18 באפריל 2024 7:36
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מיגל אנחל ברנה – תל אביב דאנס 2014

 

כנראה שלא כל ריקוד ורקדן מספרד זה פלמנקו, כי מיגל אנחל במופע שלו בסוזן דלל במסגרת תל אביב דאנס 2014, רקד את החוטה במופע שלו – Mediterra'aneo באופן שאפשר לומר אגדי!

הריקוד שלו גורם לך להרגיש חרדת קודש! כאילו אתה נמצא במרכזו של פולחן דתי וסביבו המחוללות. , ואכן דומני שמיגל מצביע ( בעיקר בסיום כלפי השמים, הוא מקדיש את הריקוד שלו ליושב במרומים – האל!

מיגל בדרכו ובגישה שלו מייצג במופע את אגן הים התיכון, יוון וספרד ואולי מה שביניהן ואולי גם ממרחקים ומוזות אחרים.

כך למשל ריקוד הדרווישים שלו היה עוצר נשימה, הרקדן סובב סביב עצמו אין סוף סיבובים באקסטזה חסרת מעצור. זהו באמת הקרבה והקדשת הריקוד כפולחן דתי מדהים.

יחד עמו להקת נגנים , כשבע נגנים לדעתי או יותר בכלים מאוד מגוונים ומסורתיים וזמרת מדהימה – מריה מזוטה.

רגע אתה ביוון, רגע בספרד, רגע ביוגוסלביה של פעם ורגע אולי בדרום אמריקה, המחול לא פוסק לרגע, וסחרור החושים רק מתגבר. מיגל אנחל ועוד רקדן וארבעת הרקדניות עושות פלאים על הבמה.

ריקוד החוטה אינו פלמנקו, אין כאן רקיעות אם כי הרקדן עושה תנועות רגליים מהפנטות, הוא יחף או עם נעליים מיוחדות שאינך מרגיש מגען עם הבמה. הוא מרחף והידיים עם הקסטנייטה עושות את עבודת המחול יחד עם הגוף הרגליים הראש הכל.

IMG_6586A

חוטה הוא מחול ספרדי מהמאה 18 הוא מהיר ומסחרר ורק רקדן וירטואוז ברמה של מיגל אנחל ברנה היה מסוגל לתת כזה מופע אדיר על במת סוזן דלל

 

קטע מחווה להדרן

IMG_6597AA

IMG_6602A

מיגל אנחל ברנה, יליד סרגוסה, בארגון, החל להופיע כרקדן "חוטה" בגיל צעיר ובמהלך השנים ניסה לבסס שפה מחולית שתקרב את המחול העממי, תוצר המאה ה-18 לימינו.

מחול "החוטה" מהיר, מתיש, חמור סבר ותובע דיוק. הרקדנים מתייחסים בעיקר לקדמת הבמה ומרבית התנועה מתנהלת על צירי רוחב של המרחב. לנגנים תפקיד משמעותי וכל אחד מהם וירטואוז.

יחצ
יחצ

מיגל אנחל ברנה - קרדיט יחצ (2)

יחצ
יחצ

בהחלט אפשר להגדיר את הערב הזה ערב המחול המוצלח ביותר ( מבחינתי ) בתל אביב דאנס 2014

כעת נותר לנו רק לחכות ולראות את מי יביאו למדרידאנסה….

שתפו את הפוסט!