28 במרץ 2024 16:25
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מסעדת אמיליה – יש קולינריה גבוהה ברחובות

לא רלוונטי לא בטוח שהמסעדה בכלל קיימת

6 באוקטובר, 2014

מסעדת אמיליה – יש קולינריה גבוהה ברחובות

מסעדת אמיליה ברחובות עברה בחודשים האחרונים מהפך קולינרי רציני, הבעלים הפסיקו כנראה לאכול בשר והפכו אותה לשמורת טבע איטלקית של דגים, פירות ים ופסטות ומסביב ובכלל הכל גורמה ברמת כוכב מישלן !

השף לירן בלו הוא המנצח על הקולינריה האיכותית הזו ויש לומר שהוא מצליח להוציא תחת ידיו מנות נפלאות גם בטעם וגם בצבע ובצורה, לרגעים רשמתי " אומנות בקולינריה ", הנה תביטו בציור של המנות האלו:

DSCN5538AZZZ

20141001_213649AZZZ

מקור השם אמיליה מגיע ממחוז אמיליה רומאנה בצפון איטליה, ליד בולוניה, מרכז הגורמה של איטליה לב ליבו של הייצור הקולינרי בארץ זו., אבל הוא יוצר כר מהתחלה תחושה רומנטית שמתחברת לצבעי הקרם של המבנה, לפינות הישיבה הרומנטיות בחוץ ולמיתוג " אוכל וחברים" כי עם אוכל כזה באמת צריך מועדון חברים שם, זה אוכל באיכות של מסעדות תל אביביות ברמה הגבוהה ובעלות שמתאימה לפריפריה – רחובות. אילו לפני כן היו מבקשים ממני המלצות על מסעדה ברמה גבוהה ברחובות לא הייתי יודע לנקוב בשם ( ויסלחו לי כל מסעדות ההיי טק בקרית המדע, כן ).

הזמינו אותי להכיר את המטבח של אמיליה, או בעצם את המטבח בוטיק של השף לירן בלו ואני מה זה שמח לספר לכם על המנות , מה שטעמתי ומה שהיה בסביבה….

??????????

הפוקצ'ה עם המטבלים במיוחד מטבל הפלפלים זה התו הראשון בפתיחה של הקונצרט הקולינרי, כמה שהמילה " פוקצ'ה" יכולה להיות בנאלית לפעמים כאן היא הייתה בדיוק מה שהשף התכוון ובדיוק מה שאתה כסועד יכול להנות.

DSCN5543AZ

כמו בכל קונצרט אחד הדברים שזוכרים זה את הפתיחה, עז כאן זה רגעי היצירה האמנותית בשיאה.

ספיישלים שמתחלפים נתנו את האות הראשון

אמוז בוש זה מתאבן קטן בגודל של ביס, משהו שהשף בחר להגיש באותו היום כך שאם יהיה לכם משהו אחר לא נורא.. בטוח שיהיה טעים, עוד יותר בטוח שזה הולך עם ייו, במקרה שלנו יין מיקב שאני מאוד מעריך " יקב דלתון" לגמנו יין מיוחד,עלמה" בלנד של סמיון, ויונייה , ופינו גריי צעיר, יין בעל חמיצות נעימה מלטף ומאוד מתאים למאכלי ים ודגים ואפריטיף.

IMG_20141001_204057A

היצירה ב "ה" הידיעה – אמוז בוש של מקרון קולרבי במילוי טונה אדומה טרייה, יוזו, נענע, קרם גזר, קוויאר סויה מולקולרי וקישוט של ברוקולי אספרגוס, וצ'ילי. חגיגה קולינרית ותאווה לעיניים! אל תשכחו זו מנה לביס, כל החוכמה זה ערוב הטעמים המתחבקים ומתערסלים בפה וחולפים עם לגימת יין שפותחת תיאבון לביס הבא:

DSCN5531AZ

אמוז בוש של קציפת לבאנה ביתית, קוויאר סלמון, תמצית הדרים, מלח שחור וצנונית, זה באמת מיקרו , ביס וגמרנו, הקונצרט ממשיך

DSCN5532AZ

בעצם מתחיל!

ביצה עלומה ברוטב כמהין על תרד חלוט ופטריית פורטבלו אפויה, ואז כשאתה בוקע את החלמון ומערב את כל הטעמים אתה מבין את המושג " אוכל וחברים" כי רשמתי לפני את הטעמים והמנות להגיש לחברים, או שעדיף שאביא אותם לאמיליה..

DSCN5549AZ

DSCN5553AZ

מנה שבקושי טעמתי ממנה אבל היא נפלאה למרות שהיא מסתורית כזו, מדובר על טרטר סלמון עטוף בעלה צ'יפס אורז, קרם סלק ואיולי תפוזים וקוויאר, מנת ספיישל .

ZDSCN5557AZ

אני חסיד של כרוב סגול, ומעולם לא עלה בדעתי שניתן להשתמש בו להכנת גספצ'ו, אז מנה מיוחדת, נעימה ומלטפת : גספצ'ו כרוב סגול לצד ירקות העונה ובצלים מוחמצים. הרומנטיקה כאן באה לידי ביטוי לא רק בצבע של הגספצ'ו אלה גם בפעולת המזיגה הזוגית …

DSCN5571AZ

??????????

רביולי ארבע עונות מוקפץ בשרדונה עם ארטישוק וחמאה שרפה, מנה איטלקית אופיינית טעימה

DSCN5565A

" סקאלופ " פטריות, זו בהחלט מנה חושנית, עצם המחשבה והיצירתיות של מעדן דמוי סקאלופ, זה כבר כפיים! מהרגל של פטריית מלך היער השף יוצר גלילים בצורת סקאלופ ( קוקי סן ז'אק ) אותם הוא צורב בחום לוהט גבוה מה שמעניק להם את צורת הסקאלופ הצרוב. כאן זה מוגש על פולנטה שלדעתי יש בה 80 אחוז חמאה וציר ירקות מצומצם ומהמנה בזו פשוט מגרגרים בהנאה.

Z

אם התחלתי במוסיקה… אז היה לנו בהתחלות את התצוגה, האקספוזיציה, הפגנת הכישרון של השף. המשכנו במחזר הרפריזה בה השף מחזר אחרי התיאבון שלנו ובסיום הקודה שנותנת בכל העוצמה את המילה האחרונה בפתיחה: קלמרי ממולא במוצרלה, אנשובי וצלפים על צ'יזיקי ופפריקה מעושנת. אין דברים כאלו.

כאן הגיש לנו השף גם סוג של מרענן ג'לטיני מיניאטורי

DSCN5599AZ

והמנה העיקרית א- לה- קארט.

DSCN5610AZ

DSCN5626AZ

DSCN5635A

לא מבחר מנות עיקריות שיוצרות בולמוס והתקפה אלא כל אחד יזמין את המנה שהכי מתאימה לו . והבחירה קשה, אישית מתוך מבחר של שש מנות עיקריות בחרתי את המנה הכי בריאה למצבי הבריאותי. נכון הייתי פוזל למנת הניוקי והשרימפס ברוטב יין לבן, או למנת מולים ענקית ברוטב מרנירה לימוני ופרמז'ן, אבל בתקופה האחרונה קצת צנע וצניעות. מאידך קפלצ'ו סלק זה פחמימה שאני מנסה לצמצם ופילה דניס כבר הזמינו לידי, כך שנותר לי לבחור בין מנת סלמון אפוי בתנור לבנים לצד פירה צרפתי ( חמאה בקיצור ) שנראה לי שמרני ומעט שיגרתי ( סלמון אנחנו אוכלים כל שישי בבית) כך שהזמנתי בס ים אפוי, מוגש במחבת רותחת על תבשיל אסיאתי בוקצ'וי ומנגולד מנה טעימה מאוד ובריאה מאוד. הדג היה מצופה בקראסט תבלינים בעיקר הורגשו גרגירי כוסברה מפורקים וצרובים ועוד, בקיצור בדיוק מה שהתאים לי כמו כפפה.

DSCN5625AZ

האמת שפזלתי למנת הדניס של שוש ובמיוחד לאורז האסור, איסורים תמיד גורמים לי לחטוא!! אז ביקשתי מהשף פנכת אורז אסור .. תשמעו זה לא משהו שקונים בסופר אז קצת כבוד! שוב חזרנו להתחלה ולעמק הפו שבצפון איטליה שם הוא גדל כיום Forbidden rice מוקדש באהבה לאלה ונוס, אורז שחור , טעמו אגוזי מזכיר אולי עדשים שחורות אבל הוא שילוב שלל המון טעמים ובקיצור בואו לאמיליה ברחובות לטעום.

DSCN5632A

DSCN5637AZ

זהו הגיע פרק הסיום, לכל דבר טוב יש דבר יותר טוב ובארוחה לפעמים זה הקינוחים הסופלה היה מעולה, הוא עלה על גדות הכלי והבפנוכו נוזלי כראוי.- סופלה שוקולד ביתי עם נגיעת פסיפלורה, מוגש עם קצפת אגוזי לוז.

DSCN5657A

הבית של פיסטוק זה מלאבי ( שקשה לי אישית לקרוא לו כך ) קרם שמנת וניל, מי ורדים, קראמבל פיסטוק ונגיעת בלסמי מצומצם ועשן!  .

DSCN5650A

המסעדה נמצאת ברחובות ברח הרצל, הרחוב הראשי, חנית רחוב או רחובות סמוכים.

DSCN5511AZ

הרצל 213 רחובות

טלפון: 08-6221033

אמיליה ביסטרו בראסרי קלאסי שווה לבוא מתל אביב ( המלחמה כבר נגמרה וזה הזמן לצאת ולבלות והכיר מקומות ששווה להגיע כזו היא אמיליה)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שתפו את הפוסט!