20 באפריל 2024 17:55
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מסע קולינרי עם השפית וויקי לאו -Vicky LauCNN- Culinary Journeys

 

כנראה שלא בכדי השפית ויקי לאו זכתה בתוארBest Chef of Asia 2015 : את העבודה שלה תוכלו לצפות בפרק המדהים ב CNN בתכנית Culinary Journeys

קרדיט CNN  "מסע קולינרי"
קרדיט CNN "מסע קולינרי"

הפרק ישודר ב

יום שישי  8.5- 18:30

יום שבת 9.5- 01:30, 22:30

יום ראשון- 10.5- 03:30

במרכז הפרק השלישי, מופיעה וויקי לאו- שפית מרכזית בסצנת האוכל בהונג קונג, שנבחרה לאחרונה לשפית הטובה ביותר באסיה לשנת 2015. לאו, שכבר קיים באמתחתה כוכב מישלן ראשון, לא מפסיקה לחדש ולהפתיע עם מנות אותן מגדירה כ-"סיפורים אכילים". המנות שלה משלבות טכניקות צרפתיות מעודנות ודיוק אמנותי מעורר השראה.

התבוננתי בפרק המרתק בלא מעט קנאה, החיבור שלה לחומרי הגלם ומקורם, והלימוד שלה משפים מובילים ושפים במקומות נידחים או חסרי פרסום והאופן בו היא בונה את המנות מחדש.

הצילומים מובילים אותנו מהדחיסות שיש בהונג קונג, הצפיפות מחד ודוכני אוכל מהיר מאידך, עולם העסקים רץ מהר, אבל דווקא שם נמצא המטבח המיוחד שלה , מסעדת השף Tate Dining Room מסעדה צעירה שרק נפתחה ב 2012 וכבר זכתה בכוכב מישלן ותואר של השפית הטובה ביותר באסיה.

קרדיט CNN  "מסע קולינרי"
קרדיט CNN "מסע קולינרי"

 

שפית צעירה , מעודנת ומיוחדת הלוקחת את הצופה למסע חוויתי בשווקים ובאיזורי הגידול של עשבי התבלין, הירקות והדבש וכן פרק מיוחד לסיור בשדות גידול התה.

ויקי לאו בת 34 פתחה את המסעדה לאחר נסיון של בישול כתחביב, סיימה עיצוב גרפי בניו יורק, אולם האש הזו של קולינריה בוערת בה. תשוקתה למטבח הובילה אותה לעבוד במסעדת Cépage בהונג קונג, בהדרכתו של שף סבסטיאן Lepinoy. שם, היא שכללה את כישוריה להיות טבחית המעולה שהיא היום.

http://azureazure.com/gastronomy/vicky-lau-asias-best-female-chef

 

שוב החיבור שהיא מחברת למרכיבים של המנות בין אם זה הירק ועשבי התבלין או פירות הים או הבשר, החשיבות של הטריות והאיכות, כל זה מתאפיין וחוזר לצלחת של הלקוח בעבודה האמנותית ותנועות היד של מעצבת במטבח. אין מילה אחרת לדרך בה היא בונה את המנות חוץ מהמילה אומנות.

קרדיט CNN  "מסע קולינרי"
קרדיט CNN "מסע קולינרי"

הסגנון שלה מעורב בין סין לצרפת ולמערב אבל המנות עצמן נושאות את הגנים של האופי שלה והפרשנות שלה. אנחנו רואים בסדרה את ההתייחסות שלה למקור של המנות וממי ומהיכן היא למדה אותן. לדוגמה מנת ים אותה למדה ב Aberdeen הונג קונג. או ההתייחסות שלה ליופי של העגבנייה מתנת הטבע אותה למדה משף צ'ליאני פבלו נרודה. והקינוחים.

העגבניה

"צריך לחשוב על הסיפור שמאחורי האוכל "היא אומרת והיא מתכוונת למרכיבים והמקור שלהם. אנחנו כאן נכנסים למסעדה ולא מעניין אותנו מהיכן בא הירק והמרכיבים, אבל זה בדיוק כמו יין מכרם יחידני מחלקה יחידנית. כך היא מתייחסת לאוכל ולוקחת אותנו למחוזות האלו מהם באים המרכיבים.

היא לוקחת אותנו לסיור בסין, שם היא עורכת מסע קולינרי לעיר "האנגג'ואו" בו תלמד להכין את המנה המסורתית- Dragon Well Tea Shrimps על ידי סיור בשדות גידול צמח התה, שיח עם מאסטר התה – ווה ג'יאנשן ובחינת היסטוריית המנה, שנוצרה בתחילה כטעות בתקופת שושלת צ'ינג.

קרדיט CNN  "מסע קולינרי"
קרדיט CNN "מסע קולינרי"

 

תה בסין זה טקס, בסין תה שותים תוך כדי הארוחה ולא אחרי הארוחה, אולם שימוש בעלים הצעירים לתיבול המנה זה מדהים.

לאחר הסיור היא נותנת פרשנות שונה משלה ומוציאה מנת גורמה במסעדה שלה,

קרדיט CNN  "מסע קולינרי"
קרדיט CNN "מסע קולינרי"

שפים וחובבי קולינריה לא יכולים להרשות לעצמם להחמיץ את הפרק הזה בסדרה הייחודית של רשת CNN- Culinary Journeys .

לינקים לצפייה

Part 1 – The secrets of Dragon Well tea: http://cnn.it/1EtpUOp

Part 2 – China's edible stories: http://cnn.it/1K1Wuh8

Part 3 – Shrimp tea fit for an emperor: http://cnn.it/1E26NcH

 

 

קרדיט צילומים לCNNולתוכנית עצמה "מסע קולינרי".

שתפו את הפוסט!