29 במרץ 2024 9:55
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פורטו טריטוריה איטלקית בנמל תל אביב

 

אם אתם לא יודעים למה למסעדה איטלקית אמתית וטובה קוראים טריטוריה (Territorialità) אז תצטרפו אלי למסעדת פורטו בנמל תל אביב ותבינו, בעצם פורטו אינה הטריטוריה האיטלקית היחידה בארץ, וכבר ביקרתי בכמה בכפר סבא, ברעננה ואפילו יש בתל אביב, אבל כעת זה הזמן אחרי מאה ימים שהיא בהרצה לספר לכם ולעורר לכם את התיאבון לאוכל איטלקי דליקטס, כן מה שכתוב דליקטס כאן בנמל תל אביב על הדק, ואני חייב לומר לכם גילוי נאות שאתמול הייתי שם בהזמנה וכעת שאני כותב שורות אלו אני בקריז כשאני רואה את הצילומים שלי ונזכר בטעמים.

כי טריטוריה איטלקית זה שלטון האוכל האיטלקי במיטבו בלי פוליטיקה ובלי גבולות, כאן מול הים האופק הוא הגבול ולא הקיבול שלי , אילו יכולתי הייתי אוכל הכל כפול ושוב ואני לא אומר את זה במליצה.

אז הנה תקראו קצת על המקום, טרטוריה (אוכל, אוירה וכייף) חדשה הושקה בנמל תל אביב, תחת השם 'פורטו' – מסעדה איטלקית אותנטית, המציעה שילוב מנצח של קולינארי, יחד עם נוף אינסופי של הים התיכון.

 DSCN2838A

DSCN2840A

DSCN2844A

פורטו משתרעת על פני שטח כולל של כ- 600 מ"ר בשני חלקים עיקריים: חלק פנימי וחלק חיצוני הממוקם על הדק של הנמל.

פנים המסעדה מציע כ- 50 מקומות ישיבה, בחלל הבנוי בשתי קומות ומעוצב כסיפון של אנייה בשילוב מוטיבים איטלקיים (האדריכל דודי אזולאי). הבר עשוי עץ ובנוי בצורת חרטום, המעקה המפריד בין שתי הקומות בחלק הפנימי של המסעדה, הוא כמו מעקה בסיפון של אנייה, המראה בצורת הגה ענק ועוד, מאידך טפט קיר ענק ובו גונדולה השטה על גבי מפת העולם – בארץ המגף.

DSCN2881A

DSCN2846A

החלק הפנימי מתאים לבילוי מחייב, רציני או אינטימי, אך גם למחפשים מקום שקט וממוזג.

החלק החיצוני של 'פורטו' מציע כ – 130 מקומות ישיבה, באמצעות ספות וכורסאות נוחות לישיבה. כך ניתן ליהנות מבילוי רגוע, באווירה פתוחה וקלילה עם נוף ישיר ל הים.

השף אילן חפץ ( אונו ) היה עסוק במטבח, המנות שלו זרמו החוצה ללקוחות כשכל מנה עוברת תחת היד שלו, ולא היה לו זמן לדבר אתנו, יחסי ציבור או לא קודם הלקוחות! אבל שוב גילוי נאות כשסיימתי את הארוחה ירדתי במדרגות למטבח ואמרתי לו " שף, תודה, אוכל מעולה" משפט נדיר אצלי.

בתפריט עושה אילן שימוש בחומרי גלם טריים, אותנטיים ואיכותיים. כל המנות נעשות במטבח המסעדה, החל מהבצק של הפיצה והפוקצ'ה הנאפה בתנור אבן בתוך המסעדה, דרך הבצק של הפסטה ממנו מכינים את הרביולי, הרביולי, הניוקי, הפטוצ'יני, הסלטים, וכן הקינוחים שאת כולם מכינים גם כן, במקום.

חברים מקום שאופה את הלחם שלו במקום ומכין את הפסטה שלו במקום ומשתמש בחומרי גלם טובים זו מסעדה!! ואני חייב לציין שהפסטה על כל צורותיה שווה מדליה.

DSCN2851A

אז התחלתי כרגיל בשנדי מהבר שמגיש אחלה משקאות ולא ניצלתי יתר את הגעתי עם נהג תורן או נהגת לצורך העניין המשכתי בגיוורצטרמינר עד שהיין נגמר והמשכתי בלימונדה. אבל חשוב שתדעו הבר ב'פורטו' עשיר ומציע מגוון רחב של משקאות אלכוהוליים כגון: מבחר יינות, מבעבעים וקוקטיילים ייחודיים למקום.

DSCN2849

 

ואז כשאני בשיא התיאבון בתחילה ההתקפה כמו בכל הארוחות של בלוגריות חמודות שכאן גילו נימוסי יתר וסבלנות שאצלם בשקט, צל"ש בנות.

כנהוג ומקובל על השולחן הונחו אחר כבוד פוקצ'ות – סלסלת עגבניות, שמן זית ובלסמי מה לומר כל ביס וכל טבילה, הללויה.

20140803_185336A

מתאבן קפרזה עם גושי גבינת מוצרלה קרועים, מיקס עגבניות, זיתים, פלפל קלוי, שמן זית, בלסמי מצומצם היה מעדן, כמה שקפרזה זה כבר הפך לסטנדרט שכמה מסעדות חושבות שלהגיש פרוסות עגולות של עגבניות וגבינה ושמן זית עם בזיליקום כאן זה היה פאר היצירה והטעם.

 DSCN2858AZ

DSCN2855AZ

עכשיו התחלנו עם צלחת שרשמתי לי בצד "פנינים" רביולי פורצ'יני עם גבינת מסקרפונה, יין לבן, שמן כמהין, פרמז'ן, זה נחשב כאן לאנטיפסטי כן! האמת מה התפקיד של אנטיפסטי אם לא לפתוח את התיאבון והוא מה זה נפתח, כי אם ההתחלה כזו אז ההמשך מבטיח.

DSCN2863AZ

IMG_8059AZ

פיצה פורמג'י ז"א פטריות עם רוטב פורצ'יני, פטריות שמפיניון, פורטובלו, גבינת בושרון, רוקט, רוטב עגבניות הייתה מדהימה, דקה בפנים כמו שמגישים באיטליה, מנופחת מהבצק בחוץ וקריספית בקצוות שאי אפשר לוותר על אף ביס, אכלתי שלושה משולשים לפחות בלי לחשוב על ההמשך.

DSCN2865A

IMG_8060AZ

ואז הגיעה המנה שרשמתי עליה "זהב" רביולי דלעת בשמנת , מנה שאני לא אשכח לעולם!! הרביולי הכי טעים שאכלתי, אני גורף אותו עם הרוטב המדהים שנכנס לקפלים והוא נמס בפה בעדינות שלו ובטעם הנפלא.

DSCN2868AZ

IMG_8064AZ

עכשיו הגיעה פיצה מדרום איטליה, פיצה פפרוני , נקניק סלמי שמיוצר במיוחד לפיצות ולא לסנדוויץ' שלכם לעבודה, קאפיש? לא הרבה פעמים יוצא לי לאכול פפרוני בארץ ( אולי כשרות?) פה במסעדת פורוטו היא הייתה ממש מוצלחת וטעימה. והבצק כנ"ל דק בהפנים ומנופח בחוץ טיפה חרוך אפילו ונהדר אין לי מילים.

DSCN2872AZ

IMG_8065Z

והפיצה הנוספת נפוליטנית קלאסית – פיצה מארינרה עם רוטב עגבניות, שום, מוצרלה, אנשובי, עגבניות טריות, זיתים, פטרוזיליה, בלב אמרתי , אימא אני רוצה לגור כאן, אתה מרגיש באנשובי ובזיתים שהשף משתמש בחומרי גלם איכותיים, אתה נהנה מכל ביס והלכו כאן משולשים בלי לספור.

IMG_8069AZ

20140803_191946שז

ואז עמדתי בפני בעיה רצינית לבחור מנה עיקרית, האמת אני חולה על פירות ים אבל לא בקיץ! וסתם לאכול פסטה בשביל להתרשם לא בא לי למרות שמהרביולי כבר הבנתי שיש שם במטבח שף קליבר, והייתי צריך לבחור בין מנת ספישל שלא בתפריט לבין מנת דג סלמון, התאווה ספישל הפסידה לנאמנות המבקר לתפריט: נתח נאה של פילה סלמון על ניוקי, שום, שמן זית, יין לבן, עגבניות, זוקיני, זיתים, לימון, שמנת, מנה כל כך נאה ומשביעה, והניוקי נימוח כמו שאני אוהב, טעים כולל הרוטב,

DSCN2889AAZ

IMG_8073AZ

אלא שהמלאכים בשמיים הנידו כנפיים וקובי שלחש לסירים נשף למלצר : מנת ספישל של קרעי פסטה רחבה ונתחי סינטה צרובה עם רוטב בקר ויין ועל טוב המטבח בקיצור מה שאנחנו קוראים פפרדלהאלה קצ'יטורה ( רוטב הציידים ) אני לא נכנס אם זה בדיוק היה רוטב הציידים דמי גלס וכו' וכו'.. אבל אני מצהיר שחייבים להכניס את המנה הזאת לתפריט ומיד, כי אז בעוד שלושה חודשים אחרי שכולם יבינו במה מדובר יהיה תור בכניסה למסעדה! הבשר היה איכותי וטעים והפסטה עם הרוטב יחד עם הבשר תענוג. אין דברים כאלו.

DSCN2904A

בגזרת הקינוחים, טעמתי את מקפא ברולה, זה לא הברולה הרגיל שאנחנו רגילים זה פרפה שוקולד לבן, קראנץ' נוגט, קרמה שוקולד, טעים בהחלט אבל שונה.

DSCN2909A

טירמיסו שמוגש בכוס, קרם מסקרפונה מוקצף עם נגיעת אספרסו וליקר אמרטו ובישקוטים, נחמד.

DSCN2912A

והקינוח המנצח היה מרקיז שוקולד שיש בו בננות מקורמלות, שטרויזל אגוזי לוז, גלידת קרמל, אם מושכים בכפית את השטרויזל עוגיות וחד עם הגלידה ועוצמים עיניים מתענגים.

DSCN2919AZ

זהו את השקיעה הממשית הפסדתי בשעת הארוחה אבל אם תבחרו להגיע בשעות בין הערביים או בערב, תרוויחו, נוף חלומי אל הים ואל השקיעות המדהימות שהשמש שלנו יודעת לספק מידי יום. בזמן שתשבו על הספות המרגיעות, בחלק החיצוני של המסעדה, תוכלו ליהנות פעמיים: נוף אין סופי עוצר נשימה ושקיעה מרהיבה לצד מנות ייחודיות מהתפריט העשיר.

 DSCN2878ZZZ

בשעות בין הערביים, אל תוך הלילה, האוירה בפורטו משתנה.

התאורה במקום, יחד עם הצמחייה והריהוט כל זאת בשילוב הנוף הטבעי אל מול הים והדק האינסופי מעניקים לפורטו אוירה איטלקית ייחודית ושונה, במקום הכי מרכזי שיש – נמל תל אביב.

פורטו

נמל תל אביב

האנגר 21, תל אביב

שתפו את הפוסט!