16 באפריל 2024 22:37
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מלון פסטורל כפר-בלום – השיא של הגליל העליון

פסטורל

 

 

האביב מקבל משמעות כפולהבמלון פסטורל כפר בלום בגליל העליון, לא רק בגלל הצבע הירוק של צמיחה ופריחה ולא להקות העגורים וציפורים נודדות בשמים או שכשוך המים בנחלים, מתחולל כאן שינוי באחת הנקודות החשובות ביותר באירוח – חדר האוכל.

20170323_153729

20170325_095046

קו חדש מורגש בחדר האוכל עם כניסתו של שף חדש עם תפיסה שונה לצורת ההגשה, ההכנה והפרזנטציה של המזנון והמנות, השף אוהד איבגי.

השף אוהד איבגי כבר הוגדר בתקשורת כילד הפלא של הקולינריה הישראלית והוא רק בן 31. השף החדש הגיע לכאן ממלון ווסט וממסעדת אנדיב באשדוד שם גרם למהפך עם הסגנון המיוחד שלו כשמאחוריו 7 שנות נסיון בקלאב הוטל באילת  ובעצם עכשיו הוא שב הביתה לקריית שמונה ולגליל העליון.

??????????

זו הפעם הרביעית שאנו בוחרים במלון לחופשה הגלילית שלנו וכל פעם הלב פועם מחדש לנוכח חווית האירוח והצלילים הבוקעים מה"פסטורליה בצלילים", חגיגת התרבות שמאפיינת את המלון ויוצרת קהל לקוחות נאמנים שבאים לכאן מדי שנה בשנה.

מלון פסטורל זכה להכרה ודירוג גבוה בטריפ אדוויזר מור במיוחד בשל "פסטורליה בצלילים" – סדרת סופי שבוע מוסיקליים יוקרתיים בנושאים שונים המתקיימת  זה 15 שנה ברציפות. בכל שנה נערכים במלון כ- 10 סופי שבוע מוסיקליים בנושאים שונים ומגוונים: מוסיקה קלה, מוסיקה קלאסית, ג'אז ובלוז, זמר עברי, מוסיקת עולם ועוד.

המלון הבנוי ככפר נופש יוקרתי ואשתקד הסתיימה הרחבת המלון ב- 12 חדרי סופריור, זאת לאחר  בניית אגף הבוטיק החדש, המכיל 45 חדרים גדולים ומאובזרים. עקב כך שינה משרד התיירות את סיווג המלון מרמה C למלוןמשולב B+A, מהלך שהפך את פסטורל למלון הראשון במלונאות הקיבוצית בעל הדירוג הגבוה ביותר.

20170324_181457

במלון שני סוגי חדרים:

45 חדרי הבוטיק הרחבים בגודל 40 מ"ר, בהם חדר אמבטיה ענק עם אמבט צרפתי ומקלחון אליפטי, קרמיקה איטלקית, ריהוט עץ משובח ורשת WIFI חופשית. חדרי המלון החדשים עוצבו בסגנון קלאסי כפרי עשיר בחומרים, בדים, צבעים ואלמנטים הלקוחים מהטבע .

 

12 או אולי יותר חדרי הסופיריור החדשים נבנו והורחבו על חשבון חדרים קטנים יותר שאוחדו לחדר גדול בגודל 40 מ"ר. החדרים החדשים כוללים חדר אמבטיה ענק המכיל גם אמבט וגם מקלחון רחב בעיצוב איטלקי קלאסי, רשת WIFI חופשית, חלוקים אישיים ונעלי בית וגישה ישירה למדשאות הענקיות.

כל חדרי המלון מאובזרים בעמדת קפה הכוללת מכונת קפה משוכללת של נספרסו Nespresso וקפסולות לשימוש יומיומי, מקרר, כספת וטלוויזיית LCD.

מלון פסטורל מציע, בנוסף ל- 189 החדרים, גם מרכז כנסים משוכלל ל- 320  איש, ספא איכותי ובריכה אולימפית.

מעבר לחדרים המקסימים כל השטח הציבורי מטופח, כעת הוא ירוק ופורח, שלדגים חולפים על פנינו בצריחה משגעת חושים ועופות נודדים בשמיים, לרגע אתה מדמה שגן -עדן זה כאן.

 

 20170324_181804

הלובי ומסעדות המלון נבנו בסגנון איטלקי ובהשפעת מלונות בוטיק בטוסקנה. הרעיון העיצובי על פיו נבנה הלובי היה לשמר ולהעצים את הערכים האדריכליים של הפאטיו המקורי ולהקנות לחלל אווירה של חצר פנימית המתקשרת דרך קשתות מעוצבות אל הקבלה, המסעדה, מרכז הכנסים והספא.

 ??????????

ואני יכול לומר ולהעיד שהתארחתי גם בחדרי הבוטיק וגם בחדרי הסופיריור וקשה לי להחליט איפה נהניתי יותר כי חדרים כאלו מרווחים מוצאים אולי במלונות אחרים רק בסוויטה.

התארחתי בחדרי הבוטיק החדשים, תשמעו, חשבו כאן על הכל, יש שולחן עבודה, 2 כורסאות מפנקות, חדר ארונות מדהים עם תאורה, מיטה  ומזרון קינגסייז עם מצעים מפנקים, חדר רחצה עם חימום שמחובר גם לחדר השינה שהוא מפנק, ופשוט אין לי מילים כמה נעים ונח ויש מקום לכל דבר, יתרה מזאת, לכל מבנה חדרים יש אם בית שדואגת לכל דבר.

??????????

??????????

??????????

החיבור אל הטבע והנופים בתוך האווירה הפסטורלית מהווים את גרעין התכנון ומקבלים חיזוק נוסף בפתיחת הדלת אל החוץ המשקיף לנוף הגלילי.  תשמעו, חשבו כאן על הכל. יש מקום לשים מחשב ולעבוד אבל אין זמן לעבוד. כאן כל דקה מחושבת!

הפעם הגעתי לסוף שבוע מיוחד שהתחבר אל פסטיבל האביב הגלילי.

פסטיבל האביב – קול הצ'לו

סוף השבוע האביבי של "קול המוסיקה בגליל העליון"  הוקדש באופן מיוחד ל- צ'לו. הכלי הזה זוכה לפריחה חסרת תקדים בשנים האחרונות. בארץ, כמו בעולם יש כישרונות חדשים המגלים רפרטואר חדש לצד טכניקות חדשות, וכל אלה מצליחים להביא את הכלי למחוזות חדשים ומרעננים.

ובאמת הצ'לו, הכלי הנחבא בתזמורת בין הכינורות, הוויולות והבאסים מעניין עד כמה הוא יכול לרגש לבד על הבמה או בליווי אבל הוא הצ'לו שחקן ראשי הפעם.

 

הנחה צבי פלסר

 

זה  החל ביום חמישי עוד בטרם הנחנו את המזוודות בחדר:

 

18:30-17:00  הקרנת הסרט "הילרי וג'קי" :סיפורה הטרגי של ז'קלין דו פרה ,נגנית צ'לו קלאסית מפורסמת בקנה מידה עולמי  שמסופר מנקודת מבטה של אחותה החלילנית הילרי דו פרה –פינזי.

בלילה לאחר ארוחת הערב חגיגה מוסיקלית

קונצרט קאמרי בשעה 21:00

ארנסקי – רביעייה –אופוס 35 בלה מינור

אלינא גורביץ' – כינור, טלי קרביץ-  ויולה, צבי פלסר – צ'לו, מאיה בלזיצמן – צ'לו

 20170323_221126A

עמנואל מור – אנדנטה מתוך סוויטה לשני צ'לי אופוס 110

עמנואלה סילבסטרי, צבי פלסר – צ'לו

 

ברהמס – שישייה מס. 2 בסול מז'ור אופוס 36

דוד ראדזינסקי – כינור, אלינא גורביץ' – כינור,  טלי קרביץ –ויולה, שולי ווטרמן – ויולה, עמנואלה     סילבסטרי – צ'לו, צבי  פלסר – צ'לו

 

 20170323_224930A

 

ביום שישי לאחר ארוחת הבוקר בשעה 10:15 יציאה מרוכזת באוטובוסים  לסיור מודרך במתחם דומוס גליליי וקונצרט   בכנסייה  –  "באך ביחד ולחוד"  מתוך הסוויטות לצ'לו סולו מאת י.ס. באך  בהשתתפות: עמנואלה סילבסטרי,  צבי פלסר והלל צרי. הסיור כלל הדרכה של פרח כמורה במתחם בספריה, במרפסת המשקיפה על הכנרת והנוף הגלילי , ביקור בכנסיה  ובבית התפילה.

המרכז הבינלאומי דוֹמוּס גָלִילֶאֶה או "בית הגליל" כפי שהוא נקרא בעברית הוא בית ספר לכמרים שנוסד בשנת 2003 כמרכז מפגש ולמידה ומרכז התבודדות של ארגון הדרך הנאוקאטקומנאלית הקתולית. המרכז שוכן על הר האושר ליד כורזים, מעל כנסיית הר האושר. היוזמה להקמת המרכז הייתה של האפיפיור פאולוס השישי ומטרתו היא לימוד מסורת ישראל כמקור לנצרות ולטקסיה במטרה להעמיק את הקשר בין הנצרות לבין היהדות וחיזוק הקשר בין הדתות.

??????????

??????????

??????????

??????????

חזרנו בסביבות שעה 14:00 עייפים ורעבים לארוחת צהריים חלבית. עלי להודות כי זו היתה הארוחה היחידה במלון שהיתה מאכזבת ולמרות הכבוד הרב שיש לי למקום אינני יכול להימנע מביקורת. ראשית, המבחר לא היה  מספק והייתה הרגשה שהמגשים מתרוקנים במהירות ואינם מתמלאים.  הסלטים והעיקריות השאירו טעם של "משהו חסר" ורק הקינוחים היו ברמה סבירה.

 

מי שרצה לנוח מהטיול לפני פעילות הלילה יכול היה להמשיך וליהנות מהפסטורליה בצלילים שמעניק הפעם פסטיבל האביב.

 

15:00 – פנל צ'לנים – רנסאנס לצ'לו – צבי פלסר – מנחה  בהשתתפות הלל צרי, שמחה חלד ומאיה בלזיצמן .

16:00 – קפה ועוגה.

17:00-  רסיטל –  שמחה חלד מארח את דניאל אקטע.  פסנתרנית – רויטל חכמוב

 

בלילה החוויה המוסיקלית התעצמה!!

 

בשעה 21:00 הופיעו הצ'לנית והזמרת מאיה בלזיצמן ומתן אפרת בתופים – מופע מיוחד לפסטיבל. הנגינה והשירה של הצ'לנית והזמרת הייחודית עם בן הזוג המתופף הייתה חוויה מוסיקלית יוצאת דופן, השניים הפגינו שליטה מרגשת בכלים, בצ'לו הופקו צלילים לשירים ישראלים שממש חלחלו לתוך הוורידים ומתן אפרת פשוט הדהים בשליטה ובביצוע שלו על כלי התיפוף.

20170324_210428A

ומי שרצה, בהמשך  גם הייתה מוסיקה לריקודים בלובי  עם דוד ופטריסיה.

חלומות נעימים.

בשבת לאחר ארוחת הבוקר קונצרט מדהים ובין היתר ביצוע על 4 צ'לות שממש הביאו כבוד לכלי.

11:00- צ'ליסימו

בטהובן – סונטה מס. 2 בסול מינור

דניאל אקטע –צ'לו,  רויטל חכמוב – פסנתר

20170325_111626A

פופר – רקוויאם לשלושה צ'לי ופסנתר, אופוס 66

עמנואלה סילבסטרי, צבי פלסר  והלל צרי – צ'לי

פיאצולה – מותו של מלאך

הלל צרי, מאיה בלזיצמן, עמנואלה סילבסטרי, צבי פלסר – צ'לי

 ??????????

??????????

 

 

קולינריה

החוויה הקולינרית מתחלקת לשלושה חלקים

קבלת הפנים בהגעה ובופה הפרידה המתוקה שהיתה הרבה יותר ממתוקה

ארוחות הבוקר

ארוחות הערב

קבלת הפנים הפעם הכילה חידוש מרענן בדמות לחמניות באן במילוי בצל מטוגן, טורטיות ממולאות וטעימות, סיגרים ממולאים על מצע טחינה וסלטים, חמוצים, ירקות ומרק ועוד.

??????????

20170323_144212A

אבל מזנון המלוחים והתקרובות של הפרידה וכמובן מזנון המתוקים היה כל כך מוצלח שאי אפשר היה להיפרד מהמלון שמקיף אותך בכל כך הרבה פינוקים ואהבה (אחראית למזנון השפית קונדיטורית נטלי קריידן) ושהצילומים ידברו בעד עצמם.

17474659_10154774883673101_988135272_n
צילום נטלי קריידן
צילום נטלי קריידן
צילום נטלי קריידן
צילום נטלי קריידן
צילום נטלי קריידן

ארוחות הבוקר, בעיקרון הארוחות הדי סטנדרטיות הפעם "לא עשו לי את זה", לא ריגשו אותי לא בפרזנטציה ולא במבחר, אם כי אני לא יכול לשים את היד ולציין מה היה חסר לדעתי לכן אני מציין "די סטנדרטיות". גם התור הארוך והמייאש לעמדת החביתות לא עשה לי טוב והסתפקתי במה שכבר היה מוכן במגשים.

בארוחת הבוקר של יום שבת כנ"ל  לפחות לא היו תורים וכל מה שהוגש היה טעים מאוד, רק שאם חסר משהו בעמדת החלוקה לא היה מי שידאג  וחבל.

בסך הכל ארוחות הבוקר טובות אבל לא מעבר לכך. מורגש לדעתי שהשף החלבי החדש עדיין לא הגיע לארגון ארוחות הבוקר וכולי ציפייה לבאות (השמועות אומרות שאחרי פסח יהיה שינוי….)

ארוחות הערב זה סיפור אחר, זו פרזנטציה מהסרטים וטעמים מפסגת הקולינריה. ארוחות הערב זו הסימפוניה האמיתית כאן, כמו שבסימפוניה ישנה  הפתיחה המעוררת ציפיות (המנות הראשונות),  הפרקים שמהווים את הסימפוניה (המנות העיקריות) והקודה שמסיימת והיא מרשימה ובלתי נשכחת כך המנות האחרונות והקינוחים בביצועה של נטלי קריידן הם צבעוניים ומגרים והכל כאמור בניצוחו של השף אוהד איבגי.

20170323_185640

בארוחת הערב של יום חמישי כבר החלה החגיגה, בר מתאבנים ומנות ראשונות בכלים אישיים ובפרזנטציה מדהימה, מבחר עצום שקשה לזכור, כמה סוגי מרק, עלי גפן, מג'דרה, קינואה אישית, טאבולה אישית, פלטות של אנטיפסטי שונים וסלטים מורכבים ולמרות הקו והטעם המאוד מזרחי היה סלט וואלדורף בהגשה אישית, סלק טעים, חצילים וסלט תפוחי אדמה והכל בטעם טוב…

??????????

??????????

??????????

אוהד איבגי
אוהד איבגי
אוהד איבגי
אוהד איבגי

הלחמים שהוגשו היו לחמי מחמצת ממש מעולים.

הארוחה לוותה ביין סירה של יקב הרי גליל.

דגי מושט, פירה עם הר של בצל מטוגן קריספי, מג'דרה אורז ועדשים שחורות, צ'לי קון קרנה מדהים, סטייקים של פרגיות וסטייקים של אנטריקוט, מעורב ירושלמי,  עמדת חיתוך בשר רך וטעים, שוקיים עוף בזיתים חרוזיים, דג מטוגן ותפוחי אדמה אנה, רביולי ועוד ועוד. וכמובן קו המתוקים של נטלי קריידן שכבר הוזכר לעיל.

 ??????????

20170323_184740A

20170323_184803A

??????????

??????????

20170323_185015

 

 

אבל אם נכפיל את המבחר והפרזנטציה גם אז לא נצליח לדמיין את ארוחת ערב שבת שבה גם הטעם היה יותר מערבי.

IMG_20170324_185327A

??????????

IMG_73014

הפרונט של המזנון עשיר יותר וצבעוני יותר כאשר מקרון ממולא כבד קצוץ  ניצב בפיתוי מקדימה,  מבחר מנות אישיות מסביב כמו גרבלקס סלמון מעושן, שום קלוי, קוביות אבוקדו, חצילים בסומאק, קוביות סלמון, סלק, פלפלים וסלט תפו"א ועוד. בצד  עלי גפן בהעמדה מרשימה (וטעימה), כבד קצוץ  (ללא ביצים) וגפילטע פיש עם חזרת. חצילים  פרוסות מרשימים, סלט קצוץ ומבחר ירקות ורטבים כשהכל מוקף במנות אישיות לקישוט ולגירוי. מבחר של סלטים מורכבים ואנטיפסטי מדהימים  כולל חומוס-טחינה, חצילים, כרוב אדום, פסטה, סלק ועוד כל מה שיש במנות הקטנות כמעט יש בווריאציה של מנות והמבחר עשיר שקצרה היריעה והזיכרון. על כל פנים זה לא רק מרשים זה גם טעים ומלווה בחלות מתוקות.

??????????

IMG_20170324_185416A_114

20170324_183502

??????????

20170324_184723A

??????????

IMG_73046

במנות אציין שוק אווז מדהים וטעים, עופיונים ממולאים בהגשה אישית, ארטישוק ממולא בכלי אישי מרשים וכן טעים מאוד. לשון בקר בצלי, בשר ראש ונתחי פילה סלמון בפסטו, קובה במיה וכמובן קוסקוס וירקות וגם טנזייה, כרעיים עוף ומשה בתיבה לילדים ומבחר תוספות של אורז חגיגי , תפוחי אדמה ועוד.

??????????

??????????

??????????

??????????

קו הקינוחים שגם בו בלטו המאקרונים בצבעוניות אבל גל המנות שמוגשות שם הן בכלים אישיים והן כעוגות או מנות קינוח מורכבות בהחלט מעידים על תפיסה נכונה גם בטעם, גם בפרזנטציה ובמגוון שיתאים לכל טעם. אהבתי מאוד מנה קטנה של טראפלס עוגות קרם ברולה או משהו כזה ומנות קטנות. הכל בביצוע של השפית קונדיטורית נטלי קריידן ובניצוחו של השף. שהצילומים ידברו!

??????????

??????????

נטלי קריידן
נטלי קריידן

IMG_72987

לסיכום, ארוחות הערב ממש לא בסטנדרט הגבוה שאנו רגילים אלא הרבה מעבר לכך.

אז מה היה לנו, חדרי מלון מפנקים, שטחים ציבוריים ירוקים ופורחים, פסטיבל צ'לו עם נגנים מעולים ומוסיקה טובה, טיול מרתק למקום מדהים, פשוט אירוח נפלא שאתה מרגיש שיש יד מכוונת ומישהו חשב שם על כל רגע. אין דברים כאלו, אין שני לו למלון פסטורל בכפר-בלום בארץ, לא שאין מלונות שמציעים תרבות אבל במכלול השלם של נופש, חופשה ותרבות אני אינני מכיר אותם אישית.

20170324_181720A

בקיצור, לא חשוב באיזו מסגרת תגיעו הנה, תשכחו מכל מה שחשבתם על אירוח ומלונאות בקיבוצים! במלון פסטורל בכפר-בלום בגליל העליון זה באמת הטופ של אירוח ומלונאות.

 

 

 

 

 

 

 

 

שתפו את הפוסט!