24 באפריל 2024 3:18
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מסעדת בלקן מטבח בלקני עדכני יצירתי – פנינה בכרך הגדול

 ??????????

גילוי נאות, כשקראתי שהמנצח על התפריט במסעדת בלקן הוא איל לביא מיד החלטתי לבוא לטעום והנה הזמנתי שולחן, ( זה לא היה קל כי האתר לא ידידותי) אבל צלצלתי והזמנתי, וזה היה שווה. כל ביס תענוג.

כשהמלצרית אמרה לי שהיא מזמינה אותי לערק, לא הבנתי איפה אני ממוקם בבלקן אה הייתה אומרת ראקי היה לי סבבה אז אמרתי , אשמח לאוזו, לא היא אמרה ערק תוצרת בית, קדימה אמרתי ממילא אני לא נוהג אז נחגוג!

 20190822_160931A

מסעדת בלקן זה מקום לחגוג, והם כל כך צנועים, ביישנים, רק יודעים להכין אוכל טוב, בלקני בלי פוזות. מסעדה ארוכה כזו עם ישיבה על הבר וממול בשולחנות ויש גם בחוץ במרפסת, בפס בולט הטאבון, יש טאבון בטח יש חגיגה, אנשי הגריל והמטבח עסוקים בהכנת המנות כל אחת יצירה. יש די הרבה מנות בינתיים כולל הספיישלים, אבל נקווה שכל המטבח היווני בולגרי עותומני הכשר יגיע כי זה מגיע לנו.

??????????

??????????

??????????

??????????

" מסעדת בלקן משלבת חוויה קולינארית יחד עם אווירת בר קלילה. לצד תפריט האוכל המגוון תמצאו בר אלכוהול איכותי ומשובח, מוזיקה שמחה ואווירה בלתי מחייבת, המאפשרת לאורחים לבנות לעצמם תפריט טעימות ומזטים בהתאם למצב רוחם"

IMG_20190822_160529_010A

היה לי קשה לבחור בביקור ראשון מה לטעום (סימן שנחזור מהר) אולי אפילו הייתי זהיר מדי אז זה מה שאכלנו:

פתיחה שלש מאזטים צ'יזיקי, קיופולו, וסקורדיליה, אנא עארף?

??????????

IMG_20190822_160406A

הם כותבים טצזיקי , אותו יוגורט\גבינה עם טאץ' בלקני של מלפפון ושמיר אולי שום , מה אכפת לי מה, ניגבנו עם לחם הבית עד שהצלוחית הבריה

??????????

קיופולו – סלט חצילים בולגרי כמו שצריך חציל שרוף טעים טעים שבא לבכות פלפל ובצל ירוק

??????????

וסקורדיליה, סתם הזמנתי כי לא ידעתי מה זה. זה נראה כמו חומוס אבל זה ממרח של שום ושקדים שחייבים ללמוד להכין.

??????????

פלאפל כרשה או בבלקנית פלאפל פראסה על גבינה , כדור קציצה אוורירי, לא דחוס וטעים מאוד , חייב להכין בבית.

??????????

סגאנאקי "מה זה מנה יפנית?" שאלתי את המלצרית וזו חייכה זו מנה יוונית שמבוססת על פטה יוונית , עגבניות צלוית, פלפלים, שום ותימין ששולט בטעם. בצלחת הזו הרמנו שוט של ראקי נפלא , החגיגה בעיצומה.

20190822_160709Aש

ירקות קלויים מהטאבון – קישואים ממש מתוקים, גזר, פלפל, גמבות, כרשה חסה סלנובה, זרעי חמניה שמן זית והרבה אושר ועושר טעמים

??????????

היה שווה לבוא לפה

בעיקריות התבצרנו וכל אחד הזמין את אותה הגברת בשינוי האדרת, ואני חשבתי שהגברת תזמין דג ( הנה הסיבה לחזור היא לדג ואני למוסקה חלבית).

סגאנאקי קציצות דגים עם חצילים שום עגבניות הכל צלוי בטאבון עם תימין אולי גם גמבות עשיר מאוד ומוגש עם צלחת אורז שטבלתי ברוטב, לעצום עיניים.

??????????

קבב דגים צלוי בטאבון על מצע חציל שרוף מונח על פיתה יוונית וזילוף של יוגורט טחינה בעיטור פטרוזיליה. אז גם אם הקציצה היא אותה קציצה יש שוני בין המנות ושתיהן טעימות מאוד

??????????

אישית ממליץ על סגאנאקי קציצות דגים כי הוא עשיר יותר, רק זה.

קינחנו במלבי קסיס, כזה אמיתי, חלבי ולא רק עמילן ( אימא שלי אמרה קרוכמל) סירופ קסיס ורדים בשביל לעצום עיניים, ופיסטוק קלוי, אני אישית הייתי מוותר על הקוקוס הקלוי אבל מסורת זו מסורת.

 ??????????

??????????

וגם קיבלנו טעימה של סוטלאץ' כי נגמר, לפחות למדתי להכיר עוד מאכל בלקני

בקיצור מסעדה שמתאימה לחובבי המטבח הבלקני ולאלו שרוצים להכיר אותו ולכל מי שמזדמן לסביבה שרוצה ליהנות, לעוף למרחקים עם מנות שלא בכל מקום נפגוש אותם.

??????????

??????????

??????????

??????????

המלצת הששת

החשמונאים 99, ת"א

 

03-643-4517

המקום מונגש לבעלי צרכים מיוחדים:רמפת כניסה ממפלס הרחוב, מעלית נגישה, שירותים נגישים, מכשיר עזר לשמיעה, תפריטים מוגדלים / תפריטי תמונות וכיסאות רחבים עם מסעד לידיים

לכו על זה

שתפו את הפוסט!