24 באפריל 2024 0:32
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחברות שחורות"- סדרה בת 5 פרקים של כאן 11 ושלומי אלקבץ, הרוקם את סיפור החיים של אחותו רונית אלקבץ

מחברות שחורות"- סדרה בת 5 פרקים של כאן 11 ושלומי אלקבץ, הרוקם את סיפור החיים של אחותו רונית אלקבץ, אחת היוצרות החשובות בקולנוע הישראלי

הפרויקט התעודי "מחברות שחורות", זכה בפרס הסרט התיעודי הטוב ביותר בפסטיבל הקולנוע ירושלים והוקרן בפסטיבל קאן היוקרתי

 

הסדרה מתעדת את המסע הקולנועי אחר חייה של אחת השחקניות הגדולות והחשובות בתולדות הקולנוע הישראלי ומספקת הצצה נדירה לחיה. בזכות עשרות שעות תיעוד משפחתי, נשזרת לנגד הצופה יצירת אמנות אינטימית, המספרת את סיפורה של רונית ומשפחתה.

 

הסדרה בת ה- 5 פרקים תשודר החל מה- 18 ביוני, יום שבת בשעה 21:15, ב- כאן 11 ובדיגיטל

קרדיט צילום – שלומי אלקבץ, באדיבות כאן 11

"אדם מצלם את חייו. צילם התחלה. וגילה שצילם את הסוף." (שלומי אלקבץ)

שלומי אלקבץ מחליט לצאת למסע לשכתוב ההווה והעתיד, בניסיון להציל את אחותו מנבואת מוות של קורא בקלפים. שלומי, יוצר מוערך שחתום על שלל יצירות קולנוע ישראליות, צילם יומני וידאו לאורך שלושה עשורים.  את היומן המתגלגל צילם במרוקו, בקריות, בתל אביב ובפריז, ואגר שעות רבות של צילומים משפחתיים, לצד חומרי גלם מתוך טרילוגיית הסרטים ("ולקחת לך אישה", "שבעה" ו"גט") שכתב וביים יחד עם אחותו, שותפתו ליצירה.

הסדרה מגוללת סיפור של אהבה ופרידה וחושפת דיוקן אינטימי ואמיץ של צמד יוצרים פורצי דרך. שני האחים עוברים מעיר לעיר, מהעלילתי לדוקומנטרי, מהמוות אל החיים, ומספרים את סיפורה של המשפחה המזרחית, על מורכבותה וייצוגיה במציאות ובקולנוע.

הפרקים העוסקים ברונית אלקבץ מלווים אותה עד מותה בטרם עת וחושפים חומרים רגישים ומרגשים שלא נחשפו עד כה. את הסדרה ערכה ג'ואל אלכסיס, מהעורכות הבכירות בישראל. בסדרה מופיעים מרים ואלי, הוריהם של שלומי ורונית.

קרדיט צילום – שלומי אלקבץ, באדיבות כאן 11

המוזיקה שמלווה את הסדרה הוקלטה במיוחד עם התזמורת הפילהרמונית של ראשל"צ, המונה 80 נגנים. המלחין-מנצח-מעבד, רפי קדישזון, עיבד מחדש לטובת הסדרה את יצירתיו של המלחין האמריקאי, ברנרד הרמן, לצד איציק כהן שעיצב את פס הקול של הסדרה, ואת אקורד הסיום המוסיקלי כתבה הזמרת-יוצרת, דקלה.

 

בימוי: שלומי אלקבץ

הפקה: שלומי אלקבץ, גלית כחלון (דו בו גרסו פילמס) וכאן 11.

שתפו את הפוסט!