24 באפריל 2024 0:25
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סומלייה 2018 תערוכת היין SOMMELIER 2018

סומלייה

כל שנה בינואר מתקיימת תערוכת סומלייה המפגישה בין היקבים, היינות והמשקאות החריפים לבין הקהל המקצועי ובכך תורמת לשיתופי פעולה והעלאת המודעות וההכרה ההדדית בין היקבים לבין הקהל המקצועי. השנה חידוש גם פתחו את התערוכה לציבור הרחב. אם זה טוב או לא יגידו המארגנים והיקבים, אני באתי קרוב לפתיחה והיה מפוצץ, לא היה ניתן להתקרב לחלק ניכר מהביתנים והאנשים עמדו וטעמו ושאלו שאלות ואפילו עשו עסקים.

??????????

??????????

??????????

צריך קיבולת וסיבולת רצינית על מנת לספוג את הטעמים, לעלעל ולערסל ולתהות אם לירוק או לבלוע על חשבון הסחרחורת שבדרך כי היינות שאני דגמתי היו כל כך מוצלחים שלא הרשיתי לעצמי לבזבז אותם ( אפילו שבאתי בתחבורה ציבורית) וכמובן התוצאה שלא דגמתי די יקבים.

השנה לא יכולתי לציין שיש בידול הין הקומה התחתונה לעליונה ויקבי בוטיק היו בכל הקומות. גם האזורים הסגורים הצטמצמו והנגישות לקבל הרחב הייתה יותר מכובדת ומכבדת.

חלק ניכר מהיקבים נמצאים באותו ביתן ומיקום כבשנים קודמות וחלק כלל לא הגיעו השנה.

גם השנה פתחתי ביקב יפו בגלל המיקום כנראה. אני אוהב את היינות של יקב יפו מעמק האלה, כאן הוא הציג והשיק את היינות הלבנים: שאלתי מה חדש וקיבלתי לטעימה רוזה מרלו מהכרמים שלהם, יין מדהים שכיף לפתוח עימו את הסיבוב שלי. אולם אני לא ויתרתי ולגמתי את השרדונה שהוא אחד הטובים.

??????????

??????????

??????????

משם לסוסון ים, אחד מהיקבים המדוברים בהרי יהודה. היה צפוף שם. האנשים התלהבו בלי סוף, שמעתי רק תשבוחות. לגמתי בדיוק את מה שהציעו לי אשקד ושאלתי מה חדש ( כנראה חשבו שאני שואל על הבציר) TAKE II – בלנד : זינפאנדל, פטיט סירה, מורוודר.  משהו אחר משהו שלדעתי לא היה באף יקב, משהו פראי, זינפנדל וסירה, הבחירה הייתה מעולה!!.

 ??????????

??????????

בדוכן של יקב אלכסנדר לגמתי קברנה פרנק 2013 יין עם כבוד , עגול, מתערסל, פירותי, גוף מלא, זה יין!

??????????

??????????

יקב ג'זרייל , יש בי אהבה בלתי מוסברת ליקב הזה מהפגישה הראשונה שלי עימו בפסטיבל בירושלים. לגמתי כאן רוזה 2015 מעולה שילוב של הזנים קריניאן, ארגמן, סירה ומעט פרנץ' קולומברד. יין ארומטי ופירותי מאוד, בעל חמיצות עדינה ומרעננת. אהבתי והמשכתי.

??????????

??????????

??????????

יקב 1948אני חושב שהקברנה פרנק שלהם הוא מהטובים בארץ והשנה הוא היה לטעימה כאן שלא כאשתקד. היקב הציג השנה יינות חדשים, בלנדים המתאימים לכל אירוע וסיבה, אפילו בנו אלגוריתם לבחירת היין הכי טעים לך, וכמובן הכי מתאים לנסיבות. אבל !!! היין הוצג ללא טעימה!! לא אהבתי את הגישה, או שאתה מציג יין או שאתה בענין גימיקים והצגות.

??????????

??????????

??????????

זהו פסחתי על המון יקבים ששוים ביקור וטעימה אבל הפיסיקה שלי לא אפשרה זאת.

בין היקבים שראויים לציון, יקב טורא, יקב כישור המעולה והחברתי. ועוד.

??????????

??????????

??????????

בקומת הביניים חוויתי פגישה אם אנשי יקב צפרירים שאני מוקיר ואוהב. טעמתי (איך לא) את הזינפנדל שלהם שההוא פראי וייחודי.

??????????

טעמתי גם את העדולם מענבי קברנה סוביניון ומרלו 2014 יין מעולה.

וגם את רוזה הרי יהודה, בלנד של קברנה פרנק ומעט קברנה סוביניון , יין יבש עם פירתיות של הדרים ורעננות של הערפילים בהרי יהודה.

??????????

חייב לבקר שם שוב.

ביקב שטרן לגמתי פטי ורדו 2015, אני לא מכיר את היקב הזה, השוכן בקיבוץ תובל, בהחלט ראוי לציון.

??????????

יקב נעמן מהווה עבורי מטרה לביקור הבא בגליל העליון… לגמתי כאן ממסך של "סגול עמוק" קברנה סובניון (50%) עם מרלו (30%) ו 20% קברנה פרנק.

??????????

יקב עמק האלה בקומה העליונה הציג מבחר יינות, יקב שראוי לציון מיוחד אבל אני רק טעמתי את הקברנה פרנק זן זה מיוצר ביקב כיין זני החל מבציר 2003. ליין גוף בינוני אך עשיר ברבדים של פרי, תבלינים ועץ. ליין טאנין מאובק המוביל אל סיומת ארוכה.

??????????

??????????

המשכתי ליקב שאני מאוד מעריך: יקב ירושלים הייתי צריך לעשות סיבוב שלם של הקומה בשביל לזכות בטיפה של תשומת לב מרוב התעניינות של מישהו שלגם וטעם ולגם ושאל…

??????????

??????????

??????????

לגמתי כאן מגדל דוד – בלנד של קברנה סובניון, מרלו, ופטי ורדו, יין סגלגל עמוק, קברנה סוביניון, מרלו, פטי ורדו זה, בעל טעמים עשירים של רימון, וכוכבי אניס. החיך מתמלא ביין בשרני עשיר בעל טאנינים מלטפים עם סיומת פירותית עסיסית, יין עגול טעים ושווה קניה, חבל שלא קניתי.

היין השני היה רזרב 4990 מרלו 2013 יין מעולה אבל זה בלנד ולא יין זני. היין מורכב מ-85% ענבי מרלו, 10% קברנה סוביניון ו-5% פטי ורדו. ענבי המרלו גדלו בכרם הר ברכה ברום של 870 מ'. הענבים נבצרו לפנות בוקר בבציר ידני איכותי ועדין. היין התיישן במרתפי היקב בחביות עץ אלון צרפתיות ואמריקאיות במשך 36 חודשים. גוון היין אדום-רובי עמוק, הוא מצטיין בארומות קאסיס, דובדבן אדום, אספרסו ושמץ מנטה, ובעל גוף מלא ועשיר.

יקב ששמחתי לפגוש את בעליו שהגיע מרמת הגולן ( בגלגול הקודם עבדנו יחד בהיי טק) וכעת הוא מיצר יין ואני טועם יין. מדובר על יקב סיקוריה מהישוב כנף. טעמתי שני יינות

אלון 2014 יין זה מיוצר מ- 75% ענבי סירה ו25% ענבי מרלו. מקור הענבים הוא מכרמי היקב בתל פארס. אהבתי את הפראות והנועזות של היין הזה, הוא מאוד פירותי והסיומת שלו ארוכה.

??????????

??????????

וכאן לראשונה (אם לא שמתם לב) אני חושב שטעמתי קברנה סובניון זני 2014 יין זה מיוצר מענבי קברנה סוביניון בלבד. מקור הענבים הוא מכרמי היקב בתל פארס. טעמו חזק וכבד, בהחלט יין כבד ולצערי אני מעדיף יינות אחרים כפי שראיתם ( קברנה פרנק הוא האהוב עלי משום מה).

בעצם בזה סיימתי למעט גיחה אחרונה לדוכן של אורן צילינסקי שם לגמתי יין איטלקי ( לא ליקר) Edizion Cinque Autoctoni 99 Points

 ??????????

??????????

ולקראת יציאה פנתה אלי גברת שלא מציגה אבל היא ביקשה כל כך יפה שלא יכולתי לסרב. מדובר בשיווק בשם ג’וליאן 6 המשווק בדיוק מה שצריך כעת בבית בחורף, קלבדוס קוניאק וארמניאק – שנאצר בקפידה בצרפת ובהחלט היה שווה טעימה וירטואלית.

“ג’וליאן 6” (Julian 6) היא חברה משפחתית של זוג פרנקופילים חובבי יין ואלכוהול. אשר הפכה אצלם עם השנים לאספנות של יינות וספיריט נדירים ובהמשך סיורים בצרפת למציאה ורכישה של משקאות עבורכם אוהבי הז'אנר השונים. חפשו אותם וספרו לי.

מבטים אחרונים לתערוכה

??????????

20180115_15414מבט3

20180115_153952

??????????

??????????

??????????

זהו כיתתי צעדי באיטיות לאוטובוס כמובן שהגביע נשבר לי בתיק אבל חזרתי הביתה לתנומה מלאת חלומות המתערסלים בארגמן וניחוחות.

סיומת: כל הכבוד לאבי בן עמי על הארגון של התערוכה בקפידה ודייקנות, וגם על האתר המעולה. תודה.

 

 

שתפו את הפוסט!