25 באפריל 2024 1:05
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מלון מריגולד האקזוטי

 

 

 

ככל שמתקרבים לגיל השלישי עולה השאלה של החיים לאחר הפנסיה. לאט לאט מתבגרים יותר,

פעולות בסיסיות לפעמים נעשות יותר קשות. ותמיד תעמוד הדילמה של האם לעבור לדיור מוגן, או בית אבות ולעזוב את הבית. זו הדילמה הקשה ביותר של הגיל השלישי אפילו אם מדחיקים אותה.

הסרט " מלון מריגולד האקזוטי " אינו עוסק ממש בדילמה הזו ( כנראה זה לא קופתי לעסוק בזה ) אולם הוא בהחלט עוסק בחבורת קשישים שהחיים, והאפשרויות או מניעים אחרים גורמים להם לעבור להודו, שם ישנו מלון שמיועד לארח קשישים ולדאוג להם " מלון מריגולד האקזוטי ".

 

זהו סרט בריטי מובהק עם מיטב השחקנים, כך שגם אם יש ביקורות שלא ממש מחמיאות לסרט, אנו בני הגיל המתאים נמצא שם עניין במשחק, בדמויות, ובשאיפות של כל אדם להיות רצוי בחברה, אולי גם נחשק ונאהב. הסרט בהחלט דן גם ביצריות של הגיל השלישי.

 צילום יחצ

זו דרמה קומדיה, כך שמובטחים לכם כמה רגעי צחוק, חיוך וגם רגעיים רציניים שעוסקים ביחסי בני זוג ובכלל בבני אדם על תכונותיהם החיוביות והשליליות.

 

מה באמת יכול לגרום לבריטים לקחת מזוודה ותיק ולעזוב הכל מאחור ולנוע להודו למלון שמצאו באינטרנט או ז'ורנל?

השחקנית הראשית והמעולה, אוולין ( ג'ודי דנץ זוכת אוסקר) החליטה למכור את הבית עקב החובות שבעלה המנוח הותיר, היא גם ממש לא מעוניינת לגור אצל בנה, המלון והעלויות קסמו לה.

Photograph-Ishika-Mohan

 

או דמות הפוכה ושונה המגולמת על ידי השחקנית מגי סמית בתפקיד מיוריאל שזקוקה להשתלת ירך ובהודו זמן ההמתנה קצר וללא עלויות.

זוג נשוי שהיא לעולם אינה מרוצה וחוסר שביעות רצון זו מנעה ממנה להסכים לאפשרות ההגיונית ביותר לדיור מוגן בבריטניה. מאידך אי שביעות רצונה בהודו רק התגברה. היא ג'יין (פנלופי וילטון) ממש הופכת לדמות בלתי נסבלת לעומת בעלה הג'נטלמן הקלאסי.

ועוד דמות מרכזית היא גרהם ( טום וילקינסון ) שופט שפרש לגימלאות, שחוזר להודו שם שירת ומגלה לנו על נטיות הומוסקסואליות. ועוד שתי דמויות צבעוניות של מאדג' ונורמן שמלמדות אותנו פרק בחשק לחיים.

 

 

 

אלא שכל החבורה פרט לשופט בדימוס מגיעה להודו ומי שלא יודע, אפשר לקבל הלם ביציאה משדה התעופה ובדלהי בכלל. איך אמרה מיוריאל " הגעתי לגיהנום". זאת ועוד מסתבר שהמלון שהם ראו בהחלטתם לנוע להודו אינו בדיוק מה שראו …

המלון מנוהל על ידי צעיר בילי נייהי בעל שאיפות , חזון, ולשון מתגלגלת שיש ביכולתו לשכנע ולהחליק על כל הפאשלות, חוץ מהבעיות האמיתיות של חייו – אהבתו לנערה הודית שאימו לא מסכימה לה, וחוץ מניהול מקצועי של המלון. כאן צפויות לצופה התפתחויות מעניינות.

 

זהו סרט על הסתגלות למצבים חדשים ולהתגברות על קשיים. סרט העוסק בבעיותיהם של בני הגיל השלישי. המצוקה בהודו לעומת הקסם ההודי והשתלבות אנשים מבוגרים בסביבה חדשה.

 

מומלץ ( לגיל המתאים) גם אם לא קיבל ביקורות הכי טובות. ( בואו נאמר: זה לא סרט לצעירים…)

 

במאי: ג'ון מדן; תסריט: אול פרקר; צילום: בן דייוויס; שחקנים: ג'ודי דנץ, טום וילקינסון, מגי סמית, ביל ניי, פנלופי ווילטון, דב פטאל, סיליה אימרי, רונלד פיקאפ, דיאנה הארדקאסל .

 

 

 

שתפו את הפוסט!