23 באפריל 2024 17:59
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחול בת שבע THE LOOK ג'ורג' וזלמן וגם חלב שחור

מחול בת שבע THE LOOK ג'ורג' וזלמן וגם חלב שחור

 

 

THE LOOK מאת שרון אייל;

חלב שחור, ג'ורג' וזלמן מאת אוהד נהרין

ערב של שלושה מופעי ריקוד של להקת המחול בת שבע

הערב נפתח ביצירה ג'ורג' וזלמן (גורג' וזלמן Who The Hell is)

מה הקשר של ג'ורג' וזלמן לחמשת הרקדניות ולנושא אין הסברים.

ג'ורג' וזלמן

מאת אוהד נהרין

 

כוריאוגרפיה: אוהד נהרין
תאורה: במבי
מוסיקה: ארוו פארט; מילים: צ'ארלס בוקובסקי; בקולה של בובי סמית'

תלבושות: אלה אייזנברג

 

נדמה לי, או שאני טועה? שיש טרנד חדש שאולי אוהד נהרין מוביל אותו וזה חיבור בין טקסט למחול. כל המחול הזה מלווה טקסט באנגלית  (כי למה לעבד פס קול בעברית למחול שהולך לחו"ל?). על כל פנים חמש רקדניות מעולות ומהוקצעות מבצעות את המחול לפי מצבים מצב  ההקראה של " התעלם מהכל" בו הן ניצבות כבובות חלון ראווה וברגע שההקראה מסתיימת הן מבצעות מחול נמרץ על הבמה.

אין תפאורה!

יש תאורה ורקדניות

התנועה על הבמה חדה ומהירה תוך הפגנת פוזיציות שונות מעולם המחול בעיקר הקלאסי.

זה מעניין שבכל פעם מתווספת מילה לפס קול המוקרא, מתווספת תנועה או מחווה מצד הרקדניות, והמשפט שוב מתחיל מההתחלה.

סגנון הכתיבה של בוקובסקי והיחס שלו לשירה מתחברים היטב לתפיסתו של נהרין למחול כשירה.

making it

ignore all possible concepts and possibilities —
ignore Beethoven, the spider, the damnation of Faust —
just make it, babe, make it:
a house  a car   a belly full of beans
pay your taxes
****
and if you can't ****
copulate.
make money but don't work too
hard — make somebody else pay to
make it — and
don't smoke too much but drink enough to
relax, and
stay off the streets
wipe your *** real good
use a lot of toilet paper
it's bad manners to let people know you **** or
could smell like it
if you weren't
careful

 

הרקדניות בתלבושות די קלאסיות כך גם הביצוע והמחול כאמור בנוי מקטעים  בהם יש מחול קבוצתי וגם סולו בכל קטע.

היצירה הזו של אוהד נהרין, עלתה כבר לראשונה ב־2006

 

חלב שחור

מאת אוהד נהרין

הועלה לראשונה בגרסה מוקדמת לנשים, בלהקת המחול הקיבוצית (ניהול אמנותי: יהודית ארנון), 1985

עיצוב תאורה: אבי יונה בואנו (במבי) | עיצוב תלבושות: רקפת לוי | מוזיקה: פול סמדבק

חמישה גברים בחצי ערום ודלי מלא נוזל שחור במחול שנראה שקט  בהתחלה, הופכים את חלל הבמה למשהו מהפנט והמלה חלל כל כך מתאימה לריחוף שלהם

מדובר בביצוע נדיר, עוצמתי, חזק, ומרשים, המראות לא עוזבים אותך לפחות עד המחול הבא!

חמישה גברים בחצאיות רחבות וחצי גוף עליון חשוף  נעים בתנועה הרמונית מלאת עוצמה, גמישה מאוד, מעבירים ביניהם כד מלא נוזל שחור שאותו הם מורחים על פניהם ועל גופם, כטקס פגני או אחר המעורר מחשבות דאגה לעתיד.

לא להחמיץ.

החלק השני שונה לחלוטין , ברור, מדובר בכוריאוגרפית  שרון אייל:

The Look

מאת שרון אייל

"איש אינו יכול לפגוע בי ללא הסכמתי" (גנדי)

האמירה של גנדי היא נקודת המוצא הרעיונית של עבודתה החדשה של שרון אייל עבור אנסמבל בת-שבע. בין השנים 2012-2005 הייתה אייל כוריאוגרפית הבית של בת-שבע, ויצרה עבור הלהקה 13 עבודות. בתום התקופה, יצאה לדרך עצמאית עם שותפה גיא בכר, והשניים יצרו עבודות רבות לבתי-מחול מובילים בארץ ובעולם, שזכו לשבחי הקהל והביקורות.

שותף ליצירה: גיא בכר | מוזיקה: אורי ליכטיק | עיצוב תאורה: אלון כהן | עיצוב תלבושות: רבקה היטינג

ההתחלה ממש מייאשת קבוצה גדולה של אנשים , הרקדנים והרקדניות 16 במספר נעים כקבוצה דחוסה מלימטר בדקה! גוש של רקדנים בבגד גוף שחורי צמוד מלייקרה, הנעים לאט, וגבם מופנה לקהל. גוש שבקוש זז, בתנועה רפטטיבית הנמשכת דקות ארוכות בלי קץ, כאשר לפתע מבצבץ ראש ממרכז הגוש שמערבל הכל מסביבו המנסה לפרוץ, לא לטבוע, והוא שולח זרועותיו מעלה מנסה להחלץ. זה בהחלט מופע אימים .

מכאן  המבוא הארוך הופך למחול שההשפעה של הפתיח מדמה אותו למחול של זומבים, הביצוע מענין אך מרגיש לי לא מדויק בטח לא מסונכרן ולא מלוטש דיו.

מחול עתידני מאיים אולי מעשה שטן אולי עתיד של חור שחור ואם יש משהו מהתחושה שלי מהמסר סימן שזה עבד. מעניין, אם כי לדעתי צריך לצמצם את המבוא וללטש את התנועות לאחידות.

 

צילום: אסקף

 

 

שתפו את הפוסט!