20 באפריל 2024 13:26
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

צעד אחרי צעד – סדרת ספרי אפיה

 

פעם היו מביאים מתנה ספרים, היו לנו ספריות של ספרים, מה ששומרים בעיקר לשנים אלו ספר בישול.

??????????

לאחרונה קיבלתי להתרשמות שני ספרי בישול חדשים של המחברת קרוליין ברתרטון מהסדרה " צעד אחר צעד", במלה אחת – מעולים.

זה לא עוד ספר בישול או אפיה, זה ספר של הדגמות מצולמות צעד אחרי צעד שמתאימים לכל אחד ובמיוחד לחסרי ידע באפיה. אני אולי בשלן אבל אפיה לא ממש, היום הכנתי עוגת גזר מהירה מתוך הספר. ההוראות והכמויות מדויקות אפילו שמתכון זה לא לווה בצילומים. המתכון של עוגת גזר בהחלט לווה בצילומים מפורטים.

 ??????????

לעוגת גזר מהירה בהשראת הספר

75 גרם קמח מלא גרין

כף אבקת אפיה

75 גרם חמאה ( מומלץ להפחית)

75 גרם סוכר דמררה

קורט פלפל אנגלי טחון ( מהמטחנה) ( רשום כפית)

קורט ציפורן

כפית ג'ינג'ר מרוסק טרי

2 גזרים מגורדים

2-3 כפות צימוקים

2 כפות מיץ תפוזים

כפית מיץ לימון

2 ביצים טרופות

לערבב הכל, להניח בתבנית אינגליש קייק על נייר אפיה משומן.

לאפות בתנור חם 190 מעלות 20 דקות בדיוק!

בספר יש המלצה לזיגוג, ויתרתי.

 ??????????

 

הספר מחולק לנושאים: עוגות יומיומיות בהם עוגת ויקטוריה, עוגת מדיירה, רולדת ספוג ספרדית, עוגת גזר ותבלינים, עוגת שוקולד ואגסים, לחם בננה; עוגות פירות ועוגות חגיגיות בהם עוגת שזיפים ושוקולד, עוגת פירות קלילה, רולדת שוקולד וערמונים, בול עץ משוקולד, רולדת שוקולד וחמאה, גאטו בלק פורסט, גאטו פטל מבוואריה, קוגלהוף, קרמשניט פירות קיץ; עוגות קטנות בהם קאפקייקס ומאפינס, כדורים על מקל מעוגת תותים ושמנת, עוגיות סנדוויץ', סקונס חמוציות; עוגיות בהם עוגיות שיבולת שועל עם אגוזים וצימוקים, עוגיות חמאה, מקרונים, ביסקוטי פיסטוק ותפוז, בראוניז שוקולד ודובדבנים חמוצים ועוד. יש כמא מתכונים

כל המתכונים בספר כשרים.

הספר השני הוא "לחם" פשוט אוסף של 99 מתכוני לחמים מכל העולם שידהימו אתכם, אני כבר מתכנן להכין מחמצת שתהיה סטרטר לכמה מתכונים בניהם לחם שאור מקמח מלא. בינתיים הכנתי פוקצ'ה שהייתה מעולה וחבל שלא הכנתי יותר.

??????????

??????????

פוקצ'ה

425 גרם קמח לפוקצ'ה שטיבל

1 כף שמרים יבשים

2 כפיות מלח

90 מ"ל שמן זית

עלי רוזמרין מרוסקים

פלפל שחור

מעל פיזרתי רוזמרין קצוץ ומלח טוסקנה

להכין שמרים עם 240 מ"ל מים חמימים ( הוספתי קורט סוכר לזירוז) מתפיחים 5 דקות לתסיסה.

מערבבים את הקמח והמלח ומוסיפים את הרוזמרין, 4 כפות שמן זית, פלפל שחור והשמרים עם המים ומערבבים ולשים 5-7 דקות. הבצק רך ודביק מעט, אפשר לפזר קמח. מניחים בקערה משומנת ומניחים לתפוח שעה וחצי. מעבירים למשטח, לשים ומניחים בתוך בנית על נייר אפיה משומן מכסים במגבת ומתפיחים 45 דקות, מפזרים שמן זית, רוזמרין, ומלח גס ואופים 20 דקות ב 200 מעלות.

 ??????????

הספר מכיל את כל הלחמים האהובים מרחבי העולם: לחמים קלאסיים בהם לחם שתי קומות, פאנה די פטטה, לחמניות חמוציות ופקאן, מאפינס אנגליים, לחמניות משמש וגרעיני דלעת, זר לחם ממולא פסטו, לחם אנדאמה, ג'בטת זיתים שחורים ופלפל פפדיו; לחמי בוטיק בהם לחם מחמצת, לחמניות מחמצת, לחם פוליה, בגט, לחם שיפון בוטיק, לחם פומפרניקל; לחמים מתוקים בהם לחמניות בריוש, לחמים דמויי חלה, פנטונה, בארת ברית', קינמונים, לחמניות צ'לסי, לחמניות פירה מתובלות; לחמים שטוחים וחטיפים פריכים בהם פיתה מקמח מלא, נאן, נאן פשווארי, פראטה ממולאת, גריסיני, עוגיות סטילטון ואגוזים, דקיקוני גבינה; לחמים מתובלים ולחמים מהירים בהם לחם סודה, עוגות גריל, לחמניות בטטה ורוזמרין, לחם קישואים ואגוזי לוז, לחם תירס בסגנון דרום ארה"ב, פנקייקס אוכמניות, קלפוטי משמש, ועוד.

 

על המחברת: לאחר קריירת רבת שנים כדוגמנית בינלאומית החליטה קרוליין ברתרטון להקדיש את זמנה לדבר שהיא אוהבת באמת: אוכל. בשנת 1996 היא הקימה חברת קייטרינג בשם "מאנה". היא פיתחה סגנון ייחודי משל עצמה, ובמהרה עשו כישורי הבישול שלה כנפיים, והיא החלה להתפרסם ולספק שירותי קייטרינג לסלבריטאים, גלריות אומנות, תיאטראות, מגזיני אופנה ועסקים גדולים. בהמשך היא הגדילה את העסק והקימה מסעדה בשם "קפה מאנה" בלב שכונת נוטינג היל בלונדון. בהמשך החלה להשתתף בתכניות טלוויזיה בערוצים המקומיים והכלל ארציים ולהפוך לכתבת קבועה בעיתון "טיימס". בזמנה החופשי קרוליין מטפחת את הגינה הקהילתית ליד ביתה בלונדון, שם היא מגדלת מגוון רחב של ירקות, פירות ועשבי תיבול. בכל הזדמנות היא יוצאת לטיולים בטבע של קטיף צמחי בר ואף כתבה את "ספר הגינה הקהילתית".

 עוגות ועוגיות צעד אחר צעד צעד אחר צעד - לחם

"צעד אחר צעד – עוגות ועוגיות" והספר "צעד אחר צעד – לחם" מאת קרוליין ברתרטון. מאנגלית: נועה מרום. הוצאת "דני ספרים", 144 עמודים. כריכה קשיחה. מחיר לצרכן 68 ₪. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il

שתפו את הפוסט!