25 באפריל 2024 8:27
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ערביקה המסעדה שמציבה את באר שבע על המפה

 

באר שבע בירת הנגב, העיר השביעית בגודלה עם כ 195 אלף תושבים.

לאן הם הולכים לאכול אתם שואלים? ואני אומר לכם שלפי המצב במסעדת ערביקה, כנראה לשם. פעם שנייה שאני מגיע לשם, פעם קודמת חיכיתי בפינת ההמתנה המעולה, וגם עכשיו המסעדה מלאה.

אתם יכולים לומר על באר שבע וסביבתה מה שבא לכם. יש רק דבר אחד ברור, באוכל טוב אי אפשר לעבוד על המרקם האתני שקיים שם, באוכל הם מבינים, עובדה.

אז החלטתי לרדת לבאר שבע ולטעום ולהתנסות, ולשם כך התאספנו כמה בלוגרים , בעיקר בלוגריות לארוחת טעימות.

מה שאומר בגילוי נאות הייתי אורח המסעדה.

 

אמיר שהקים את המסעדה עם שותפים בהשקעה ענקית ואלינור שהצטרפה אליו, עיצבו את המקום בצורה מדהימה , אפקטיבית שנותנת מענה לכל צרכי הלקוחות.

והמטבח הפתוח זה בכלל מעל ומעבר.

 

לדעתי אכלנו איזה עשרים מנות, רובן היו טעימות, חלקן מעולות וחלקן פחות. אבל כשלוקחים את כל החבילה ואת הקונצפט של המסעדה, כל אחד יוכל למצוא לו שם את האוכל שהוא אוהב.

 

לחם הבית הוא בהחלט ראוי לברכתו, ובטח שהפוקצ'ה בסגנון איטלקי מקורי ראויים. גם המטבלים והקונפי שום המעולה. מעניין שהפסטו מכיל טעם מודגש של פטרוזיליה, אבל טעים מאוד. 19 ₪

 

מוס הכבד עוף היה טעים מאוד גם המריחה שלו על הטוסטים המטוגנים עם הקראנצ' , היה ממש חוויה טעימה. בהחלט מנת פתיחה שאני ממליץ עליה, אבל זה לא פטה כבדים לא לטעות. 36 ₪

 

אחת המנות שאני תמיד ממליץ בערביקה זו הכרובית המטוגנת. הציפוי שלה מעולה והיא הוגשה לנו עם צ'ילי וספייסי מיונז . 36 ₪

 

סלט ירקות מתובל שהוכנסו בו פלחי לימון עם הקליפה בתחמיץ ושמן זית היה בהחלט משב מרענן. 3 ₪ כדאי לנסות.

 

כבר בביקור הקודם רשמתי שגלילות החצילים עם גבינת העיזים והפסטו שמוגשים במחבת עם רוטב שמנת ועגבניות מיובשות זו מנה שאסור להחמיץ.

36 ₪ כעת תקשיבו טוב טוב שמעתי שיש כוונה להכשיר את המטבח בקרוב

אז תזדרזו להגיע לפני שזה קורה , ספרו לי על המנה …

 

ההגשה של החציל בטחינה עם עיטור של רוטב הפלפלים המעולה היא יפה. בדרך כלל יש לי טענות נגד המנות מסוג זה במסעדות, ראשית אני שונא שקוראים לחציל רגיל בלאדי ( זה לא קרה כאן) . שנית אני מבין שלפעמים הוא קשה ולא אפוי מספיק כי רוצים שיישאר שלם אחרי הקילוף, וגם זה לא קרה כאן ויחד עם זאת שהוא הוכן כראוי היה חסר לי טעם וריח של עשן, כך שלא התלהבתי. 34 ₪

 

הקרפצ'יו שהגישו מסינטה מיושנת בכבישה קרה בחומץ בלסמי ושמן זית כתית (??) הייתה טעימה אולם חסר לי פרמזן והפרוסות מעט עבות למקובל.  37 ₪

 

מנת החומוס עם הבשר סבירה, אולי בארוחה כזו גדולה זה היה מעט מיותר לסגנון אבל זו מנה נדיבה ועשירה. המנה היא מהמנות החדשות של החורף במסעדה .

 

צילם יאיר ברטשפייז

סלט ירוק עם כרוב אדום ופלפלים צבעוניים גם מנת סלט שתמיד הולכת טוב עם אוכל, מתאימה לשולחן לארבעה.  33 ₪

 

עד שהגישו עוד שתי מנות מיוחדות הצצתי על הבר העשיר שכל מקום יכול להתגאות בו. אני שתיתי שנדי, למרות שהתמזל מזלי והייתה לי נהגת. אני מעריך מקומות שמכינים שנדי ולא מחייבים אותך בשתי משקאות.

 

המנה שהגישו היא שקדי עגל חלב בגריל מזוגגים בקרמל משו מהסרטים. אני מעריך מסעדות שיודעות להכין שקדים, אלו היו שופרא! 49מ ₪ שוים כל אגורה.

אם לשאול על מנות שאסור לוותר זו אחת מהן.

 

 

זה הזמן שבין הראשונות  ( 11 ) לבין העיקריות שבו עשינו סיור במטבח. מעטים הם המטבחים שאין להם מה להסתיר במטבח. בערביקה אני חייב קודם לציין את הטאבון התאום לזה שראינו ב ג'ויה שמשמש להכנת רבות מהמנות המושלמות של ערביקה. שאפו אמיר כל הכבוד.

 

העבודה  והמקצוענות במטבח הם לתפארת. התלהבתי.

כעת שעת הבשרים:

אחרי שראינו אותם ניצלים על הגריל …

 

המנה המיוחדת מאוד הייתה כבדי אווז, בהחלט מנה אקסקלוסיבית נדירה הוגשו על ריבת בצל ביין מונחים על קרוסטיני משובח. הזרקת כולסטרול משובח. לאניני טעם בלבד.78  ₪

סטייק אנגוס עשוי מדיום כמו שצריך, רך, טעים ובשרני בלעיסה כמו שצריך.

300 גרם בשר תאווה שעוצמים עיניים כשאוכלים ושוכחים את כל הצרות בחיים  ( למי שיש). 109 ₪ תשקיעו קצת בבשר משובח.

 

שני גושים של סינטה צרובה ורדרדה מבפנים, אם מישהו לא אהב  זו טעות הבשר טעים ולמרות שלכאורה קשה לחיתוך ( כי לא מעובד) הו נלעס תוך הפקת כל הטעמים המשובחים. 109 ₪ קשה לי להמליץ לכם מה לבחור בין הסינטה לאנגוס.

 

חצי חצי זו מנה שאני חושב שהחברים שלי חיסלו פעמיים! נותר לי רק הקבב המעולה ואולי שקדים אבל לא זכיתי לפרגיות ולא לאנטריקוט, פעם הבאה אני בא לבד עם חתיכה. 79 ₪

 

ההמבורגר שאכלתי על לחמנייה אבל בלעדיה היה מאנטריקוט קצוץ והיה טעים  לי מאוד. גם ההגשה נחמדה אם כי יש מקום לשיפור בנושא רטבים לפחות. 46 ₪ ועוד 19 ₪ להום פרייז טובים.

 

לצערי לא הגישו חושנית שזו מנה שאני מת עליה, אבל אמרו לי שאם אני ממשיך לאכול כבדי עוף אני מקבל הרעלת כולסטרול, ולכן לגמתי מהיין האדום קברנה סובניון גליל עליון שהיה טוב מאוד ( אפילו שהקדים לי קנה לוושט בגלל שדיברתי בשעת הסעודה)

 

המלצר שלנו נבוך: הבנות רוצות הכל

זהו שעת האחרונות הגיעה. אני כבר מפוצץ ומברר על דרכי מילוט ושירות אמבולנסים. מרגיעים אותי שגילי שיושבת ליידי עובדת בבית החולים בבאר שבע,

אז המשכתי:

 

שכרון חושים- 3 כדורי גלידה בתוך ים של שוקולד בלגי, תביאו ישר מזרק. 36 ₪

 

ופל בלגי מנה לארבעה איש בשקט , טעים לאנשים עם בעיה של תאים… ממש טוב לדיאטת השמנה.. 36 ₪

 

קרם ברולה קיבל על דעת כל חברי נכשל! זה לא זה סעו לתל אביב לאכול.36 ₪

 

הסופלה מאידך היה ממיס לבבות ומעורר אהבות.. 36 ₪

היה עוד משהו דמוי אגוזי, אני מאוד אהבתי אני חושב שאיבי פחות 36 ₪  כנראה.

 

והיה גם קינוח דמוי איגלו משוקולד לבו ובתוכו שוקולד בלגי מנה מעניינת שתספק את המחסור בסוכר לזוג אוהבים.

 

אבל השוס זה קינוח שהוגש בתוך כוס מלאה בגן עדן ולכן לא נודע שמה בתפריט

לכו על זה..

 

מזל שמרינה נהגה חזרה למטרופולין …

היה פשוט נהדר. מי היה מאמין שאפשר לאכול כל כך הרבה? ( 20 מנות)

לא סתם אברהם אבינו התיישב בבאר שבע…

 

 

 

 

 

 

 

שתפו את הפוסט!