25 באפריל 2024 23:31
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פטרה מסעדה לבנונית בנס ציונה

צילום חיה דר 

כן, לא צריך לנסוע עד ללבנון או אבו גוש בטח לא עד פטרה ובטח ובטח לא עד גבעת ברנר ולעמוד שעה בתור על מנת לאכול אוכל לבנוני משובח.

מסעדת פטרה הידועה מגבעת ברנר והידועה גם בגל החומוס שגיל חובב מציין כאחד הטובים בארץ וגם בגלל המאכלים הלבנוניים האסליים עברה לנס ציונה.

כעת אני יכול להצהיר שנס ציונה על מפת הגסטרונומיה העממית אבל מהמעולות שיש.

הייתי שם כאורח המסעדה עם קומץ קטן של בלוגרים, והכי הצחיק אותי זה שכאשר הזמנתי את חיה דר אחת המומחיות לאפיה מהטובות שאני מכיר להזמין אותה ל"פטרה" היא חשבה שנפלתי על הראש כיוון שלא הכירה את המסעדה. כעת נראה לי שהיא וחברותיה יפקדו את המקום ולא פעם אחת.

 

המסעדה מנוהלת על ידי משפחה מרמלה מספרים לי כבר המון זמן אגדות על ג'קי זערור שהוא הבשלן הראשי שם, ורבותי המסעדה קיימת שם כבר שנה ולא הייתי שם.

( בגבעת ברנר הייתי גם הייתי- אגדה). קיבל אותנו מייקל אחד האחים וסיפר לנו על המשפחה ועל הקשר לשם פטרה שהיה שם של המסעדה של הסבא או מישהו בשושלת בלבנון. והם ממשיכים את המסורת. ועוד איך ממשיכים את המסורת, יש שם מאכלם שהאימא או הסבתא מכינות עד היום שאין להם תחליף ודוגמא.

 

איך שלא יהיה הייתי אורח המסעדה והם יודעים לארח כמו שאתם יודעים, ובטח ובטח כאשר החג כריסטמס משמש ובא והעץ כבר נוצץ שם באורות ובשלג המדומה אז החגיגה כפולה ומכופלת.

 

אז מה היה לנו שם? 2 בלוגרים 2 בלוגריות ואוכל לג'מאעה שלמה…

 

פתחנו בכרסום חמוצים תוצרת בית עם זיתים משובחים שאין לי מילים.

כמובן ( איך לא) שליד זה לגמתי… שנדי

 

לפני שאדווח על הסלטים בעיקרון סועד שמגיע למסעדה יכול להזמין סט סלטים במחיר 19 ₪ לסועד במילוי שוטף. סלטים בודדים ניתן להזמין על פי הסוג או הכמות במחירים בין 13 ₪ ל 25 ₪ בדרך כלל. כל הסלטים מעולים.

 

ההפצצה הראשונה החלה והשולחן הועמס כמות סלטים שלא הצלחנו להכניע, וגם לאפות מיוחדות עם קצח ושומשום והמלצר החביב מזהיר…אל תאכלו הרבה יש עוד אוכל בדרך…

 

כל הסלטים מוגשים בצלוחיות שאנחנו קוראים " אבו גוש" ג'קי אומר שהם אשר הביאו אותן לארץ מירדן מצידי כולם צודקים, האוכל בהן יותר טעים!

 

סלט חצילים שרופים בלימון סלט בייתי מעולה, בדרך כל נלוות אליו עגבניות שרופות 15 ₪

 

סלט רוקט ג'רגיר או מה שאנחנו קוראים פטוש. עם רצועות פיתה מטוגנת ועגבניות שרי, בצל והרבה סומק כעת בגלל שהחורף משתהה אין גרגר נחלים אז היה לנו רוקט טעים. 15- 25 ₪

 

סלט פרוסות קישואים בתחמיץ עם נגיעת סחוג חריף, סלט כרובית מטוגנת בתחמיץ שום לימון מעולה שבמעולות וגם כרובית מטוגנת בטחינה פשוט נגמרה לפני שטעמתי..פירורים אחרונים, אין דברים כאלו! 16 ₪

 

סלט עגבניות חריפות שחיה הזהירה אותי מבעוד מועד

וסלט חצילים מטוגנים פיקנטי עם עגבניות וגם סלט חצילים בטחינה מהטובים שאכלתי עד כה.

 

 

 

קובה ממולאת בבשר כבש וצנובר עשויה כהלכה הגיעה בחמישייה לשולחן ומה אני אומר לכם הצטערתי שיש כל כך הרבה אוכל לאכול ואי אפשר לקחת, לטבול בטחינה שבאה גם ולשקוע במחשבות על אהבה.. 6 ₪ ליח' עולה הקובה.

 

עוד ממולאים התקבלו בברכה ואלו עלי הגפן הממולאים באורז מגולגלים דק משהו מיוחד. טעימים אחד אחד .30 ₪ דברים טובים אבל יקרים קצת.

ואז שאלתי "מה עם החומוס הידוע" והוא הגיע. קערית חומוס משובח מכוסה בצנובר ושקדים קטנים מיוחדים קלויים ובכמות נדיבה. והחומוס באמת טעים  25 -13 ₪

 

וגם צלחת גדולה עם חומוס בשר שזו מנה עיקרית בה נתחי כבש צלויים  באים עם החומוס והשקדים זו מנה לשלושה או ארבעה 250 גרם חומוס עם בשר 54 ₪ מנה מנה!

 

 

צילום חיה דר

זה נדמה לי השלב שבו מייקל הביא קנקן משקה ורוד ברבי. מה זה? עארק+ מי ורדים+ לימון קטליזאטור אמיתי לארוחה.

 

כנראה זה סימן למנות העיקריות כי הגיע מסאחן: עוף על מצע פיתה מהטבון מתובלת בבצל וסומק בעלת טעמים חזקים  (מומלץ) מקושטת בפטרוזיליה , צנוברים ושקדים. אמנם זה "קצת" צף בשמן אבל לא באים לכאן כל יום ( מחר נאכל חסה ולימון אני משקר לעצמי ובוצע לי מנה) הפרגית סוף הדרך והשילוב שמחה בפה ובלב.

 

סינייה כמה אני אוהב סינייה ועוד בכלי אלומיניום מסורתי, אבל כאן פלחי התפוח אדמה היו עבים מדי לטעמי. נכון צריך לחפור עם הכף מלמעלה עד למטה ולהעמיס את כל הכבודה, אבל עדין עובי הפלחים לא היה לטעמי, הבשר בתחתית שבושל בטחינה טעים מאוד זה ברור. איך שלא יהיה זו מנה לכמה אנשים לדעתי ומחירה 59 ₪ בהתאם.

 

 

 

בדיוק ברגע בו החלטתי להתעלף הגיע מגש בשרים מדהים והייתי חייב לומר למייקל שזהו זה שיזמין לי שח"ל. מגש שתי קומות עליו בקומה העליונה קבבים משובחים.

ובקומה התחתונה שיפודי בשר כבש שמגדלים עבורם במיוחד בדרום. הבשר רך וטעים אבל הטבח היה כנראה משולהב באהבה כי כמות המלח הייתה בהגזמה, לא חבל אחי?

 

צלעות הטלה גם לא היו ידידותיות לסביבה או נאמר אכלתי טובות מהן, אני חייב לציין זאת.

 

זהו ההצלה באה במגש של כוסות " תה" העשוי כולו מתבלינים משהו עם הרכב סודי אבל מחייה נפשות ומציל מהתעלפויות 8 ₪  כדאי להתנסות בזה. יש בו משהו מעורר …אתם מבינים..

 

הבקלווה שבאה עם ספלוני הקפה אינה בקלווה של שוק או של כל מקום אחר. היא עשויה להפליא בעדינות, אינה עמוסה בכלל בסירופ וטעימה , נראה שהסבתה הכינה.

הקפה עצמו חזר מאוד, ההל שולט ואם המשקאות דפקו בראש זה עשה סדר שם.

 

זהו שעת האחרונות היגיעה ומה שבא היה שופרא דשופרא

 

אטאייף בצק רך ועדין כמו קטיפה ספוגה בסירופ מתוק בה הבצק התבשל כשהוא ממולא תמרים וכל טוב. חוויה 27 ₪ לתענוג מיוחד.

 

והמלבי שעשוי עם שמנת וסירופ מי ורדים מהחלומות. היום הבאתי טייק לעבודה

הסרט בדרך… תשמעו, אל תוותרו על זה אפילו אם פיצצו אתכם כמו שאותנו. פשוט אין דברים כאלה!

 

פטרה בן גוריון 4 נס ציונה

כבר לא צריך לנסוע רחוק מסעדה לבנונית אורגינל

 

 

 

 

שתפו את הפוסט!