29 במרץ 2024 18:52
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סילו המסעדה המדיאיטלקית שמעניקה אושר

 ??????????

 

אושר זה מה שחשבתי והרגשתי אחרי הארוחה שלי בסילו המסעדה ששמה את חולון במרכז הקולינריה בניצוחו של השף טל כהן.

כשהייתי נער אולי בחור קרובי משפחה "הדודים" מאמריקה הזמינו למסעדה איטלקית " גונדולה "בל אביב, מאז עברו כאן הרבה מסעדות איטלקיות אבל כשהיינו בסילו אחי הגדול שהזמנתי לארוחה אומר לי "הייתי בהרבה מסעדות איטלקיות אבל בכזו טעימה עוד לא הייתי" זה כבר הרבה יותר מסיפוק של הבחירה שלי בסילו כמסעדה האיטלקית הים תיכונית הטובה ביותר זה אושר.

??????????

אם אתם לא מכירים (רוצו) סילו, מסעדה איטלקית, עם קריצה לים התיכון היא הבשורה החדשה של העיר חולון. אולי זו ההזדמנות שראש העיר יזם והקים את פארק פרס, אולי זו היוזמה של המסעדן ברנרדו בלחוביץ, ובטח ובטח בזכות השף טל כהן ושל המעצבת שעצבה מקום שתענוג לשבת בו.

המתחם הזה בו נמצאת המסעדה הוא ייחודי, יש בו חנויות, בית קפה, אגם מלאכותי, סירות, מזרקות, במות בידור ועוד המון אטרקציות, אבל מעל הכל תרתי משמע מסעדת סילו הניצבת מעל ומגישה ממש גורמה איטלקי ים תיכוני.

שלש שנים או יותר היא כבר פועלת ומיום ליום היא משתבחת. בלב המסעדה טאבון העצים שבו מכינים חלק מהמנות. כאן מכינים את הכל, את הבצקים הפוקצ'ות והפיצות כמו גם את הפסטה הטריה, הכל ממוצרים טריים ואיכותיים שמגיעים לצלחת שלך בעצם שלי…..

התפריט בעייתי! ברגע שאתה מעיין אתה כבר מבין שאתה צריך לחזור שוב.

מנות הפתיחה שלנו

הפוקצ'ה מבצק קמחים איטלקיים העובר התפחה של 30 שעות , נאפה בטאבון אבן ומוגש עם סלסת פלפלים ועגבניות , קרם חציל שרוף, שום קונפי ובלסמי מצומצם

מנה שאני אף פעם לא אוותר ארנצ'יני כדורי הריזוטו עם ירקות שורש ומוצרלה מצופים בפרורי לחם, מטוגנים ומוגשים על רוטב רוזה חם ופרמז'ן המנה הזו פצצה אסור לדלג עליה.

??????????

והמנה שהכי עינגה אותי ממש פאר היצירה של השף סלמון סלייס, קרפצ'יו נהרות משהו שאוסף לתוכו את כל מה שטוב בקרפצ'יו סביצ'ה וסשימי: נתחי סלמון טרי, שמן זית כתית מעולה, זרעי עגבנייה, לימון טרי וגרידת לימון, צנוניות, עגבניות שרי, יוגורט אזוב טרי, עלי ארוגולה, עלי בזיליקום ומנטה טריים, סומסום ואגוזי לוז קלויים. כשתזמינו תבינו. גן עדן זה כאן .

??????????

20190403_195350A

במרכז השולחן ביקשתי סלט קיסר של הקיסר האחרון חסות רומיות פריכות, חזה עוף צלוי בגריל, רוטב קיסר, פרמז'ן וקרוטונים. קלסיקה של סלט.

??????????

המנה הנוספת היא שנויה במחלוקת זה ארטישוק או פולנטה? קרצ'ופי ככה קוראים לה זה ארטישוק רומי צלוי על פולנטה קרם שמנת כמהין ומיקרו בזיליקום. תטעמו ותגידו לי מה יותר ארטישוק או פולנטה.

??????????

מתפריט הספישלים מאפה בוראטה  באמת זה משהו מיוחד ומלהיב , מהמנות שמעניקות אושר.

??????????

תשמעו התפריט של המנות העיקריות הוא כזה ואחרי פתיחה כזו בטח אי אפשר שתי מנות עיקריות ומה שלא תזמינו תרגישו שהחסרתם משהו והזדמנות לטעום את היצירות של השף. כי יש פסטות מהחלומות, יש דגים מהים ויש עופות ובשרים שישגעו לכם את החיך.

ואנחנו כל אחד לפי הטעם האישי שלו ביקשנו

חזה עוף ( ככה זה מה לעשות) 250 גרם חזה עוף במרינדה של עשבי תיבול, לימונים ותפוזים צרוב על האש ומוגש עם ירקות גינה, מנה ענקית טעימה.

??????????

מאפה צ'יפורה, אמא שלי כשהייתי ילד הייתה שולחת אותי לחנות דגים להביא צ'יפיורה אז כנראה היא הבינה. כאן במנה הזו מכינים אותה מיוחדת, מאוד ים תיכונית ( כמו קבב סורי) 250 גרם פילה דניס ברוטב סלסה פיקנטית עם אנטיפסטי של בצל וגמבות, שום קונפי, קרם חציל, בזיליקום, אורוגולה וכוסברה, נאפה בטאבון ועטוף בבצק לחם-פיתה. מנה מיוחדת.

??????????

ויצא שאני ואחי ביקשנו אותה מנה ואף אחד לא רצה לוותר: טורטליני ציידים: טורטליני במילוי בשר ראגו המבושל שעות ארוכות ביין אדום ומפורק, מוגש ברוטב של ציר בקר, בצלים, שום, פטריות, יין אדום עלי בזיליקום טימין ושמנת. דיי אני לא יכול יותר הרוטב הזה זה עילוי וכמות הטורטליני ענקית.

??????????

אבל אי אפשר בלי קינוחים

סילו דום- לא טעמתם לא הבנתם! חלום

??????????

עוגת גבינה של נטאשה (כנ"ל)

??????????

תענוג חלבה וניל גלידה עם טחינה גולמית ושערות חלבה

??????????

אינסלטה דה פרוטי זה לא סלט פירות זה טוטי פרוטי

 ??????????

תרשמו לכם

http://www.silo.co.il/

שד' ירושלים 210 , פארק פרס, מתחם לה פארק, חולון

חניה בשפע וחינם!

אוכל בטעם אמיתי שמעניק אושר.

שתפו את הפוסט!