24 באפריל 2024 3:51
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פסטיבל היין האזורי השני "ארץ כרמים וטעמים"

 

גני הנדיב זכרון יעקב , 25-26/3/2015

המשך חלומו של הברון רוטשילד: קיימות, חקלאות, יינות ושפע אזורי

 

הרשו לי לקחת אתכם למסע קולינרי קסום וטעים ולהציע לכם להגיע לפסטיבל " ארץ כרמים וטעמים" 2015 ( השני).

??????????

פסטיבל "ארץ כרמים וטעמים" הינו פסטיבל יין אזורי המתוכנן להתקיים זו הפעם השנייה ברציפות בגני רמת הנדיב ליד זכרון יעקב בערבי רביעי וחמישי 25-26/3/2015

המייחד את הפסטיבל הזה ומבדל אותו מכמה אחרים, הוא השילוב בין יין, קולינריה, וחקלאות מקומית, אמנות ועוד. גם המיקום בגני הנדיב זה מיקום מדהים שונה מכל הרחבות והאולמות שפגשנו פסטיבלים של יין והמפגש עם האנשים שעושים שהם בכלל אנשים מיוחדים.

הכי חשוב לדעתי הוא זה שיש כרטיס משולב רכבת והסעה הלוך ושוב שמאפשר למי שנוהג ליהנות ולהגיע בבטחה. ( פרטים בהמשך הפוסט ).

זו השנה השנייה שהפסטיבל המיוחד הזה מתקיים, גם אשתקד לקראת הפסטיבל ביקרתי בכמה מקומות מרתקים, כך גם השנה.

בפסטיבל יציגו עשרות יקבים אזוריים, יצרני שמני זית ותוצרת חקלאית מחבל הארץ אשר כולל את הר הכרמל ומורדותיו, עמק יזרעאל , בקעת הנדיב ומושבות הברון – זכרון יעקב, בנימינה – גבעת עדה, עמק אלונה ועמק חפר.

??????????

??????????

אוצרת היין ובעלת חברת "ארץ כרמים וטעמים", רותי בן ישראל, יזמה ואצרה את פסטיבל היין האזורי הראשון שהתקיים בגני רמת הנדיב בשנה הקודמת, השנה הנהלת רמת הנדיב יצטרפו לפסטיבל זה כשותפים וכמובילים.

מטרות הפסטיבל

מפגש חוויתי ואלגנטי בין המבקרים לייננים, המגדלים והחקלאים מהאזור.

ציון זכרו של הברון רוטשילד תוך כדי חשיפת חלק מהתגשמות חזונו לאזור.

מיתוג האזור כפנינה תיירותית של יין, שמן זית ומוצרי קולינאריה איכותיים“בטעם של פעם” ויצירת שיתופי פעולה למען קידום האזור בהיבט התיירותי .

השנה טעמתי מהיינות של יקב ויתקין ( החדש ) הוא אמנם לא נמצא בשפלת הכרמל והעמקים הסובבים את הכרמל אבל זו נקודה חובה לביקור של חובבי יין וכן , היין שלהם מצוין! וגם חלק מהחלקות נמצאות בכרמל, כבוד!

??????????

??????????

??????????

פגשתי כאן את שרונה שהיקב בבעלות המשפחה, כן זה יקב בוטיק משפחתי שמייצר יינות מצוינים כבר שבע שנים וכעת ביקב החדש היינות גם יהיו כשרים מבטיחים לי אפילו שומרי שמיטה.

גם פגשנו את אסף שהוא היינן שלמד המון וכעת זה זמן התמורה והיא מצוינת!

??????????

טעמתי כאן את " מסע ישראלי ורוד" יין רוזה סמוק, ממש שמעתי גניחות אהבה מהלגימות בסביבה. ענבי קריניאן, סירה גרנש הופכים אותו ליין מעולה לפתיחה ומנות קלות.

יין שני " מסע ישראלי אדום" בלנד של קריניאן מהכרמל וקברנה פרנק מיהודה וענבי סירה מהגליל. ניחוח ( בוקה) מעולה , פרחוני ועשיר, היין פירותי צבעו ארגמני עמוק, חיבור הזנים מעניק לו טעם עשיר.

יש ביקב הזה פוטנציאל אדיר שמייצר ממש יין טוב ונכון.

היין השלישי היה קריניאן 2010 יין זני מענבים הגדלים בחלקות בהר הכרמל, ארומטי , פירותי עשיר

??????????

"רוח שתות" היא חווה חקלאית שמגדלת תותים ועוד, יש כאן קטיף עצמי, סיורים ומילק שייק מדהים. הכי חשוב: התותים הכי טעימים שיצא לי לטעום, והאמת גם התפנקתי ביין שרדונה אצילי של יקב ספרה עם תותים זו חגיגה רומנטית. תוכלו לפגוש את התותים בפסטיבל בדוכן של רוח שתות. התותים ללא ריסוס בהדברה על ידי דבורים, והחווה נמצאת בגו שמואל ממש בכניסה מול המתחם.

??????????

??????????

??????????

השנה, פסטיבל היין "ארץ כרמים וטעמים" מתקיים במסגרת כחלק מיוזמה של הנהלת רמת הנדיב לקדם היבטי קיימות באזור, לרווחת התושבים היום ובדורות הבאים.

בבסיס היוזמה עומדת ההבנה שנדרשת שותפות משמעותית עם הרשויות, בעלי העניין והתושבים באזור לאימוץ תפיסה מרחבית מרחיקת ראות, שתהווה בסיס להבטחת חוסן סביבתי, חברתי וכלכלי ליישובי המרחב.

פסטיבל "ארץ כרמים וטעמים" נרקם בשיתוף ודיאלוג עם תושבי הקהילות שבו כמו החקלאים, הכורמים, היצרנים והיקבים המשתתפים בפסטיבל.

 

לצד היין כבר בכפר ויתקין אבל בוודאי ובוודאי בפסטיבל תפגשו את הגבינות של משק יעקבס אשר לא מזמן כתבתי שאני לא בטוח שאנשים באים בשביל היין או בשביל הגבינה…

??????????

יחצ
יחצ

אבל יש גם חובבי בשר ואלו יוכלו לפגוש את המנה שיצרה לכם הבשלנית איילת ממסעדת ברוניתא המסעדה מוכרת בכניסה לאורוות הברון, איילת וגילי הגשימו כאן חלום , הם מבשלים מה שאוהבים ויש כאן גם מנות בשריות וגם טבעוניות. המנה שלהם שתוגש בפסטיבל שטעמתי היתה בשר מבושל בציר יין שהיה נימוח וטעים. גם טעמתי סלטים ופרגיות הכל טעים.

??????????

??????????

??????????

??????????

עוד יקב שמשתתף בפסטיבל זה יקב סומק, גם הוא יקב משפחתי קטן דור חמישי בזכרון, פגשנו את ברק דהאן, היקב נמצא בזכרון יעקב ממש במושבה, כאן אפשר לומר שזה יקב כמו בחו"ל, ברק ורעייתו הילה, בעלת תואר ראשון בחקלאות ותואר שני בייננות הקימו ב 2003 את יקב סומק, הם מייצרים יין מהענבים שלהם שהם מגדלים בסביבה, 15 זנים שהם מייצרים מהם יין בסגנון העולם הישן. הכרמים מניבים כ 300 טון ענבים והם עצמם בוחרים ליקב כ 30 טון מהחלקות המובחרות, מכינים מה שאהבים לשתות ולא את הטרנד הבא.. כ 15 אלף בקבוקים שרובם נמכרים ביקב עצמו חלקם בעיקר למסעדות. היקב כמו כל יקב מאופיין במכלי נירוסטה וחדר חביות, היין מתיישן בחביות עץ צרפתי ( 3 מחזורי חיים ) כשנה וחצי עד 4 שנים,

??????????

טעמתי שרדונה 2013, קצת צעיר מדי ( עדיין ללא תווית) מעקצץ משהו בקצה.

בלנד אדום 2012 מענבי סירה, מלבק, ומורבדה, ריח פרחוני משכר ונעים, אפיצות קצת גבוהה וחמיצות נעימה. היין התיישן בחביות עץ אלון צרפתי במשך 12 חודשים, ועוד כשנה וחצי בבקבוקים. ליין צבע אדום עמוק, ארומה של פרי שחור ודומדמניות. טעמים של פירות אדומים צמחי תבלין. יין מקסים.

וגם היין שכנראה בין היתר ייצג את היקב בפסטיבל , " בקעת הנדיב" קברנה פרנק, פטי וורדו וקריניאן, יין שהתיישן שנתיים בחבית ועוד 3 שנים בבקבוק, צריך לתת לו לנשום והיין נפתח במלוא עוצמתו

 

פסטיבל היין סוגר מעגל של הקמת תעשיית היין בישראל ע"י הברון אדמונד דה רוטשילד והוא נעשה בשיתוף הנהלת רמת הנדיב שמאפשרים לאירוע זה להתקיים בגני הזיכרון המרהיבים בו קבורים הברון ורעייתו.

IMG_3234

IMG_3277A

IMG_3238A

גם השנה, נשמר את אופיו האלגנטי של הפסטיבל והאורחים יקבלו עם כניסתם לגנים כוס יין לטעימות ,תיק נשיאה לכוס היין ומפה תיירות אזורית.

האורחים יוכלו לטייל בין המציגים בגנים המרהיבים, לפגוש את הייננים והיצרנים ולטעום את תוצרתם . בנוסף, תוצג במקום תערוכת אומנים בשם "Full Bodied"" שאצרה במיוחד לפסטיבל , איה ברנהרד, בחסות יקבי בנימינה ובשימוש של בקבוקי ואלמנטים שקיבלו האומנים מיקב לצורך יצירת המיצגים השונים.

ניתן יהיה גם לעיין בספרי בישול ויין בספריה שתוקם במיוחד לפסטיבל "ארץ כרמים וטעמים" ולפגוש את חלק מהסופרים והמחברים.

בפסטיבל "ארץ כרמים וטעמים" תוקם גם השנה במה קולינרית באמפי שבגנים. את הבמה הקולינארית מוביל בני בן-ישראל ועליה יתקיימו הדגמות בישול ,סיפורי יין ,סדנאות התאמת אוכל ויין, סדנת טעימת שמן זית ועוד.

החגיגה כולה תלווה במוסיקה חיה שתנוגן ע"י חברי ההרכב המוזיקלי Lay Z Gordon Starting Five

 IMG_3246A

בין המציגים בפסטיבל ניתן יהיה לפגוש את אנשי יקב סומק, יקב שפיה, יקבי כרמל, יקבי בנימינה, יקב תשבי,יקב ויתקין, יקב ארנס, משק אסמביה, יקב שירום, יקב ראובן, יקב אלונה, יקב אייל יקב ארגוב, יקב וורטמן, יקב הרואה, יקב שטיינמץ, יקב שושנה, יקב מבצר עתלית, יקב דדה, יקבי רקנאטי, יקב מאיה, יקב שדות ויקב אורח – יקב מונטיפיורי.

כלווי ליינות, ניתן יהיה לרכוש בפסטיבל מטעמים של היצרנים : משק יעקבס – גבינות ולחמים, מנות פינגר פוד של מסעדת מטעים, ממעדני בית אל, מנות של מסעדת ברוניתא, מעדני בשר מתוצרת BBQ garage של יקב תשבי , תותים ויין של יקב ספרה בדוכן רוח שתות, איש הפסיפלורה, מסיק קיבוץ מגל, דרך חוות התבלינים ועוד .

השף של מסעדת אורטוריו במלון היוקרה " אלמא" אוהד לוי יפתיע את האורחים במנה מיוחדת, הפתעה…! ואם מסתדר לכם לסגור שם סוף שבוע אז אתם תהנו מהמקום המיוחד והיוקרתי.

אוהד לוי,שימש עד לאחרונה כשף הראשי של מסעדת הסושיאל קלאב התל אביבית וברזומה הקולינרי שלו עבודה מטבחים של מסעדות מובילות בת"א ביניהן : מסעדת הרברט סמואל, יבנה מונטפיורי" וכתית.המטבח Nתבסס על טעמים וריחות ים תיכוניים תוך דגש על טעמי המטבח המקומי ויעשה שימוש בחומרי גלם איזוריים כגון: שמן זית, עשבי תיבול, ירקות ופירות מיוחדים ממגדלים באיזור והתפריט יתבסס על אוכל ים תיכוני טרי ורענן עם השפעות ממטבחי דרום איטליה, פרובאנס, יוון, ישראל וספרד.

??????????

20150319_152005

20150319_152010

??????????

אלמא, מרכז אמנות בינלאומי ומלון יוקרה, נפתח בימים אלו בזיכרון יעקב, לאחר 8 שנות בניה ושימור ויפיח חיים באחד המבנים האייקונים של ישראל – זוכה פרס ישראל לאדריכלות. אלמא הינו קומפלקס יחיד מסוגו בישראל ובעולם שיציע לאורחיו מרכז אמנות ותרבות מהשורה הראשונה לצד אירוח אישי ויוקרתי ברמה הגבוהה ביותר. מלון היוקרה אלמא – בנוי על רכס הכרמל ומציע 95 חדרים וסוויטות מרווחים ומאובזרים ברמה הגבוהה ביותר. 38 חדרים ממוקמים בבניין המרכזי ו-22 קוטג'ים מרווחים בעלי שתי קומות המותאמים למשפחות. (מהווים כיחידת אירוח אחת או כשתי יחידות אירוח נפרדות). המלון נהנה מנוף פסטורלי ומסביבו 113 דונם של שטח פתוח וחורש טבעי והוא צופה ליופיו עוצר הנשימה של הים התיכון. במלון מקרר יין מרשים עם מבחר יינות מהמם. וגם טעמנו שם נגיעה מהיד של השף.

 

בנוסף, יוצגו בפסטיבל מוצרים משלימים ליין בדוכן של תמי סביון מחברת "יש מיין" וכן מוצרי קוסמטיקה העשויים מענבים בדוכן של "ימה ספא יין" ועוד הפתעות.

הפסטיבל יתקיים כשבוע לפני חג הפסח וזוהי תהיה הזדמנות נפלאה לרכוש במחיר מיוחד את היינות והמוצרים המשלימים שיוצגו בפסטיבל.

לינק לאתר הפסטיבל – http://wine.carmelim.org.il/

לינק לרכישה מוקדמת של כרטיסים – https://tixwise.co.il /cramim2015

פסטיבל היין "ארץ כרמים וטעמים", גני הנדיב, 25-26/3/2015 בשעות 18:00-23:00.

IMG_3243

יחצ באדיבות כרמלים Foo-Food.com‏
יחצ באדיבות כרמלים Foo-Food.com‏

מחיר כרטיס ברכישה מוקדמת – 80 ₪ ליחיד, 150 לזוג.

ניתן יהיה לרכוש כרטיסים הכוללים גם הסעות מתחנות הרכבת של תל אביב מרכז וחוף כרמל.

מחיר כרטיס כניסה כולל נסיעות מתחנת רכבת ארלוזרוב תל אביב וחזרה – 140 ₪ (ברכישה מראש בלבד).

מחיר כרטיס כניסה כולל נסיעות מתחנת רכבת חוף כרמל בחיפה וחזרה – 110 ₪ (ברכישה מראש בלבד).

מחיר כניסה ברכישה במקום- 90 ₪.

פסטיבל " ארץ כרמים וטעמים" ההזדמנות שלך לנגיעה ברקיע השביעי של טעמים מיוחדים.

שתפו את הפוסט!