29 במרץ 2024 14:07
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פרזיטים הסרט הקוראני – הסרט זר הטוב ביותר שראינו

פרזיטים באדיבות סרטי נחשון ורד קייפ T_STI-MKT-01 SB3

במשפט אחד "אם בקוריאה הדרומית הם כאלו משוגעים מה קורה בקוריאה הצפונית" מבחינתי הסרט הזה ראוי לפרס הסרט הזר הטוב ביותר של השנה.

הסרט הזה משאיר אותך פעור פה מתחילתו ועד סופו, אתה כצופה לא יכול להאמין למתרחש על המסך, שרשרת ההתרחשויות מדהימה והמתח רק עולה, ההומור ממלא אותך בצחוק וקריאות הפתעה. פשוט מה שמתרחש שם כנראה אפשרי, אבל רק בקוריאה הדרומית. המוח של הבמאי לא מפסיק לחשוב איך להפתיע את הצופה ולטמון מלכודות למשתתפים.

פרזיטים פוסטר רשמי סרטי נחשון ורד קייפ2

"האם פרזיטים הוא הסרט הטוב ביותר של 2019? בהחלט יכול להיות

האם בונג ג'ון-הו הוא הבמאי הכי טוב בעולם כרגע? כנ"ל"   עין הדג

 

"פרזיטים", להיט ענק שהתקבל בתשואות וזכה בפרס דקל הזהב בפסטיבל קאן האחרון.

דרמה קומית מסעירה ורבת הפתעות המציגה את סיפורה של משפחה ענייה, שכל אחד מבניה מסתנן בתורו לאחוזתה של משפחה עשירה ואז מגיע הטוויסט. סרטו של הבמאי הקוריאני בונג ג'ון-הו זכה לקונצנזוס נדיר בין הקהל לביקורות והפך לשיחת היום מיד עם בכורתו.

"פרזיטים" נרכש להפצה בכל העולם ושובר קופות בקוריאה, אוסטרליה וצרפת, עם קרוב    ל – 100 מליון דולר הכנסות. הסרט בדרכו להיות סרט פולחן וזוכה דקל הזהב המצליח ביותר מאז "ספרות זולה" של טרנטינו (מעריץ גדול של בונג ג׳ון-הו).

 פרזיטים באדיבות סרטי נחשון PST_STI-PRE_06 SB5

פרזיטים באדיבות סרטי נחשון PST_STI-PRE_07 SB4

פרזיטים באדיבות סרטי נחשון PST_STI-MKT-04 SB7

סרט חדש של בונג ג'ון-הו הוא תמיד אירוע. הפרמיירה של "פרזיטים" בפסטיבל קאן האחרון יצרה ציפיות גדולות במיוחד. לאחר שעבד על סרטים גדולים ועתירי תקציב מחוץ לקוריאה, חוזר בונג ג'ון-הו ליצור סרט בארצו כשהוא מלא אמביציה ויותר מפוקס. זהו לא רק סרט חדש, אלא כיוון חדש בקריירה של הבמאי.

 

בונג ג'ון-הו הקפיד מאד לא לחשוף יותר מדי לפני בכורת הסרט. "פרזיטים" הוא סרט בלתי צפוי לחלוטין שלא ניתן לשייך לז'אנר מסוים. בונג ג'ון-הו מצליח לזגזג בין הדרמה, המתח והצחוקים בקלילות אלגנטית ובין לבין גם משלב ביקורת חברתית. זהו סרט של בונג ג'ון-הו ויחד עם זאת  קשה למצוא סרט נוסף מהפילמוגרפיה שלו שמשתווה לעבודה הזו.

 

מה שיש לסרט לומר על החברה המודרנית הוא חשוב מאד. בימים של קיטוב כלכלי גדול, בהם חלקים גדולים באוכלוסיית העולם חשים ייאוש הולך וגדל, יש פיתוי גדול להאשים את האחרים ולחפש פתרונות קלים וחד צדדים.

הסרט הזה עוסק באנשים ממעמד נמוך השורדים תוך התפתלות מתמדת ומקבלים הזדמנות לצאת מהעוני ולהתפרנס ורואים אור בקצה המנהרה כשבנם מתקבל לעבודה בבית עשירים. מכאן מתגלגלת העלילה עם טוויסטים שלא יאמנו והבמאי השביע אותנו לא לגלות ספוילרים, המלצת הששת, לא להחמיץ!!

 פרזיטים באדיבות סרטי נחשון ורד קייפ PST_STI-MKT-15 SB8

פרזיטים באדיבות סרטי נחשון ורד קייפ PST_STI-MKT-05 SB7

נקודות מרכזיות בעבודה על הסרט                                                            

חוסר היכולת לחיות ביחד

יותר מאשר בסרטיו האחרים של בונג ג'ון-הו, מיטיב סרט זה לתאר את מצב החברה היום. בונג מדגיש את חוסר היכולת של בני מעמדות שונים לחיות ביחד. הסרט מתאר מערכת יחסים סימבולית בין שתי משפחות בעלות קווים משותפים. שתיהן מורכבות מארבעה בני משפחה, זוג הורים, בן ובת, אבל בכל מה שנוגע לחיי היום יום שלהם, הן מייצגות שני קצוות. קצוות אלו מתחברים יחד במערכת יחסים של עובד-מעביד המובילה לתוצאה בלתי צפויה.

ב"רכבת הקרח" התייחס בונג להיררכיה מעמדית וב"אוקג'ה" התייחס לכללים הלא אנושיים של הקפיטליזם. "פרזיטים" מעניק מבט קרוב במיוחד על השאלה של חיים משותפים. באיזושהי סיטואציה יתכן שהם כן היו יכולים לחיות ביחד אך עדיין הייתה נותרת השאלה האם זה בלתי נמנע שברגע מסוים צד אחד יתגלגל לפרזיטיות? העובדה שאין רשעים ב"פרזיטים" לא הופכת את הקונפליקט הבלתי נמנע בין שתי המשפחות לפחות אינטנסיבי.

זוכה פרס דקל הזהב לסרט הטוב ביותר, פסטיבל קאן 2019

פרס הסרט הטוב ביותר, פסטיבל סידני 2019

סרט הפתיחה של פסטיבל הקולנוע ירושלים

לצפייה בטריילר:

 

 

יוצרים

בימוי, תסריט והפקה: בונג ג'ון הו   Bong Joon-ho

תסריטאי נוסף: ג'ין וון האן             Jin Won Han

צילום: קיונג פיו הונג                     Kyung-pyo Hong

עריכה: ג'ינמו יאנג                        Jinmo Yang

עיצוב הפקה: הא-ג'ון לי                 Ha-jun Lee

הפקה: יונג-הוואן ג'אנג                 Young-Hwan Jang

יאנג-קוון מון                    Yang-kwon Moon

קוואק סין-אה                  Kwak Sin-ae

שחקנים

קי טאק (אבי המשפחה הענייה): סונג קאנג הו                      Kang-ho Song

מר פארק (אבי המשפחה העשירה): לי סון-קיון                     Sun-kyun Lee

יון קיו (אם המשפחה העשירה): ג'ו (צ'ו) יו-ג'אונג                   Yeo-jeong Jo (Cho)

קיו וו (ה"מורה לאנגלית"): צ'וי וו-סיק                                   Woo-sik Choi

צ'ונג סוק (ה"מורה לאומנות"): ג'אנג היי-ג'ין                         Hye-jin Jang

קי ג'ונג (אם המשפחה הענייה): פארק סו-דאם                     So-dam Park

 

132 דקות קוריאנית, כתוביות לעברית ולאנגלית

הפצה בישראל סרטי נחשון ורד קייפ

החל מתאריך 15/08/2019 בבתי הקולנוע בכל רחבי הארץ

 

אל תחמיצו הסרט הזה הוא להיט שלא יפסיקו לדבר עליו,

לפרוץ את הז'אנר – טרגי-קומדיה משפחתית

קשה להגדיר את הז'אנר אליו משתייך "פרזיטים". הבמאי בונג ג'ון-הו צבר לעצמו מעריצים רבים עם סגנון יצירתי המחבר ומפרק ז'אנרים וקונבנציות. בסרט "פרזיטים" מקופלים הומור, סאטירה, ביקורת חברתית ומתח בהרכבים בלתי צפויים ומושלמים. אותם חיבורים יוצרים חוויה מאד דינמית. בעוד שבסרטיו הקודמים השתמש בונג בסגנון מסוים כנקודת מוצא, במקרה של "פרזיטים" קשה מאד לקטלג את הסרט במונחים של סגנון מסוים. הבמאי מתאר את הסרט כטרגי-קומדיה משפחתית, אבל מודע לכך שיש צופים שיראו אותו יותר כמותחן או קומדיה שחורה. הדמויות המיוחדות ופיתולי העלילה המפתיעים מקשים על הגדרת ז'אנר ספציפי. אבל הצופים יימשכו לסרט על ידי האנרגיה הרבה שבו, המומנטום שהוא יוצר והרלוונטיות של הסיפור.

יצירת שני עולמות שונים באמצעות עיצוב ההפקה

החללים בהם מתרחשת העלילה מתחברים לנושאים הכלליים של היצירה. דירת חצי המרתף המוזנחת בה חיים הגיבורים הראשיים מהווה נקודת פתיחה משכנעת להתחיל ממנה את הסיפור. יותר מ- 60 אחוז מהסרט מתרחש בבית משפחת פארק, בניין מפואר שתוכנן על ידי ארכיטקט ידוע ומבליט את השוני בינה לדירת החצי מרתף, ניגוד המדגיש את המרחק בין שני העולמות.

צילומים פרזיטים באדיבות סרטי נחשון ורד קייפ

שתפו את הפוסט!