24 באפריל 2024 15:12
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סווינג דה ג'יטאן במופע בכורה – GYPSY WORLD SWING

סווינג דה ג'יטאן במופע בכורה – GYPSY WORLD SWING

פסטיבל פליציה בלומטל מאפשר לנו  הזדמנות נדירה לצפות ולהאזין ליוצרים ויצירות מגוונות מכל תחום המוסיקה העולמית והמקומית. המופע GYPSY WORLD SWING היה אירוע מוסיקלי נדיר בהשתתפות להקת הג'אז הצועני הישראלית – סווינג דה  ג'יטאן – Swing de gitane  ואורח שהוזמן להשתתף בחגיגה על ידי הפסטיבל רובין נולן מהולנד ( Robin Nolan ) המנגן בגיטרה.

בלהקה  משתתפים

יעקב חוטר – גיטרה

אלון שגיא – גיטרה

אורן שגיא, בס

המופע כלל צלילים ממוסיקה צוענית , בלוז , אפילו שי של אלביס, אבל מה שהדהים היה מהירות הפריטה והצלילים שסחפו את הקהל שמילא את אולם רקאנטי במוזיאון תל אביב בתשואות אדירות.

https://www.youtube.com/watch?v=QJqX9HslCDk

הסגנון המוסיקלי של הלהקה מושפע  מהאב המוסיקלי הרוחני דג'אנגו ריינהרט  שיצר את הסגנון המוסיקלי אותו הלהקה אימצה.

הלהקה כבר הוציאה שני תקליטים,  מופיעים בפסטיבלי ג'אז ואחרים כולל עם תזמורות קאמריות  ואחרות. זו להקה שאולי אני לא הכרתי עד ההזדמנות הזו אבל היא  כבר נמצאת בשטח שבע שנים ואף הופיעו עם פטשקה שהוא בשבילי שם  דבר ואישיות סוחפת

במופע הבכורה הזה  הם יצרו חוויה מוסיקלית ייחודית השואבת מהלהט ומהצבעוניות שבמוסיקה הצוענית המסורתית, מהאלמנטים ההודיים והבלוז בנגינתו של רובין נולן, וסווינג אמריקאי או  מוסיקה של הצוענים בצרפת.

רובין נולן התחבר אליהם בצורה מעולה , רובין הוא וירטואוז אחד הנגנים הטובים והנערצים בתחום זה של מעיבודי ג'אז למוסיקה צוענית, אחד הטובים והמוכשרים שיש. קשה למצוא מישהו בסדר גודל שלו וברמה הזו. אגב גם הוא שבוי בסגנון של דג'אנגו ריינהרט. כאן במופע הוא אפילו יצר יצירה משותפת עם הלהקה ובכלל הם היו יחד כל כך מסונכרנים ומתואמים בדיוק שלהם כאילו הם מנגנים יחד שנים. העיבוד שלו לשיר של אלביס Love Me Tender היה מדהים, ובכלל כל הקונצרט הזה היה מדהים.

לא רק שזה מופע בכורה, אלא שאורן שגיא חיבר ועיבד יצירה  חדשה בבכורה כפולה לערב זה, היצירה: "ביני לבין עצמי "נותנת ביטוי לעצמי של אורן והנה היא מוגשת לכם באדיבות סווינג דה ג'יטאן שהסכימו להקלטה.

https://www.youtube.com/watch?v=UOfx1tdfykQ

לביצועים שונים שלהם באלבומי יו טיוב כאן

שתפו את הפוסט!