בשעה שאומנים מחו"ל מבטלים זה אחר זה את הופעותיהם בארץ, בתי קונצרטים מבטלים קונצרטים ( בעיקר ציבוריים בחוץ) ואחרים מבטלים אירועים או מפסיקים אותם בשל המצב הנכון לשעת הכתיבה על קונצרט הגאלה של " קשת אילון " במשכן אומנויות הבמה תל אביב הגיעו כ 1200 איש לערב מיוחד זה בו נחשפנו לפרי העמל של הסטודנטים וצוות המורים של קשת אילון.
"אסור לנו לעצור את המוסיקה"כך נפתח הערב במילותיו של ראובן חזק, יו"ר ועד קשת אילון ולאחר מכן עלה לנאום מנכ"ל קשת אילון, גלעד שיבא. מרגשות במיוחד היו מילותיו של עופר מנדלוביץ', ששכל את בנו עוז לפני כשבוע וחצי במבצע "צוק איתן". מנדלוביץ' עבד שנים רבות כמנהל הבמה והאולם של קשת אילון ובנו עוז גדל במרכז למוסיקה והיה כנר מוכשר.
החלק המוסיקלי של הערב החל בשיתוף פעולה המסמל דו קיום: הכנרים המבטיחים עיסא חורי מכפר יאסיף ומור ייני מחיפה בני ה-12, שעברו במהלך השנה השתלמויות במרכז, ביצעו שני פרקים מתוך קונצ'רטו לשני כינורות מאת ויואלדי (רי"ו 522 RV) את הפרק השני לרגטו, והפרק השלישי האלגרו בליווי פסנתר ( דניאל סרוסי מישראל) בווירטואוזיות ובכישרון רב. היה משהו הרבה יותר מסמלי ומדו קיום בארץ הזו בביצוע הזה של שני נערים, נגנים, יהודי וערבי בערב המיוחד הזה.
למרבית הפליאה והערצה נגנים רבים , סטודנטים הגיעו מחו"ל למרות הידיעה שיש כאן מלחמה ורקטות מעופפות בשמים המוקפים כיפת ברזל.
כך נגנית הכינור הנציגה הטורקית הנדה קודן, שניגנה את הפרק הראשון אלגרו קון בריו מהסונטה הסוערת של בטהובן בדו מינור , מס 7 אופ' 32 מס' 2 של רחמנינוב. , הפליאה בנגינה וזכתה לתשואות, הליווי אירינה ז'לזנובה ( ישראל) . המוסיקה מחברת…
נגנית הצ'לו טליה ארדל הפליאה בנגינה של הסונטה לצ'לו ולפסנתר בסול מינור אופ' 19 של רחמנינוב, יצירה מורכבת, רומנטית ולא שגרתית במחוזותינו.
בהמשך ניגן הצעיר מבין הסטודנטים, ילד הפלא אריסטידס בוטריס בן ה-14, בן למשפחה מוסיקלית ממוצא יווני-יפני, שהגיע מארה"ב, וביצע את אחת היצירות הקשות לכינור: פולונז בריליאנט של ויניאבסקי. הליווי יבגניה לקרניק פסנתר ( ישראל ). יש לציין את הכשרון הרב שניכר מעצם אחיזתו המיוחדת והשליטה המלאה בכינור.
החלק הראשון של הקונצרט נחתם עם אנסמבל הכליזמר שהתגבש השנה בקורס הקיץ בהדרכתו של הכנר סניה קרויטור. האנסמבל ביצע שני קטעים שביטאו את מה שנלמד עד כה בסדנה. בחלק זה השתתפו כנרים וכנריות, הצ'לנית טליה ארדל ונגני קונטרבס ויולה וגיטרה, המנגינות " קשת כליזמר" ו " רכבת" היו מרשימות ומשמחות והזכירו מעט גם מוזיקה צוענית . הסטודנטים הגיעו מארצות פולין, צרפת, קנדה, הולנד, שוויץ, ארה"ב, וישראל.
בהמשך לאחר ההפסקה, דניאל מיטניצקי צ'לו, ניגן את האדג'יו לצ'לו ופסנתר J.115 של וובר, על הפסנתר אריאל הלוי , ישראל.
רויאו לי מסין ניגנה בכינור סונטה של ברהמס לכינור ולפסנתר בסול מז'ור מס' 1 אופ 78 חן רב היה לנגינתה את הקטע.
שירי רשקובסקי מישראל ניגנה בויולה סונטה לויולה ולפסנתר של קלארק אופ 14 בליווי של אירנה ז'לנובה פסנתר מישראל.
הפתעה מוסיקלית הייתה בביצוע הפולונז די אופ 14 של ד.פופר על ידי הצ'לנית הישראלית ליה חן פרלוב, יצירה מושלמת וביצוע וירטואזי בליווי נעמן וגנר בפסנתר.יש לציין את הצ'לנית שביצעה למופת את היצירה הקשה הזו בנגינה מלאת רגש
הסיום בנגינת אנסמבל קשת אילון של כל הסטודנטים ומורי הקורס שבצעו גבט של הנדל מתוך "טה דאום", בעיבוד קרל פלש. היצירה הקודרת והמרגשת הוקדשה על ידי המנהל המוסיקלי יצחק רשקובסקי לנופלים ולמשפחותיהם.
לסיום הערב ביצע האנסמבל מחרוזת שירי אריק איינשטיין בעיבוד לכלי קשת של סשה פובולוצקי כשהקהל הצטרף בשירה סוחפת ל"אני ואתה נשנה את העולם". היה מרגש כל המורים והנגנים עלו לבמה, מאוד התרגשתי לראות את הכנר הוירטואוז עברי גיטליס, אחד מעמודי התווך של הכנרים בישראל.
יש לציין כי קשת אילון לא בחרה יצירות ידועות וחביבות הקהל אלא יצירות שמהוות אתגרים מוסיקאליים והמגוון הרב של הנגנים מכל קצוות תבל הצליחו להפליא ולסחוף את הקהל בתשואות.
רשקובסקי סיכם את הערב כשסיפר על התרגשותו הרבה לראות את עשרות הסטודנטים והמורים שהגיעו מרחבי העולם חרף המצב, מה שאפשר את קיום הקורס במתכונתו המקורית: "קשה לנגן במצב הזה, אבל אי אפשר לעצור, אסור לנו לעצור".