29 במרץ 2024 17:56
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קונצרט הגאלה של קשת אילון

 

בשעה שאומנים מחו"ל מבטלים זה אחר זה את הופעותיהם בארץ, בתי קונצרטים מבטלים קונצרטים ( בעיקר ציבוריים בחוץ) ואחרים מבטלים אירועים או מפסיקים אותם בשל המצב הנכון לשעת הכתיבה על קונצרט הגאלה של " קשת אילון " במשכן אומנויות הבמה תל אביב הגיעו כ 1200 איש לערב מיוחד זה בו נחשפנו לפרי העמל של הסטודנטים וצוות המורים של קשת אילון.

"אסור לנו לעצור את המוסיקה"כך נפתח הערב במילותיו של ראובן חזק, יו"ר ועד קשת אילון ולאחר מכן עלה לנאום מנכ"ל קשת אילון, גלעד שיבא. מרגשות במיוחד היו מילותיו של עופר מנדלוביץ', ששכל את בנו עוז לפני כשבוע וחצי במבצע "צוק איתן". מנדלוביץ' עבד שנים רבות כמנהל הבמה והאולם של קשת אילון ובנו עוז גדל במרכז למוסיקה והיה כנר מוכשר.

החלק המוסיקלי של הערב החל בשיתוף פעולה המסמל דו קיום: הכנרים המבטיחים עיסא חורי מכפר יאסיף ומור ייני מחיפה בני ה-12, שעברו במהלך השנה השתלמויות במרכז, ביצעו שני פרקים מתוך קונצ'רטו לשני כינורות מאת ויואלדי (רי"ו 522 RV) את הפרק השני לרגטו, והפרק השלישי האלגרו בליווי פסנתר ( דניאל סרוסי מישראל) בווירטואוזיות ובכישרון רב. היה משהו הרבה יותר מסמלי ומדו קיום בארץ הזו בביצוע הזה של שני נערים, נגנים, יהודי וערבי בערב המיוחד הזה.

DSCN2685AZ

DSCN2689A

DSCN2692AZ

למרבית הפליאה והערצה נגנים רבים , סטודנטים הגיעו מחו"ל למרות הידיעה שיש כאן מלחמה ורקטות מעופפות בשמים המוקפים כיפת ברזל.

כך נגנית הכינור הנציגה הטורקית הנדה קודן, שניגנה את הפרק הראשון אלגרו קון בריו מהסונטה הסוערת של בטהובן בדו מינור , מס 7 אופ' 32 מס' 2 של רחמנינוב. , הפליאה בנגינה וזכתה לתשואות, הליווי אירינה ז'לזנובה ( ישראל) . המוסיקה מחברת…

DSCN2698A

DSCN2696A

נגנית הצ'לו טליה ארדל הפליאה בנגינה של הסונטה לצ'לו ולפסנתר בסול מינור אופ' 19 של רחמנינוב, יצירה מורכבת, רומנטית ולא שגרתית במחוזותינו.

DSCN2710A

DSCN2708AZ

בהמשך ניגן הצעיר מבין הסטודנטים, ילד הפלא אריסטידס בוטריס בן ה-14, בן למשפחה מוסיקלית ממוצא יווני-יפני, שהגיע מארה"ב, וביצע את אחת היצירות הקשות לכינור: פולונז בריליאנט של ויניאבסקי. הליווי יבגניה לקרניק פסנתר ( ישראל ). יש לציין את הכשרון הרב שניכר מעצם אחיזתו המיוחדת והשליטה המלאה בכינור.

DSCN2717A

 

החלק הראשון של הקונצרט נחתם עם אנסמבל הכליזמר שהתגבש השנה בקורס הקיץ בהדרכתו של הכנר סניה קרויטור. האנסמבל ביצע שני קטעים שביטאו את מה שנלמד עד כה בסדנה. בחלק זה השתתפו כנרים וכנריות, הצ'לנית טליה ארדל ונגני קונטרבס ויולה וגיטרה, המנגינות " קשת כליזמר" ו " רכבת" היו מרשימות ומשמחות והזכירו מעט גם מוזיקה צוענית . הסטודנטים הגיעו מארצות פולין, צרפת, קנדה, הולנד, שוויץ, ארה"ב, וישראל.

DSCN2731A

DSCN2737A

 

 

בהמשך לאחר ההפסקה, דניאל מיטניצקי צ'לו, ניגן את האדג'יו לצ'לו ופסנתר J.115 של וובר, על הפסנתר אריאל הלוי , ישראל.

DSCN2747A

DSCN2745A

רויאו לי מסין ניגנה בכינור סונטה של ברהמס לכינור ולפסנתר בסול מז'ור מס' 1 אופ 78 חן רב היה לנגינתה את הקטע.

שירי רשקובסקי מישראל ניגנה בויולה סונטה לויולה ולפסנתר של קלארק אופ 14 בליווי של אירנה ז'לנובה פסנתר מישראל.

DSCN2757A

DSCN2759AZ

הפתעה מוסיקלית הייתה בביצוע הפולונז די אופ 14 של ד.פופר על ידי הצ'לנית הישראלית ליה חן פרלוב, יצירה מושלמת וביצוע וירטואזי בליווי נעמן וגנר בפסנתר.יש לציין את הצ'לנית שביצעה למופת את היצירה הקשה הזו בנגינה מלאת רגש

DSCN2769A

DSCN2765A

הסיום בנגינת אנסמבל קשת אילון של כל הסטודנטים ומורי הקורס שבצעו גבט של הנדל מתוך "טה דאום", בעיבוד קרל פלש. היצירה הקודרת והמרגשת הוקדשה על ידי המנהל המוסיקלי יצחק רשקובסקי לנופלים ולמשפחותיהם.

DSCN2803A

DSCN2817A

DSCN2811A

DSCN2810A

לסיום הערב ביצע האנסמבל מחרוזת שירי אריק איינשטיין בעיבוד לכלי קשת של סשה פובולוצקי כשהקהל הצטרף בשירה סוחפת ל"אני ואתה נשנה את העולם". היה מרגש כל המורים והנגנים עלו לבמה, מאוד התרגשתי לראות את הכנר הוירטואוז עברי גיטליס, אחד מעמודי התווך של הכנרים בישראל.

 

יש לציין כי קשת אילון לא בחרה יצירות ידועות וחביבות הקהל אלא יצירות שמהוות אתגרים מוסיקאליים והמגוון הרב של הנגנים מכל קצוות תבל הצליחו להפליא ולסחוף את הקהל בתשואות.

רשקובסקי סיכם את הערב כשסיפר על התרגשותו הרבה לראות את עשרות הסטודנטים והמורים שהגיעו מרחבי העולם חרף המצב, מה שאפשר את קיום הקורס במתכונתו המקורית: "קשה לנגן במצב הזה, אבל אי אפשר לעצור, אסור לנו לעצור".

 

שתפו את הפוסט!