקות ומופיעה עם עבודותיה ברחבי העולם. אהד פישוף הוא אמן רב-תחומי, הפועל בשדות הסאונד, המחול, הפרפורמנס והאמנות החזותית. צוק ופישוף עובדים יחד מאז שנת 2008. עבודותיהם נוצרו והוצגו בהזמנת להקות מחול, פסטיבלים ומוסדות אמנות ברחבי העולם. ב-2019 ייחד המרכז לאמנות עכשווית בתל אביב תערוכה גדולה לעבודתם המשותפת, אשר כללה רטרוספקטיבה של עבודות וידיאו ואת מופעי בהכורה של יצירת המופע החדשה שלהם, רקונטו קון.

 

היצירה השניה שובו של החד קרו  של היוצר ומנהלה האומנותי של הלהקה איל נחום.

שונה לחלוטין, אולי אותם הרקדנים והרקדניות אבל שונה מאוד, יש פה פס קול וקצב משגע, האפלוליות ומשחקי התאורה מעולים ותואמים לאווירה על הבמה. התלבושות מהממות ולפעמים הרגשתי במופע דוגמניות כשהרקדניות צעדו על הבמה. יש במחול הזה תנועה על הרצפה כמו יצירת "גל" שטרם ראיתי בביצועים אחרים , הרקדנים והרקדניות מפגינים כושר תנועה מעולה היוצרת את הקבוצה מהבדידים והזוגות , היכולת וההנפות והגמישות שהופגנה בערב זה מאוד מרשימים.

הפנינה של הערב

פבלו ג'ירולמי העלה את-It’s upstairs. Now girl” ", עבודה אשר יוצרת מבנה כוריאוגרפי מהודק בהשפעת הרעיון האנתרופולוגי, שהתפתחותה של ציוויליזציה טמונה דווקא בעזרה ובחמלה לזולת. זאת בעקבות שרידים קדמונים של עצם ירך שהתאחתה, המעידה על תחילתה של ציוויליזציה של קבוצה, שאפשרה טיפול ודאגה לזולת בניגוד להכחדתם של פצועים וחלשים בטבע.

האירוע נתמך ע"י המכון לתרבות איטלקית, מנהל אומנותי: איל נחום.

"Double Pass

31/05/22   / שעה 20:30   סוזן דלל, תל אביב

09/06/22  בית הנוער העברי (בית הלהקה) ,ירושלים

01/07/22   סוזן דלל, תל אביב

02/07/22  סוזן דלל, תל אביב

לינק לרכישת כרטיסים: https://suzannedellal.org.il/shows/%d7%aa%d7%99%d7%90%d7%98%d7%a8%d7%95%d7%9f-%d7%9e%d7%97%d7%95%d7%9c-%d7%99%d7%a8%d7%95%d7%a9%d7%9c%d7%99%d7%9d-double-pass/

 

אתר הלהקה: https://jdt-company.com

 

שתפו את הפוסט!