25 באפריל 2024 15:31
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גלריית "החווה" בחולון מציגה תערוכה חדשה "בהילוך גבוה"

במקביל לתערוכת האופניים במוזיאון העיצוב חולון

"ללא מעצורים – 100 זוגות אופניים אייקונים",

העוסקת באופניים כפריט עיצוב, חדשנות, אופנה, ספורט וסגנון חיים

גלריית "החווה" בחולון מציגה תערוכה חדשה במסגרת העונה הישראלית לעיצוב בחולון:

"בהילוך גבוה"

מעצבים, סטייליסטים ואנשי אופנה מציגים

 אופניים כפריט אופנתי וכמקור השראה : ריהוט, טקסטיל, גופי תאורה, תכשיטים, תיקים

עיצוב מחדש של אופניים – אופניים בפרשנות אישית של מעצבים וסטייליסטים

30/11/13 – 1/2/14

גורית מגן

מוזיאון העיצוב חולון יציג החל מ14 בנובמבר 2013 תערוכה חדשה ומקורית המוקדשת  לאחד החפצים המוכרים  בעולם – אופניים.

התערוכה "ללא מעצורים – 100 זוגות אופניים אייקונים" תאפשר מבט מקרוב על האופניים, כלי תעבורה אישי שסימל לאורך מאות השנים את חופש התנועה באופן שוויוני, והפך בשנים האחרונות לאביזר המסמל את תרבות הפנאי והלייף סטייל.

במקביל לפתיחת התערוכה במוזיאון העיצוב, תוצג בגלריית החווה בחולון החל מ 30/11/13 ועד ל 1/2/14, תערוכה חדשה – "בהילוך גבוה" המבקשת להציג את האופניים כבסיס עיצובי לאמנות, לאביזרים  ולאופנה.

אוצרות התערוכה, אלינור גווילי ואורנה פונדק, בחרו לתערוכה מעצבי מוצר אופנה וסטייליסטים המתייחסים לאופנים, כל אחד בדרכו הייחודית, אל האופניים  כמשקפים סגנון חיים, תרבות ואופנה לצד חדשנות עיצובית וטכנולוגית.

חלק מהמציגים  משתמשים בחלקי אופניים לעיצובים שלהם – כחלק מאסכולת ה- ready made , אחרים רואים ברכיבה על אופניים תרבות שיש להתאים לה פריטי לבוש ועיצוב.

בין המציגים בתערוכה:

מרוות חכרוש, בוגרת המחלקה לצורפות בבצלאל, תציג תכשיטים עשויים מחלקי אופניים. אימה של מרוות, זהרה עבד אל קצר סופי, הראשונה שרכבה על אופניים בישראל, מהווה מקור השראה לעבודותיה.

המעצב התעשייתי, קובי סיבוני,  יציג פסל עשוי חוטי ברזל המדמה רכיבה על אייל כרכיבה על אופניים. הפסל מרמז על חזרה לשורשיות. סיבוני שאב השראה משבט קטן בצפון מונגוליה בשם "דוקה" DUHKA)). שבט של רועי איילים הנוהגים לרכוב על האייל תוך כדי אחיזה בקרניים .

לנה קרסנו בסקי וטליא ינובר מעצבות מסטודיו אושקי יציגו מנורת לדים שולחנית העשויה מגלגל אופניים ישן, מברזל ומעץ. מנורת השולחן הינה פריט עיצובי חדש המתווסף לסדרה מוגבלת של חמש מנורות עומדות אשר נמכרו ב -2012 בבית המכירות "תירוש". ההשראה לעיצוב נובעת מאסכולת  ה- ready  made ומהמבניות של גלגל האופניים. גלגל האופניים נשלף ממקומו ומקבל מקום חדש המנותק מהשימוש הקודם.

עדי עופרי , מעצבת הטקסטיל, בחרה לעצב קולקציה בהשראת אופני קרקס ותלת אופן. צבעוניות, תנועה וחוסר סימטריה מונחים ביסוד קולקציית הצעיפים המוצגת בתערוכה.

עדית שטרן, מעצבת תכשיטים,  תציג תכשיטים המעוצבים מחלקי אופניים. התכשיטים מחברים בין הרוכבת לאופניים תוך מתן תחושה של תנועה וזרימה.

שלומית אופיר, מעצבת תכשיטים, מציגה תכשיטים בהשראת אופניים .

אילנית נאוטרה, מעצבת תיקים ואביזרים מפנימיות של אופניים. המעצבת בחרה ליצור תמונה מאבקת צמיגי אופניים תוך התייחסות לתנועה מעגלית ולחומר פשוט כמו צמיג יחד עם ברק של עיצוב ייחודי וחדשני.

פרק מיוחד בתערוכה מוקדש לעיצוב מחדש של אופניים. 6 זוגות אופניים ישנים ובלויים קיבלו חיים חדשים ע"י 6 מעצבים וסטייליסטים, אשר עיצבו את זוג האופניים בהתאם למשמעות שהם מסמלים עבורם. כך למשל:

האמנית אירה סימונוב תציג זוג אופניים בשם "Fields of dreams " שעליהם מחוברים פרפרים, המייצגים עבור האמנית חלומות ורגעים של אושר.

המעצב התעשייתי, אייל רגב, יליד קיבוץ גבעת ברנר, יציג את זוג האופניים כסברס קוצני כמקור זיכרון לילדות הישראלית בקיבוץ ולהיותו צבר.

מעצבת האופנה, אפרת ון קלוטן– בוחרת בצבע שחור שהוא בנאלי ופשוט לכאורה, אך גם ביטוי לאלגנטיות ומסתורין בניחוח על- זמני. האופניים מייצגים את התנועה ואת ניתוק הצבע השחור מהזמן והמרחב, מעין ישות בפני עצמה.

מעצבת בגדי ילדים חווה לוי רוזלסקי, בחרה לשלב שאריות בדים צבעוניים מהקולקציה האחרונה שלה במתכות הקרות של אופני הילדים. האופניים והילד הרוכב עליהם יוצרים ניגוד של רכות וחוזק. הרכיבה מעניקה תחושת שמחה וחופש בתוך הגבולות המטושטשים של המרחב הגדל כתוצאה מהרכיבה על האופניים.

בנוסף לכך, חלק ממתחם הגלריה יוקדש לבוגרי האקדמיה לעיצוב FA29. המעצבים אופנה בהשראת אופניים. הבוגרים בחרו בנושאים שונים הקשורים להתפתחות ההיסטורית של האופניים ולהיותם אחד הגורמים המרכזיים בשינוי מעמד האישה. הבגדים עוצבו מחומרים שונים, תוך שימת דגש על יצירתיות בעיצוב, הכוללת עבודות יד לצד שימוש בברזל וחלקי פנימיות של גלגלי אופניים ושילובי חומרים מעניינים אחרים.


אירוע הפתיחה: שבת 30/11/13  בשעה 11:00

בגלריית "החווה"

רח' הנחושת פינת רח' המלאכה, א.ת חולון

טלפון: 035596590

הכניסה חופשית

שתפו את הפוסט!