29 במרץ 2024 12:01
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

" למה זה מגיע לי " קומדיה תוצרת צרפת

 

הסרט דן בבעיה של נישואין מעורבים בין גזעים ודתות, זאת על ידי הצגת משפחה צרפתית בורגנית קתולית אשר שלש מבנותיה בחרו להינשא לבני דתות אחרות. הבת הרביעית בחרה לה חתן קתולי אבל מה לעשות הוא אפריקני…

הבמאי פליפ דה שברון אומר, " קומדיה היא דרך נהדרת לדון בבעיות רציניות, אך בדרך קלילה יותר" הבמאי מנסה להראות לנו את הפערים בין הצרפתים השורשיים ובין המהגרים הרבים שרוצים מאוד להשתלב ולהרגיש בבית ולהיות חלק מהסביבה.

שלושת החתנים, מוסלמי ממרוקו, סיני, ויהודי אינם מחבבים זה את זה ( בלשון המעטה), אך מה קורה כאשר מגיע לבית חתן אפריקני? ההמולה רבה , פתאום הם מאוחדים נגד הנישואין האלו, ויכוחים והתנגדויות ושברון לב של ההורים. זאת ועוד המפגש בין ההורים ( האב ) הצרפתי עם החותן האפריקני מגיע לשיאים שבהם הקהל צוחק והלב כואב. אבל דווקא הניגודים הללו הם שיוצרים דרכים מוזרות לאחדות דעים.

הסרט מצחיק ומהנה אולם אינו מעמיק בבעיה הזו של המהגרים בצרפת והתבוללותם בתוך האומה הצרפתית ממש. יש הרגשה שהבמאי נזהר שלא לפגוע ברגשות הדתיים של אף אחד מהגיבורים והדתות ומגיש לנו את הבעיה על מגש של קומדיה חביבה ומצחיקה ומומלצת.

image0011

בימוי : פיליפ שברון Phillipe Chauveron

הפקה: רומן רויטמן

תסריט ודיאלוגים: פיליפ שברון וגאי לורן

צילום: וינסן מתיאס

עריכה: סנדרו לבזי

מוסיקה מקורית: מרק שוארין

עיצוב: פרנסואה עמנואלי

תלבושות: איב מארי ארנו

 

משתפים

קלוד ורניי: כריסטיאן קלבייה Christian Clavier

מארי ורניי: שנטל לובי Chantal Lauby

דויד בנישו: ארי אביטן Ary Abittan

רשיד בנאסם: מדי סדון Medi Sadoun

שו לינג: פרדריק שו Frederic Chao

צ'רלס קופי: נום דיאורה Noom Diawra

איזבל ורניי: פרדריק בל Fredreique bel

אודיל ורניי : ג'וליה פייטון Julia Piaton

סגולן ורניי: אמלי ראן Emille Caen

לור ורניי: אלודי פנטן Elodie Fontan

אנדרה קופי: פסקל נזונזי Pascal Nzonzi

מדלן קופי: סלימטה קאמטה Salimata Kamte

ויויאן קופי ; טיטיאנה רויו Tatiana Rojo

צרפת , 2013

97 דקות , צרפתית תרגום לעברית

הסרט מופץ על ידי קולנוע חדש בע"מ

החל מה- בסינמטק תל אביב , קולנוע כוכב רמת השרון וברחבי הארץ

 

 

 

כמה נושאים שעלו בראיון עם הבמאי

ש: איך עלה הרעיון של הסרט

ת: ביום שהבנתי שמבחינה סטטיסטית צרפת היא אלופת העולם בנישואי תערובת. מחקרים שונים טוענים שמדובר ש 20 אחוז בערך מן החתונות המתקיימות בצרפת הן בין אנשים המגיעים מרקעים, מוצאים ודתות שונות. אצל השכנים שלנו באירופה זה עומד על שלושה אחוז.

 

ש:האם זה משהו שהכרת מחייך שלך?

ת: אני בא ממשפחה קתולית בורגנית. וכך ראיתי אלו בעיות עולות כשנעשית תערובת כזו במשפחה כמו שלי. למרות שהתגובות היו הרבה יותר טובות מאשר אצל גיבורי הסרט. אחי היה נשוי לבחורה שמשפחתה מארצות המגרב. בעוד שאני חייתי עם אישה אפריקאית. התסריטאי שבי השתלט עלי ורציתי לבדוק מה קורה כשמשפחה אחת צריכה להתמודד עם ארבע חתונות מעורבות.

רציתי שזו תהיה קומדיה, לכל אחת מן הדמויות יש את הפגמים שלה, אבל רציתי שנוכל לצחוק מהם. בחנתי את הגרסה הראשונה של התסריט עם חברים מקבוצות אתניות שונות.

 

ש: ומה היתה התגובה?

ת: ראיתי מיד שזה מצחיק ושזה עובד. במיוחד כשהבנתי שאנחנו מתארים משהו אמיתי.

גם קיבלת הצעות קטנות מכל אחד מהם שאיפשרו לי להעשיר את התסריט ולהפוך אותו לאותנטי יותר.

ש: לארבעת החתנים המגיעים כל אחד ממוצא שונה יש משהו משותף. הם רואים את עצמם כצרפתים לכל דבר.

ת: הרבה ילדים של מהגרים אמרו לי שהם חששו שלא יתקבלו כצרפתים לכל דבר.

הסצינה עם שירת ההמנון מאפשרת לי להתייחס לזה. אבי הבנות לא ביחסים טובים עם החתנים אבל כשהוא שומע אותם שרים את ההמנון הוא פתאום מתייחס אליהם אחרת ומתרגש.

ש: אפשר לומר שעשית את סרט מאחורי הקלעים הארוך ביותר שנשעה בהיסטוריה של הקולנוע הצרפתי.

ת: היתה כזו אווירה נהדרת בין השחקנים שלעיתים הם עשו דברים מעבר לטקסט. יש לנו כל כך הרבה טייקים שמבטאים את הדמיון והיצירתיות של כל אחד. צחקתי הרבה בצילומים. היו רגעים שהאווירה הטובה על הסרט "פגעה" בנו, קיבלנו המון תלונות מן השכנים…

 

ש: האם הקהל אוהב קומדיות יותר?

ת: קומדיה היא דרך נהדרת לדון בבעיות הכי רציניות. אבל בדרך קלילה יותר. למרות זאת לא תכננתי לעשות סרט שהוא "סרט מסר" הצופים לא צריכים לחשוב על המסרים. אני חושה שהם צריכם להיות נינוחים, ליהנות. אנחנו חיים במדינה נהדרת שהתגברה על הרבה משברים.

 

ש: אתה אופטימי?

ת: כן באופן כללי כן. המשבר שגדלתי במהלכו, אני זוכר שכשנסעתי באוטובוס שלקח אותי לפנימייה בה למדתי בסוף שנות ה 70 ראשית ה- 80 , ראיתי שלטים בהם היה כתוב, "שלושה מליון מובטלים, שלושה מליון מהגרים". מאז למדנו שאנחנו יכולים לחיות ביחד בשמחה, אנחנו עושים את זה כל יום. צרפת היא ארץ נהדרת כל כך עשירה ויפה.

 

 

 

 

 

 

שתפו את הפוסט!