19 במרץ 2024 8:52

קונצרט הענקת פרס התרבות של אלי ליאון

??????????

 

אלי ליאון הוא איש רב פעלים, עו"ד-נוטריון, עיתונאי, מבקר תרבות ואמנות, חבר אגודת העיתונאים ת"א ותא המבקרים שליד האגודה. מבקר, מסקר וכותב על קונצרטים, תיאטרון, מחול, תרבות ואמנות. מסקר מסעדות ותיירות, בקיצור איש אשכולות. זאת ועוד, אלי הוא נשיא בני-ברית תל אביב ופעיל בבית"ר לשכת ז'בוטינסקי. אך מעל כל אלו הוא תורם ומחלק פרסי תרבות (לשעבר במינוח "מלגות") לאומנים בתחומים שונים.

 ??????????

בערב זה הוענקו על ידו פרסים לזמרים או יותר נכון לזמרות "מיתר" אופרה סטודיו.

 

האופרה סטודיו הוא בית-ספר עיוני/מעשי לזמרי אופרה ישראלים שסיימו את לימודיהם באקדמיה למוסיקה מוכרת ונמצאים על סף ראשית הקריירה שלהם. הזמרים והזמרות הם בעצם דור העתיד של המוסיקה הווקאלית בארץ באופרה או במקומות אחרים. המטרה המרכזית של האופרה סטודיו היא לטפח עתודה אופראית ולעזור לזמרים צעירים לעבוד במקצוע שלהם. זמרי האופרה סטודיו מופיעים בדרך קבע בהפקות האופרה הישראלית, הן בזמן לימודיהם באופרה סטודיו והן עם תום השתייכותם לתוכנית. כל אחד מהזמרים שהיו חברים בתוכנית הופיע כבר מספר פעמים רב בהפקות האופרה הישראלית בתפקידים משניים וראשיים גם יחד.

 

את הטקס הנחה מיכאל אייזנשטדט והופיעו בו בקטעי שירה מתוך אופרות ומחזות עם שבע זמרות וזמר אחד ועל הפסנתר סשה איבנוב.

 ??????????

יש לציין שזו לא תחרות על פרס, זו ההופעה המלווה את הטקס וכל מי שהופיע\ה היו מדהימים בצורה בלתי רגילה, אם אלו הביצועים של הלימודים שלהן בסטודיו אנחנו צפויים לדור חדש ומבטיח.

התחילה ופתחה תום בן-ישי עם אריה מתוך "מנון" של ז'ול מסנה.

 ??????????

תום בן-ישי נולדה בישראל. היא בוגרת האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים ויש לה רפרטואר שירה נרחב. היא ביצעה את המגניפיקט של באך עם תזמורת הבארוק ירושלים וזכתה במלגות קרן התרבות אמריקה-ישראל. תום בן ישי היא חברה ב"מיתר" אופרה סטודיו של האופרה הישראלית שם הרפרטואר שלה כולל את פפגנה ב"חליל הקסם" של מוצרט.

 

המשיכה שקד סטרול, בוגרת האקדמיה למוסיקה ומחול בירושלים. הרפרטואר שלה עשיר, היא חברה ב"מיתר" אופרה סטודיו של האופרה הישראלית שם הרפרטואר שלה כולל את הרוזנת ב"נישואי פיגרו" והגבירה הראשונה ב"חליל הקסם". כאן ביצעה אריה מתוך "כרמן" של ביזה (מיכאלה).

שקד-סטרול
שקד-סטרול

אחריה הופיעה ושרה ליאת לידור-רייך. נולדה בישראל, בוגרת בית הספר למוסיקה על שם בוכמן-מהטה באונ' תל אביב. זכתה במלגות קרן התרבות אמריקה-ישראל ומלגת הצטיינות מטעם אוניברסיטת תל-אביב. ליאת לידור רייך היא חברה ב"מיתר" אופרה סטודיו של האופרה הישראלית שם הרפרטואר שלה כולל את פמינה ב"חליל הקסם", נישואי פיגרו של מוצרט ועוד. הופעתה ושפת הגוף הייתה מרשימה. היא ביצעה תפקיד לינדה באופרה של דוניצטי.

ליאת-לידור רייך
ליאת-לידור רייך

 

קטע מתוך "דון ג'ובני" של מוצארט ביצעה אפרת הכהן ברם אני צופה לה הצלחה רבה, היא מתקרבת בסופרן שלה למצו-סופרן או לסופרן קולורטורה. אפרת הכהן ברם נולדה בישראל. היא בוגרת האקדמיה למוסיקה ומחול בירושלים. אפרת הכהן ברם היא חברה במיתר אופרה סטודיו של האופרה הישראלית שם הרפרטואר שלה כולל בין השאר את הגבירה הראשונה ואת פמינה ב"חליל הקסם" של מוצארט. כמו כן הרפרטואר האופראי שלה כולל את המכשפה השנייה ב"דידו ואניאס" של אופנבך ועוד.

אפרת-הכהן-ברם
אפרת-הכהן-ברם

פניני ליאון גרובנר זמר בס מבטיח, נולד בישראל. הוא בוגר בית ספר גילדהול למוסיקה בלונדון וקולג' מאנס למוסיקה בניו יורק. הרפרטואר האופראי שלו כולל את קולין ב"לה בוהם" . הוא זכה במלגות קרן התרבות אמריקה-ישראל, המכון הישראלי לאמנויות האופרה, קארול אלכסנדר ומשפחת הרבור. הופיע בהפקות אופרה בניו-יורק, אוסלו וזלצבורג. פניני לאון גרובנר הוא חבר ב"מיתר" אופרה סטודיו של האופרה הישראלית שם הרפרטואר שלו מגוון.

פניני-לאון-גרובנר
פניני-לאון-גרובנר

יולי רורמן ביצעה את תפקיד רוזינה ב”נישואי פיגרו" של מוצארט. יולי נולדה בישראל. היא בוגרת האקדמיה למוסיקה ומחול בירושלים. הקול שלה ענוג והופעתה על הבמה מרשימה. חברה באופרה סטודיו של האופרה הישראלית שם הרפרטואר שלה עשיר משל מוצארט, רוסיני, אופנבך ועוד.

יולי-רורמן
יולי-רורמן

 

הקונצרט המשיך עם שירה כהן בתפקיד מרגריט באופרה "פאוסט" מאת גונו. שירה כהן נולדה בישראל. היא בוגרת האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים. היא ממש מרשימה, מלאת חיים והומור. שירה כהן זכתה בפרס האקדמיה 2018, חברה ב"מיתר" אופרה סטודיו של האופרה הישראלית שם הרפרטואר שלה כולל יצירות של מוצארט.

כהן-שירה
כהן-שירה

זמרת מאוד בולטת ורצינית היא ורוניקה ברוק, סופרנית מרשימה בעלת הופעה נאה על הבמה. ורוניקה ברוק נולדה באסטוניה, גרה ולמדה באוקראינה ועלתה לישראל. היא בוגרת האקדמיה הלאומית לאמנויות על שם לוגנסק באוקראינה. היא הייתה חברה באנסמבל של האופרה הלאומית באוקראינה. ורוניקה ברוק היא חברה ב"מיתר" אופרה סטודיו של האופרה הישראלית שם הרפרטואר שלה מגוון.

ורוניקה-ברוק
ורוניקה-ברוק

לאחר מכן זכינו לדואט סוער מתוך "אופרה בגרוש" של ברטולד ברכט בביצוע תום בן ישי ואפרת הכהן ברם.

 ??????????

ליאת לידור שרה מתוך "לואיז" של שרפנטייה שיר לעיר פריז.

 ??????????

יולי רורמן "נתנה" הופעה מרשימה מתוך "מדאם בטרפליי" של פוצ'יני, פשוט היה מעולה.

יולי-במאדאם-בטרפליי
יולי-במאדאם-בטרפליי

אפרת כהן ביצעה תפקיד מתוך האופרה "סימון בוקנגרו" של ג'וזפה ורדי.

 ??????????

ורוניקה ברוק שרה תפקיד מתוך אופרה שכתב דוד זבה, המנצח והמוסיקאי, בה אלוהים מדבר עם חוה והיא הגישה הופעה מרשימה, משחק אדיר מלא הומור.

 ??????????

פניני ליאון גרובנר שר מתוך "פיגרו" בתפקיד בת הגנן, הבס שלו נעים והוא "משחק" ונע במהירות מצד לצד על הבמה.

 DSCN6716

שירה כהן שיגעה את הקהל לסיום בקטע מתוך אופרטה "הרוזנת מאריצה" של אמריך קלמן, מעולה ומהנה.

 ??????????

עם סיום הקונצרט חילק אלי ליאון ארבעה פרסי תרבות לזמרות כהוקרה להוריו אסתר וד"ר אלי, תרומה לעידוד התרבות והאומנים אותה הוא מקיים מאז 2009

 

הזוכות בפרס הפעם הן: אפרת הכהן ברם, שירה כהן, שקד סטרול ורוניקה ברוק.

??????????
אלי ואפרת

??????????
אלי וורוניקה
??????????
אלי ושירה כהן
??????????
אלי ושקד

אלי מחלק פרסים באופרה פעמיים בשנה בנוסף לתרומות הנוספות שלו לתרבות בארץ.

 

 

 

שתפו את הפוסט!