20 באפריל 2024 13:08
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מלון "פסטורל" סופי שבוע של תרבות

??????????

דומה שאין שני לו למלון פסטורל בכפר -בלום בארץ, לא שאין מלונות שמגישים תרבות (אני מכיר לפחות אחד ברמה הזו או דומה) אבל במכלול השלם של נופש, חופשה ותרבות אני לא מכיר.

מלון "פסטורל" בכפר-בלום הוא המלון הטוב ביותר בקיבוצים, זה בטוח, ובהחלט יכול להתמודד בתואר עם מלונות ידועים אחרים שלא בקיבוצים. יש כאן תרבות אירוח שלא נתקלתי בה בשום מקום אחר והייתי במקומות רבים!

זו השנה השלישית שאני מתארח שם במסגרת של סופי שבוע "פסטורליה בצלילים" וכל שנה אני נהנה יותר ויותר. העונה של "פסטורליה בצלילים" שמתקיימת כל שנה מחודש 11 עד חודש 5. ותמיד יש עדיין הזדמנות וגם קיימת העונה הבאה.

מה עושה את המלון לטוב ביותר?

משרד התיירות נקט בצעד מוצדק כאשר שינה כבר לפני כשנתיים את סיווג המלון מרמה C למלוןמשולב B+A, מהלך שהפך את "פסטורל" למלון הראשון במלונאות הקיבוצית בעל הדירוג הגבוה ביותר.

במלון שני סוגי חדרים:

45 חדרי הבוטיק הרחבים בגודל 40 מ"ר בהם חדר אמבטיה ענק עם אמבט צרפתי ומקלחון אליפטי, קרמיקה איטלקית, ריהוט עץ משובח ורשת WIFI חופשית. חדרי המלון החדשים עוצבו בסגנון קלאסי כפרי עשיר בחומרים, בדים, צבעים ואלמנטים הלקוחים מהטבע .החיבור אל הטבע והנופים בתוך האווירה הפסטורלית, מהווים את גרעין התכנון ומקבלים חיזוק נוסף בפתיחת חדר הרחצה אל חלל החדר, דרכו נשקף הנוף הגלילי.

 ??????????

12 או אולי יותר חדרי הסופיריור החדשים שנבנו והורחבו על חשבון חדרים קטנים יותר שאוחדו לחדר גדול בגודל 40 מ"ר. החדרים החדשים כוללים חדר אמבטיה ענק המכיל גם אמבטיה וגם מקלחון רחב בעיצוב איטלקי קלאסי, רשת WIFI חופשית, חלוקים אישיים ונעלי בית וגישה ישירה למדשאות הענקיות.

 ??????????

כל חדרי המלון מאובזרים בעמדת קפה הכוללת מכונת קפה משוכללת של נספרסו Nespresso וקפסולות לשימוש יומיומי, מקרר, כספת וטלוויזיית LCD.

שרותי המזון והמשקאות במלון שודרגו אף הם, בליווי ובסיוע חברת רסטוטל המתמחה בפיתוח עסקים בתחום האירוח. במסעדת המלון מוגשת ארוחת בוקר עשירה הכוללת מנות רבות ומגוונות לצד פינת בריאות המאפשרת לאורח תזונה מאוזנת. דגש רב הושם על אפיית לחמים ומאפי בוקר ואלה מוגשים מעמדה המעוצבת בסגנון מאפייה ביתית. את החוויה משלים בר הקפה ובו אספרסו, קפוצ'ינו, תה במגוון טעמים וכו'.

ארוחות הערב במסעדה הן על טהרת הבישול הפרונטאלי ובהן נתחים של בשר, עופות ודגים הניצלים או מוקפצים מול הסועד, תבשילים ביתיים המוגשים בקדירות ומחבתות ביתיות, לצד בר סלטים ואנטיפסטי עשיר.

גם מסעדת הלובי שונתה ושודרגה והיא מציעה גישה מתקדמת ואופנתית להגשת כריכים, סלטים, מאפים, קישים ועוגות איכותיות המקבילה לבתי קפה אופנתיים. בבר הלובי מגוון סוגי קפה, בר משקאות אלכוהוליים עשיר ותפריט יינות ישראלי הכולל יינות בוטיק.

??????????

 

גם הלובי ומסעדות המלון הורחבו ושופצו. הלובי החדש נבנה בסגנון איטלקי ובהשפעת מלונות בוטיק בטוסקנה. הרעיון העיצובי על פיו נבנה הלובי היה לשמר ולהעצים את הערכים האדריכליים של הפאטיו המקורי ולהקנות לחלל אווירה של חצר פנימית המתקשרת דרך קשתות מעוצבות אל הקבלה, המסעדה, מרכז הכנסים והספא.

ואני יכול לומר ולהעיד שהתארחתי גם בחדרי הבוטיק וגם בחדרי הסופיריור וקשה לי להחליט איפה נהניתי יותר כי חדרים כאלו מרווחים מוצאים אולי במלונות אחרים רק בסוויטה.

השנה התארחתי בחדר סופריור, חדר ענק! מיטה ומזרון קינגסייז עם מצעים מפנקים. חדר אמבט שהזכיר לי חמאם בארכיטקטורה שלו, גדול, מרווח עם חימום ומפנק ( בלי ג'קוזי אבל אמבט מפנק). ויש לכם חלוקי רחצה ליציאה מפנקת מהאמבט. שולחן כתיבה לעבודה עם המחשב, כאמור ישרשת WIFI חופשיתדי מהירה יחסית אבל בלי בעיות שאני מכיר ממלונות 5 כוכבים. פינת ישיבה שחסר בה לטעמי שולחן קפה וטלוויזיה LCD. יש פינת שתיה ומכונת אספרסו כך שאין גבול לפינוק. על המרפסות והחצרות והמדשאות לא צריך לספר לכם, כאן בקיבוץ יש יותר שטחי נוי ומדשאות משטח החדרים.

??????????

PASTORAL (51)

??????????

אשתקד התארחתי בחדרי הבוטיק החדשים, החיבור אל הטבע והנופים בתוך האווירה הפסטורלית, מהווים את גרעין התכנון ומקבלים חיזוק נוסף בפתיחת חדר הרחצה אל חלל החדר, דרכו נשקף הנוף הגלילי. תשמעו, חשבו כאן על הכל, יש מקום לשים מחשב ולעבוד, 2 כורסאות מפנקות, חדר ארונות מדהים, מיטה ומזרון קינגסייז עם מצעים מפנקים, חדר רחצה שמחובר גם לחדר השינה שהוא מפנק, עם חימום ופשוט אין לי מילים כמה נעים ונח ויש מקום לכל דבר, יתרה מזאת, לכל מבנה חדרים יש אם בית שדואגת לכל דבר.

במחקרים שעשו פעם מצאו שהאוכל הוא הגורם החשוב ביותר בחופשה במלון (וכמובן החדר) אבל לטיב האוכל יהיה משקל כבד אם אנשים ימליצו על מלון. במלון כאן זה כבר כמה שנים שהשף אילן שליידר וחלק היכר מהצוות קבועים כאן וזה אומר המון על שביעות רצון ועל הכרת הקהל והאנשים והצרכים שלהם על ידי השף והנהלת המלון.

??????????

צר המקום מלהכיל צילומים ולכתוב מה אכלנו אבל אכלנו מצויין, הלוואי והיה מקום בכרס לכל המבחר הענק והטעים שהשף והטבחים הכינו לנו, גם ביום חמישי וגם בערב שבת. וארוחות הבוקר זה פינוק של מזנון ארץ ישראלי שאין לו מתחרים לא במבחר ולא בטעמים. ועוד נקודה חשובה, כאן לא נערמות צלחות על השולחן כי המלצריות היעילות דואגות כל הזמן לנוחותך האישית וגם הקפה מגיע אם לא בא לך מהמכונה או אספרסו קפוצ'ינו ביום חול עם "תור".

DSCN4131A

ביום חמישי רק אכלתי, לא היה לי זמן לרשום מה אכלתי אבל נזכור לטובה את קרווינג החזה אווז, את הקורדון בלו, סטייק פרגיות ודגי דניס שלמים ופילה מושט, חגיגה שלמה כולל קינוחים ויין חופשי ובר סלטים ומה לא. אפילו ראיתי שווארמה טבעונית!!!

אבל בערב שבת רשמתי קצת. יש לכם סבלנות לקרוא? ( חחח!)

מרק עוף עם איטריות

בר סלטים שכולל כמובן גפילטע פיש וחזרת וכבד קצוץ והמון סלטים מורכבים טעימים.

?????????? ?????????? ?????????? ?????????? ?????????? ??????????

לשון בקר ברוטב סלרי, רוסטביף אנטריקוט ברוטב, שוק אווז נפלא ברוטב תפוזים, צלי בקר עם ירקות שורש ויין אדום, שוקי עוף ברוטב מנגולד, חזה עטוף על הגריל. לצמחוניים קציצות צמחוניות, בתוספות בורגול חיטה, אורז ותפוחי אדמה פירה עם בצל מטוגן וגם אפויים ושעועית ברוטב ועוד ועוד. בקיצור נדאג לדיאטה אחרי החופשה.

?????????? ?????????? ?????????? ??????????

המלון דואג לכם שחלילה לא תרעבו כך שעם ההגעה קיבלנו בלובי מרק חם ומיני פשטידות וירקות ופירות.

ביום שישי אחרי הטיול (כן יש גם טיול) יש ארוחה חלבית עם סלמון בתנור, מרק בצל פסטות ורביולי ותפוחי אדמה צלויים עם בטטות וכרובית עם ברוקולי ברוטב שמנת ועוד ועוד וסלטים וקינוחים.

אם אתם עדיין רעבים (להתפוצץ) בשעה 16 יש קבלת שבת עם עוגות וקפה (עבדכם הלך לישון ורעייתו הלכה להרצאה "צלילי עמים" עם הד"ר אור נוי.

ובערב כבר רשמתי… שבת בבוקר ארוחת שבת עם פשטידות, שקשוקה וביצים שמכינים לשבת, סלטים וגבינות דגים פלמידות ולקס וכל מה שחלמתם בבית..

וגם בשבת לא יתנו לכם לנסוע רעבים ולפרנס מסעדה בדרך ואחרי התכנית המוסיקלית יאכילו אתכם בירקות, עלי גפן ממולאים דג מלוח ועוגות ושתיה ועוד…

זה בצד הקולינרי וכעת לסיבה העיקרית שהתאספנו כאן "פסטורליה בצלילים" תכנית תרבותית שאינה איזה צוות הווי אלא תכנית תרבותית!

בחופשה זו "מסע באוריינט אקספרס" התקיימו:

אלון אופיר ולהקתו שרים שארל אזנבור – ערב תיאטרון ושירה ממיטב שירי שארל אזנבור כמו לה בוהם, לה מאמא, ועוד. כפיים! לא היה מקום לשבת כי התפוסה הייתה שיא!

??????????

??????????

"צלילי עמים" הד"ר איתן אור נוי על יצירה של ברליוז: הסימפוניה הפנטסטית, שטראוס: העטלף מוצארט: החטיפה מן ההרמון ליסט וברהמס. פשוט מדהים ומעניין.

השיא היה בערב שבת בבית-העם שבקיבוץ עם קונצרט בביצוע התזמורת הסימפונט רעננה בליווי זוג רקדנים וזמרת האופרה יעל לויטה. הכל כאן בקישור. אין דברים כאלו במלונות!

??????????

וביום שבת לאחר ארוחת הבוקר ומנוחה "שעת הצוענים" מופע מוזיקלי עם רוח צוענית בביצוע אילן ליבוביץ, לנה גרישקוב ונגנים נדירים. מסע צבעוני מוסיקלי סוחף.

??????????

כל זה כלול במחיר ( החל מ כ- 3780 ₪ לזוג)

וזה עוד לא הכל, ביום שישי מוצאים אחרי ארוחת הבוקר טיול, בכל אוטובוס יש מדריך אישי ומקבלים גם שתיה וחטיפים לדרך. הפעם נסענו לחלסה היא קריית שמונה הסתובבנו בעקבות כאמל חוסייני מימי חלסה ועד שמורת המעיין וגם נסענו לצפות בבריכות הדגים של להבות הבשן.

??????????

אשתקד היה טיול מאלף לרמת הגולן לעמק העורבים שם ראינו את ארמון האמיר פאעור העתיק ואת הנביעה וגם פסלי בזלת מרשימים. משם נסענו לברכת רם שם ביקרנו את המצבה של סלים שופי לוחם סיירת מטכ"ל וקיבלנו הסברים. ערכנו תצפית על הר רם והחרמון מהיישוב נמרוד תוך סקירה מקצועית, חלפנו בעמק ונבי יעפורי, מג'דל שאמס, קלעת נמרוד, בניאס ועוד.

בקיצור לא חשוב באיזו מסגרת תגיעו הנה, תשכחו מכל מה שחשבתם על אירוח ומלונאות בקיבוצים! במלון פסטורל בכפר-בלום בגליל העליון זה באמת הטופ של אירוח ומלונאות. לא רק התוכן התרבותי הוא שעשה את השינוי התפיסתי אלא מכלול של נושאים: החדרים, העובדים והניקיון והטיפוח, השירות, האוכל והקולינריה, חווית אירוח מעולם אחר.

 

שתפו את הפוסט!