24 באפריל 2024 4:40
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פיאנו פיאנו מסעדה איטלקית

ואוכל כמו באיטליה, איך אני יודע שכמו באיטליה, כי רק לפי הצילומים אנשים אמרו שהמנות כמו שהם אכלו באיטליה. אבל הם רק ראו צילומים אני טעמתי את הטעמים ובכנות מנות שעשויות במדויק וראויות לכל חובב אוכל איטלקי בפרט וחובב אוכל בכלל.

פיאנו פיאנו מזכירה באוכל שלה את הטריטוריות האיטלקיות זאת כיוון שיש המון מנות מגוונות ובמחירים הוגנים. " פיאנו פיאנו" היא מסעדה איכותית שהנכנס אליה לא יבין כיצד בקניון ( G)

הקימו מקום איכותי כזה. אבל כך חשב אסף לב, מבעלי בליני, אחת המסעדות האיטלקיות המפורסמות בתל אביב. בפיאנו פיאנו החליט לב להגשים את חלומו והביא למסעדה תנור עצים אמיתי. רועי חנין, אז שף מסעדת בליני והיום שף מסעדת פיאנו פיאנו יצא לסדרה של לימודים והשתלמויות באיטליה בהם למד להכין פיצה ומאפים שונים בתנור עצים איכותי ואף השתלם בסוגים שונים של המטבח האיטלקי.

כבר כשנפתחה מסעדת פיאנו פיאנו לא חסכו הבעלים והתקינו במקום את תנור העצים עליו חלם לב. כפי שתראו בעצמכם, במסעדה מפוזרים בולי עץ אמיתיים. הם לא נמצאים במקום אך ורק ליופי, אלא משמשים כחומר הבעירה לתנור העצים המעניק למאפי המסעדה את הארומה והמרקם הייחודי להם.

 

גילוי נאות הייתי אורח המסעדה בארוחת בלוגרים

 יין פרימיטיבו זה זינפנדל  והוא היה טוב מאוד, איך לא, עם חיוך כזה

אהבתי את האווירה שם מהרגע הראשון, אהבתי את המטבח עם התנור המפורסם ואת התנועה הגדולה של סועדים במקום. רק שאלה אחת לבעלים? בראשון לציון לא מגיע לנו פנינה איטלקית כזו?

אוכל קדימה אוכל

מתחילים בלחם הבית ( 12 ₪ ) ומאזטים  ( 45 ₪ ) לפתוח תיאבון ( באתי רעב …)

לחם הבית היה מאד טעים פריך קריספי מבחוץ ורך מבפנים אכלתי ממנו תוך טבילה בשמן זית ובלסמי ומריחת מטבל פלפלים קלויים. האמת הייתי צריך לעצור את עצמי, אבל המלצרית החמודה והמקצוענית הביאה עוד אחד כשהראשון והשני נגמר..

פטריות בשמל פטריות מוצרלה, באפלו, פרמז'ן, אורגנו טרי בשמן כמהין. מנה חדשה לי אחרי הפורטבלות הצלויות של בליני. משהו עילאי ממש גורמה אני וקובי חיסלנו שתי צלחות. כמה השקעה במנה אחת, וכמה טעמים שמשתלבים יחד להרמוניה. רק צריך מוסיקה איטלקית ואנחנו ממריאים.

 

ארטישוק איטלקי צלוי מוגש בשמנת חמוצה מתובלת בשמן כמהין. אני "מת" על הארטישוקים האיטלקיים מלאי הטעם, הניגודיות של הצלייה עם הרוטב של השמנת יצרו משהו חדש שמשתלב בפה מעולה. איך מישהו הגדיר שם: לא אומרים טעים, אומרים עשוי כהלכה, כראוי. אז זה היה טעים.

 

כרובית מטוגנת בציפוי פנקו עם איולי טרטר מדהים וטעים, מנה קטנה וראויה.

למרכז השולחן מגישים לך פרוטי דה מארה עם מבחר פירות ים וקוביות בייקון טעימות.

ים יבשה אנשים קוראים לפיוז'ן הזה אתה צול לים העמוק במחבת ומתיישב ביבשה.

אישית לא התחברתי למולים במנה אבל הקלמארי והשרימפ היו " עשויים כראוי" מה שאומר שאכלתי בכיף. 42 ₪

 

סוף סוף מסעדה שיודעת להכין קרפצ'יו פילה בקר כלבבי, דקות נימוחות ובטעם של עוד ועוד. מוגש בלימון ושמן זית עם עלי ארוגולה שממש נקטפו זה עתה, רק על הטרית והרעננות של העלים צריך לתת למסעדה ציון מצוין! כמובן פרמזן לא היה חסר שם…

 

לא הייתי מאמיו שהמנה הבאה שקובי הזמין " קרפצ'יו סלק " תיקח את כל המנות שהיו מעולות בסיבוב. אבל אני חייב להצהיר שהמנה הזו הייתה שווה בפני עצמה נסיעה מראשון לכפר סבא – אליפות! אין דברים כאלו.

פרוסות דקות של סלק מוחמצות בשמן זית ובלסמי עם בצלצלוני פנינה, כוסברה קצוצה ופטה מגורדת. רבותי הפטה מגיעה מאיטליה והסלקים עצמם מעולים. ( היום כבר קניתי סלק… אבל גבינה..) אל תפספסו את המנה הזאת ( נו טוב גם לא את האחרות..) 32 ₪

אנטיפסטי של פלפלים קלויים בתחמיץ שמוגשים עם שום קונפי מוחמץ בזיליקום חומץ בלסמי

 

זה פתיח נהדר שעושה את העבודה, כי כאן אתה מרגיש, בראשונות את הידיים של שף שיודע את העבודה בסגנון איטלקי ללא כל " התאמות " לקהל ישראלי. ברומא תתנהג כרומי!

מאחר ולא באנו לארוחה בשרית מותר, וגם מומלץ מטעמי טעם ובריאות להזמין את הסלט הירוק –

סלט פיאנו ( 44 ₪ ) תערובת חסות, פרוסות תפוח, גורגונזולה ושקדים מקורמלים עם ויניגרט של בלסמי ודבש. השקדים המקורמלים הפריכים האלו משגעים לך את הטעמים בפה.

מזל שהיינו כמה סועדים להתחלק במנות שזרמו בקצב לשולחן כי אחרת ההמשך היה בלתי אפשרי:

כמה פיצות בן אדם יכול לאכול:

התשובה היא שאם הן טעימות אין הגבלה!

הפיצות עשויות בתנור העצים שמעניק להם חימום ואפיה מיטבית. הבצק דק עם מעט שמרים ואתם יודעים מה? האיטלקים יכולים למוד, התלמיד על על הרב ( נו רב לא היה נכנס לכאן ).

התחלנו עם הפיצה ביאנקה שהוכנה כספיישל וחייבת מיד אבל מיד להכנס לתפריט. זו פיצה עם בייקון, מוצארלה באפלו ובשמל. אני מאוד נהנתי ממנה.

 

פיצה מרגריטה קלסית. ( 34 ₪) פשוט נפלאה, צר לי שכסועד מוזמן אני מרבה להרעיף שבחים על המנות אבל זו המציאות. הסוד שלה בבצק ברוטב העגבניות בבזיליקום הטרי והמוצר אלה המשובחת . זה הכל. כמה שישמע לכם בנאלי, אבל כאשר משתמשים בחומרי גלם איכותיים מקבלים תוצאה איכותית!

 

פיצה רג'יאנו ( 42 ₪ ) גם כאן הצל"ש על הארגולה הטריה שכמותה לא פגשתי הרבה במסעדות.

אז המון ארגולה המון פרמזן, רוטב עגבניות מושלם ומוצראלה עושים אותה לפיצה מיוחדת וטובה.

 

לפיצה פפרוני שאכלתי אולי פעם שנייה בחיים, לא התחברתי, אולי כי הפפרוני מיובא מאיטליה ואני לא רגיל לטעם, אבל השכנים פרט לקובי לא הסכימו איתי , מה אני מבין בפפרוני.. ( 48 ₪)

 

ריזוטו אני מאוד אוהב, אבל אני שמרן. אני אוהב ריזוטו עם פטריות והמון פרמזן. כאן טעמתי ריזוטו פירות ים מזכיר לי טוויסט של פאייה ספרדית בסגנון איטלקי. היה לנו ריזוטו פירות ים עם לימון, נחמד מאוד. ( 52 ₪ כ"א ) וריזוטו פירות ים עם פרנו, קצת מוזר אבל סביר.

פירות ים הולכים נהדר עם פרנו, אני מעדיף כמהין ופטריות בריזוטו שלי. אבל אני שמרן כאמור.

 

מישהו חשב שאנחנו רעבים עדיין וטוב שהוא חשב כך.

פנה קרבונרה (  48 ₪ ) פנה עם קריספי בייקון, בצל, שמנת, ציר בקר ופרמז'ן מוגש עם חלמון חי בצד. שילוב מדהים למנת פסטה הבייקון יחד עם הרוטב והפסטה שעשויה מדויק, ממש מתאים לי. החלמון החי מאוד סקסי, העירו לי על סלמונלה אז שיעירו.. המנה מגיעה חמה וצריך מיד לערבב.

 

אבל המנה גם שווה את הנסיעה עד כפר סבא היא מנה שעשויה מדפי פסטה טרייה שהם מכינים במקום מקמח דורום איטלקי משובח – פסטה פפרדלה ציידים או כפי שאנחנו כבר מכירים-

פפרדלה א-לה- קצ'יטורה מנה כוכב מישלן! ( טוב כוכב ששת שצ!) אין דברים כאלו במסעדות איטלקיות בישראל, אולי אפילו יותר טוב מבליני ( הנה הזמנה לבליני להרים את הכפפה ).

פפרדלה מוגשת עם נתחוני פילה צלויים, ציר בקר, פטריות שמפיניון ופורטובלו, מלפפון חמוץ, יין לבן, נגיעות שמנת ופרמז'ן. ( 58 ₪ ) זו מנה עיקרית לכל נפש שתחזיר אתכם למסעדה בכל הזדמנות

 

האמת, בכנות עם כמות כזו של פחמימות בקושי הצלחתי לטעום מהקינוחים. שוש אומרת שיש לנו קיבה מיוחדת לקינוחים, אולי היא צודקת בדרך כל הפעם למרות שהקינוחים היו טובים מאוד בקושי הצלחתי..חשוב לציין שכל הקינוחים נעשים במקום ולא נרכשים, זה פרט חשוב מאוד ומוערך. 34 ₪ לקינוח.

סופלה שוקולד, מוגש עם גלידה שוקולד, איך ההוא אומר, עשוי כמו שצריך, ביס אחד לי שלש לשוש.

 

קרם ברולה שטוח קרם ברולה וניל מוגש לצד בננות מקורמלות על רוטב טופי וטוויל קוקוס

כמו שצריך להיות

 

פרופיטרול – זה הקינוח הכי טעים שהיה לי , שונה מהקו הרגיל של הקינוחים, עוד כוכב שאני רושם למסעדה הזו. פחזניות במילוי קרם פטיסייר על מרק שוקולד חם עם גלידת בננות, אגוזים, שוקולד ושקדים מקורמלים. גם למנה הזו הייתי נוסע שוב לכפר סבא כבר מחר.

 

ביאנקו אינירו שזה שם לא גנרי לפס שוקולד עם בסיס קריספי שתפס לאחרונה את כל המסעדות

מרקיז שוקולד מריר וקרם וניל על בסיס פרנץ' נוגט, על כל פנים אחד הטובים והטעימים שאכלתי

לאחרונה, ואכלתי המון.

 

הטירמיסו והבישקוטים שהתפרקו בו לא גרם לי להמשיך אולי כי הייתי כבר מפוצץ בטעמים וקלוריות. פיאנו פיאנו, לא כל כך הרבה בבת אחת.

 

אתם כבר בניתם לעצמכם תפריט, אבל יש לי הפתעות עבורכם, התפריט  של המסעדה עצמה הרבה יותר עשיר ומפתה ממה שאכלתי, מה שאומר שמתי שרעייתי תסיים את דיאטת הבלי פחממימות שלה אנחנו מגיעים או שמשהי אחרת קובעת איתי שם..

http://pianopiano.co.il/menu/פיצה

סיכום מסעדה שכדאי להגיע אליה , אוכל איטלקי מצויין, שף ( רועי חנין ) מעולה, שירות מקצועי אדיב ויעיל. מנות שוות ואפילו נגישות מכביש שש וחניה בשפע

כפר סבא מתחם G ויצמן 207

לאור ההצלחה בכפר סבא, מתכננים הבעלים לפתוח סניף נוסף של המקום בצפון הארץ למה לא ראשון?

שתפו את הפוסט!