20 באפריל 2024 2:33
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פלמנקו רמנגאר עשו בית ספר לפלמנקו תרתי משמע במופע puertas

קרדיט תמי וייס - puertas‏-4
קרדיט תמי וייס – puertas‏-4

 

בבכורה בסוזן דלל הגישה להקת המחול רמנגאר את המחול החדש "דלתות" – puertas

??????????

בכל הופעה של הלהקה נקבע שיא חדש בביצוע פלמנקו  על ידי להקה ישראלית ביצוע שטרם נראה על במת סוזן דלל  ובכלל כזה שעושה בית ספר לפלמנקו תרתי משמע. ראשית  מדובר בבית ספר לפלמנקו והאולם היה מלא תלמידים\תלמידות  מנהלי בתי ספר , מורים ומעריצים, שנית זה היה ביצוע שהורגשו בו 10 השנים שהם פעלו ולמדו בספרד. שלישית זה היה מופע שיכול להיות סמן ימני ללהקות לבוא וללמוד איך מעצבים במה, תלבושות, תאורה ומוסיקה בכדי לתת הרגשה לקהל שאין טוב מזה.

כן שיא חדש בפלמנקו הישראלי נקבע על הבמה עם הביצועים העילאיים של להקת רמנגאר. המחול, התאורה המושקעת המהממת, הזמרים ההרכב המוסיקלי, התלבושות ואמנים האלו קרן ואבנר פסח שסחפו יחד עם הרקדניות את הקהל לתשואות אדירות.

??????????

היצירה החדשה של רמנגאר מזמינה את הצופה להיות עד ונוכח לשינויים המתחוללים בקרב האמנים שעל הבמה, בכל פעם שנפתחת דלת אחרת. הדלתות הן מטאפורה לאנרגיות המרכיבות את החיים – שמחה, עצבות, מבוכה, התלהבות, בושה או עוצמתיות וכל פעם שהן נפתחות הן משנות אותנו מקצה לקצה.

המופע בנוי מרצף של קטעים הנולדים עם פתיחתן של אותן דלתות ומעלות בנו את השאלה – האם כך בנויים אירועי חיינו, האם אנחנו, בני האדם, עוברים למעשה, בין דלתות לדלתות במהלך היום המכתיבות לנו את האנרגיה בה נמצא? האם אותן דלתות, מופיעות בהזמנתנו או שהן מופיעות וגורמות לנו לעבור בהן ללא שתהיה לנו כל אפשרות להימנע מהן.

המופע, שאורכו כ 70 דקות, מגיש לצופה 8 קטעים בעלי אופי שונה כאמור, אך מה שמיוחד ברצף שנבנה הם דווקא המעברים החדים ביניהם. לצד מעברים אלו בוחרים קרן ואבנר להביא אל הבמה את הבחירה שלנו בין היחיד והכלל ולבחון באילו רגעים אנחנו בוחרים בדלת הבדידות או בדלת הביחד.

הקטעים מסודרים בכוונה תחילה בסדר כרונולוגי שמפתיע את הצופה כל פעם מחדש וגורם לו כבר מתחילת המופע תחושה של חוסר וודאות לגבי בואו של הקטע הבא.

שוקי שוויקי
שוקי שוויקי

הפתיחה האפלולית עם המוסיקה הספרדית ולפתע פורצות את הבמה הרקדניות באדום ופותחות את המופע במחול ב LLEVE ME קח אותי – סערה , התעוררות וסערה הסוחפת את הצופה. לרגעים התאורה האחורית מסנוורת אולם במשך עם כל גופי התאורה  זה יוצר משהו חדש מיוחד, מדהים. ההרכב המוסיקלי עם החלילן ואומן כלי הנשיפה יוני דרור הכל ביחד זה ספרד

קרדיט נגה שדמי - puertas‏-..1
קרדיט נגה שדמי – puertas‏-..1

מחול סוער, תיפוף רגלים מדהים של המדהימים, תנועות חדות החותכות את האוויר ושמלות מתנופפות. בא לי לבכות כשאני כותב.

מחול שני שלש רקדניות מהממות בשחור על הבמה, איזה ביצוע איזה מבטים

??????????

??????????

ממשיך במחול נוסף עם קרן והזמר אופיר עטר

??????????

??????????

והמחול הולך ונהיה סוער

??????????

??????????

??????????

??????????

מחול שלישי פסח אבנר על הבמה, המורה הדגול בביצוע נוגע ללב ומצטרפת אליו קרן אבנר וביחד הדואט הזה סוחט תשואות. הם עומדים על במה אחורית קטנה ופשוט רוקדים את ריקוד האהבה שלהם.

??????????

??????????

בערב זה במחול התחלקו שני זמרים שוקי שוויקי, אופיר עטר, תשמעו  זה הכי טוב שיכול היה להיות.

??????????

??????????

??????????

הרכב מוסיקלי גיטרה: עילי בורלא כלי הקשה: גונן ויזל , יובל, אורחים: בס – ערן הורביץ כלי נשיפה – יוני דרור

??????????

??????????

??????????

ניהול אומנותי: אבנר פסח, רקדנים: קרן ואבנר פסח, שהם ברמן, יונית מודן, אשרת קליין, נוי לחמן, קרן

המחול הבא הוא השמחה המובעת במחול על הבמה סולו של קרן אבנר פסח עם הזמרים  וכאן הביצועים של התאורה מקבלים ביטוי בהרמוניה על המחול והתלבושת המדהימה, אין עליה על קרן, מנוע טורבו ברגליים , מאיפה הכוחות האלו, Oleeee

??????????

??????????

ואז בא קטע מרגש, על הבמה האחורית ניצב יוני דרור מנגן ולפתע שולף שופר שקורע לנו את הלב בתפילה שיפתחו השמים לכל בקשתנו לשנה חדשה! אמן

??????????

בכלל המוסיקה אותה בחר אבנר פסח המנהל האומנותי והמוסיקלי של המופע לצאת במחווה לגדולי אמני הפלמנקו בספרד.כמו: Diego Carasco, Manuel Molina, Farruquito לצד טקסטים ומוסיקה מקורית כמסורת הלהקה לאורך השנים.לאמני רמנגאר מצטרפים 2 אמנים אורחים: אמן הבס ערן הורביץ ואחד מאמני כלי הנשיפה המובילים בישראל – יוני דרור.

ושוב דואט של שני הענקים קרן ואבנר פסח התלבושת האדומה שלה והאורות זה נהדר שילוב מדהים קצב תיפוף ותנועה שכמותם לא ראתה כאן הבמה, גם הקהל , האנשים האלו מכשירים את הדור הבא והם מעולים.

אחרי קטע מוסיקלי הבמה הופכת לוהטת, מה זה לוהטת אש! קרן והרקדניות המוכשרות מלהיבות את הקהל ונכנסות ממש לאקסטזה של מחול על הבמה, פלמנקו מקצועי, קלאסי טהור , זה הבית ספר שהן עושות כאן ומראות את הכישרון העצום של כל אחת מהנפשות הפועלות.

??????????

??????????

??????????

??????????

איזו חגיגה ואיה סיום וכמה הנאה.

להקת הפלמנקו רמנגאר בניהולם האמנותי של צמד הרקדנים קרן ואבנר פסח, הוקמה ב-2006 עם חזרתם ארצה משהייה בת 10 שנים בספרד. במהלך שהותם בספרד למדו, השתלמו והופיעו לצד אחת ממשפחות הפלמנקו הידועות בעולם – Los Farrucos- ולאחר מכן המשיכו את מסעם והופיעו על במות חשובות ברחבי העולם ייחודה של הלהקה מתבטא ביצירותיה המקוריות הן במוסיקה, הן בטקסטים והן בכוראוגרפיה. הופעותיה מלוות תמיד במוסיקה חיה ובאיכות סאונד ברמה גבוהה ביותר וזוכות לשבחי המבקרים מופעי הלהקה נמכרים לפסטיבלים (ביניהם פסטיבל כרמיאל ומחולוהט) ולגופים גדולים (עיריית ת"א, עיריית ירושלים ועיריית נתניה, סל תרבות, הקרן לירושלים, חברת אריאל וכו').הלהקה מונה 10 אמנים – רקדנים, מוסיקאים וזמרים – ופועלת כלהקה מקצועית המעלה מידי שנה בכורות חדשות באולמות המובילים בארץ: סוזן דלל, תאטרון ירושלים, היכל אמנויות הבמה הרצליה, המשכן לאמנויות הבמה באר שבע ועוד.

אל תחמיצו

 ??????????

puertas– מופעי בכורה

15 באוקטובר- פסטיבל אושפיזין- אשדוד – 21:00

4 בנובמבר- היכל אמנויות הבמה- הרצליה – 20:30

7 בנובמבר- אולם רפפורט- חיפה – 20:30

23 בנובמבר- משכן לאמנויות הבמה- באר שבע- 20:30

12 בדצמבר- מרכז סוזן דלל- 21:00

 

מחירי  כרטיסים : 109-149 ₪

או באתר :  https://remangar.co.il

 

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=cLkiXUCou9I

 

שתפו את הפוסט!