24 באפריל 2024 1:33
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מסעדת אידי דגים אשדוד

אידי ישראלוביץ הוא מוסד קולינרי ידע, יש דברים שאתם אולי לא יודעים על אידי ואולי כעת, כאן באידי דגים על צלחת של ברבוניות הכי טעימות שיש זה הזמן לדבר לפני שנצלול לתוך הארוחה.

אידי בראש ובראשונה הוא טברייני! הוא נולד ב 1952 בבית החולים הסקוטי ( היום המלון הסקוטי) ובגלל זה הוא כזה גזעי שאי אפשר בימינו למצוא עוד אנשים כאלו.

אידי הוא ספן ושירת בחיל הים, וצוללן ומכאן אפשר להבין את האהבה שלו לים ולדגים, כבר בהיותו צוללן בקו צינור אילת החל לבשל לחברים.

יותר מאוחר פתח פה ושם מסעדות יחד עם אשתו טלי. וכעת הוא הבעלים של מסעדת אידי דגים באשדוד, המעדניה שלו, מסעדה בטיילת אשדוד

ומפעל לעיבוד טונה.

אשדוד היא עיר מיוחדת, יש בה כמה מוסדות קולינריים פה ושם, אולם היא סובלת מהירי מעזה, אולם התושבים שם הם חלק בסיסי של הארץ הזו ואידי כאחד מהם ראוי להיות סמל ציוני.

המסעדה הזו של אידי קיימת כ 20 שנה, זה לא יהיה נכון לקרוא לה מסעדה, זה מוזיאון וזה מועדון וזה מוסד קולינרי!

במרינה יש מסורת במסעדה שלו לערוך קבלת שבת בשעות שלפנות הערב והמקום מזכיר טברנה אבל בישראל ובאשדוד שיש בה אנשים נהדרים.

כאן באידי דגים ברחוב הבושם בכניסה לאשדוד יש מסורת של ערבי חמישי בהם לצד האוכל הטעים, יש זמר, נבון חלוץ המנעים את הארוחה וגם מחזיר אותנו לשנים היפות של השירה העברית.

גילוי נאות: הוזמנתי כאורח המסעדה.

ראשית אידי איש מאד חם, חביב מלא סיפורים , זאת ועוד הוא נמצא במסעדה לאחר שבשעות המוקדמות טיפל בכל נושא המטבח וכעת בעת שהשפים והטבחים מכינים ומגישים, אידי מסתובב בין האורחים ומקדיש תשומת לב אישית לכל אחד ואחד כשרבים מבין האורחים קבועים והם ממש מכרים.

 

שנית השירות והמלצריות כל כך יעיל, אדיב ומקצועי שלא ראיתי דבר כזה הרבה זמן.

ושלישית האוכל טעים!

מנות פתיחה:

סלט דודו, חברים תשכחו כל מה שחשבתם על סלט דודו וכל הסטריאוטיפים שהצמדתם לו זה סלט פשוט, אבל טעים ביותר.אל תבצבצו את כל הפיתה הגרוזינית שהיא הלחם כאן על הסלט שיש בו עגבניות פלפל חריף מעודן ושום, שמן זית ולימון. כי יש כאן סלט איקרה שכדאי לבוא לכאן מכל קצוות הארץ לטעום. בקרבת מקום יש את המעדניה , תבואו עם צידנית ותקנו. זו האיקרה האמיתית כמו שהייתם אוכלים לפני 40 שנה כשלא היו זיופים! מנה איקרה תעלה לכם 35 ₪ ומנה סלט דודו 30 ₪ . וכן יש גם שום קונפי אפוי שלם שמוגש כל שולחן לטעם וגם מזל.

 

נפתח התיאבון? חציל ממולא פרות ים זה פתרון למי שאוהב כי של כאן תמהיל של שרימפ, קלאמרי, קוקי סן ז'אק הכל אפוי בתוך החציל פשוט מנה סוף!  75 ₪.

גרבלקס סלמון כבוש מנה גדולה ובשפע של גרבלקס מעדן של ממש, מוגש כיצירת אומנות טעימה. 37 ₪ .

פטריות חמות בשמנת, מגיע לשולחן במחבת לוהט ומבעבע ישר מהמטבח וכל מה שצריך הוא לעצום עיניים וליהנות מהטעם. 49 ₪ .

יש כאן שפע של מנות עיקריות שקשה לאדם מהישוב להחליט מה לבחור, אולי צריך לבוא עוד פעם פעמיים בשביל שדעתנו תהיה מיושבת ונבין מה אנחנו רוצים. הפעם הלכנו על דגים.

הדג הכי טעים הוא הדג הכי מבוקש, לוקוס או דקר בשמו העברי, פעם היו דגי דקר ענקיים שהיו מגישים מהם פרוסה וחשבת שזה ממש שניצל טעים.

כיום מגישים לך דג שלם, לדעתי יבוא מאפריקה, כי קשה להאמין שנשארו כאלו כאן בחוף. על כל פנים כאן במסעדה של אידי זה נמכר לפי משקל ,

32 ₪ ל100 גרם, וגודל התחלתי סביר זה חצי קילו, אידיאלי זה 650 גרם, אפשר בתנור אבל בינינו אתם יודעים שדג מטוגן זה הכי טעים!

דג אחר מומלץ שטעמנו הוא לברק המוגש במחבת עם רוטב בסגנון מרוקאי, בדרך כל אני לא חסיד של לברק כי כשמגישים אותו שלם יש לך מלחמה עם העצמות ותמיד נדמה לך ש"דפקו אותך" עד שהתחלת ליהנות מהדג הטעים הוא נגמר. כאן חשבו עליך ומגישים לך פילה לברק נקי מעצמות כך שתוכל ליהנות, בשביל זה באת לכאן. אידי  תמיד חושב שצריך לתת ללקוח את המיטב, מעניין כל הזמן הוא דואג אם זה טעים לך ואם הכל בסדר, דחילק אתם מכינים דגים כל כך הרבה שנים איך לא יהיה בסדר.  אז לברק ברוטב מרוקאי זו הבחירה השניה שלי והוא לא זול 105 ₪ שווים כל שקל.

 

לזוגתי חברה המליצה על הפורל בשמנת ושקדים, זה דג עדין וטעים, ומאוד בריא, היא קצת הסיתה את הרוטב מטעמי הדיאטה שלה ואולי לא נהנתה מספיק ממנו לדעתי. אישית שמעתי על הגשה זו המלצות חמות. 89 ₪ מחיר סביר בהחלט למנה ענקית של דג.

אני בחרתי במוסר ים שגם הוא מוגש פילה על מחבת עם ירקות בסגנון רטטוי 120 ₪ למנה נפלאה של דג .

אולם המנה שהכי הכי אהבתי מנה יש בה את הטעם של הים, הטעם של הדג, הרוח של הטברנה והכי כיף לאכול זו הברבוניה. תאמינו לי אם החמצתם כזו מנה כי זה נראה לכם לא משביע , עדיף שתשבעו מלח ותאכלו את הדג הזה, 95 ₪ כי הדג הזה הולך ואוזל מהים על כל צלחת שאתם מזמינים.

ועפו כאן בערב הזה הרבה צלחות.

 

זהו אם נשארתם בחיים זה הזמן לקינוחים. המלצתי, לכו על הקדאיף חלווה עם אגוזים, או על פבלובה פירות יער ואו על פאי שוקולד והקרם ברולה מעולה.. אני הלכתי על פאי אגסים וטעמתי מהאחרים. תמיד אני לא בוחר נכון!

 

המסעדה בנוייה באופן מרשים במיוחד, כמו אונייה ענקית, מלאה באוסף של חפצי ים מיוחדים, כמו גם אוסף תמונות המתעד את רבגוניות הווי אנשי הים. הפה אולי עסוק באוכל אבל העיניים טורפות את המצאי של המוצגים שם. והאוזן מאזינה לשירים של פעם, החברותה נהדרת והאווירה חמימה. מזמן לא הייתי בכזו מסעדה. עובדה היא נבחרת במדריך גומיו. היא נבחרה כמה פעמים כתיירן מצטיין, היא מומלצת מפה 8.2 והיא מומלצת שלי 5 כוכבים.

רק נשאר לי לקבוע מתי חוזרים לטעום שם קצת שרצים.

שתפו את הפוסט!