25 באפריל 2024 16:09
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סדנת אומן של השף הצרפתי Joseph Viola – So French So Food שבוע הקולינריה הצרפתית

 ??????????

 

18 שפים צרפתים הגיעו מאוברן רון אלפ – יעד הגסטרונומיה הצרפתי מספר 1, לשיתוף פעולה עם שפים ישראלים מובילים ומסעדות שונות בכל רחבי הארץ. חשוב לציין שראשון לציון – "לגעת באוכל" זכתה לסדנת שף לקהל ולתקשורת.

לוגו

'קבוצת מסלמני' קיימה סדנת אומן בסניף לגעת באוכל, ראשל"צ בהובלתו של השף הצרפתי Joseph Viola במסגרת אירועי שבוע הגסטרונומיה הצרפתית So French so Food המתקיימים זו השנה ה- 8 ברציפות בישראל ביוזמתה של שגרירות צרפת בישראל

 20200213_103029AAA

עמאר מסלמני שגריר צרפת ורעייתו רון יוחננוב ושף ז'וזף ויולה צילום רי דלויה6
עמאר מסלמני שגריר צרפת ורעייתו רון יוחננוב ושף ז'וזף ויולה צילום רי דלויה6
עמאר מסלמני שגריר צרפת ורעייתו רון יוחננוב ושף ז'וזף ויולה צילום רי דלויה6
עמאר מסלמני שגריר צרפת ורעייתו רון יוחננוב ושף ז'וזף ויולה צילום רי דלויה

??????????

בסדנת האומן הדגים שף גו'זף, בעל רשת המסעדות והמעדניות Daniel & Denis, בליון שבצרפת, הכנת שתי מנות מהמטבח שלו, הידוע ככזה שמשמר את הטעמים של המטבח הצרפתי של פעם.

הסדנה נערכה בחסות כבוד של שגריר צרפת בישראל אריק דנון- שגריר צרפת בישראל והאירוע אורגן ע"י עמאר מסלמני, מנכ"ל קבוצת מסלמני גם הוא עצמו אורח כבוד בסדנה.

לדברי עמאר מסלמני, מנכ"ל קבוצת מסלמני: "החיבור שלנו לאירועי שבוע הגסטרונומיה הצרפתית So French so Food הוא טבעי והפך למסורת שנתית, שלה אנו שותפים מזה מספר שנים. מדובר בחיבור עסקי שהפך עם השנים בר מזמן הפך לחיבור של ידידים והוא רק מוכיח את עצמו מיום ליום כבחירה הנכונה, כי בסופו של דבר  כולנו רוצים ליהנות ממטבח איכותי, טעים, בריא ובטוח. אני שמח על היוזמה של שגרירות צרפת שבחרה לקדם את עולם הבישול הצרפתי בצורה כה מהנה עבור כולנו".

??????????

20200213_102220A

??????????

המהלך של קבוצת מסלמני נועד להנגיש את איכויות המטבח הצרפתי לכל בשלן, כך שכל אחד יוכל להתנסות בחוויית בישול מקצועית ובטוחה, מנוחות המטבח הפרטי שלו.

 20200213_102538AAA

השנה עמדו אירועי שבוע הגסטרונומיה הצרפתית בסימן חבל הארץ אזור אוברן-רון-אלפ

לארץ הגיעה משלחת של 18 שפים צרפתיים מאזור זה. בראש המשלחת עמד שף ג'וזף ויולה בעל רשת המסעדות והמעדניות Daniel et Denise, נושא עיטור אגודת המצנפות הלבנות של העיר ליון ועיטור "מסעדות בושון המסורתיות של ליון", המייצגות את הקולינריה המסורתית של העיר השלישית בגודלה בצרפת.

שף ג'וזף ויולה (דניאל ודניס) בעל מלאכה הטוב ביותר בצרפת, אלוף העולם בפאטה-און-קרוט לשנת 2009, חבר אגודת המצנפות הלבנות ומסעדות בושון של העיר ליון, וציון ביב-גורמאן במדריך מישלן,  שף ג"וזף ויולה עומד בראש משלחת השפים הצרפתים המתארחים בישראל, בינהם סטפן פרואה דה וו (Le Fantin Latour), 4 מצנפות במדריך גו ומיו,  בעל כוכב מישלן, אלוף העולם בפאטה-און-קרוט לשנת 2013 . אגודת המצנפות הלבנות, נוסדה בשנת 1936 ומונה כיום 130 שפים מאזור אוברן-רון-אלפ, החולקים מורשת קולינרית של אזור מסורתי זה.

 ??????????

??????????

 

השף הכין מול הקהל

כשלצידו השף רון יוחננוב כסו שף

 

ויניגרט כרישה וירקות כבושים בעשבי תיבול

באדיבות שף ז'וזף ויולה ממסעדות Daniel&Denise

במסגרת סדנת אומן בלגעת באוכל שבוע גסטרונומיה צרפתית 2020

 ??????????

??????????

??????????

 

מרכיבים ל 8 אנשים:

16 יח' כרישה

¼ ליטר מרק עוף

2 ביצים קשות

1 כף חרדל

200 מ"ל שמם זרעי ענבים

50 מ"ל חומץ יין

1 כף פטרוזיליה קצוצה

1 כפית טרגון

1 כף עירית

100 מל וינגרט אלכוהול

100 מל יין לבן

1 גזר

½ בצל אדום

מלח

פלפל לבן

 

 

בישול הכרישה:

לבשל הכרישה במרק העוף למצב שבו הן עשויות היטב.

 

הכנת הוינגרט:

מערבבים את החרדל עם הביצים הקשות הכתושות, מוסיפים את שמן זרעי הענבים וחומץ היין, מתבלים במלח ופלפל, מוסיפים את כל עשבי התיבול, מניחים בצד.

 

הכנת הירקות:

חותכים את הגזר לפרוסות של 2 מ"מ כל אחתואת הבצל לקוביות קטנות.

להעביר לקלחת שבה היין הלבן וחומץ האלכוהול ולהוסיף מלח ופלפל.

לבשל למשך 2 דקות, ולקרר.

 

הגשה:

לחתוך את הכרישה לאורך

להוסיף מעל את הירקות הכבושים ואת הויניגרט.

 ??????????

??????????

שף ז'וזף ויולה מצרפת בלגעת באוכל צילום רפי דלויה
שף ז'וזף ויולה מצרפת בלגעת באוכל צילום רפי דלויה

 

 

המתכון השני שהשף הכין היה קינוח של אננס ואבוקדו, השף אומר שאבוקדו זה פרי והוא מתאים לקינוח

באדיבות שף ז'וזף ויולה ממסעדות Daniel&Denise

במסגרת סדנת אומן בלגעת באוכל שבוע גסטרונומיה צרפתית 2020

 

 ??????????

??????????

??????????

??????????

–        שימו לב –

זו גרסה פשוטה ופחות מקושטת מכפי שהוצגה בסדנה.

 

 

קרפצ'יו אננס ואבוקדו בטעמי הדר

 

מרכיבים ל- 6 אנשים:

1 יחידת אננס טרי

2 יחידות אבוקדו

2 יחידות לימון

100 מ"ל שמן זית

150 גרם לחם דאפיס

סירופ לימון חם –( 30 מעלות)

גרעיני אניס (כוכב)

1 יחידה קליפת תפוז יבשה

 

אופן ההכנה:

מרסקים את תוכן האבוקדו, מוסיפים את מיץ הלימון החם ואת שמן הזית.

התערובת חייבת להיות סמיכה וחלקה.

מייבשים את עוגת הדבש בתנור.

מעבירים אותו למיקסר לקבלת פירורי לחם עדינים.

חותכים את האננס לפרוסות דקות וטובלים בסירופ החם לכמה דקות.

מניחים את הפרוסות על צלחת, עם קרם האבוקדו ופירורי הלחם מעל.

 ??????????

שף ז'זף ויולה בלגעת באוכל צילום רפי דלויה (1)9
שף ז'זף ויולה בלגעת באוכל צילום רפי דלויה (1)9

 

חוגגים את שבוע הגסטרונומיה הצרפתית בלגעת באוכל צילום רפי דלויה
חוגגים את שבוע הגסטרונומיה הצרפתית בלגעת באוכל צילום רפי דלויה

במסגרת שבוע זה מציעה קבוצת מסלמני, יבואנית מותגי פרמיום צרפתיים בתחום המטבח והבישול, מאות פריטים של מותגי המטבח והבישול הצרפתיים:  TEFAL, PYREX, LUMINARC  ו-STAUBבמחירים מיוחדים ובהנחות שונות ברשת לגעת באוכל, במשביר לצרכן, בום סנטר, בפורשף ובמבחר חנויות מתמחות. הפעילות תתקיים עד סוף חודש פברואר.

עמאר מסלמני ורעיית שגריר צרפת בישראל הגב' דנון (3)5
עמאר מסלמני ורעיית שגריר צרפת בישראל הגב' דנון

לגעת באוכל

לגעת באוכל הינה רשת חנויות המובילה את התרבות הקולינרית בישראל.  הרשת מרכזת בתוכה כלי בישול ומטבח, חומרי גלם מסוגים שונים וידע מקצועי המעניקים כולם יחד חוויית קנייה ייחודית ועוצמתית.  הרשת מונה חמישה שלושה סניפי קונספט קולינריים בראשון לציון, בקניון הגדול בפתח תקווה ובגרנד קניון בחיפה.

הסניפים השונים פרוסים על שטחי ענק שבין 700-1000 מ"ר כל אחד, בעיצוב חלל ייחודי ומיתוג מעורר תיאבון עם תמהיל רב גוני הכולל: כלי מטבח מסוגים שונים ובהם כלי בישול, אפיה, גאדג'טים וכלי הגשה, חומרי גלם, מתנות ועוד.
בכל סניף תוכלו ליהנות ולספוג ריחות וטעמים העולים מדוכני תבלינים, חליטות, פירות יבשים ועוד. בנוסף, חגיגה צבעונית המעוררת את כל החושים, טעימות והדגמות לעיני הקהל במחלקות הקפה, הבשר, הגבינות, האפייה והכלים. עוד ברשת מחלקת חומרי גלם לאפייה המציעה את המבחר הגדול ביותר בתחום האפייה עם מגוון שוקולדים, אבקות, תמציות טעם איכותיות, בצק סוכר וקישוטים ייחודיים לעוגות, עוגיות ומאפים.

אירוע: 'So French So Food' הוא אירוע קולינרי גדול שנערך בישראל זו הפעם ה-8 ברציפות (!). 18 שפים הגיעו מאיזור אוברן רון אלפ – יעד הגסטרונומיה מספר 1 בצרפת, וישתפו פעולה עם שפים ישראלים במסעדות המובילות בישראל האירוע מאורגן על ידי שגרירות צרפת, ביזנס פראנס, המכון הצרפתי בישראל, הקונסוליה הצרפתית בירושלים והמכון הצרפתי בירושלים  ובחסות חבל אוברן רון אלפ – צרפת.

המורשת הקולינרית והידע של השפים שלו הופכים את אזוראוברן-רון-אלפ לאזור הקולינריה מספר 1 בצרפת. האלפים, מטעים וכרמים משתלבים יחד ליצירת "המזווה העשיר ביותר בצרפת". – האזור משלבים טרואר, מסורת ומקוריות. הקולינריה של אזור אוברן-רון-אלפ: הכרמים המפורסמים לחופי הרון כמו היין וידל פלורי, העופות של BRESSE, נוגט Montélimar  או שוקולד Valrhona, אלו רק חלק מהתוצרים המייצגים של אזור זה אשר מציע גם נופים עוצרי נשימה. שלא לדבר על האיכויות והתארים הספציפיים לאזור, שם נרדף למסורת, לאותנטיות ולמצוינות: ה- "מסעדות הבושון של ליון" המפורסמות, המאפיינות את הדוכנים שבהם אנו טועמים מנות מסורתיות מליון, כמו גם אגודת המצנפות הלבנות, שנוסדה בשנת 1936 ומונה כיום 130 שפים מאזור אוברן-רון-אלפ, החולקים מורשת קולינרית של אזור מסורתי זה.

משלחת השפים הייחודית המגיעה לאירועי המהדורה ה-8 של SO FRENCH SO FOOD מייצגת את בחירי אגודת המצנפות הלבנות,  נבחרי דירוג גו-מיו, שפים ממסעדות בושון גורמה ומיטב השפים בעלי כוכבי מישלן.

 

מלבד קולינריה, אזור אוברן-רון-אלפ מפורסם במספר תחומים אחרים. אתרי תיירות, פארקים לאומיים, ומורדות סקי; אך גם אזור הידוע בחדשנות, עם למעלה מ-15,000 חברות הייטק.

 

דברי השגריר:

??????????

שבוע הקולינריה הצרפתית בישראל חוגג מדי שנה את הקשרים המיוחדים בין שתי המדינות בתחום המהנה מכולם. אירועי השנה השמינית לפסטיבל יחלקו כבוד לאזור אוברן-רון-אלפ המפורסם בשל אתרי התיירות הקסומים, ההיצע התרבותי העשיר, האוצרות הקולינריים הרבים, והיקבים יוצאי הדופן.

אני מקווה כי רבים מכם ישתתפו באירועים הרבים, אירועים המוצעים במטרה לקדם את הקולינריה הצרפתית, לחלוק עימכם תרבויות, טעמים וניחוחות, לאפשר לשפים צרפתיים וישראליים לחלוק ידע ומומחיות במסעדות השותפות או במסגרת "כיתות אמן" ייעודיות לקהל הרחב או לאנשי מקצוע, כמו גם בשאר אירועי השבוע המאורגנים על-ידנו.

שבוע הקולינריה צרפתית היה נפלא

 

פיליפ מונייה (Philippe Meunier) סגן נשיא אזור אוברן-רון-אלפ:

"לאזור אוברן-רון-אלפ קשרים ענפים עם ישראל מזה זמן רב; קשרים המבוססים על חילופי כלכלה, השכלה, מדע, תרבות ותיירות. קשרים חזקים ומצוינים אלו זכו לחיזוק בפעילותינו הצרפתית-ישראלית המשותפת בליון בחודש יוני האחרון.  SO FRENCH SO FOOD 2020, המוקדש לאזור אוברן-רון-אלפ, אזור של מצוינות קולינרית, עוד מימי המלך לואי ה-18, ז'אן אנת'למי ברילט-סאברין, יליד אזורנו, סמל למצוינות שיודגש ביתר שאת במהלך שבוע הקולינריה הזה: "ההנאה סביב השולחן היא לכל הגילים, בכל מצב, בכל מדינה ובכל יום"."

 

 

שתפו את הפוסט!