אם לא שמתם לב, תזמורת הסימפונט רעננה מגיעה לטקסים ולתכניות טלוויזיה, ולא בכדי. מדובר באחד מבתי הקונצרטים והמוסיקה המיוחדים והיחודיים שיש לנו בארץ . כמובן בלי להמעיט בתרומתם של האחרים, בקונצרט הזה תחת שרביט הניצוח של איל עין-הבר היה ייחוד שמבחינתי חצה את גבולות הריבוע שנוקטות בו הרבה תזמורות ובתי קונצרט אחרים. על כך לא נותר אלא לברך.
https://www.youtube.com/watch?v=i76NpaFpr1A
התכנית כללה שלא על פי סדר זה: ( היצירות של דה פאיה במחצית השניה בסוף)
מנצח: איל עין-הבר
סולניות:
הילה בג'יו-סופרן
נעמה גולדמן-מצו סופרן
תכנית:
פרגולזי: סטאבט מאטר
דה פאיה: האהבה קוסמת מלווה בריקוד פלמנקו
גלוק: שני קטעים מתוך האופרה "אורפיאוס ואֶאוּרִידִיצֶ'ה"
1. אריה של אֶאוּרִידִיצֶ'ה לקול סופרן: "איזה רגע של גאווה!"
2. מחול הרוחות הטובות
El Amor Brujo
Conductor: Eyal Ein-Habar
Soloists: Hila Baggio – Soprano
Naama Goldman – Mezzo-Soprano
Pergolesi: Stabat Mater
De Falla: El Amor Brujo Accompanied by Flamenco dancers
Gluck: Segments from the opera "Orfeo ed Euridice"
1. Euridice's aria for soprano: "Che fiero momento!"
2. Dance of the blessed spirits
שתי הזמרות, בעלות שם בינלאומי כבר ונודעות בארץ, הילה בג'יו-סופרן, נעמה גולדמן-מצו סופרן הפליאו בקולן.
נעמה גולדמן זמרת המצו- סופרן שביצעה בפסטיבל האופרה האחרון במצדה , את התפקיד הראשי ב"כרמן" (דונה אלווירה) תשתתף בקרוב בביצוע של האופרה "דון ג'ובני" בחצרות האבירים בעכו. השתתפה לאחרונה ביצירה של מוצארט " כך עושות כולן" בתפקיד דורבלה באופרה של טנריף. יש לה רפרטואר נרחב של ביצועים וגם היא מיוצאות האופרה סטודיו שמביא לנו את מיטב זמרות העתיד.
היצירה של פרגולוזי " סטאבאבט מאטר" היא יצירה של מוסיקה דתית מהמאה ה-13, מוסיקה שנשתמרה על ידי הכנסייה בימים שיצירות אחרות נגנזו ונאסרו. הטקס מתאר את סבלה של מריה מול צליבתו של ישו. השירה בוצעה בלטינית. שירה או מזמור קינה של מרים שמקורו מהכנסייה הפרנציסקנית.
התזמורת כולה מבוססת כלי מיתר והסולניות הצליחו להעביר את תחושת הסבל, ובהחלט יצירה זו הצליחה לסחוף מחיאות כפיים.
ההמשך מתוך היצירה של גלוק: שני קטעים מתוך האופרה "אורפיאוס ואֶאוּרִידִיצֶ'ה"
אריה של אֶאוּרִידִיצֶ'ה לקול סופרן" איזה רגע של גאווה"
"מחול הרוחות הטובות "
כאן זכינו בקולה של הילה בג'יו-סופרן בביצוע של " איזה רגע של גאווה". הילה בג'יו, בוגרת האופרה סטודיו של האופרה הישראלית. באופרה הישראלית ביצעה תפקידים ראשיים רבים ביניהם הילד ב"ילד חולם" (גיל שוחט), רוזינה ב"הספר מסוויליה (רוסיני), השועלה ב"שועלה הערמומית הקטנה" ) ינאצ'ק) וזכתה לשבחים, ועוד. הילה תשיר באופרה "ריגולטו" בחודש הבא בתפקיד ג'ילדה.
ובקטע השני סוף סוף המנצח ניגן בחליל הצד שזו בעצם התמחותו. איל עין הבר, חלילן ישראלי, חבר מייסד בחמישיית כלי הנשיפה הישראלית, המשמש מאז 1997 כמשנה לחלילן הראשי בתזמורת הפילהרמונית הישראלית, ומהווה חלק מסגל ההוראה של בית הספר למוסיקה ע"ש בוכמן מהטה באוניברסיטת תל-אביב. עין הבר שזכה בפרסים בתחרויות שונות לחליל, מקומיות ובינלאומיות, הופיע עם תזמורות חשובות בישראל, אירופה, ארצות הברית ואמריקה הדרומית, בין השאר ניגן לצד ז'אן פייר רמפל עם הסינפונייטה הישראלית באר-שבע. בתחום הניצוח השתלם אצל מנדי רודן, דיוויד זינמן, ז'ולט נאג' וגוסטב מאייר.
הקטע שהוא ניגן כסולן ומנצח עם התזמורת "מחול הרוחות הטובות" היה מעולה וחשף את היכולות והכישרון הרבגוניים שלו.
אולם ההפתעה , אולי הממתק שסחף את הקהל הייתה היצירה של דה פאיה: מלחין ספרדי , נפטר ב- 1946, ידוע בשל יצירתו לה וידה ברווה, ואהבה מכושפת מחול האש, ואכן מחול האש נוגן בין יתר הקטעים המכונים באהבה קוסמת כלל מנגינות ושירים בבצוע מדהים. הסיפור מאחורי היצירה הוא מעין גירוש שדים ורוחות רפאים, מוסיקה מבוססת על מוטיבים ספרדים-צועניים עממים. בעצם נאספו כאן קטעים כולל מתוך מחול האש, מוסיקה שמציתה בך אש של ממש. מוסיקה מרתקת. אבל אם המוזיקה לא מספיקה, כל התזמורת הצטמצמה לאחור ופינתה מקום לשלש רקדניות פלמנקו מדהימות: נועה ברנע, ענבל ברנע, ליאור שם טוב, מלהקת הפלמנקו " אוטורופלמנקו". מדובר ברקדניות הלהקה אשר הינן מהמובילות בתחומן בארץ!! מבית היוצר של ביה"ס לתנועה ולמחול "רותינע" רעננה!
בהחלט האהבה קוסמת , כל כך קוסמת שכושפנו!
כמה חבל שהסתיים…