20 באפריל 2024 0:07
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מעיינות חמי טבריה כעת זה הזמן

 

מעיינות חמי טבריה אולי האתר הוותיק והקדום ביתר לספא מעיינות חמים עוד מתקופת המקרא והתלמוד, אתר מרחצאות שהתפתח בתקופה בה הרומאים שהעריכו את הצורך המרחצאות  וספא היו בארץ. אתר שבוקעים ממנו 17 מעיינות חמים כ 60 מעלות ומקוררים לטמפרטורה של בין 37 ל- 39 מעלות צלזיוס, עשירים בגופרית ומינרלים אחרים שהינם בעלי תכונות בריאותיות. המים מגיעים בהרכבם הטבעי אל הבריכות מ – 17 מעיינות הנובעים מבטן האדמה, מעומק של כ- 1,500 מטר ומתחדשים כל העת ע"י זרימה קבועה.

במשך שנים האתר היה יעד למבקרים בטבריה והסובב אותה , אזור שיש בו סבב תיירות מהגדלים בארץ, אלא שבשנים האחרונות המקום הוזנח על ידי חברות המלונות שהחזיקו באתר. ביקרתי שם לפני כמה שנים והמצב לא היה מעודד, וחבל.

מפברואר 2013 האתר עבר בעלות  ו"מעיינות חמי טבריה", שינה את פניו – חזותית ותדמיתית, תחת הנהלה חדשה (חברת "מלונות חמשת החושים") ובימים אלו הוא מרענן את קונספט אתר המרפא והמרגוע המוכר אך כיום הוא משודרג ומשופץ להשלמת החוויה המרגיעה והנעימה במקום

זה היה הזמן כעת לביקור חוזר. הייתי אורח המקום.

השדרוג עדין לא הסתיים אבל ניכר שינוי רב, המלתחות חודשו, חדרי הטיפולים  שופצו ואווירה נעימה ושקטה שוררת שם וניתן להרגיע את הגוף והנפש בטיפולים.

המסעדה הפכה למסעדת שף ומגישה אול ברמה אחרת מאתרי ספא אחרים שאני מכיר.

והבריכות החיצוניות  הפכו לשם גבר בסביבה כמו גם בריכות המים התרמו מינרלים הפנימיות .

בקיצור יש סיבה טובה לבוא לכאן .

האתר פועל שבעה ימים בשבוע בשעות היום עד שעות הערב המאוחרות וכולל כיום מגוון רחב של פעילויות כמפורט להלן:

  • מרחצאות מים תרמו מינרליים – המרחצאות כוללות בריכה פנימית ובריכה חיצונית של מים תרמו מינרליים, מתקני עיסוי מימי, סאונות וג'קוזי.
  • בריכת שחיה חצי אולימפית – מחוממת בחורף.
  • בריכת מים מתוקים לפעוטות – בעונת הקיץ.
  • חדר כושר וחוגים.
  • מתחם טיפולים וספא – מתחם הספא כולל כ- 15 חדרי טיפולים ומגוון רחב של עיסויים וטיפולים. כמו כן, קיים חדר לשהות יום המאובזר בג'קוזי פרטי, 2 מיטות טיפולים, מיטה זוגית, מקלחת ושירותים, פינת קפה וטלוויזיה.
  • מדשאות ופינות הצללה.
  • קפיטריה חלבית ומזנון בשרי.
  • פעילויות נוספות – באתר פועלת חנות נוחות ומכון קוסמטיקה.

 

לרחצה במעיינות חמים, תרמו מינרלים סגולות מרפא ידועות עוד מקדמא דנן, כבר הוכח שיש השפעה לטובה על שרירים, וכאבי מפרקים אשר המים החמים העשירים בגופרית ומינרלים ממריצים את מחזור הדם והפרשת חומרים הורמונליים טבעיים מפחיתים כאבים ומסייעים להפחתת תהליכים דלקתיים במפרקים.

האתר הנמצא בחלק הדרומי של טבריה צמוד לחוף הים ונגיש לסירות המביאות גם הן תיירים ונופשים.

את ארוחת הבוקר עשיתי בקפה הלובי. גבינות, ביצים וחביתות, טונה, סלט יווני, סלט ירקות, לחמים טריים מיץ תפוזים וקפה.

 

עיסוי שוודי של 30 דקות בחדרי הספא הנעימים המופרדים מהמרחצאות בדלת חשמלית והמקום משרה אווירה רגועה. ומשם לבריכה התרמו מינרלית החמה שבצד השני באיזור הבילוי.

מעיינות חמי טבריה זה מקום מבוקש, בשנה בטבריה חולפים כ 2 מיליון  תיירים ( חוץ ופנים) וחמי טבריה שהמוניטין שלהם ידוע הם מוקד לעליית רגל בכל ימו השנה.

מהבריכה הפנימית יצאתי לבריכה חיצונית של מי מעינות חמים ( רק לשים ירקות ויש מרק בבישול ארוך) איזה תענוג!

צהריים אכלנו במסעדת היגאה – אלת הבריאות, הארוחה הייתה נפלאה. מבחר סלטים, פרגיות, קבב על מקל קינמון, שיפודי חזה עוף טמפורה, שיפודי אנטרקוט,  דג מושט מהכנרת ופול הימי הדן וקינוחים איפה פגשנו באתרי ספא ארוחות כאלו.

מסעדת היגאה והשף אבי מוזס בראשה מגישים כאן ארוחות עסקיות וגם אפשר לערוך כאן אירועים עד 200 איש, כמה יפה כאן מול הכנרת והבריכות.

לסיכום עדין השדרוג לא הסתיים אולם בזמן הקצר ששהיתי ראיתי שינוי רב שמתחולל במקום.

אין ספק שההנהלה החדשה משקיעה ועושה הכל על מנת להחזיר למקום את ממוניטין כך שיהווה מוקד משיכה, לא רק לתושבי האזור אלא לכל התיירות המגיעה לאזור הכנרת.

שתפו את הפוסט!