20 באפריל 2024 0:58
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מירה עוואד ותזמורת מזרח ומערב בקונצרט "מחווה לפיירוז"

 

מירה עוואד ותזמורת מזרח ומערב בקונצרט "מחווה לפיירוז"

אומרים שהמוסיקה היא המחברת את הדו-קיום, יתרה מזאת תזמורת ירושלים מזרח מערב היא ממש הדו-קיום.

תזמורת ירושלים מזרח מערב חוזרה להופיע לפני קהל בפעם הראשונה מאז משבר הקורונה בקונצרט מיוחד המוקדש כולו ליצירתה של הדיווה הלבנונית הענקית, אחת מהאייקונים התרבותיים הגדולים בעולם כיום – פיירוז.

ההתרגשות רבה, מירה עוואד אומרת שלשיר בזום בחדר אקוסטי בלי קהל    זה גיהנום! ומבקשת לשמוע שוב ושוב מחיאות כפיים.

לא צריך להבין ערבית אם כי רצוי, אבל השירה, המילים והרגש עוברים לקהל כזרם חשמלי והקהל  מתלהב. השימחה והקצב אינם מאפשרים לך להישאר אדיש וגם שירים עצובים חודרים לתוך הלב.

 

 

צילום חיים ברבלט

את הקונצרט הוביל המנצח תום כהן עם הזמרת מירה עווד, היוצרת מוסיקה שמשלבת בין קלאסיקה ערבית לעולמות הפופ והרוק. לצידה, ריאהם חמאדי בעלת קול הקטיפה ופסנתרן הג'אז והמלחין הישראלי גיא מינטוס.

פיירוז השאירה אחריה יצירה שהיוותה בסיס אמיתי לשילוב המוסיקלי שבין מזרח למערב. בעלה עסי ואחיו מנסור – האחים רחבאני – שכתבו, עיבדו והפיקו את הרוב המכריע של היצירות שלה שילבו הרמוניות ומקצבים מערביים עם עולם המקאם הערבי.

 

 

 

הזכויות לסרט זה :יובל הראל

בעיבודים של המנצח תום כהן, תזמורת ירושלים מזרח ומערב לוקחת את השפה הזו כמה צעדים קדימה כשביחד עם פסנתרן הג׳אז הווירטואוז גיא מינטוס הם מייצרים עולם מוסיקלי מרהיב ומגוון בהשתתפות הזמרות הנפלאות מירה עוואד וריהאם חמאדי שמייצגות בעצמן את החיבור בין ערב למערב.

 

המנצח תום כהן הכין סוכריה על מקל לקהל לכבוד המופע: אלכס חורי צעיר   כבן 15 מחיפה בשיר קצבי משגע של ודיע א סאפי והקהל יצא מגידרו.

https://www.youtube.com/watch?v=f9ggQgJQVCY

 

צילום חיים ברבלט

חייבים איזו חפלה! איזה כישרון איזה שיר ואיזה נער מוכשר!

תזמורת ירושלים מזרח ומערב מורכבת ממוסיקאים משלוש הדתות, ממוזיקה קלאסית מערבית ומוסיקה מאזור המזרח התיכון, מצעירים וממבוגרים, מתזמורת המשלבת כלי מיתר, כלי נשיפה, כלי נגינה ערביים וחטיבת קצב מלאה גרוב.

 

 ']

צילום חיים ברבלט

מירה עווד ( עוואד) ميرا أنور عوض ילידת 1975 גדלה בכפר ראמה שחקנית וזמרת אביה נוצרי והאם בולגריה נוצריה. נשואה ליהודי, בוגרת בית הספר רימון מזדהה כישראלית פלסטינית. שרה עם אחיינועם ניני בארווויזיון במוסקווה 2009, הוציאה שני תקליטי סולו: Bahlawan ב 2009, ו All my faces ב2011. שיתפה פעולה עם מוסיקאים מהשורה הראשונה: אחינועם ניני, עידן רייכל, דיוויד ברוזה, אנדראה בוצ'לי, יורגו דלארס, אורפנד לנד ובובי מקפרין. כמו כן היא מלחינה לתיאטרון ולקולנוע, זוכת פרס המוסיקה בפסטיבל תיאטרון יחיד "מסרחיד" 2010, פרס קיפוד הזהב למלחינת השנה 2013, פרס אקו״ם 2017 ומקום ראשון ב ISC – התחרות הבינלאומית להלחנת שירים, בקטגוריית מוסיקת עולם לשנת 2012.

מירה עווד צילום דניאל ציציק

מירה מאוד מזוהה עם אג׳נדות של קיום משותף, זכויות אדם וסולידריות אנושית.

אם יש דו קיום ואם יהיה דו קיום של ממש הוא יתחיל מהבמה הזו, מהשירה הערבית האהובה עלינו כאחים וכבני דודים.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שתפו את הפוסט!