19 באפריל 2024 3:55
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סעודת האבירים 2019 מתחם החמאם – קולינריה ושפים

??????????

בטקס רב רושם העניק דודי כהן, מנכ"ל נעמן גרופ שבבעלות איש העסקים מוטי בן משה(25.12) פרס מפעל חיים לכהנת הקונדיטוריה אסטלה באירוע הקולינרי הארצי של "סעודת האבירים" שהתקיים במתחם החמאם ביפו.

??????????

מדובר באירוע שיא בקולינריה הישראלית בו השתתפו שף-קונדיטור קרן קדוש בשיתוף צוות דן גורמה; שפית עמר פיפרנו; שף יותם בן בשט; שף ליאור בר; שף תמיר חכים; ; שף ערן לנקרי; שף עמוס יוסף אשר הכינו מנות גורמה לאורחים.

באירוע חילקו נעמן-צוקר אותות כבוד לשפים מובילים על תרומתם לענף הקולינריה: שף מאיר אדוני; שף רותי ברודו; שף-קונדיטור קרין גורן ושף יונתן רושפלד. פרס מפעל חיים הוענק לאסטלה מושקוביץ- בלפר.

??????????

"היה לנו לכבוד לקחת חלק באירוע משמעותי זה ואנו גאים כי השפים המובילים בישראל בחרו להכין וגם להגיש את מנות הגורמה שלהם לאורחי הערב במגוון הכלים מהקולקציות המובילות של נעמן-צוקר לשוק המוסדי בישראל." ציין כהן והוסיף: "כבר מעל 70 שנה שנעמן-צוקר מפתחת ומעצבת כלי בישול והגשה מקצועיים בהתאמה מלאה לדרישות הבלתי מתפשרות של מיטב השפים והמסעדנים בישראל, ועל כן החיבור בין המותג לכנס 'סעודת האבירים' היה אך טבעי ומתבקש" סיכם מנכ"ל נעמן גרופ, דודי כהן.

 ??????????

 לאירוע היוקרתי של ענף הקולינריה בישראל שנערך בסימן העלאת המודעות למסורבות גט ועגונות, הגיעו עשרות אנשי עסקים, מנכ"לים בכירים במשק, מסעדנים ושפים מובילים, ביניהם מאיר אדוני, רותי ברודו, קרין גורן ויונתן רושפלד שבמהלך הערב קיבלו אותות כבוד על תרומתם הרבה לענף הקולינריה בישראל – מחבתות הערכה של 'סעודת האבירים' תוצרת נעמן-צוקר.

 ??????????

??????????

??????????

20191225_1844A33AA

בנוסף אות כבוד "הקונדיטוריה הטובה ביותר" לשנת 2019 הוענק לקרן ואיציק קדוש, דודו ביטון ומסעדת "לה רג'נס" זכו באות "המסעדה הטובה ביותר" לשנת 2019, ועמר פיפרנו הוכתרה כ"השף המבטיח ביותר" לשנת 2019.

 ??????????

??????????

כנס "סעודת האבירים" נחשב לאירוע קולינרי אקסקלוסיבי והכניסה לאירוע למוזמנים בלבד. השנה צפויים להגיע מסעדנים, שפים מובילים, מנכ"לים של החברות המובילות במשק, אנשי עסקים ומובילי דעת קהל בתחום הקולינריה.

בין נותני החסויות אציין את GLOBAL אשר צרבו לכל אורח את שמו על סכין במתנה, כמו כן השולחות הערוכים בחסות ZAGA, ועוד הכי חשוב זה לציין את הכלים המרשימים שנתרמו לאירוע על ידי נעמן-צוקר.

20191225_183959A

??????????

הסעודה הפגישה את כל המי ומי בקולינריה הישראלית והמסעדנות ולא אציין שמות אבל היו שם מהגדולים שבהם.

פנינה עומר, מנכ"לית יד לאישה מבית אור תורה סטון: ״בעיית הסרבנות והעגינות היא חושך גדול. העובדה שסעודת האבירים בחרה לקיים את הערב תחת נושא זה, היא עבור עמותת יד לאישה ועבור נשים רבות, אור גדול. אוכל הוא נושא המדבר לכולם, ואנחנו מודות לשפים שבחרו להעביר דרכו מסר של חופש. לכל אישה ואיש מגיע לחיות בחירות, עמותת יד לאישה ששחררה עד היום כאלף נשים, פועלת למען אלו שעדיין נאבקות על כך".

דודי כהן, מנכ"ל נעמן גרופ: "זהו כבוד גדול עבורנו לקחת חלק באירוע קולינרי משמעותי זה עם מטרה נעלה ומבורכת. כבר מעל 70 שנה שנעמן-צוקר מפתחת ומעצבת כלי בישול והגשה מקצועיים בהתאמה מלאה לדרישות הבלתי מתפשרות של השפים המובילים בישראל, ועל כן החיבור בין המותג לכנס סעודת האבירים היה אך טבעי ומתבקש".

 

לכל שולחן הוצמד שף אשר הכין מנות גורמה לסועדים, באקראי ישבתי בשולחנו של השף המוערך ליאור בר ממסעדת רינו מילנו בעפולה לשעבר שהתלהבתי ממנה

20191225_190113A

המנות שטעמתי היו

סלק בעשן, מנה עם רעיון של ניצול כל חלקי הסלק במרקמים שונים סלק מבושל וסלק נא, רוטב סלק מותסס, אבקת קליפת סלק ועלי סלק טריים. גורמה זה זה, הטעם המעושן משגע.

20191225_191637AA

מנה נוספת מעשה ידיו של השף רביולי קולרבי, מנה מרשימה של דפי קולרבי ממולאים קרם פרש, חציל שרוף פירות מיובשים, ברינזה, פסטו, שקדים, עשבי תיבול על מצע עשבי בר, אבקת לימון פרסי, רוטב יוגורט, ועלי מיקרו. אתם קולטים מה זה מנות גורמה?

??????????

מנה נוספת שלא טעמתי הייתה קרקר על קונסומה מלפפונים תפוחי סמית, שמן שמיר, ומח שבושל בסו ויד במרינדת שמפניה עם קרם לימון כבוש, קרם משוויה, קרם חלפיניו, גל סלק עלי מיקרו וקרקר כוסמין.

??????????

??????????

שף ליאור בר, שף והבעלים של מסעדת רינו מילאנו בעברו, פונה היום לקהל הפרטי ומקיים ארוחות פרטיות ואירועי שף בסגנון פיין דיינינג מוקפד, לקח חלק חשוב בפרויקט ״ סעודת האבירים שהתקיים במתחם החמאם ביפו העתיקה, ערב שכולו הוקדש לקולנריה מוקפדת בהשתתפות נבחרי התעשייה. השף מציע להעיף מבט בדף האינסטגרם שלו ולהנות ממטבח מוקפד ומעניין שם הדף: Chef_lior_bar

משולחן סמוך טעמתי פאני פורי ממולא שהיה טעים  ומזוז'ים ברבוניות בזוגות .

צילום נימרוד כהן
צילום נימרוד כהן
קרדיט אופיר אברמוב
קרדיט אופיר אברמוב

השף עמוס יוסף הגיש לי מיני סיניה במילוי בשר טלה עם טחינה לימונית וסילאן, מגיעה לו מדליה לבחור, התור לעטייף שלו היא ארוך מדי…

DSCN4379A

??????????

שף עמוס יוסף 15 שנה בתחום. ההתחלה שלו הייתה בקייטרינג מזל טלה שם למד את יסודות הבישול, ובמשך השנים יצא לתחום כעצמאי והיום עושה אירועים פרטיים לאנשים בבית ובנוסף שף הבית של החמאם ביפו.

השף יותם בן בסט הגיש: אייסברג וואדג׳ – פונדו גורגונזולה – בייקון טלה – צ’יפס עגבניה – פרמזן מגורד.

צילום יותם בן בסט
צילום יותם בן בסט

??????????

עטייף פתוח – צוואר טלה – חזרת – הוי סין תפוזים – טחינה קשיו

צילום יותם בן בסט
צילום יותם בן בסט

טורטליני ברווז – קרם גזר חריף, הטורטליני בצק טרי עם רמת חלמון יותר גבוהה זה היה גורמה אמיתי נדיר

??????????

שף יותם פועל במטבח למעלה מ13 שנים. הוא מספר לי "התחלתי את קריירת הבישול שלי כטבח במסעדת בלאק בורגר עוד בצעירותי. משם התקדמתי לדוריס קצבים בתל אביב, וכמובן התחלתי לשלב לימודים בתדמור. עברתי סטאז׳ במסעדת שגב הרצליה בזמן היותו סו שף בגורדו. לאחר מכן הייתי שף במטבח של הגוצ׳ה ושל השילה. מכאן המשכתי את קריירת השף שלו בברנז׳ה, עד שהחלטתי לפתוח את מסעדת נישה 166בדיזינגוף. אני מתמחה בדגים ובפירות ים , כמו כן מתמחה יותם בגריל אמריקאי.

לאחר סגירת המסעדה התחלתי לעסוק באירועים אישיים ולארח אצלי בבית עד צבירת קהל אמין ונאמן יש לי כיום קייטרינג בוטיק יוקרתי אשר פועל בארץ ובחול לאירועים עד 200 איש"

המנות שהגיש באמת היו מרשימות.

השף ערן לנקרי מגיע מאילת:

10 שנים היה השף ברוייאל ביץ/ שאטו/ קמאו/ בתל אביב ומסעדת וקריבו באילת כיום הוא שף פרטי יועץ. אוהב את המטבח ומגיל 17 פועל במטבחים "הספקתי גם להיות שף באיטליה על יכאטה מפוארת של העשירון העליון יותר נכון הבעלים של ישרוטל זכרונו לברכה דייויד לואיס האגדי. בקיצור נושם את המטבח ורק מחפש ליצור כל היום נהנה מפרודוקטים מובחרים ועושה מהם עולמות של טעמים וריחות חדשים ומרגשים" הוא אומר.

השף הגיש סלט עוף אסיאתי משהו שחייבים להכין בבית: המנה מורכבת מכרוב ירוק ישראלי, אטריות אורז, רצועות עוף שהושרו במרינדת שומשום הכל עטוף בקרם מיונז יפני ובעיטור שקדים או בטנים גזר ועירית . חברים זה סלט של קיסר יפן!!

??????????

מנה נוספת שטעמתי ממטבחו של השף לנקרי היא מושו דאק: קרפ ירוק מורכב מתרד, חלב קוקוס, חמאה בניחוח אגוזים ובפנים מגולגל קונפי אווז שבושל עם תפוזים, שיני שום, גרגרי כוסברה, גרגרי שומר, למון גראס, צ'ילי זרעי עגבניות, סוכר חום וסויה, על מצע טריאקי עלי נענע בזיליקום ומלפפון. אתם מבינים מה זה מנות גורמה? זה לא משהו שתמצאו במסעדה הקרובה.

 ??????????

שף תמיר חכים הוא השף והבעלים של מסעדת טריולה בפתח תקווה ושותף בוויסקי בר מוזיאון בשרונה."בשנים האחרונות התחלתי לעשות ארוחות שף בבית שלי בהוד השרון שנקרא ״בית השף״ שם אני מגדל גינה אורגנית על דונם וחצי של אדמה בריאה, מגדל תרנגולות ובעצם מכין ארוחות מהגינה לצלחת. Frame to table

בסעודת האבירים הגיש 3 מנות אשר מבטאות את בית השף בצורה הכי ברורה

. סשימי אינטיאס על סלט מהגינה אורגנית, קרם מקדמיה, ושמן בזיל.

??????????

המנה השניה זה ברולה של כבד אווז עם קרם סלק ואבקת זהב.

לעיקרית הגיש את ספריבס טלה המעושן על קרם ארטישוק ואספרגוס עם ציר בקר ופיסטוקים.

השפית עמר פיפרנו בת 26 אומרת לי "את האהבה למטבח מצאתי דרך אימי וסבתי שמהן למדתי המון במטבח. לאחר כמעט שנתיים בניו יורק ודרום אמריקה חזרתי לארץ והחלטתי ללכת עם התחביב הגדול – המטבח ולהפוך אותו למקצוע. בבית הספר בישולים סיימתי מספר קורסים בהצטיינות הן בקולינריה והן בקונדיטוריה. במסגרת לימודי זכיתי להשתתף בארוחה בבית השגריר האיטלקי ובבית השגריר הצרפתי וכן גם לבשל בטקס גו-מיו המכובד. במקביל ללימודי התחלתי לעבוד במסעדת יפו תל אביב של חיים כהן. מהר מאוד התקדמתי בכל התחנות במטבח מפס קר ועד עמדת צ'קר. ואני רואה בחיים כאחד המנטורים שלי בתחילת דרכי בתחום. לאחר כשנתיים במסעדה היום אני מתחילה בתור סו-שף בצוות הקמה של מסעדה חדשה יחד עם אורן אסידו"

 

המנות שהכינה :קישנוש – כריך עם שני סוגי קישואים, קישוא מטוגן ומוחמץ וזוקיני חי, גבינת בריק עיזים מובחלת עם פחם ועובש, זיתי קלמטה, אגוזים ועלים טריים של בזיליקום ונענע

20191225_184019

75543687_630921377716599_3849699656942485504_n
צילום עמר פיפרנו

ביס פועלים – שלוש פחזניות קטנות, כל אחת במילוי שונה ומסמלת את החיבור בין שלושה מטבחים הישראלי, האיטלקי והצרפתי. פחזניה ישראלית – מסבחה מנגולד וזרעי עגבניה, פחזניה איטלקית – בטעמי קצ'ו אה פפה ופחזניה צרפתית – טרטר בקר קלאסי. 3. מלכות לבנ(ו)ט– סקטיני (Saccottini) שקיות פסטה קטנות ממולאות בקרם אגוזי מלך עשיר, רוטב בר-בלאן ואורגנו. על עצמי

צילום עמר פיפרנו
צילום עמר פיפרנו

??????????

את המנה הזו טעמתי הייתה פגז

מלכות לבנ(ו)ט– סקטיני (Saccottini) שקיות פסטה קטנות ממולאות בקרם אגוזי מלך עשיר, רוטב בר-בלאן ואורגנו. את זה ראיתי בשידור בטלווזיה….

צילום עמר פיפרנו
צילום עמר פיפרנו

הקונדיטורית קרן קדוש בשיתוף צוות דן גורמה הגישה פרוטיפולים מה שנקרא קורקומבוש זה היה מרשים וטעים וריכז את כל המבטים אליה ולא סתם כי היא ממש זכתה בגביע. שף קונדיטור איציק קדוש, בעלי קדוש: ״אני תמיד אומר כשאתה מתחיל משהו, צריך ליהנות מזה. אנו קיימים 53 שנים ועדיין מרגישים בכל יום אהבה וסיפוק עז מהעשייה שלנו. בכל יום לומדים ובכל יום מרגישים כאילו היום זה היום הראשון, שמחים ומודים שנפלה בחלקנו הזכות לעשות את מה שאנחנו הכי אוהבים ולזכות בהכרה רחבה על כך. תודה לכל מי שבחר בנו, נמשיך להצדיק את הבחירה בקדוש.״

 ??????????

אלו מנות שהיו מזכות את המקום בכוכב מישלן

לא נשארתי לקינוחים, מתחם החמאם סגר את שירותי הנכים במכוון והכאבים שלי מלעלות שלש פעמים את המדרגות לשירותים הכריעו את הכף ואותי וחבל שכך.

שתפו את הפוסט!