20 באפריל 2024 8:27
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פסטיבל ארץ כרמים וטעמים בגני הנדיב

מה יותר אמיתי וחגיגי אם לא לעשות פסטיבל יין במקום בו נקבר לפני 60 שנה, מי שהקים מחדש את כרמי הגפן בארץ ישראל – פלשתינה דאז, והחל לייצר יין בארץ ישראל , הוא הברון דה רוטשילד והמקום גני הנדיב בזכרון יעקב.

בעוד שמקומות וחבלי ארץ אחרים מתפארים בגתות עתיקות ובתעשיית היין המפוארת והיא מפוארת,  כאן בחבל כרמלים עד בואך עמק חפר עושים יין בשקט ובצנעה, כאילו הם מכוסים  בפיתולים וברכסים של הר הכרמל וחבל כרמלים , זכרון לציון, אולם אל לנו  לשכוח שהברון הקים את היקב הראשון כאן בזכרון יעקב הוא היקב הגדול ואחד האיכותיים שיש לנו " כרמל מזרחי"

יין כידוע אינו עומד בפני עצמו, יין הוא התבלין והמתאבן שבא צמוד לקולינריה. ושוב מה אנחנו יודעים על קולינריה בחבל ארץ זה " כרמלים" ? והנה קמה ההזדמנות שלך, שלכם, שלנו להכיר את העוצמות שיש כאן לאיזור בגבינות, בשמן זית, דבש, ואוכל. נכון יש כאן מעט מסעדות " חמש כוכבים" אבל יש כאן אנשים שמכינים אוכל טעים, והפסטיבל הזה סוף סוף עושה צדק היסטורי וקולינרי עם האיזור ותושבי הסביבה והארץ.

פסטיבל "ארץ כרמים וטעמים" הינו פסטיבל יין אזורי ראשון שיזמה אוצרת היין רותי בן ישראל (בעלת תעודת סומליה מארגון Fisar האיטלקי).

פסטיבל היין "ארץ כרמים וטעמים" יתקיים בתאריכים 9-10/4/2014 בגני רמת הנדיב המטופחים בו יציגו עשרות יקבים אזוריים, יצרני שמני זית ותוצרת חקלאית אזורית מחבל הארץ אשר כולל את האזורים הר הכרמל ומורדותיו, בקעת הנדיב ומושבות הברון – זיכרון יעקוב, בנימינה – גבעת עדה, עמק אלונה ועמק חפר.

ישתתפו בו בפסטיבל יקב סומק, יקב שפיה, יקב כרמל, יקב בנימינה, יקב תשבי, יקב ארנס, יקב אסמביה, יקב שירום, יקב ראובן, יקב אלונה, יקב אייל, יקב סלומון, יקב ארגוב, יקב בת שלמה, יקב וורטמן, יקב שושנה, יקב דדה, יקב שגיא, יקב רקנאטי, יקב אליגוטה, יקב עביה, יקב מבצר עתלית ועוד מציגים כמו בית אל, חמה ספא יין, משק יובל, יש מיין, רוח שתות, איש הפסיפלורה, מסיק מגל, גבינות יעקובס, אגדת לחם ומטעים קפה. 23 יקבים יהיו כאן…

כך יציגו בפסטיבל יקבים אזוריים שרובם גם מיצרים את יינותיהם מענבים הגדלים באזור וחלקם הם דור המשך של כורמים באזור זה. בפסטיבל יציגו יקבים וייננים צעירים המציגים לראשונה את יצירותיהם לצד יקבים גדולים וותיקים שיציגו יינות חדשים.

ומה יותר נכון אם לא לציין את 60 שנים לקבורתו של הברון אדמונד דה רוטשילד בארץ ישראל ובניית גני הנדיב להנצחת שמו של הנדיב שתרם ממרצו ומכספו לבניית הארץ בכלל ותעשיית היין בישראל בפרט. הפסטיבל נעשה בשיתוף ועידוד הנהלת רמת הנדיב שמאפשרים לראשונה מאז הקמת החגים לפני 60 שנים לערוך אירוע בגנים.

פעם ראשונה שיהיה פסטיבל כזה במקום הכי יפה בארץ, פסטיבל שלכבודו יארגנו תאורה והסעות וכל מה שנחוץ להצלחה.

לקראת הפסטיבל השתתפתי בסיור על קצה המזלג, טעימה כמו טעימת יין ואתם יודעים שאת היין הראשון שטועמים זוכרים הכי טוב……….. אז התחלנו ביקב אליגוטה שנמצא בעמק חפר

יקב אליגוטה , ייננים עם שושלת מרומניה מ 1933 כיום צביקה הוא היינן והוא מכין יין מצוין.

טעמנו יין ורוד: מוסקט דה המבורג, 2013, הכרמים בעיקר בכרמי יוסף, מיצוי הקליפה ותסיסה של 7 חודשים מעניקה לו צבע וטעם.  יין ורוד רומנטי מתקתק טעים ונעים.

מרלו 2007  זוכה פרס אשכול הזהב ב 2010

והעיקר הכי טעים והמומלץ ביותר סאנג'ובזה 2010 פירותי, חומציות קצת גבוהה היין מופק מענבי כרם יחיד – הכרם נמצא בספסופה ברום של 880 מטר.  ענב אדום עם נשמה לבנה וטעם שלא נשכח, אל תדלגו על היין הזה בפסטיבל.

קינחנו ביין בסגנון פורט שהוא בלנד של שיראז ומרלו, מקסים.

ביקור ביקב שפיה מגלה לנו שיש מקום שבו מכשירים נוער לגדל כרמים וליצר יין ויותר היה נעים לשמוע שרותי בן ישראל שהיא היוזמת של הפסטיבל סומלייה במקצועה היא זו שמכשירה אותם. כשלעצמו זה כבר ראוי לציון ופירגון מיוחד. היין שטעמתי היה מרלו מעולה עם טביעות אצבעות של הילדים שהכינו אותו, ואולי גם  קריניאן , ליין מתיקות נעימה וחמיצות מאוזנת. והוא הלך נהדר עם המוצרלה פרסקה שהשף בני בן ישראל הכין לנו.

ומכאן לשיא האירוע, גני הנדיב, הגן היפה ביותר בארץ ( לא כולל הגנים הבהאים ) לראשונה יערך כאן פסטיבל על הדשא, כן על הדשא ובו יהיו דוכנים וביתנים יין אוכל , גבינות שמן זית דבש ועוד.

המקום מקסים, בחניה נוחה ואמרו לי שיש שאטל מבנימינה כך שתוכלו לתכנן הגעה וחזרה כי אם שותים לא נוהגים!

אנחנו סיירנו סיור קצר הכולל הגעה לקבר הברון האיש עם החזון של ארץ כרמים וטעמים … החקלאות.

הנה זה הדשא עליו יהיו הדוכנים… והשביל שגם יהיה כנראה עמוס ביין.. ועוד

ומכאן למסעדת  " מטעים"

במסעדת " מטעים" פגשנו אחדות ממנות הפינגר פוד שימכרו בדוכן, כמו קלצונה בצל מטוגן וגבינה כחולה, סלט תפוחי אדמה של טום פראנץ עם בצל אדום ואנשובי, כנאפה קדאיף, ריקוטה ובטטה מקורמלת. ומנות קינוח כי אי אפשר בלי..

לצד האוכל לגמנו יינות של יקב " כרמל מזרחי" כרם לבן, כרם אדום מהסדרה האיזורית וקריניאן 2010 מצויין.

ונכון בערב הזה או גם ביום לא תוכלו לסייר בגן, אז קחו לכם חופשה שם, יש מבצעים…( אני אגב ממליץ על מלון נחשולים המחודש …)

סיימנו אצל גולן ביקב תישבי, גולן " השוויץ " בתנור החדש לבולונז'רי של המקום וזה סוגר לאט לאט קו של יין וגורמה במקום.

טעמנו יין ושוקולד של וולרונה, חיבור מעניין, תנסו, הכל יהיה בפסטיבל. גם כאן לגמנו יינות : בלנד של קברנה וקריניאן 2012 גולן קורא לו יין הייברידי, פינו נואר 2011 שיראז 2010, מרלו 2008, ברברה זינפנדל בסגנון פורט ומי בכלל זוכר משהו ( נכנסתי למיניבוס והתעוררתי בתל אביב…)

את אלו ועוד המון יינות מיקבים שונים, גבינות של משק יעקבס ועוד ואוכל " רחוב" שיכינו לכם שפים  של מאסטר שף ומסעדת מטעים תוכלו לפגוש ב בפסטיבל "ארץ כרמים וטעמים" ישלים החלק הקולינארי שמוביל בני בן ישראל, איש הקולינריה ובן זוגה של רותי.

במסגרת החלק הקולינארי יציגו בפסטיבל גם יצרני שמני זית, ריבות, גבינות, דבש ותוצרת אזורית נוספת, ימכרו מנות טאפס שנבנו בשיתוף פעולה בין בני בן ישראל לשף עמי דניאל ממסעדת "מטעים" וגולת הכותרת הקולינארית תהיה במת הדגמות קולינארית בה יעבירו במהלך כל ערב סדנאות בישול קצרצרות העושות שימוש בחומרי הגלם האזוריים. שיתקיים כאמור בתאריכים 9-10/4/2014 בגני רמת הנדיב.

כל האינפורמציה כאן

לינק לאתר הפסטיבל – http://wine.carmelim.org.il/

לינק לרכישה מוקדמת של כרטיסים – https://www.tixwise.co.il/he/cramim2014

פסטיבל היין "ארץ כרמים וטעמים", גני הנדיב, 9-10/4/2014 בשעות 18:00-23:00.

מחיר כרטיס ברכישה מוקדמת – 80 ₪.

שתפו את הפוסט!