29 במרץ 2024 15:04
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סימפוניה של טעמים, צלילים וחופשה במלון פסטורל כפר-בלום

??????????

זו פעם שישית שאנחנו  מבלים את חופשת החורף שלנו במלון פסטורל כפר-בלום וזה אומר המון. בעצם רבים מהאורחים של סופי השבוע התרבותיים של  "פסטורליה  בצלילים" הם אורחים או לקוחות קבועים.

מלון פסטורל מתאים למשפחות או זוגות כאחד ומציע 189 חדרים מפנקים, מרחבים ירוקים, אוויר צלול, אוכל טוב, שקט, מנוחה, פינוק ושלווה לגוף ולנפש. במלון ספא איכותי עם מגוון מתקני מים וטיפולי גוף, בריכה אולימפית (בעונה), מסעדה המציעה מגוון קולינארי בינלאומי ומרכז כנסים משוכלל.

אני מתארח שם בסופי שבוע של תרבות, זה ערך מוסף כפול וכופל גם בזאת שבד"כ אין ילדים, הרוב הם אנשים מגיל הזהב שיכולים להרשות לעצמם וזה אומר קהל סולידי.

כללי: מלון שהוא כפר נופש ברמה של 5 כוכבים המפוזר בבניינים חדשים ו/או משופצים ברמת נוחות ופינוק הכי גבוהים. הכל מסביב מלא מדשאות, עצים ופרחים, שקט של הגליל העליון, נופי החרמון וציפורים נודדות משרה שלווה ופסטורליה.  במלון כ-189 חדרים ברמות שונות מחדרי דלקס עד לסוויטות המהממות שיש כאן.

??????????

??????????

IMG_20190111_154035_768A

זה מלון יוקרתי, הכל כאן מוקפד ומפנק, שטחי החניה הם ענקיים ונוחים, הלובי הוא ייחודי, הקולינריה בניצוחו של השף אוהד איבגי היא ברמה שלא פגשתם.

??????????

בעצם השף אוהד איבגי הוא אחד הנושאים העיקריים לכתבה זו, זה מכבר הוא נבחר על ידי התאחדות המלונות בישראל לשף החודש וכך נכתב עליו בין היתר: "אנחנו קוראים לו קוסם הצבעוניות הקולינרית". ובכן אני יכול לומר שהשף אוהד איבגי מעלה את הקולינריה במלון לרמה בינלאומית ולמעשה התפישה שלו של טפאס צבעוני "שתי וערב" היא ייחודית במלונאות והיא נושקת לכוכב מישלן, אילו היה לנו דירוג כזה בארץ.

IMG_20190111_180546_182

IMG_20190110_184824

IMG_20190111_180254_948

למעשה סופי השבוע של תרבות עליהם מושתתת התפיסה והגישה שיצר המנכ"ל דובי בן ארי נשענים כיום יותר ויותר גם על הקולינריה הגבוהה שהמלון מציע לאורחים. זאת ועוד, הרמה של מה שאנו מכנים "פסטורליה בצלילים", סופי שבוע של התרבות קיבלו "קפיצת דרך" עם פתיחתו של אולם האופרה החדש שאין שני לו בארץ ויחד הם מצעידים את המלון לרמה הטובה ביותר בקיבוצים והרבה מעבר לזה.

??????????

??????????

FormatFactoryDSC_3490-Pano4 - עותק

נוסף לקולינריה הגבוהה ולתרבות שהיא חלק בלתי נפרד מהתדמית התרבותית היוקרתית של המלון, מלון פסטורל זכה להכרה ודירוג גבוה בטריפ אדוויזר, במיוחד בשל "פסטורליה בצלילים" – סדרת סופי שבוע המוסיקליים היוקרתיים בנושאים שונים. בכל שנה נערכים במלון כ- 10 סופי שבוע מוסיקליים בנושאים שונים ומגוונים: מוסיקה קלה, מוסיקה קלאסית, ג'אז ובלוז, זמר עברי, מוסיקת עולם ועוד והשנה עוד תיגברו את התכנית והמגוון. ישנם החדרים של המלון, הלובי המפנק, השטחים הציבוריים המעניקים את האוירה הפסטורלית עם הירוק בעיניים, ציוץ הציפורים באזניים ונוף החרמון הלבן הנשקף מהמלון.

??????????

??????????

כל חדרי המלון מאובזרים בעמדת קפה הכוללת מכונת קפה משוכללת של נספרסו Nespresso וקפסולות לשימוש יומיומי, מקרר, כספת וטלוויזיית LCD.

??????????

התארחתי בחדרי הבוטיק החדשים, תשמעו, חשבו כאן על הכל, יש שולחן עבודה, 2 כורסאות מפנקות, חדר ארונות מדהים עם תאורה, מיטה  ומזרון קינגסייז עם מצעים מפנקים, ריהוט עץ משובח ורשת WIFI חופשית. חדרי המלון החדשים עוצבו בסגנון קלאסי כפרי עשיר בחומרים, בדים, צבעים ואלמנטים הלקוחים מהטבע .החיבור אל הטבע והנופים בתוך האווירה הפסטורלית מהווים את גרעין התכנון ומקבלים חיזוק נוסף בצפייה מחלל החדר דרכו נשקף הנוף הגלילי.  כל הצרכים של האורח נלקחו בחשבון, יש מקום לשים מחשב ולעבוד, חדר ארונות מדהים, חדר אמבטיה ענק עם אמבט צרפתי ומקלחון אליפטי עם חימום טורבו ואפילו חלוקי רחצה מפנקים ונעלי בית. יש גם יציאה לחדר השינה שהוא מפנקת, ופשוט אין לי מילים כמה נעים ונח ויש מקום לכל דבר. יתרה מזאת, לכל מבנה חדרים יש אם בית שדואגת לכל דבר.

??????????

גם חדרי הסופריור החדשים נבנו והורחבו על חשבון חדרים קטנים יותר שאוחדו לחדר גדול בגודל 40 מ"ר. החדרים החדשים כוללים חדר אמבטיה ענק המכיל גם אמבט וגם מקלחון רחב בעיצוב איטלקי קלאסי, רשת WIFI חופשית, חלוקים אישיים ונעלי בית וגישה ישירה למדשאות הענקיות.

 

הלובי החדש נבנה בסגנון איטלקי ובהשפעת מלונות בוטיק בטוסקנה. הרעיון העיצובי על פיו נבנה הלובי היה לשמר ולהעצים את הערכים האדריכליים של הפאטיו המקורי ולהקנות לחלל אווירה של חצר פנימית המתקשרת דרך קשתות מעוצבות אל הקבלה, המסעדה, מרכז הכנסים והספא.

 _ADI5276 (2)3

_ADI50124

??????????

קולינריה

החוויה הקולינרית מתחלקת לשלושה חלקים:

קבלת הפנים בהגעה: א' צהריים קלה ועשירה ומוקפדת ויין חופשי כיד המלך מיקבי הרי גליל ובופה הפרידה המתוקה שהייתה הרבה יותר ממתוקה אלא ממש ארוחת ברנץ'.

20190110_155554

ארוחות הבוקר הן בופה מרשים בשפע, הפעם התרשמתי מבוטיק הגבינות המיוחדות, משק יעקבס ושל משק שוורץ רמה אחת מעל כולם. למעשה הם פתחו שם בוטיק גבינות ,יתרה מכך ביום חמישי בבוקר  בעמדת הביציות מצאו דרך להגשה מהירה ולא היו תורים בכלל. כאן בניגוד לכמה מלונות מרובי כוכבים, הבורקסים היו מעולים מה שמעיד על חומרי גלם משובחים ועשייה נכונה. הדגים המלוחים, המעושנים והכבושים כבשו את לבי. מבחר הירקות, סלטים, פשטידות, מאפים, קרואסונים ועוגות ברמה הכי גבוהה וריבות תוצרת בית ליגה לאומית – בקיצור מושלם, פשוט מושלם!

??????????

??????????

?????????? ??????????

??????????

??????????

??????????

??????????

בצהריים ביום ששי אחרי הטיול הגישו ארוחה חלבית מעולה, כאשר מנה עיקרית היתה דג סלמון על הפלנצ'ה, מדויק וטעים וכמובן מרקים ותוספות, פיצות, מאפים, ירקות וסלטים וגם לא שכחו קינוחים – שחלילה לא תהיו רעבים עד הקפה ועוגה של שעה 4. הבאתם גרר?

ארוחות הערב זה סיפור אחר ממה שאתם מכירים, זו פרזנטציה מהסרטים וטעמים מפסגת הקולינריה. ארוחות הערב זו הסימפוניה האמיתית כאן, כמו שבסימפוניה ישנה  הפתיחה המעוררת ציפיות (המנות הראשונות),  הפרקים שמהווים את הסימפוניה (המנות העיקריות) והקודה שמסיימת והיא מרשימה ובלתי נשכחת, כך המנות האחרונות והקינוחים צבעוניים ומגרים והכל כאמור בניצוחו של השף אוהד איבגי.

IMG_20190110_184622_804

IMG_20190111_180418

IMG_20190111_180344

IMG_20190111_180312

IMG_20190111_180326_823

IMG_20190111_180403_860

IMG_20190111_180430_412

IMG_20190110_184536_357

ארוחות הערב ממש לא בסטנדרט הגבוה שאנו רגילים אלא הרבה מעבר לכך. אין מילים! לרמה קולינרית כזו טרם זכינו, אלף מוצרים מרכיבים את הארוחה בשפע שאין כמותו והכי חשוב בטעם טוב ואין לזה סוף.

??????????

??????????

??????????

??????????

??????????

??????????

??????????

??????????

??????????

??????????

?????????? ??????????

??????????

??????????

??????????

השף אוהד איבגי כבר הוגדר בתקשורת כילד הפלא של הקולינריה הישראלית ואכן הסגנון שלו, היד שלו והתיבול שלו זו חותמת אישית. השף אומר שאנשים אוכלים קודם עם העיניים והיום קראתי פוסט שלו שבו הוא אומר "תודה לאל שנתן לי את הזכות לפנק אנשים בדרך שלי". אני  בילית בדי הרבה מלונות, כזה עוד לא ראיתי, טעמתי או חוויתי. הוא לא לבד בסצנה הזו של הקולינריה החזותית, לצידו יש לציין את דן לוי, אחראי המטבח, יד ימין של השף  ואת הכישרון אדיר וקנין שאחראי על כל הסלטים המשגעים ואת חסן קמהוז שהמציא מחדש את ארוחת הבוקר ושידרג אותה מהעבר. אולם הצד שמשלים אותו בכל הסימפוניה הזו היא נטלי קריידן, קונדיטורית בוגרת אסטלה שעושה קינוחים שלא פגשתי במלונות יוקרה, הידע והיצירתיות שלה והיכולת המקצועית להעמיד קינוחים פרווה ברמה כזו ראויים להערצה, שלא לדבר על הזדמנויות לחגיגה עם קינוחים חלביים.

??????????

??????????

??????????

??????????

??????????

??????????

??????????

??????????

??????????

??????????

??????????

בנוסף על הצוות המנצח הזה עומד זיאד אבו עאווד, מנהל מזון ומשקאות אשר עובד במלון זה 17 שנה כאחראי על כל מערך המזון והאירועים, הפקת התפריטים ובנוסף גם אחראי על הבר הפועל בלובי ועל אירועי הקיץ שהמלון מנהל.

אז מה היה לנו בארוחת הערב (ערב שבת)? מבחר עשיר של טפאסים בסידור המיוחד בקו של השף אוהד איבגי, שתי וערב, טעם וצבע וטירוף חושים. בנוסף כל הסלטים המורכבים ובשיא הגפילטע פיש והכבד הקצוץ ועלי הגפן ואתה שואל את עצמך על מה לוותר כי המנות העיקריות זה מבחר עשיר מעין כמוהו, בין היתר בשר ראש, אוסובוקו טלה, אווז צלוי ברוטב, קובה סלק, דגים, קוסקוס, ירקות לקוסקוס, טנזיה, אורז כזה ומג'דרה וקציצות ברוטב וארטישוקים ובעמדת החיתוך קרווינג  צלעות בקר וגם מרק בשביל להוריד את הכל וזה היה רק מדגם, ולא לשכוח כי אי אפשר לשכוח זה הקינוחים שהכינה נטלי קריידן, גם הם שתי וערב ומגוון מטרף חושים ועין. פשוט אין דברים כאלו.

??????????

??????????

??????????

??????????

??????????

??????????

??????????

??????????

יום שישי אחרי ארוחת הבוקר יש טיול של כמה שעות.

עם סיום הטיול יש ארוחה, יש הרצאה, יש קפה ועוגה, תנוחו בחדר או תלכו לספא:

ספא: מתחם הספא של פסטורל מעוצב בעיצוב מודרני. בספא מגוון עשיר של טיפוליגוף ונפש באווירה שקטה ופסטורלית ובליווי צוות מקצועי. חלוק, מגבת ונעלי בית יחכו לאורחי המלון בתא האישי ומשם הם מוזמנים להתחיל את מסע הפינוקים במתקני הספא הכוללים: חמאם טורקי, סאונהפינית לוהטת, דלי מתהפך, כיורי רפלקסולוגיה, מערת זרמים, חדר כושר, פינת חליטות תה ופירות טריים.

הכניסה לספא והשימוש במתקניו ללא עלות לאורחים המזמינים טיפול בספא.

 ??????????

FormatFactoryDSC_3501-HDR3

??????????

20170323_153246

??????????

אז מה היה לנו, חדרי מלון מפנקים, שטחים ציבוריים ירוקים ופורחים, תכנית עם נגנים מעולים ומוסיקה טובה, טיול, ארוחות גורמה, פשוט אירוח נפלא שאתה מרגיש שיש יד מכוונת ומישהו חשב שם על כל רגע. אין דברים כאלו, אין שני לו למלון פסטורל בכפר-בלום בארץ, לא שאין מלונות שמציעים תרבות אבל במכלול השלם של נופש, חופשה ותרבות אני אינני מכיר אותם אישית.

על התכנית האמנותית  – פסטורליה בצלילים ואולם האופרה החדש תוכלו לקרוא כאן:

http://wp.me/p1Kg5O-b5S

על התכנית האמנותית הבאה תוכלו לקרוא כאן:

https://wp.me/p15WYa-6sz

 

בקיצור, לא חשוב באיזו מסגרת תגיעו הנה, תשכחו מכל מה שחשבתם על אירוח ומלונאות בקיבוצים! במלון פסטורל בכפר-בלום בגליל העליון זה באמת הטופ של אירוח ומלונאות ותרבות יחד.

שתפו את הפוסט!