25 באפריל 2024 15:21
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נעמי – גבינות ומעדני חלב עיזים בגולן

הגולן, כאן נטעו את מושבם משפחת דגן לפני כ ארבע וחצי שנים… הפרופ' דגן מומחה לבעיות שינה החל פעילות לרפואה אזורית ורעייתו נעמי יחד איתו הקימו דיר עיזים ( לאחר 9 שנים במרכז) והחלו לחלוב ומאז הסיפור  רק התקדם…

את הגבינות של נעמי פגשתי בתערוכת קולינרי, התערוכה המקצועית ביותר בישראל לקולינריה ( ושאינה בזאר ים תיכוני) ומאז רק חכיתי לסיור שלי ברמת הגולן.

" נעמי" זו מחלבת בוטיק קטנה, אבל איכותית מאוד. מרכז המבקרים קטן אבל משרה אווירה חמימה בקור של הגולן וגם מגיש טעימות, המקום הולך ותופס מקום בסיורי תיירות, מה שכנראה מחייב אותם  לבנות מרכז מבקרים ומגבנה יותר מרווחים. וכן הם כבר מתארגנים לכך. ( בקיץ הבא…)

היכן זה? כל זה קורה במושב נטור שברמת הגולן ישוב מעורב חילוני ודתי שמראה שכן זה אפשרי והמרקם האנושי כאן הוא מדהים.

אז כשמחברים רפואה לגבינה מה מקבלים? מקבלים מוצר בריא, בלי חומרים משמרים ועיזים מקבלות רק מזון טבעי מיוחד שמפחית את "הריח". ועם לחלב העיזים יש תכונות ריפוי ומניעת מחלות זאת בחיזוק גורמי חיסון בגוף. זה בנוסף להיותו דומה בהרכב לחלב אם, קל לעיכול ובעל עוד כמה וכמה יתרונות בבריאות האדם, אולי צריך להחליף את הסיסמה שתפוח אחד ביום יחליף את הרופא, ולקבוע כוס יוגורט עיזים אחד ביום ויש לך ילד בריא יותר..

סיור במחלבה ( בית קטן בערבה) כול טעימות לצד סרט וידאו על המקום והפעילות ובואו נתרכז רגע בטעימות.

ביוגורט העיזים שטעמנו, בעמים של תות, פירות יער וסילאן אין ביוגורט של הפרי תוספות סוכר מעבר לקיים בפרי עצמו ( במחית ).

יוגורט התות והסילאן מאוד טעימים רק רמז קטן לטעמי חלב עיזים, זה ארוז בבקבוק אישי כך שכל ילד יכול לקחת לבצפר..

את היוגורט בטעם פירות יער אהבתי אבל לדעתי ילדים לא יאהבו ויאמרו " אמא יש כאן חתיכות" ענין של טעם.

בגבינות הבולגרית עיזים מלוחה מאוד לטעמי אפילו בהתחשב שהמלח זה חומר השימור היחידי.

גאודה עשבי תיבול , מאוד טעימה, כמובן שונה מהגאודה ההולנדית מחלב בקר. נדמה לי 18% שומן לעומת 28% שומן בחאודה המקורית ההולנדית. טעמתי עשבי תיבול וגם שום שמיר בבית. אישית אני מעדיף תיבול של זרעי כמון.

בל פאזה, זו הגבינה שמשכה אותי לכאן מאז תערוכת קולינרי, לא כל מחלבה מייצרת אותה, המחמצת והתוספות וכמובן המזון הטבעי שהעיזים אוכלות הופכת אותה למיוחדת ואנינת טעם. טעמתי כאן עם זרעי כוסברה, ובצד רשמתי לי " צל"ש" בבית טעמתי בגיוון של צ'ילי שפחות מורגש בטעם. הגבינה מאוד ארומטית, 28% שומן, גבינה בסגנון איטלקי של חבל לומברדיה.

הגבינה בנוסח קממבר – " גדיא " עדינה, טעימה, ממש אהבתי אותה, סוג של חריפות מתקתקה שמתאימה לי לכוסית יין ליד. 45% שומן, עובש לבן עדין. מתחרה טובה לגבינות עובש מסוגה בצרפת.

עוד טעמתי עיזבל שזו גבינת בורסן צרפתית ( בנוסח ), קצת חריפה לי בציפוי של שום או פלפל שחור, אולי לשווק אותה טבעית כמו לבאנה… וגם לבאנה מעולה מגבינת עיזים, חגיגה לאניני טעם.

בקיצור יין לא חסר בגולן, שמן זית גם, אז צלחת עם גבינות נעמי תסדר לכם את החופשה בצפון וגם תביאו צידנית כי יש מה לקחת הביתה.

שתפו את הפוסט!