16 באפריל 2024 13:10
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פלמנקו רמנגאר מבצעים את RAICES

זכינו לראות, לצפות, לשמוע ולהנות ממופע הפלמנקו RAICES של להקת רמנגאר יחד עם הרקדנית Mariana Martinez מסיביליה שבספרד והכוכב האורח המפתיע אמין סייג' מיפו שניגן בעוד ובכינור. פלמנקו בינלאומי ברמה גבוהה מאוד, עוצמתי, מלא תשוקה, הייתי נוטה לומר וירטואוזי.

המופע הינו מפגש אלתור מרתק ומרהיב בין ריקוד הפלמנקו הטהור והסוחף לבין צלילי העוּד והכינור.  השילוב שבין הפלמנקו הספרדי לבין הצלילים המפעימים של סייג' מצליחים אט אט לגרום לאמני להקת הפלמנקו רמנגאר להישאב היישר אל השורשים (RAICES – שורשים בספרדית): שורש התנועה, שורש הצליל, החיבור לאדמה, ממקום בו נבחנים אלמנטים כמו מסורת, שבטיות, חיפוש אחר הפשטות ומקורה.

ריקוד והופעות פלמנקו הפכו למוסיקת עולם אומר אבנר פסח, כוריאוגרף ומנהל אמנותי יחד עם רעייתו קרן. כמו שמוזיקת ג'אז סוחפת את הקהל, כך גם פלמנקו. בכל העולם  אוהבים פלמנקו ותתפלאו , יפן הפכה לבירת הפלמנקו.

למה?

בגלל העצב העובר דרך השירה והמחול.

להקת הפלמנקו רמנגאר,  בניהולם האמנותי של צמד הרקדנים קרן ואבנר פסח, הוקמה ב-2006 עם חזרתם ארצה משהייה בת 10 שנים בספרד. במהלך שהותם בספרד למדו, השתלמו והופיעו לצד אחת ממשפחות הפלמנקו הידועות בעולם – Los Farrucos – ולאחר מכן המשיכו את מסעם והופיעו על במות חשובות ברחבי העולם.
ייחודה של הלהקה מתבטא ביצירותיה המקוריות הן במוסיקה, הן בטקסטים והן בכוריאוגרפיה.  הופעותיה מלוות תמיד במוסיקה מקורית עם נגנים וזמרים משלה. הרקדניות למדו כמה שנים בספרד ולאחר מכן השתלמו בבית הספר לפלמנקו שאבנר וקרו מנהלים.

סוזן דלל ותל אביב בכל הופכים לבירת הפלמנקו בארץ, מחולוהט ומדרידאנסה הם אולי חוד החנית אולם מופעי פלמנקו מתקיימים כאן כל השנה ויש קהל.

הפלמנקו שהם רוקדים הוא פלמנקו טהור, אינטואיטיבי, סוד ההצלחה אומר אבנר הוא להיות נאמן לעצמך, לאלתר על הבמה במקביל  למסגרת הכוריאוגרפית  אבל לתת ביטוי לדרך שלך על הבמה. התוצאה של הביצועים האינדיבידואלים היא שנותנת את המכנה המשותף שיוצר את היצירה. לא לעמוד על דיוק אופטי לעין אלא לדרך בה הרקדן או הרקדנית מעבירים את המוסיקה והמחול לקהל. דיוק בא מבפנים בתנועות והתנועה החשובה ביותר בריקוד היא תנועת האגן.

הפלמנקו הוא ריקוד צועני, ספרדי. מעניין החיבור שהצליחו לעשות אבנר וקרן עם הנגן אמין סייג' הנגן בעוד ובכינור. אולי כאן יש את החיבור לשורשים העתיקים של המוסיקה והמחול , העוד קדם לגיטרה. הכנר אמין בהחלט מאלתר, אין חזרות על צלילים, המוסיקה שלו מרתקת את הקהל וסוחפת. וכל הזמן הוא מפתיע את הקהל בצלילים רגשיים. היה קשה אולי לחבר אותו בהתחלה למופע פלמנקו אבל משהתחבר נראה לי כצופה שהוא נסחף פנימה לא פחות מאשר אנו הקהל.

אין ספק שאמין סייג' הוא ווירטואוז הכינור הערבי הטוב בארץ כיום!

מבחינת סאונד על הבמה, העוד הוא ענק, תמיד הוא היה קיים בספרד עוד לפני הגיטרה, הוא המקור של המנדולינה.  הצלילים נותנים משקל אחר המאפשר לרגש לעלות לראש. הפתיחות שאמין גילה  ( עד שהשתכנע) להשתתף במופע הפלמנקו, מה שמביא את אמין עצמו להפיק צלילים וסולמות שהוא מעולם לא התנסה בהם, יש כאן יצירה חדשה לחלוטין, מוסיקה חדשה  ששורשיותה  נמצאת אי שם בימים בהם האסלאם היה חזק בספרד.

הכינור הוא לב המופע, הוא מלווה את הדואטים והרקדניות ומבצע קטעי סולו מדהימים.

הרקדניות הן הביטוי לז'אנר הצועני, קצב תנועות האגן וטיפוף ורקיעת העקבים מושלם, היכולות מרשימות.

הרקדנית הספרדייה  Mariana Martinez המביאה את התשוקה הקצבית היישר מסביליה, ומופיעה לראשונה בישראל, היא אינה רקדנית מפורסמת בספרד אולם הפגינה יכולת וביטוי עז לתשוקה  על הבמה. החיבור בינה לבין הלהקה ובמיוחד למוסיקה של אמין הייתה מושלמת.

בסופו של כל זה קיבלנו מופע פלמנקו ללא פשרות, איכותי ביותר, רגשי וסוחף.

השתתפו:

רקדנית אורחת מספרד:    MARIANA MARTINEZ

רקדן ראשי:            אבנר פסח

רקדניות:                מאיה מארק, יונית מודן, דנה אבי, שוהם ברמן

שירה:                              שוקי שוויקי, אופיר עטר

גיטרות:                  תומר אלמלח, עילי בורלא

כלי הקשה:             מעין דוארי

כינור ועוּד:              אומן אורח אמין סייג'

שתפו את הפוסט!