23 באפריל 2024 10:38
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מלון פסטורל – תרבות, קולינריה וחופשה ברמה אחרת – ג'אז ואוכל טוב

 

בתוך ליבו של הנוף הגלילי, על גדות הירדן ואל מול הרי הגולן והגליל שוכן מלון פסטורל בכפר-בלום. סופי השבוע המוסיקליים ואירועי התרבות הידועים של המלון, המתקיימים זה 16 שנים ברציפות, מציעים שילוב ייחודי של תרבות, מוסיקה, טיולים ואירוח יוקרתי ובו שלל טיפולים ופינוקים לגוף ולנפש. הפעם באנו לסופ"ש שכולו ג'אז וקולינריה עילית וחופשה מהנה ויוקרתית.

 20180414_074458AA

מזה כמה שנים אנו מגיעים לחופשה השנתית למלון פסטורל השוכן בכפר-בלום בגליל העליון. זהו המלון הטוב בקיבוצים והרבה מעבר לזה. המלון הוא למעשה כפר נופש ברמה הכי גבוהה בארץ, לדעתי, שמאפשר ונותן לאורחים תוכן תרבותי באירועי תרבות מגוונים ברמה הכי גבוהה. זאת ועוד, הקולינריה במלון קיבלה שינוי ושיפור מדהים עם בואו של השף אוהד איבגי לפני כשנה וחצי שהנהיג קו חדש במלונאות בישראל המשדרג את הבילוי כאן. כי מה אנשים זוכרים מהמלון אם לא האוכל הטוב, התוכן והבילוי? ורק אחר כך יספרו לך על החדרים, והחדרים רבותי זה סיפור בפני עצמו כיוון שהם מהמעולים שיש.

 בוטיק3

מלון פסטורל כפר-בלום כולל 190 מבנים בני שתי קומות ובהם חדרים בגדלים ובעיצובים שונים וביניהם אגף בוטיק חדש, חדרי סופריור חדשים ומרווחים וסוויטות על שטח של כ- 53 דונמים של מדשאות ומרחבים ירוקים.

 ??????????

לפני כ- 5 שנים חנך המלון את אגף הבוטיק החדש המכיל 45 חדרים גדולים ומאובזרים. עקב-כך שינה משרד התיירות את סיווג המלון מרמה C למלוןמשולב B+A, מהלך שהפך את פסטורל למלון הראשון במלונאות הקיבוצית בעל הסיווג הגבוה ביותר.

חדרי הסופריור החדשים נבנו והורחבו על חשבון חדרים קטנים יותר שאוחדו לחדר גדול בגודל 40 מ"ר. החדרים החדשים כוללים חדר אמבטיה ענק המכיל גם אמבטיה וגם מקלחון רחב בעיצוב איטלקי קלאסי, רשת WIFI חופשית, חלוקים אישיים ונעלי בית וגישה ישירה למדשאות הענקיות.

אגף הבוטיק החדש כולל 45 חדרי בוטיק רחבים בגודל 40 מ"ר ובהם חדר אמבטיה ענק עם אמבט צרפתי ומקלחון אליפטי, קרמיקה איטלקית, ריהוט עץ משובח ורשת WIFI חופשית. חדרי המלון החדשים עוצבו בסגנון קלאסי כפרי עשיר בחומרים, בדים, צבעים ואלמנטים הלקוחים מהטבע. החיבור אל הטבע והנופים בתוך האווירה הפסטורלית מהווה את גרעין התכנון ומקבל חיזוק נוסף בפתיחת חדר הרחצה אל חלל החדר, דרכו נשקף הנוף הגלילי.

כל חדרי המלון מאובזרים בעמדת קפה הכוללת מכונת קפה משוכללת של נספרסו Nespresso וקפסולות לשימוש יומיומי, מקרר, כספת וטלוויזיית LCD.

גם הלובי ומסעדות המלון הורחבו ושופצו. הלובי החדש נבנה בסגנון איטלקי ובהשפעת מלונות בוטיק בטוסקנה. הרעיון העיצובי על פיו נבנה הלובי היה לשמר ולהעצים את הערכים האדריכליים של הפאטיו המקורי ולהקנות לחלל אווירה של חצר פנימית המתקשרת דרך קשתות מעוצבות אל הקבלה, המסעדה, מרכז הכנסים והספא.

 20180413_090719

 

התארחנו בחדר בוטיק, חדר שיש בו מרווח מחיה, אווירה ונוחות, המרב שאפשר לבקש. חשבו כאן על הכל, יש שולחן עבודה, 2 כיסאות ישיבה ושולחן תה מפנקים, חדר ארונות מדהים עם תאורה, מיטה  ומזרון קינגסייז עם מצעים מפנקים, חדר רחצה עם חימום ואמבט צרפתי שמחובר גם לחדר השינה שהוא מפנק ופשוט אין לי מילים לתאר כמה נעים ונוח ויש מקום לכל דבר. יתרה מזאת, לכל מבנה חדרים יש אם בית שדואגת לכל דבר. החיבור אל הטבע והנופים בתוך האווירה הפסטורלית מהווים את גרעין התכנון ומקבלים חיזוק נוסף בפתיחת הדלת אל החוץ המשקיף לנוף הגלילי.  יש מרפסת מחוץ לחדר ובה שולחן ושני כסאות, כיף לשבת ולקרוא או סתם ליהנות. תשמעו, ממש חשבו כאן על הכל! יש מקום לשים מחשב ולעבוד אבל אין זמן לעבוד. כאן כל דקה כאן מחושבת ומנוצלת להנאה מרבית!

 ??????????

??????????

??????????

??????????

הפעם הגענו לחופשה שהנושא התרבותי שלה הוא "ג'אז – לנגן את החיים עצמם".

סדרת סופי השבוע המוסיקליים "פסטורליה בצלילים", המתקיימת 16 מזה שנים ברציפות, מציעה בכל שנה 10-12 סופי שבוע של תרבות ומוסיקה בנושאים שונים: מוסיקה קלאסית, מוסיקה קלה, אופרה, ג'אז ובלוז, זמר עברי, מוסיקת עולם, ספרות ותיאטרון.

 20180412_160433

הפעם:

להקת הפלטינה – ההרכב המקורי – הלהקה המיתולוגית שזכתה לתשומת לב חסרת תקדים והשפיעה על המוסיקה הישראלית גם מחוץ לחוגי הג'אז, נתנה הופעה מחשמלת בקטעים מתוך הרפרטואר המקורי בהשתתפות:  אהרלה קמינסקי – תופים וכלי הקשה,  אלונה טוראל- פסנתר,  נחום פרפרקוביץ-  קלידים,  אילן סאלם – חליל וגלעד אברו – בס.

 ??????????

??????????

??????????

??????????

ברור לכם שכאשר אהרלה קמינסקי ואלונה טוראל עם הצוות על הבמה הכל נראה ונשמע אחרת, לא רק הנוסטלגיה כי אם ההזדמנות לצפות ולהאזין להם היא נדירה.

סדנת כלי הקשה עם אהרל'ה קמינסקי – סדנת כלי הקשה מהנה ומגבשת המפעילה את הקהל ומפעילה את כל החושים בהנחיית מי ששמו משמש כבר שנים מילה נרדפת לנגינה וירטואוזית בתופים ובכלי הקשה. חוויה משעשעת ומעשירה, גם לאנשים חסרי כל רקע מוזיקלי ולבני נוער.ר.

"אולארציק  סטייל "  – מיטב משיריו הידועים והאהובים ביותר של  אולארצי'יק,  מבוצעים בעיבוד ג'אזי סוחף.  מופע מרגש ועטור שבחים.  משתתפים : אלון אולארציק- גיטרה ושירה, אלעד אדר- קלידים, אבי יפרח – בס  ואביב כהן – תופים. אלון אליארצ'יק היה הרבה יותר ממדהים.

 

??????????

??????????

 

??????????

https://www.youtube.com/watch?v=K7kHH0trTws

 

 

חמישית אלון פרבר – הופעה המבטיחה חיבורים חדשים ומפתיעים בין ג'אז למוזיקה בת זמננו ואלתור קבוצתי סוחף.  הסקספוניסט  והמלחין אלון פרבר שהופיע בפסטיבלי הג'אז המובילים בעולם מעלה איתו על הבמה את דניאל רובין, זמרת ויוצרת מוכשרת  (מאוד(! , עדן גיאת, אסף חכימי, רועי אוליאל, הרכב שלא ישאיר אתכם אדישים לרגע. הגילוי של הכישרון הזה של דניאל רובין  יחד עם החבורה הזו היה מפתיע ומעולה.

??????????

 

IMG_20180414_113925_Q940

20180414_112335

https://www.youtube.com/watch?v=2qfrsNyXB8I

כל ההופעות נערכות באולם קונצרטים ובדרך כלל בסיום יש גם כיבוד.

מעבר לתכנית התרבותית ברמה גבוהה הרי הקולינריה במלון היא בין הגבוהות והנחשבות בארץ. השף אוהד איבגי שהגיע לכאן ממלון ווסט אשדוד  מוביל קו קולינרי חדשני במלונאות , שיטת הטאפס והסדר של שתי וערב ומזנון מהודר היא מהנערצות בעיניו ובעיני שפים רבים.

2O2A4182 (2)1

אוהד הוא שף צעיר, למד טבחות בקמפוס בן גוריון באילת ועבד בתור סו-שף בקלאב הוטל, 3 שנים היה השף של מלון ווסט אשדוד ומסעדת אנדיב הידועה ומזה שנה וחצי הוא השף במלון פסטורל. מתגורר בקרית- שמונה .

20180412_145510

אוכל זה לא רק טעם, צריך לראות את האוכל במראה טוב ובמקום הנכון, הוא מסביר לי. תחנות פרונטליות זה גם חביב הקהל וגם חביב על השף.

הלהיט מקרון כבד קצוץ
הלהיט מקרון כבד קצוץ

??????????

IMG_20180413_191605A

זכינו לראות תחנות של פוקצ'ות, תחנות חיתוך בשרים, השבוע זכינו בעמדת סאג' דרוזי שעליה הכינו בארוחת הבוקר פיתות דרוזיות ומנקיש והכנה של פורלים וסלמון לעיני הסועדים.

https://www.youtube.com/watch?v=gCE1D4UsAiM

 

שבוע קודם היתה עמדת המבורגרים וסלופי ג'ו וביום העצמאות ראיתי עמדה ישראלית של חומוס ופלאפל, כל הזמן המטבח נמצא בתזוזה ובהתקדמות. מודגש כאן נושא הרטבים, צ'ימיצ'ורי וסלסות שהשף רוקח בצבעים מרהיבים וטעמים חזקים.

אני אישית התרגשתי כשסועדים נכנסו ועמדו מופתעים, שלפו מצלמות וצילמו את הבופה, יכולת כזו לא רואים במקומות אחרים. הגישה של אוהד כיום מביאה השראה לשפים רבים שמפרגנים לו לא רק על הגישה אלא גם על הצניעות והענווה שמאפיינות אותו. יש לו צוות של 25 איש הכולל 4 מנהלי מחלקות והכל מסונכרן ופועל בשיתוף פעולה, כך הוא מצליח לעמוד בלחצים שמציבים לו ימי החגים עם תפוסה מלאה של המלון ואלפי אורחים. "עבודה קשה משתלמת" הוא אומר והפרקטיקה עובדת ולא עוצרת.

??????????

זאת כאשר לצידו גם צריך לציין את נטלי קריידן, השפית-קונדיטורית. נטלי בוגרת אסטלה עושה קינוחים שלא פגשתי במלונות יוקרה, הידע והיצירתיות שלה והיכולת המקצועית להעמיד קינוחים פרווה ברמה כזו ראויים להערצה, שלא לדבר על הזדמנויות לחגיגה עם קינוחים חלביים.

??????????

כמו-כן, לאחרונה ארוחת הבוקר שודרגה כמה מונים כאשר הוכנס למלון טבח צעיר ושמו דן לוי שהשף הביא אותו מאשדוד ומכשיר אותו  ואכן נוכחתי בשיפור שהחל מאז דן לקח את האחריות לארוחת הבוקר.

בנוסף על הצוות המנצח הזה עומד זיאד אבו עאווד, מנהל מזון ומשקאות אשר עובד במלון זה 17 שנה כאחראי על כל מערך המזון והאירועים, הפקת התפריטים ובנוסף גםאחראי על הבר הפועל בלובי ועל אירועי הקיץ שהמלון מנהל.

??????????

אז מה היה לנו שם? קשה לתאר ולכתוב, אבל ננסה, ואם לא נצליח אני בטוח שהצילומים יצליחו להעביר את החוויה.

בין היתר, ביום חמישי בערב חיכה לנו בופה ענק של טפאס מדהימים בכלים מיוחדים, סלטים וסלטים מבושלים ומורכבים, אנטיפסטי לסוגיו, עמדה פרונטלית להכנת פוקצ'ות, עמדה להכנת דגים סלמון ופורל, עמדה לפריסת נתח אנטריקוט, מרקי היום ומזנון המנות העיקריות ותוספות: קבב עיראקי, צ'ילי קון קרנה, אמפנדס, נקניקיות מרגז, שניצלים וצ'יפס, אורז ומג'דרה, בשרים ועוף, רביולי ועוד ועוד. ובנוסף מזנון קינוחים אדיר שלא חלמתם על עושר כזה וגם עשיר טעם.

??????????

??????????

??????????

??????????

??????????

??????????

??????????

??????????

??????????

??????????

??????????

??????????

??????????

??????????

??????????

??????????

??????????

??????????

ביום שישי בבוקר ארוחת בוקר ארץ ישראלית עשירה, עמדת חביתות וביצים, דגים מלוחים כבושים ומעושנים, עמדת גבינות, ממש מעדנייה של גבינות שלא ראינו במלונות עושר שכזה, בורקסים מכל הסוגים, פשטידות ומאפי בוקר. גם ירקות, סלטים , חמוצים, רטבים, רביולי ברוטב שמנת ותפוחי אדמה ברוטב שמנת. חצילים מגולגלים ממולאי גבינה בסגנון אינבולטיני ועמדה פרונטלית של סאג' דרוזי להכנת פיתה דרוזית עם לבנה ומילויים ומנקיש המאפה הדרוזי שמתחרה בפיצה. עוגות , דגני בוקר, פירות משומרים, טריים ומיובשים, בקיצור כל טוב.

??????????

??????????

??????????

20180413_072553SQQ

??????????

IMG_20180413_072250S

IMG_20180413_072415Q

??????????

??????????

20180413_072130SQ

??????????

??????????

??????????

??????????

IMG_20180413_074208QQ

IMG_20180413_074327

??????????

הערה לארוחת הבוקר בכלל, חסרה לי תווית שמתארת את סוגי הגבינות ומנות בכללי וחבל.

היה טיול שלאחריו זכינו לארוחת צהרים חלבית מלאה.

ארוחת הערב של יום שישי הייתה מעוררת התפעלות, אם עד עתה זה לא קרה הרי שאנשים שהתקרבו לבופה נעצרה נשימתם מהתפעלות, גם הטאפסים המדהימים בגלים הקטנים וגם העמדה מיוחדת מזרח- מערב של גפילטע פיש יחד עם עלי הגפן עצרה את האנשים לצלם!

גם צורת העמדה של הכבד הקצוץ והשפע היתה מדהימה וכל הסלטים והאנטיפסטי שהיו סביב השולחן.

??????????

??????????

??????????

??????????

??????????

20180413_185131A

??????????

??????????

??????????

20180413_184956 - עותק

צלעות בקר בחיתוך, דג מזרחי ודג סלמון, לשון בבצלי פנינה וצלפים, קובה סלק ממש מעולה ונימוח ובשר לחי שהיה מדהים , צוואר כבש בפירות יבשים, שוק אווז, קוסקוס עם ירקות וטנזיה, בשר אושפלאו, קינואה ראגו, אורז, תפו"א פריזיאן.

??????????

??????????

??????????

??????????

??????????

ושוב עמדה או מזנון לקינוחים מדהימים טעימים ומיוחדים מבית היוצר של נטלי קריידן הקונדיטורית.

20180413A_185542A

20180413A_185610A

??????????

??????????

ארוחת בוקר שבת עשירה, כמובן ג'חנון וכל השאר ובמלון הזה לא שולחים אותך הביתה בלי מזנון עשיר ביציאה, ממש ארוחה.

אין מילים! לרמה קולינרית כזו טרם זכינו, אלף מוצרים מרכיבים את הארוחה בשפע שאין כמותו והכי חשוב בטעם טוב. ואין לזה סוף – כשתבואו בשנה הבאה מחכה לכם חדר אוכל משודרג לאחר שיפוץ בו גם יוגשו מנות על א-קרט ומטבח חדשני ומתקדם.

הטיול של יום ששי בבוקר לא היה מוצלח הפעם בעיני ולדעתי לא הותאם לגילאי האנשים שבאים להתארח, מסע טירונות במעלה הר מירון לאנשים בני שבעים בממוצע…זה לא לעניין. בשנים הקודמות היו טיולים נפלאים וזה היה אגב המסלול הקלאסי, כביכול קל יותר, כי היה גם מסלול למיטיבי לכת…

??????????

??????????

??????????

??????????

??????????

דובי בנארי, מנכ"ל מלון פסטורל כפר בלום: "בעשרים השנים האחרונות הציבה הנהלת מלון פסטורל לנגד עיניה חזון שעיקרו לחולל חווית אירוח של ריגוש תרבותי מוזיקלי מן המעלה הראשונה, המשלבת איכויות של שירות, הקפדה על פרטים, רוגע והתרוממות רוח".

 

ואכן המלון עומד לפתחו של מיזם חדש: בנייתו של מרכז מופעים וכנסים חדש ומשוכלל שתסתיים בחודשי הקיץ, בעלות כוללת של 30 מיליון ₪ ( כבר רואים את המבנה קם ועומד מול עינינו).

 NEW Opera hall opening September 20183

NEW 1 Opera hall opening September 20184

NEW 2 Opera hall opening September 20185

NEW 3 Opera hall opening September 20186

בארבע השנים האחרונות הושקעו בהרחבת מלון פסטורל ובשדרוגו 21 מיליון ₪.

לאחרונה, הושלם שיפוצו של אגף נוסף – חדרי הסופריור, בעלות של 3 מיליון ₪ וכן הושלמה הרחבתו של אגף הבוטיק ב- 14 חדרים נוספים.

מעתה כולל המלון 45 חדרי בוטיק, 12 חדרי סופריור, 30 חדרי פרימייר, 24 חדרי גרנד, 68 חדרי דלקס ועוד 10 סוויטות.

 IMG_0007_55

??????????

20180413_070205

 

20180413_070227

20180413_070521
גן עדן זה כאן

המטבח במלון פסטורל השתדרג והקונספט בו השתנה, בהתאם לחזונו של השף החדש אוהד איבגי. פרזנטציה ייחודית משורטטת ומדוייקת מאפיינת את מטבח המלון. סוג האוכל והמבחר רחב יותר, חומרי הגלם יוקרתיים, כלי ההגשה חודשו וחלק מהמנות מוגשות בצלחות אישיות. מסעדת המלון הותאמה לסגנון הנהוג היום במלונות יוקרה.

כבר היום מציע מלון פסטורל, בנוסף ל- 190 החדרים, מרכז כנסים משוכלל ל- 320 איש, ספא ובריכה אולימפית.

 

 

ספא פסטורל

מתחםהספא של פסטורל מעוצב בעיצוב מודרני. בספא מגוון עשיר של טיפוליגוף ונפש באווירה שקטה ופסטורלית ובליווי צוות מקצועי. חלוק, מגבת ונעלי בית יחכו לאורחי המלון בתאהאישי ומשם הם מוזמנים להתחיל את מסע הפינוקים במתקני הספא הכוללים: חמאם טורקי, סאונהפינית לוהטת, דלי מתהפך, כיורי רפלקסולוגיה, מערת זרמים, חדר כושר, פינתחליטות תה ופירות טריים.

הכניסה לספא והשימוש במתקניו ללא עלותלאורחים המזמינים טיפול בספא. לאורחי המלון שאינם מזמינים עיסוי, המחיר הינו 40 ₪ לאדם.

 

לפרטים ולהזמנות: 04-6836611 http://www.kfarblum-hotel.co.il/

 

 

מחירים:

מחירים מ- 1 בינואר 2018 (לא כולל חגים וסופ"ש מוסיקלי):

חדר דלוקס מחיר לזוג ע"ב לינה וארוחת בוקר – 1,140 ₪ ללילה באמצ"ש.

חצי פנסיון 1,420 ₪.

ובסופ"ש 1,440 ₪ ע"ב לינה וארוחת בוקר.

חצי פנסיון – 1,720 ₪.

תוספת לילד – החל מ- 285 ₪ ללילה.

יש אפשרות לבקש חדר בקומת קרקע או בקומה עליונה.

חדר גרנד דה-לוקס – תוספת 100 ₪ ללילה.

חדר סופריור/פרימייר – תוספת 200 ₪ ללילה.

חדר בוטיק – תוספת 300 ₪ ללילה.

סוויטה – תוספת של 400 ₪ לחדר ללילה.

 

 הרשמו עכשיו לסופשבוע האחרות בסדרה "פסטורליה בצלילים" סופשבוע של מוסיקת בארוק

 

 

שתפו את הפוסט!