25 באפריל 2024 12:45
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פורטרהאוס בתפריט מיוחד של מנות עם בירה

 

 

בימים אלו מסתיים אבל עדין כדאי לנסות את  תפריט הספיישל של מנות ראשונות בטיגון, בישול ותיבול של בירה

 

מסעדת  ה"פורטרהאוס" שבתל- מונד בשיתוף פעולה עם יבואנית הבירה "נורמן פרימיום"- תפריט ספיישל חדש- מנות בבירה. זהו תפריט קונספטואלי של מנות ראשונות שמוגש לצד התפריט הרגיל והמשובח של המסעדה. כחלק מהחוויה הקולינרית והפילוסופיה של ה"פורטרהאוס" הדוגלת בחידוש וגיוון, רקח שף המסעדה יוסי אסרף, תפריט נועז של מנות בשילובים מעניינים עם בירות שונות שיתבלו את האוכל ויעניקו לו מגוון רחב של טעמים ייחודיים. מרכיבי האוכל סופגים את הבירה ונוצרת חגיגת טעמים המשאירה בפה טעם עשיר ומיוחד. הבירות השונות לוקחות את הסועד למסע קולינרי בין בלגיה, ארה"ב ובריטניה.

 

הגענו לשם שלושה בלוגרים בפורים לטעום וללגום…

הקונספט הוא מנות הקדמה ( ראשונות) מבושלות או עשויות עם בירה.

 

אומר יוסי אסרף, שף ובעלי המסעדה: "בשנים האחרונות הופכת הבירה ממשקה עממי למוצר מוערך המוגש לצד האוכל. אני מאמין שסוד קסמה של הבירה היא בנגישות שלה ללקוח, סוד יופייה הוא בפשטותה. כשחשבתי על הרעיון לארוחת בירות ואוכל, היה לי חשוב להשתמש בבירה לא רק כהמלצת שתייה, אלא כתבלין נוסף ומשמעותי למנה. רציתי לשתף את הסועד בבישול ובתיבול של המנה בבירה על מנת ליצור חוויה שונה ומיוחדת."

 

מחיר כל מנה הוא 60 ₪ כולל בקבוק בירה (330 מ"ל) תוצרת חוץ מתומחר כ 30 ₪

אז מה היה לנו?

 

לפתיחה הגישו לנו מגש עם פטה כבדי עוף , איולי לחם הבית ופנכת זיתים שום אפוי. זה בא על מנת שהבירה לא תכנס לבטן ריקה..

 

המנה הראשונה: מנת כבד אווז "טורשון" עם ג'לי בירת לינדמנס קריק (בירה בלגית). בירת דובדבנים בלגית כמעט חלום רטוב צבע ורוד אדמדם זוהר טעם גן עדן. 25% דובדבנים יש בה 3.5 אחוז או משהו כזה. צורת ההכנה הנקראת טורשון היא בישול בתוך מגבת סגנון כפרי של האיכרים בצרפת.

הפואה גרה קלסי אולם ריבת הג'ל של בירת הדובדבן וגם הבישול של הכבדים בבירה אינו מעצים כאן את הטעם ולא התחברתי למנה.

 

המנה השנייה: מולים במרדסו  בטיגון קל של בירת מרדסו טריפל (בירה בלגית) תמהרו כי המנה הזו מסיימת תפקיד בסוף החודש. זהו שילוב מדהים של ים-יבשה- בירה. ענק, ענק, ענק. שילוב של " בייקון" מבשר בקר ביחד עם המולים ופירוטכניקה של בירה מרסדו שהיא בירה ממנזרים חזקה (10% ) מאוד בארומה פירותית מתקתקה משהו ההופכת את המנה למעדן שפותח תיאבון . לכו על זה.

המנה המצולמת היא לשלושה איש.

 

המנה השלישית: מיני המבורגר עם רוטב בירת ברוקלין בלאק שוקולד סטאוט (בירה אמריקאית)

אמנם המנה עצמה היא מיני המבורגר אחד! לסועד 2.5 ביסים שלי אבל גם זו מנה מעולה מה שאומר לי שהמקום יודע להכין המבורגרים מעולים, וכאן עם רוטב האיולי המעקצץ עם בירה חזקה מאוד שלא הצלחתי ללגום כוס ממנה, אבל בהמבורגר היא נותנת כל מהשיש לה. מנה מעולה במחיר לא קטן!

 

 

 

 

 

 

לגבי בהירה Black chocolate staut  תוצרת ברוקלין ניו יורק  10% בירה כבדה מרה לאוהבי הז'אנר.

 

 המנה הבאה: נקניקיות טלה פיסטוק עם חסות בויניגרט בירת ברוקלין לאגר  (בירה אמריקאית).

לגבי הגודל זו מנה העונה לתמורה גם בגודל וגם בטעם. נקניקיה מגולגלת  בטעם חריף פיקנטי משהו ( צ'ילי), יושבת על כוס בירה עם חסה ( אפשר לוותר) נקניקיה מעניינת בטעמים ובמרכיבים שכן יש בה פיסטוק, ופרחי בזיליקום החיבור לבשר טלה עסיסי מקפיץ אותה.

 

בירה לאגר לאוהבי הז'אנר שיש להם נהג תורן ( 10%) ברוקלין לאגר אחת הבירות המזוהות עם ניו יורק. הכשות נותנת שיא של מרירות ואני אתם יודעים ( או שלא ) שותה שנדי בשביל המתיקות.

 

המנה החמישית מנת ספיישל קאט מסעדת פורטרהאוס- עם רוטב בירת לונדון פורטר ומיני תפו"א בשמנת עירית (בירה אנגלית).

 היא כזו שלא תוותרו עליה אם אתם בעניין של בשר, ופורטרהאוס זה מקדש של בשר ובירה . כאן באה ההרמוניה של הטעמים בחיבור בין בשר לבירה. הנתח הוא חלק מיוחד , שריר המחבר בין השייטל לפילה, זהו ספיישל קאט בשרני טעים וגם כאן הוא מוגש חצי נא על פלנצ'ה לוהטת ( המנה המצולמת ל3 סועדים) ומופע פירוטכני פנטסטי שמביא לטעם מעולה עת הבשר מתבשל בבירה רותחת.

הבירה היא לונדון פורטר שחורה מרה , עשויה לתת קלוי בארומה של אספרסו ושוקולד.

כאן היינו חייבים להמתיק את החיים בעוד בירה דובדבנים שהמארח שלנו השף יוסי אסרף נעתר והגיש לנו.

 

מסעדת ה"פורטרהאוס", היא פנינה בלב השרון הוקמה ומנוהלת ע"י יוסי אסרף שף ובעלים, בוגר ביה"ס לקולינריה קורדון בלו פריס והכישורים האלו בהחלט באים לדי ביטוי באוכל המוגש במקום ובגישה.

שאלתי אותו על סופי שבוע? ואכן המקום מלא וחובה להזמין מקום. גם באמצ"ש שהיינו היה די מלא והאורחים נראו מרוצים.

 

 

 

 

 

זו העת למנת קינוח. תפוחים קרמבל, סיידר אולד רוזי תפוחים חם (אנגלי). מנה נחמדה וטעימה של קרמבל עשוי בבירה מסוג סיידר אולד רוזי אלכוהולית ממזרתית חמה שעושה לך את הכיף מהמנה האחרונה וגם עושה לך כנפיים….

קרמבל אפל מנת שף מאפה פירורי עוגיות חמאה עם תפוחים משו משו.

 

אספרסו קצר לייצוב היציבה ותודה. באמת תודה על ההזדמנות להכיר.

וכן , הייתי אורח המקום.

 

שוב לתשומת לב: המנה של הנקניקייה והאפל קרמבל יישארו ומעכשיו בתפריט המסעדה (לאור ההצלחה), את המנה של ההמבורגר והסטייק גם ניתן להשיג והפטה כבד והמולים לא יהיו יותר החל מאפריל.

 

 

 

 

 

 

 

 

שתפו את הפוסט!