18 באפריל 2024 19:39
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מסעדת "מאפו" השף ניר צוק מגיש

??????????

מסעדת מאפו שוכנת בלובי של מלון פרימה ברחוב מאפו 9 בתל אביב.  שם השף ניר צוק מגיש את המנות שלו הכשרות שיש בהן משב רוח ים תיכוני מרענן, יצירתי מחד אבל מאופק מאידך.

אני נמנה על המעריצים הסמויים של השף ניר צוק, ביקרתי אותו בימי ההוד הנוסטלגיים כיום בנועה ביסטרו, קורדיליה, ג'אפה בר, עולי ציון ואפילו בנפוליאון בניצוחו של לירן גרודה. הייתי אומר תקופה של הרבה תעוזה יצירתית, שמחת חיים  וחגיגה קולינרית.

20180701_193759

??????????

מאפו היא מסעדה כשרה בבית מלון, היא מסמלת לי את ההתמסדות של ניר צוק שמנסה בכל זאת לפרוץ גבולות בטווח הזה של המיקום והקהל שחלקו תיירים וחלקו ישראלים ושוב במגבלות הכשרות.

המטבח והנגיעה של ניר צוק מורגשים, למרות שלא פגשתי אותו הפעם, המנות מושקעות, מורגש שחומרי הגלם הטריים נבחרים בקפידה. תפריט הקוקטיילים והיינות, העיצוב המיוחד העכשווי של חלל המסעדה והתאורה, המוזיקה,החצר הירוקה, נותנים הרגשה תל אביבית מיוחדת.

??????????

??????????

??????????

התפריט כאן די מצומצם אבל ממוקד מאוד, אגב קיים פער בין התפריטים שתמצאו באתר המסעדה או באתר המלון. נראה לי שהתפריט הראשוני היה יותר "פרוע" בהתאם למזג של ניר צוק אבל כפי שרשמתי הוא התמסד בהתאם למקום ולסביבה.

פתחנו בקוקטיל מרענן של "סאמר רום" שיש בו רום, ליצ'י, היביסקוס, ליים, טריפל סק וגם כוס של בלנד לבן של יקבי כרמל שהיה נפלא. מסתבר שיש כאן ברמן ממש מקצועי שצ'יפר אותנו בידע על בלנדים, קוקטיילים והיכן יש מקומות מומלצים (ברים) בסביבה  ומה לחפש ביו טיוב, שאפו. ככה אני אוהב.

??????????

אחרי הפתיחה הנינוחה הזו המלצרית הגישה מה שהזמנו, מה הזמנו ולמה? האמת הייתי אומר בנאלי ושמרני אבל על בטוח. אם כולם ממליצים על רגאלו עגל , אז מי אני שלא אתנסה בזה? סיגר מממולא בשר בקר ועשבים מחולק מנה חובה כנראה, זה לא סיגר  שאתם מכירים אלא משהו אחר ומיוחד. 64 ₪.

??????????

המנה השניה לזוגתי ביקשנו מאפה טלה וחציל, לדעתי מנה שכדאי להגיש במעטפת סגורה ויתכן    כי כך הוגשה בימים הראשונים. הטלה והחציל היה מעולה אך הבסיס של הבצק לא ממש אכיל. מוגש עם פלפל חריף שרוף חריף אש. 54 ₪.

??????????

מנה שהשף במטבח צ'יפר אותנו – קונפי ארטישוק ירושלמי. המנה מוגשת עם עגבניות שרי צלויות וטחינה, זה בדיוק המטבח של ניר צוק – מדהים.  54 ₪ מנה מומלצת.

??????????

באופן מוזר ביקשנו מנת ביניים מתחום הפסטה וביקשנו את מנת רביולי עם ארטישוק ירושלמי + עגבניות + זיתים מהגליל. קודם כל הרוטב הפראי הזה זה המטבח של ניר צוק, תמיד הוא מפתיע בטעמים העזים שלו מחומרי הגלם המקומיים. למה באופן מוזר?  כי לא ידענו שיגישו לנו קודם ארטישוק ירושלמי. המילוי יחד עם הבצק שעשוי אל דנטה בקצוות יחד עם הרוטב הפראי יוצר טעמים עזים ולא מוכרים אך ממכרים. 54 ₪.

??????????

??????????

בעיקרית שוב הייתי בנאלי והזמנתי את מה שכולם כותבים!! וממליצים כמובן.

פריים קבב וירקות בגריל – שוב זו לא מנת קבב שאתם מדמיינים לכם, זו מנה קרניבורית מובהקת שמפגישה אותך עם מה שהולך לשף בראש כשהוא בונה מנה. שני קבבים טלה בעיקר שמלופפים על עצמות ענקיות מנוסרות המשמשות כשיפוד. אם לא הייתי במסעדת שף/מלון אולי הייתי תופס את העצמות בידיים ולו רק לפוזה של הצילום אבל התאפקתי. הקבב טעים והירקות ובמיוחד תפוחי האדמה מעולים. בטטה אחת היתה רכה והשנייה קשה והקישוא והפלפל מעולים, בקיצור חגיגה "צמחונית" למנה קרניבורית. 93 ₪.

??????????

??????????

זוגתי רצתה דג, יש לברק שלם בתנור ממולא אורז אדום או פילה בורי על משוויה. בהתיעצות עם המלצרית החמודה החלטנו על פילה בורי, למי יש חשק להתעסק עם עצמות. אז ככה, הדג עשוי טוב, מדוייק והרוטב טעים, אבל למה מישהו בחר להסתיר את המנה מתחת להר של איטריות שעועית אסיאתיות מפצפצות אי אפשר להבין ולדעת. ואין לך מקום לסלק אותן ומה הן בכלל עושות שם?

??????????

??????????

במנות העיקריות יש כמה מנות "כבדות" יותר שכדאי לנסות, כמו כתף טלה או פילה בקר או אפילו פריים ריב.

בגזרת הקינוחים פרווה התנסינו בשני קינוחים שמה שמאפיין אותם זה נדיבות בגודל ומתיקות עזה מידי.

נמסיס מוס שוקולד וקדאיף מלוח, 46 ₪.

??????????

מוס מנגו ופרי, המוס קרמי ולא ממש מוקצף ומתוק פחד, 42 ₪.

??????????

יש כ -50 מקומות בפנים ועוד כ -70 מקומות בחצר הפטיו הצמודה.

 

כשר

נגיש

כתובת: מאפו 9, תל אביב

טלפון053-5494941  :

שתפו את הפוסט!