28 במרץ 2024 15:48
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ציונה מסעדה גלריה ומקום מפגש בנס ציונה

 

ציונה כמסעדה בנס-ציונה זה מקום שדי הפתיע אותי, כשמדברים איתי על מסעדות קשה לי לציין את נס-ציונה כיעד קולינרי לעומת השכנות ראשון-לציון ואולי רחובות, שם גילינו את "אמיליה". בנס-ציונה אני מכיר את "יוחנן" ואת "פטרה", זו האחרונה שינתה את התפריט העסקי בתקופה שעבדתי בהיי טק ונפרדתי ממנה.

ציונה היא אוסף של מנות מהטווח הגלובלי כמו אוסף האומנות שבגלריה הצמודה. זו מסעדה חלבית צמחונית והמנות המוגשות שם הן פרי יצירתו של השף ניר תמרי וניסיונו הקולינרי בעולם ובארץ. במיוחד מורגשות השפעות איטלקיות מחד והודיות מאידך ואפילו החוויות הקולינריות שלו מאוסטרליה ומה שבתווך כולל מטבח ארץ ישראלי. את מרבית ניסיונו בארץ רכש מקייטרינג "לואיזה" וממסעדת C בעזריאלי ועוד. זה כשנה הוא מבשל ומגיש את המנות שלו ב"ציונה".

הגישה הזו למטבח צמחוני – טבעוני – חלבי מנגישה הרבה סועדים למקום ולפליאתי המקום היה מלא, כמעט "מפוצץ" בערב של אמצע השבוע הפתיעה אותי והשתלבה בהערכה שלי למקום ולקהל בנס-ציונה.

הגענו לטעימות מהתפריט, גילוי נאות הייתי אורח המסעדה.

היינות שלגמתי מעידים על גישה נכונה לנושא שבאה לידי ביטוי בתפריט יינות מיקבי בוטיק ישראליים. הקברנה סובניון של יקב אסף 2011 איכזב מעט וזה מוזר, היין הזה זכה באשכול הזהב ואני מכיר אותו אישית!!!, לעומתו המרלו 2010 של  יקב כהנוב היה מעולה.

כשמגישים לכם יין במסעדה תדרשו בקבוק סגור.

הייתי מציין את רוב המנות שטעמנו כמנות פתיחה וספיישלים.

מנת הפתיחה של תפוחי אדמה שרופים, בלסמי ופסטו על מצע של שמנת חמוצה התגלתה כמעדן שמאוד אהבתי (אולי בגלל שאני נמנע מפחמימות ותפוחי אדמה). החברים אמרו שלשמנת יש טעם של איולי או חרדל , מ'כפת לי, העיקר שטעים לי.

DSCN8404A

היין

DSCN8392A DSCN8414A

השף

DSCN8387A

המסעדה

??????????

פיצה מרגריטה כמו באיטליה על בצק דק, מקצועי, רוטב טעים ומוצרלה ותוספת פלפלים כתומים הייתה מעולה!! אסור לי לרשום כמה משולשים אכלתי.

DSCN8424A

מנה שאי-אפשר לקלקל ואולי רק להשביח היא ארטישוק בגריל, מדובר כמובן על חצאי ארטישוקים איטלקיים שנצרבו על הגריל וגם היא מעודנת עם בלסמי מצומצם ופסטו על מצע של יוגורט.

DSCN8427A

האיטלקים העניים המציאו את הפנצנלה , לחם קלוי וערמה של עגבניות, השף ניר תמרי הביא את הזיכרונות שלו מאיטליה לביטוי במנה חדשה שיש בה גבינה גרוזינית, המון צנובר, זיתי קלמטה מגולענים ועגבניות רגילות ושרי . הבעיה היא שאפילו אם אוכלים מיד הלחם סופג את הרוטב.

DSCN8437AZ

סיגרים מטוגנים במילוי עגבניות, אגוזי מלך ועוד המזכיר אוכל של אולמות ושמחות הוגש עם פנכות של שמנת ויוגורט מתובל, מתאים לנישנושים ולפי התפריט יש שם אופציות יותר מוצלחות לפתוח שולחן מאזטים ליד הבירה.

DSCN8450AZ

מאידך רשמנו הצלחה לקרוסטיני של שירה (שירה רוטמן דגן שבמקרה הגיעה עם חברה לשם), ממש מנה פשוטה, כפרית אבל מוצלחת מאוד. קרוסטיני, ארטישוק, גבינה, עגבניות מיובשות ורוקט עלים ובצל עם המון בלסמי מצומצם סביב ועוד. התרשמנו ואהבנו. מבחינת הקרוסטיני עצמו לדעתי זה אותו הלחם של הברוסקטה.. קצת גיוון ומעוף לא היה מזיק.

DSCN8461A

מהסירים של ניר טעמנו כופתאות של חומוס בקארי, זה כבר בא מהודו אבל היה חסר לי תיבלון הודי. יש כאן פשרה של השף לקהל הישראלי, בסך הכל מנה נחמדה אבל לא מעבר לזה. היא מוגשת עם מג'דרה מעניינת של אורז מלא ושעועית מש. מוגש עם יוגורט בצד. אני חייב לנסות לשלב בבית שעועית מש בתבשילים, עד עכשיו הייתי מכין ממנה רק סלטים וקציצות. השף משרה אותן כשמונה שעות ומבשל אותן בתבשיל.

DSCN8465A

DSCN8476A

נפילה! נרשמה אצלי למנת הדג שהוגשה באופן מיוחד, מדובר בדג לברק על מצע של גראטן תפוחי אדמה, עד כאן הכל בסדר אלא שיש עליו ציפוי של לימון כבוש ושקדים כאשר הלימון הכבוש משתלט במרירות על כל הטעם … חבל!

??????????

באחרונות אהבתי את הפבלובה והייתי אדיש לחלוטין לטירמיסו, מיותר.

DSCN8489A DSCN8494

סיכום: מקום מפגש מצוין (עם בעיית נגישות קלה של מדרגות), חייב לציין שהמקום נעים ובמבט סביב המון מלצרים ושירות מעולה, המנות מאוד מגוונות ונגענו רק בקצה של התפריט. יש מבחר גדול של מאזטים, מנות מיוחדות ומפנקות ששווה לטעום, פסטות, פיצות, דגים וסלטים. ההמלצות שלי הן פיצות, קרוסטיני, ארטישוק ותפוחי אדמה שרופים. יש הקפדה לבוא לקראת נמנעי גלוטן וטבעוניים ובכלל המנעד והגיוון של המנות ראוי לשבח. שווה להגיע ולנסות.

DSCN8366A ??????????

שתפו את הפוסט!