24 באפריל 2024 20:07
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קונצ'ה בואיקה במוסיקת עולם בבית האופרה

קונצ'ה בואיקה היא זמרת נשמה אנדלוסית- אפריקאית בהשפעות של פלמנקו ומוסיקה צוענית וג'אז. כאשר מערבבים את כל זה עם הטמפרמנט שלה מקבלים אש.

קונצ'ה נולדה בפלמה דה מיורקה למשפחת מהגרים מגינאה, היא מספרת לנו על הבמה שאביה נטש את המשפחה כשהייתה בגיל שמונה, וחזר לפני שנה כאדם זר. את כל סיפור חייה היא מגוללת על הבמה. היא מספרת שאמא שלה לקחה אותה ללמוד ריקוד אולם המורה אמר שיש לה רגלי כדורגלן וחבל על הכסף. אימא גם לקחה אותה למורה לשירה אבל הוא אמר שאין לה קול בכל. קונצ'ה לא וויתרה בחיים, וכך השירה שלה נשמעת. עוצמתית! נוגעת, מלהיבה, ולרגעים כמעט מכניסה את הקהל לאקסטזה.

קונצ'ה בואיקה הגיעה אלינו במסגרת הפרויקט של עידן רייכל "מוסיקת עולם" עליו כתבתי.

במופע נכחו, יצחק נבון נשיא המדינה לשעבר, שגריר ספרד וצוות השגרירות ופמליה נכבדת מספרד,ראש עיריית תל אביב רון חולדאי ואני ורעייתי… לא היה כסא אחד פנוי באולם!

זה מופע שאי אפשר לשבת בנחת בכסא,המוסיקה זורמת מהבמה לדם.

באמצע המופע הפסנתרן המצוין נותן "מכה" בכנף הפסנתר ומפרק את הכנף שנופלת על הרצפה.

הקהל המום, זורם וצוחק. קונצ'ה אומרת שמעולם לא קרה לה כזה דבר, כבר עלו  לי אנשים ערומים על הבמה או בעלי חיים אבל כזה דבר…

המתופף שלה נותן קטעי סולו שאפשר להגדיר רק במלה אחת "וירטואוזיים" והגיטרה בס נלווה אותה בשירה הרמונית. קונצ'ה בשמלה ארוכה אדומה, שיער קלוע בצמות קטנות ומחשוף נדיף מצליחה להעביר את כל המסרים שלה על אהבה, על משפחה, חברות והעולם.

קונצ'ה בואיקה היא זוכת תחרות הגראמי 2010 בסגנון לטיני פלמנקו על אלבום השנה.

פשוט אין לי מילים לתאר עד כמה היא טובה ואני יכול רק לברך את עידן רייכל ובית האופרה על הבחירה המוצלחת ביותר.

המופע הבא במסגרת מוסיקת עולם הוא של ריצ'רד בונה והיא תתקיים ביום שישי  22.4 בבית האופרה בשעה 22:00

על ריצ'רד בונה בסיסט וזמר מפורסם מקמרון, המבצע ג'אז בהשפעות מוסיקה ברזילאית ואפריקאית  נכתב במאמר שהתפרסם בלוס אנג'לס טיימס ב-2001 נכתב: "דמיינו אמן עם הוירטואוזיות של ג'קו פסטוריוס, זרימה ווקלית של ג'ורג' בנסון, רגש והרמוניות של ז'או ז'ילברטו, הכל מעורבב היטב עם מסורת אפריקאית.

אל תחמיצו.

שתפו את הפוסט!