19 באפריל 2024 16:41
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מלון פסטורל בכפר בלום הרבה מעבר לחופשה פסטורלית

תשכחו מכל מה שחשבתם על אירוח ומלונאות בקיבוצים ! במלון פסטורל בכפר בלום בגליל העליון זה באמת הטופ של אירוח ומלונאות. לא סתם שינה משרד התיירות את סיווג המלון מרמה C למלון משולב B+A. מהלך שהפך את פסטורל למלון הראשון במלונאות הקיבוצית בעל הדירוג הגבוה ביותר. כמי שהתארח לאחרונה במלון בסוף שבוע של פסטורליה בצלילים ונהנה מ" קול הקצב הזה" וגם מהחדרים, האוכל והכל אני יכול להעיד שזו חווית אירוח אחרת לגמרי. אז נכון הייתי אורח המלון כי מישהו צריך לחוות ולכתוב על מנת שאתם תדעו שיש קיבוץ ששם לעצמו מטרה להיות במקום הראשון בתיירות ואירוח עם תפיסה עסקית מכוונת לקוח.

ישבתי בלובי המסוגנן בסגנון איטלקי מדהים, ובהשפעת מלונות בוטיק בטוסקנה. הרעיון העיצובי על פיו נבנה הלובי היה לשמר ולהעצים את הערכים האדריכליים של הפאטיו המקורי ולהקנות לחלל אווירה של חצר פנימית המתקשרת דרך קשתות מעוצבות אל הקבלה, המסעדה, מרכז הכנסים והספא. והצטרף אלי מנכ"ל המלון דובי בנארי שפרס בפני את משנתו כיצד מבית הארחה החל את השינוי התפיסתי משנת 2000 להפיכתו של " פסטורל " למלון הפונה לקהל איכותי חובב תרבות ומוסיקה המעוניין בחופשה אחרת, שקטה יותר,

למעשה כל סופ"ש  כאן הוא בעל נושא מוזיקלי, הופעות אומנים, קונצרטים ועוד כאשר המגוון והמנעד רחב וכל אחד יוכל מתוך עיון בתכניות לבחור לו את המתאים.

לא רק התוכן התרבותי הוא שעשה את השינוי התפיסתי אלא מכלול של נושאים:

החדרים

העובדים

השירות

האוכל

האירוח

כאשר הכל מכוון לקוח באופן שלא חוויתי מעולם, לדוגמה, היו בעיות התחברות בסלולר ל WIFI בפעם הראשונה צלצלתי לקבלת סיסמת התחברות. המחשב הנייד התחבר מיד הסלולר סרב להתחבר. צירוף מקרים הוא שהטלפון בחדר פסק לעבוד! צלצלתי בנייד לקבלה, מיד הגיע טכנאי החליף את הטלפון בחדר, אבל טיפל באיתור התקלה שמנעה התחברות הטלפון ועמד על כך שאתחבר לנתב אחר שהתחברתי במחשב על מנת שאקבל מהירות מקסימלית.

עוד נושא? מסתבר שהרבה אורחים מעדיפים שולחן קבוע, לא ידעתי זאת בערב הראשון, ולא היה לי נח, ביציאה שאלתי אם אפשר להחליף לי שולחן, מיד התאימו לי מקום ולמחרת מצאתי שולחן שמור על שמי.

איפה היינו, בחדרים, התארחתי בחדרי הבוטיק החדשים, האגף החדש במלון כולל 45 חדרי בוטיק רחבים בגודל 40 מ"ר בהם חדר אמבטיה ענק עם אמבט צרפתי ומקלחון אליפטי, קרמיקה איטלקית, ריהוט עץ משובח ורשת WIFI חופשית. חדרי המלון החדשים עוצבו בסגנון קלאסי כפרי עשיר בחומרים, בדים, צבעים ואלמנטים הלקוחים מהטבע .החיבור אל הטבע והנופים בתוך האווירה הפסטורלית, מהווים את גרעין התכנון ומקבלים חיזוק נוסף בפתיחת חדר הרחצה אל חלל החדר, דרכו נשקף הנוף הגלילי.  תשמעו חשבו כאן על הכל יש מקום לשים מחשב ולעבוד, 2 כורסאות מפנקות, חדר ארונות מדהים, מיטה  ומזרון קינג סייז עם מצעים מפנקים, חדר רחצה שמחובר גם לחדר השינה שהוא מפנק, עם חימום ופשוט אין לי מילים כמה נעים ונח ויש מקום לכל דבר, יתרה מזאת, לכל מבנה חדרים יש אם בית שדואגת לכל דבר.

והנוף, והרוגע, השקט, הפינוקים הכל שונה וראוי לציון מיוחד כאן.

העובדים הם סמל לאדיבות ולתרבות אירגונית שההנהלה הצליחה להטמיע וזה ניכר החל מהקבלה, השירות בחדרים או בלובי והעיקר לגבי זה בחדר אוכל, לא רק בעמדות ההגשה, אלא הפינוי, כן הפינוי שתמיד אני מתלונן עליו בבתי מלון 5 כוכבים כאן כל הזמן מפנים צלחות מהשולחן, מגישים קפה או מביאים מים הכל ממלא אותך בסיפוק רב שאתה בידיים נאמנות

אז אם הגענו כבר לחדר האוכל, המגוון, האיכות של חומרי הגלם, האוכל פשוט טעים , אפילו מצוין.

כן גם זה חלק מהשינוי, הם פשוט לקחו חברה שמתמחה בתחום והארוחות שודרגו , אני טעמתי.. אבל כל הזמן האזנתי לשבחים מהשולחנות השכנים, כאן לא שמעתי תלונות רק שבחים. המבחר כזה גדול שכל אחד יכול למצוא משהו שיתעים לו… ועל הכל מנצח כאן השף אילן שליידר, מנהל חדר האוכל והצוות

לדוגמא מארוחת הערב ביום ההגעה התפריט החלקי:

ציונים לשבח:

חזה ברווז ברוטב מדהים על פירה

הודו שלם בתנור ( מה זה חג ההודיה)

דג לברק

פטריה ג'מבו בעטיפת בצק

צלי בפטריות

קורדון בלו אווז מעושן

אוסובוקו

עוף

קרפצ'ו

סלטים

ועוד

הלוואי שהיה מקום לעוד ובואו לא נדבר על קינוחים…

ארוחות הבוקר מעולות, פשוט מעולות בדגים, היה דג כבוש בשמנת, ולקס (סלמון מעושן) שהכנסתי לקרואסון. מבחר סלטים וירקות, אומלטים לפי הזמנה וביציות עין ואחרות, בורקסים , ציון לשבח לקדאיף עם פטריות. עוגות לחמניות ומאפים ושל יוגורטים , דיי כבר

בתפיסה שלהם עדיף להגיש ארוחת צהריים,  זו ארוחה חלבית שבמרכזה פסטות רביולי ודג סלמון ומרקים ופשטידות ועוד . רזים לא תצאו מכאן, אגב אם אתם רעבים אז בשעה 16:00 יש קפה ועוגה.

את ארוחת ערב שבת צילמתי לכם….

 

ציונים לשבח, כבד קצוץ… סלטים

צוואר טלה ממולא

קונפי ברווז בתפוזים

לשון

קובה בשר

בלינצס ממולאים

ובקינוחים הסברינות… די באמת שדי

לא! יש ארוחת בוקר של שבת עם ג'חנון מיני מאפים , ביצים ואפילו סופלה תרד וברור כל הסלטים הדגים והגבינות.

ולפני הנסיעה הביתה פותחים לכם שולחן וגם מזנון קינוחים

במחקר שעשו בזמנו על החוויות שזוכרים מבתי מלון החוויה הקולינרית  במקום הראשון רק אחר כך החדר ושאר הפרמטרים. אם החוויה הקולינרית הייתה גרוע סביר שלא יחזרו למלון.

אבל כאן למרות שהחוויה הקולינרית בשיאה המלון דואג לחוויה תרבותית בעיקר מוסיקלית. כאן אתם לא צריכים לשאול " איזה בידור יש לנו הערב? אתם בוחרים את סוג הבידור שמתאים לכם בבחירת מועד ההזמנה. אני בחרתי ב " קול הקצב הזה" – רוקנ'רול בלוז וג'אז. עם שלישית אדלר ושלמה גרוניך, עם ההיביג'יביז ברוקנ'רול סוער , ולקינוח קיבלנו את פטשקה והחברים. מה לומר תענוג.

שלישית אדלר הותיקה ( חמישים שנה) ניגנה מנגינות ידועות של מוסיקה ישראלית ומוסיקת עולם ומחזות זמר או סרטים ואפילו קטע קלאסי של שוסטקוביץ' – הרועה הבודד. דרור אדלר מוותיקי השלישיה הסביר על תפקיד ומבנה המפוחית וכיצד מנגנים בה, ואיך היא תורמת להרמוניה המושלמת שאנחנו מקבלים בסוףשני משתתפים אחרים יקי קול ומיכל אדלר גרוניך ניגנו נפלא וכמובן הצטרף אליהם שלמה גרוניך אשר ניגן על הפסנתר וגם באקורדיון ושר את כל השירים הידועים שלו. הוכיח שעדיין כוחו במותניו ויותר מזה, הוא הולך ומשתבח עם הזמן. תשמעו, גרוניך הוא וירטואוז מופלא אולי קצת מטורף אבל בגאוניות שלו. הוא הלהיב את הקהל שממש נסחף והצטרף אליו בשירה שריגשה אותו עצמו. ערב מהנה ומענג.

ההיבייג'יביז נתנו בראש רוק'נרול ובלוז של גדולי הזמרים, אלביס, ביבי קינג, רולינ גסטונס, לד זפלין ועוד גיא דגן צרח ואסף ברק שר והגיטרה בס נתנה וגם טופים הריעידו והקלידים ניגנו עד כדי כך שאנשים לא יכלו לשבת קמו ורקדו ( היו שקמו והלכו). מופע סוער ומסעיר.

כאילו לא די כשהסתיים באחת עשרה עוד התקיימה מסיבת ריקודים  עם דוד ופטריסיה

בשבת בבוקר הופיע ליאוניד פטשקה עם חברים, ליאוניד הוא וירטואוז בנגינת פסנתר, יש לו עיבודים משגעים, איך אמרו לי מאחור, זה פיצוי על אתמול ברוקנ'רול ( כל אחד לדעתי במקומו ) אבל בהחלט פטשקה עטור הפרסים, האיש שמייצג אותנו בכל העולם נתן את כל הנשמה, הצטרפו אליו ולשלישיה שלו רוי יאנג שכבר מופיע עימו לא מעט זמן, דני רונן במפוחית וגם הפתעה סטלה רופס באה ישר ממוסקבה לישראל ונתנה הופעה מדהימה.. פשוט חגיגה מוסיקלית.

הדגמה

יום שישי כולם נסעו בטיול מאורגן על ידי המלון לצפות בעגורים באגם החולה.

אני ורעייתי הלכנו לספא, ואם לא הייתה מחכה ארוחת צהריים לא היינו יוצאים משם. הכל כל כך מאורגן ואסטטי והטיפולים, אתה מרגיש שאתה בידיים נכונות שקוראות את הגוף שלך ויודעות להתאים לך את הטיפול. אחר כך נכנסתי לחדר המרגיע מול הנוף והגנים של המלון מי צריך טיול… צפינו בהם מהמרפסת..

ספא פסטורל היוקרתי ועשיר מציע אטרקציות ושעשועי מים חדשניים: חמאם טורקי, אמבטיות רפלקסולוגיה, דלי מתהפך ומערת גשמים. זאת לצד מגוון טיפולים אישיים או זוגיים.

ואם כבר גנים הכל כאן מטופח כל כך הכל נעים, מרחבים של דשא ועצי נוי או זית ואחרים שיחים ופרחים ושיחי בשמים ותבלין לרגע אתה חושב שאתה כבר בגן עדן.

אז נכון זה לא זול 1900 ₪ לזוג ללילה, אבל הם נותנים לך תמורה מלאה ולא רק, כל התוכן הזה וכל הקונספט הזה ממתג את המלון לקהל יעד מסוים, אנשים שוחרי תרבות שרוצים חופשה עם שקט, אויר טוב, נוף, אוכל טוב וכל מה שהמלון יכול לתת אפילו את הנשמה ואם אתה רואה את עצמך בין האנשים האלו אשריך כי זה פשוט חווית נופש איכותי אחרת, הרבה יותר ממה שאני מכיר בהרבה מלונות ובטח, ובטח בקיבוצים.

דובי בנארי, מנכ"ל המלון אומר: בשנים האחרונות עלתה רמת הביקושים לכנסים רפואיים, מדעיים ומקצועיים במלון וכן הביקוש לאירועי התרבות "פסטורליה בצלילים" הנערכים לאורך השנה במלון. העלייה בביקושים, יצרה את הצורך בהרחבת המלון. משרד התיירות נענה לבקשת המלון לשנות את סיווגו מרמהC  לרמה משולבתA +B.  היענות המשרד נבעה מן השידרוג המשמעותי שחל בשטחים הציבוריים של המלון ומגודלם ורמתם של 75 חדרי הבוטיק והפרימייר החדשים, המתאימים לרמה A". "בכך למעשה", הוסיף בנארי, "הפך פסטורל למלון הראשון בגליל העליון ובמלונאות הקיבוצית ברמת הדירוג הגבוהה ביותר".

במלון פסטורל בכפר בלום 192 חדרים, חדרי דלקס, פרימייר, בוטיק וסוויטות, מרכז כנסים משוכלל, בריכה אולימפית ומסעדה המציעה מגוון קולינארי בינלאומי. סופי השבוע המוסיקליים הידועים של המלון "פסטורליה בצלילים", מציעים זו השנה ה- 12 ברציפות, שילוב ייחודי של תרבות, מוסיקה, אקדמיה וטיולי טבע בגליל.

13 שנה זה עובד ומצליח לסחוף את הקהל, אני נסחפתי ונהניתי מאוד,  ואתה? מה דעתך? אם אתה מחפש איכות בכל התחומים אני ממליץ.

שתפו את הפוסט!