19 באפריל 2024 13:30
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סיור קולינרי בואדי ניסנס בסוף שבוע קולינרי עם גיא פרץ

זהו הסיור הקולינרי השני שגיא פרץ מזמין אותי, הראשון היה בנגב, וזה בחיפה במסגרת "קיץ של שפים" במלונות קראון פלזה. כאן בחיפה גיא פרץ מפעיל את מסעדת קונפי, מסעדת שף , ביסטרו ים תיכוני מהמעולות באזור. במסגרת סוף השבוע הקולינרי עם אלקנה ביטון ואדי מזרחי כוכבי המאסטר שף, הוא יחד עם מחלקת התיירות של עיריית חיפה, ארגנו לנו טעימות מהקולינריה של ואדי ניססנס. סיור זה הוא סיור מודרך, מקצועי  העובר בין תחנות שונות בשכונה האקזוטית הזו.

אוטובוס שהמלון הקציב לנו הביא אתנו לקראת רחוב אלנבי מרחוק ניתן להשקיף על המקדש הבאהי, ומשם החל המסלול הקולינארי.

הטיול אינו מומלץ לימים חמים כמו שחווינו אולם במזג אוויר נח הוא כדאי

אני מובל לא בטוח שהדיווח שלי לפי הסדר שהלכנו אולם אשתדל לרשום את התחנות ( לא מצאתי מפת מסלול למרות שיש תחנות מסודרות)

התחלנו בתחנה ראשונה מיד לאחר בית חסדא ברח אלנבי 34 " מאמא פיתה" יש כאן מבחר פיתות ופיצות ודברי מאפה מעולים. טעמנו פיתות פיצות עם גבינה ועם זעתר וכלל מיני טופינג שונים. הכל טעים אבל היינו גם אחרי ארוחת בוקר. תבואו רעבים!

מיד לאחר מכן שוכנת מסעדת אלנבי ( 03 ) , בעצם זו חומוסיה ששמה הולך לפניה בעקבות המלצות גם של גיל חובב. לא אכלתי כך שאין לי המלצות או התרשמות. שמעתי רבות על צלחת החמוצים שלהם…

נו, אחרי החמוצים מגיע תור של " שווארמה גנאם " (4 ) האנשים טעמו, אני נמנעתי.את הבשרים שמעתי שהם מביאים מהקצבייה של במבינו, לשם עוד נגיע. שמעתי רבות על הטחינה שלהם.

ממשיכים ללכת ומגיעים לחנות ששכחתי את שמה מעין חנות למוצרי מזון ועוד בסגנון שוק לווינסקי. אדם מעניין מקום מעניין , יש המלצות חמות על החלווה שלו. היום בגלל החום לא היה.

מתחם האחים סבאח (14 ) כאן יש מבחר תבשילים ואוכל מוכן לקחת הביתה טעמנו קובות ועוד מטעמים, כאן התיאבון כבר התחיל..

ולא לפסוח על חנות הירקות " בראשית" תבואו עם סלים ותהיו פתוחים לקניות כי ירקות ופירות שתמצאו כאן לא תפגשו בקלות.

שוב הגיע הזמן לשווארמה, אבל בשווארמה " אמיל" מקבלים רק שאוורמה, לא סלטים ולא חמוצים . ציון גבוה במומלצי אתר מפה דבר שאומר שאתם חייבים לבקר ולטעום. מקום נקי ומבריק, שווארמה ,טחינה כמעט גולמית משובחת פרוסות עגבנייה ובצל בסומק. בתיאבון.

מכאן לאיטליז של במבינו. כאן תמצאו את הבשר הכי משובח שיש. משפחת סבאח  עשירת ניסיון בקצבות ואנשים נוהרים לכאן לקניות. 37 שנות איכות כאן וזה ניכר בכל.

אצל האפיטייזר (13 ) תמצאו את כל התבלינים שחלמתם וגם כאלו שלא הכרתם ועוד כל מיני דליקטסים.

 

עוד סבב ירקות במתחם אבו שאקרה ומשם למאפית כורי וממשיכים בסיור

עוד במתחם ירקות ופירות מעולם אחר

פלאפל " מישל" (18) ומולו ממש הפלאפל הידוע והמומלץ " פלאפל הזקנים" אני יכול להמליץ על האחרון כי טעמתי..אם הגעתם עד הלום אל תחמיצו.

קפה וחלבה קונים רק ב" קפה חיפה " (19) שמעתי שיש כאן את הזעתר הכי משובח בארץ. קשה למצוא את המקום זו סימטה ציורית מרחוב הוואדי 21.

מכאן נמשיך למיני שוק ירקות בלב הוואדי. מי שמבין בירקות ופירות ימצא כאן סחורה טרייה.

"חמוצי הוואדי" (19 )  זה מקום קטן אבל גדול, כאן מחמיצים הגל ומסבירים פנים. טעמנו במיה כבושה , תשמעו אין דברים כאלו.

זהו הסיור מסתיים לו בממתקי עבד אל האדי. כאן תמצאו את כל הממתקים העוגות והמאפים האופיניים  לערבים, יש כאן כנאפה ועוד מאפים להשתגע..

קשה לי להחליט אם זו אותה חנות שהיינו בתחילת הסיור אבל מה זה משנה , אותה כמות של סוכרים וקלויות. מה שתמצאו כאן לא תמצאו שם

זהו סיור חובה לכל מי שמגיע לטייל או לנפוש בחיפה. אחר כך תנוחו במלון או תנפשו בספא.

שתפו את הפוסט!