20 באפריל 2024 12:31
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מלון יהודה – סוף שבוע סתווי

 

בעמק יפה בין הרים לחורשות, בדרך היפה היורדת מעין-כרם או הדסה עין-כרם, ממש עיר הגנים של ירושלים, נמצא מלון מיוחד הפועל מזה שנתיים. "מלון יהודה" הוא אחד המלונות היפים והמטופחים ביותר שיצא לי לבקר בסיווג מלונות בוטיק. שם ממש במורדות של גבעת משואה במבנה אבן ירושלמית מקסימה, מוקף גן וחורש נמצא המלון שיעניק לכם חופשה פסטורלית במרחק קצר למרכז האקשן בירושלים, ומרחק דקות מעין-כרם המדהימה. יש בו 129 חדרים ברמות שונות, חדרי בוטיק, גן, משפחה, חדרי דה לקס ועוד סוויטה נשיאותית במייפל קנדי מדהימה.

??????????

??????????

לקח לי המון זמן להתארגן במועד שיתאים לי להגעה למלון, ועד שהצלחתי להזמין את החופשה במרחק של שבוע, הקיץ הסתווי התחלף בסתיו חורפי. אישית אני ממעיט בחופשות חורף אלא אם אני מגיע עם תכנית מסודרת של בילוי ואתרים וסומך גם על תכנים שהמלון מעניק (לדוגמא בידור בים המלח), או מסעדות ויקבים בגליל, בצפון ועוד. כאן הפעם באתי ללא תכניות מוסדרות. אמנם תכננתי לטייל בעין-כרם ולסעוד שם אבל גם מזג האוויר וגם אירוח חצי פנסיון ותכנית הדיאטה שלי לא אפשרו זאת.

 

20141030_141247AA

מלון יהודה ירושלים

התארחתי בחדר דה-לקס בקומה החמישית. חדרי המגורים מופרדים במעלית נפרדת מהמעלית בלובי המובילה למתקנים ולחדרי האוכל, מה שמבטיח שקט ופחות עומס, אבל בשבת היא מעלית שבת אז סבלנות וכבוד הדדי.

חדרי הדה-לקס הזוגיים מצוידים במרפסת גדולה המשקיפה על החצרות הנאות, הגינה ועל ההרים הסובבים והנוף המקסים המשתלב עם אויר ההרים הצלול יותר מיין. החדר מעוצב מודרנית ומקסים, באופן כללי ממש חשבו כאן על הנוחות והפינוק של האורח. החדר מצויד במקרר, ערכת קפה/תה, טלפון, ערוצי לווין, כספת עם אפשרות הטענהלמחשב הנייד, אינטרנט אלחוטי חינם, טלוויזיה ושולחן כתיבה. המיטה נוחה, מפנקת ומשופעת בכריות, שידות ויש לציין בחדר יש (סוף , סוף) תאורה נאותה ובשפע. שולחן כתיבה שאפשר להניח עליו מחשב זה תענוג, חבל שאתה נאלץ להוציא את תקע המנורה לצורך חיבור המחשב (סך הכל יש די שקעים בחדר). חדר הרחצה אינו גדול אבל הוא קומפקטי ונעים, וכפי שציינתי רמת העיצוב מאוד נעימה כולל האבזור.

DSCN6324AAA

DSCN6329AA

DSCN6343

חדר במלון יהודה ירושלים

לאחרונה מדברים על כוכבים ובתי מלונות, ד"ר קלאוס אנמוזר המבקר בארץ אומר שיש 270 קריטריונים לדירוג כוכבים למלון. מלון "יהודה" מדרג את עצמו 4.5 כוכבים ובטריפ אדוויזר הוא מדורג 4 כוכבים, הוא מדורג במקום השני מתוך 89 מלונות בירושלים!

יש כמה קריטריונים שרשמתי לעצמי ואתייחס אליהם:

קבלה ולובי- מעולה

DSCN6604AZ

סידורי חניה – 300 מקומות חניה חינם – מעולה

כריות ומיטה – מעולה

WI FI ממש חופשי, מהיר ונגיש בכל מקום ללא ניתוקים וטעינה מחדש – מעולה

ערכת קפה ותה – מעולה

ארון בגדים נח ומעוצב – מעולה

מקרר – מעולה

כספת עם טעינה – מעולה

כיסא שולחן וריהוט – מעולה  (הערה בקשר למיקום הכורסא !*)

AADSCN6333

ניקיון – מעולה  (הערה על מסירת החדר*)

חדר אמבט ומגבות – מעולה

??????????

חדר כושר – מעולה

DSCN6484 כושר

בית קפה לאונג' – מעולה

DSCN6371 DSCN6360 טרקלין DSCN6362 טרקלין DSCN6369 טרקלין DSCN6370

נגישות עירונית – מעולה

חדר אוכל – מעולה

DSCN6447AZ DSCN6454

חצרות המלון והגנים – מעולה

DSCN6458AZ DSCN6461AZ DSCN6466A DSCN6594A AADSCN6353

מלון יהודה חצרות ונוף

בריכת שחיה מחוממת (היה גשם ולא נכנסנו) – מעולה

      מלון יהודה חצרות ונוף

DSCN6486AZ DSCN6568AZ DSCN6594A 20141031_093154 20141101_102852 DSCN6350

המלון משופע בחדרי ישיבות ואולמות. מה שמציב אותו כמרכז עסקים מעולה

??????????

*מה לא תקין או טעון שיפור? החדר נמסר כשמנורה אחת ליד המיטה שרופה, המקרר היה פתוח מה שגרם לרצפה להיות רטובה השלט והטלוויזיה לא תקינה ( בבירור נוסף נמסר שהתקלה נקודתית והמלון עובר בימים אלו לשיטת שידור ושירותי טלוויזיה אחרים משופרים ביותר).

הכורסא הנוחה והמפנקת מוצבת בנישה מתחת לטלוויזיה כך שהיא לא מאפשרת ישיבה וצפייה (זה כנראה לא כך בכל החדרים מתוך הצילומים באתר המלון).

לדעתי יש לתת יותר תמרוקים כמו קצף אמבט והשלמת קרם גוף שנגמר בחדר האמבט. וחלוקים ( כנראה יוכנסו עם פתיחת הספא המתוכנן)

גסטרונומיה וקולינריה:

חדר האוכל מרווח וצופה אל הגן והאמפיתיאטרון של המלון. לצד חדר האוכל שני אולמות לכנסים ושמחות. ביום הגעתנו התקיימה חופה בחצר וארוחה באולם, בשבת התקיימה שבת חתן ועוד.

שף המלון – גילי בן משה אשר הגיע לכאן ממלון קראון פלזה ירושלים שם כבר יצא לי להכירו וכן באירועים של רשת קראון פלזה. השף למד את רזי המקצוע בבית הספר היוקרתי לשפים "לנוטר פריז" בצרפת. לאחרונה התמקצע במסעדה בעלת כוכב מישלן בברלין של השף תומאס קאמייר, במלון אינטר קונטיננטל במרכז פריז ובאוסטריה. זה בהחלט מעלה רף ציפיות גבוה למי שמתעניין בתחום ומגיע להתארח במלון.

בערב הגעתנו הוגש בין היתר מעורב ירושלמי, על כך רשמתי סטטוס "בירושלים אוכלים מעורב ירושלמי". גם הרשים אותנו בצק פילו שעטף בשר טחון עם שקדים ובאופן דומה או שונה אנטריקוט דק או סינטה שעטפה בשר טחון בסגנון דומה לקבב עם שקדים. היה גם סטייק עוף, ודגים, כמובן מבחר סלטים, המון אנטיפסטי, תוספות וקינוחים.

DSCN6398AAA

DSCN6382 DSCN6383

מלון יהודה ארוחת ערב

ארוחת בוקר כמו בכל המלונות… עמדת ביצים, סלטים , ירקות, גבינות רכות וגבינות קשות ואחרות משובחות, סלטים מטונה ודג כבוש איכותי. לי אישית מאוד היה חסר בהשוואה למלונות ברמה גבוהה כזו פלמידה מעושנת או שפרוטים , סרדינים ודג מלוח (הערה זו גם לארוחת בוקר בשבת). בנוסף עמדות עם פשטידות מאפי בוקר, פסטה, ואפילו תפוחי אדמה גראטן לאירופיים, מבחר לחמים, בייגלה ירושלמי שהעברתי בטוסטר ולא יכולתי להיפרד ממנו. גם מבחר דגני בוקר ויוגורטים מכל הסוגים באיכות הכי גבוהה.

DSCN6418

DSCN6438

DSCN6443A

מלון יהודה ארוחת בוקר

?????????? ?????????? ?????????? ??????????

ארוחת ערב שבת – בניגוד לשקט שהיה בחדר האוכל ביום הקודם חלק ניכר מהאורחים כבר "פשטו" על חדר האוכל חצי שעה לפחות לפני שעת הכניסה הרשמית ובשעת הפתיחה 18:30 עברה שם "סופת ציקלון". אולי מסיבה זו לא מצאתי מאכל מסורתי של לילי שבת "גפילטע פיש", מבחינתי לא עובר!

??????????

DSCN6516A

DSCN6521AC

מלון יהודה ערב שבת

גם כשנגמרות מנות והיו הרבה מנות קטנות ומתאבנים שהספקתי לצלם עד שישבנו לאכול, אבל הן לא נותרו ולא מולאו. נכון שבאולמות התקיימה ארוחת שבת חתן ועוד והעומס היה מעבר לרגיל אך על חדר האוכל להתארגן בהתאם. חשוב לציין שהשירות והניקיון בחדר האוכל למופת.

במרכז הארוחה עמדת חיתוך של רוסטביף, במנות החמות מצוין לשבח מבחר ממולאים כמו מלפוף (כרוב ממולא כסיגר), עלי גפן, פלפלונים וגם עמדה של קובה ממש ירושלמי מעולה, קוסקוס של שישי וירקות מבושלים ותפוחי אדמה אפויים. עוד ראוי לציין אוסובוקו טלה מעולה ופרגיות במרינדה מעולות. מאידך הדגים הונחו וטופלו ברשלנות שלא מזמינה אפילו לטעום ועל המלון וחדר האוכל בכלל להקפיד יותר בוויזואליה של המנות גם לאחר "סופה" למען השאר ובכלל.

20141031_184658AAAA

במרכז המזנון כמובן כל הסלטים הטריים והמורכבים כולל המון מנות של אנטיפסטי רב צבעים וטעמים. מנות של מתאבנים שונים בצלוחיות ובגביעים, אהבנו את הטאבולה עם חמוציות, ומנות של קונפי שום ושרי . גם כאן אני מציין חסרון של מסורת כבד קצוץ שנאמר לי שמעדיפים להגיש בארוחת צהרי שבת (לא נכחתי). כמובן מגוון עוגות וקינוחים פרווה.

?????????? ?????????? ??????????

??????????

20141031_184452AA

ארוחת בוקר שבת, ביצה מקושקשת לצד ביצים קשות ופשטידות, בורקסים ודברי מאפה, ג'חנון מסורתי, ועמדת סלטים (הערה קודמת על מגוון הדגים מליחים מעושנים וכו' ), סלטים וירקות להרכבה עצמית בשפע וגבינות רכות וקשות משובחות במיוחד. כוכב הבוקר סנדוויץ' סלמון מעושן! דגני בוקר ויוגורטים ועוגות.

DSCN6561AB

DSCN6565AB

DSCN6557AB DSCN6549AA

מלון יהודה בוקר שבת

המלון היה בתפוסה מלאה, לצד תיירים ממזרח אסיה (יפן?) היו תיירים דתיים מצרפת, הרבה תיירות פנים דתית שהתארחה סביב החתונה ושבת חתן. פרט לערב שבת כפי שציינתי לא מרגישים שהמלון מלא, המקום שקט, חדר האוכל לא עמוס בכלל והשעות הנוחות של הפעילות מאפשרות פיזור לחצים.

באופן כללי מאז צוק איתן והאירועים האחרונים בירושלים יש ירידה בתפוסה במלונות של כ 20-30% מלון יהודה נמצא באיזור הכי יפה ושקט של ירושלים וכדאי להביא לשיפור בכמה נושאים שיביא עימו יותר תיירות למקום היפה הזה. המלון מוקף גנים מקסימים ונעימים ומי שאחראי לגינון בהחלט ראוי לציון וכן האדריכל שהציב מיני אמפיתיאטרון ומשטח לחופה ושמחות מוקף בירוק ופריחה וגן עצי זית שמחכים שישכין שלום.

 

 

 ??????????

??????????

??????????

 

 

מלון יהודה ירושלים

דרך חיים ע. קוליץ 1, גבעת משואה, ירושלים · טלפון: 972-2-6322777 ·

שתפו את הפוסט!