23 באפריל 2024 10:03
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קורדיליה, שקספיר לא כתב את האגדה הזו

כמה חבל שקורדייליה נסגרה

מי שנכנס לקורדיליה מסעדת הדגל של השף ניר צוק, מתנתק לכמה שעות מהעולם החיצוני ועובר לעולם של אגדות אלף לילה ולילה, ולא רק בשל המבנה העתיק בן 1000 שנה, אלא גם האווירה והאוכל ואני חייב לציין הקינוחים שעליהם אחראי נפוליאון ….

יפו, סמטאות שהעולם נעצר בהן עם הזמן כאן נטע השף ניר צוק את המתחם שלו, מסעדת קורדיליה, אחת מומלצות מדריך מפה ונועה ביסטרו השכנה מיוחדת ושונה.

גילוי נאות הייתי כבר בשתי המסעדות בעבר הרחוק וכעת הייתי אורח המסעדה.

בכל מקום ממליצים על ארוחת הטעימות של השף ניר צוק, אנחנו הוזמנו לארוחה על א קרט.

יש קושי מאוד גדול לבחור מה להזמין מתוך התפריט כך למשל בראשונות סימנתי לי מראש: טורטליני כמהין בבצק חלמונים, או, רביולי לימון ברוטב שמפניה, אבל כשאני מעיין בתפריט במקום לא היה לרעייתי כל ספק שאני הולך על הקוקי סן זאק, גם לי לא.

השולחן בקורדיליה הוא גם חלק מחוויית הזמן שנעצר שם הנברשות, הנרות, צלחות הברונזה והפורצלן הכל מיוחד כאן ומעצים את החוויה, האפלולית הקשתה עלי, אבל הרומנטיקה כאן מזוקקת. רק חשבתי עד כמה הטרדתי את האורחים והתיירים בהבזקים של המצלמות, ולמרות זאת אני חש שלא צילמתי די את המקום והאווירה הנשקפת מהקירות והנברשות.

פתחתי באפריטיף של מוחיטו תות, קליל נעים מתקתק ורומנטי

המלצר הניח צלחת מוגבהת של מתאבנים והסביר את כל השמות שלהם, העיניים שלי היו מרוכזות ביצירות …אבל

זוגות של קדאיף עשוי נפלא עליו הונח קונפי עגבניות ועוד, זה ממש פינגר פוד שתופסים בשתי אצבעות, ועוצמים עיניים בלי  לבדוק ממה זה מורכב.

סופלה של גזר מקורמל עם גבינת שמנת, זה כמו לטעום חלום שנמצא בתוך ענן.

ומינאטורה של קוביות כוסברה, גבינה ודבש, היה עדיף פס ייצור שלם..

המנות הראשונות שבחרנו הגיעו בליווי לחם שאופים כאן, הדגיש המלצר! גם הגבינות שמגישים כאן הוא אומר הן מהחווה של אח של ניר צוק. הוא גם הניח גוש חמאה בצלוחית ויצק עליה שמן זית..

מנה מיוחדת מאוד, ספיישל מתנה מהשף אומר המלצר ומניח יצירת אומנות: קדאיף נסואז, גבינת שמנת, ביצה רכה, בייבי בזיליקום. איזו קריספיות שמתערבבת עם החלמון, הייתי מוכן לקבל כל יום לארוחת בוקר.. אלף לילה ולילה כבר אמרתי?

סביצ'ה אנטיאס, יש לציין שהבחירה שלה הפעם הייתה נועזת ומוצלחת. מנה מיוחדת, מעט מליחות יתר ( זה דג חי שהמלח כובש אותו עם הלימון והשמן אני מסביר לה) עשיר בירק וטעים מאוד, ומעוטר באטריות זכוכית. מומלץ ( 56 ₪ )

אני, איך לא? הזמנתי ללא היסוס את הקוקי סן ז'אק – סקאלופ, לא סתם קוראים לזה קוקי.. מדליונים של צדפה צרובים בטעם נפלא, על מצע של קרם ארטישוק והמון קצף מולקולרי, הלחם נכנס כאן לפעולה שלא נחזיר  למטבח טיפה אחת.. 72 ₪

במנות העיקריות היינו קצת יותר שמרנים היא רצתה מנת דג והזמינה מוסר ים על אספרגוס עם רוטב אגוזי משהו, שהמילה טעים, או טעים מאוד אינה מספיקה לתאר אותו. והאספרגוס הקצוץ היה פשוט נפלא. בצד היה גם פירה שורשים טעים מאוד. המנות של הדג היו בנדיבות כך שטעמתי.. 115 ₪

המנה העיקרית שהזמנתי הייתה קצת בנאלית לדעתי, פילה בקר, לנתח המבוקש והיקר הזה יצא שם של נתח עם הכי פחות טעם " בשר" בהשוואה לנתחים משובחים אחרים, גם הנתח שהגישו לי בקורדיליה היה של איזה 300 גרם ולא מדליונים , אבל לא היה אכף טלה באותו ערב ואני לא דוגם מנות ספיישל שלא מעניקות מידע לקהל הקוראים שלי על המסעדה, והמנות האחרות לא קרצו לי. מאידך הנתח אחרי צריבה מבחוץ מונח אחרי כבוד על ירקות קדירה שבושלו בישול איטי וארוך ביין משובח, ועל הנתח נמזג ציר דמי גלאס, המעניק טעמים לנתחים שחותכים ומעשיר את המנה. 158 ₪

אני ממליץ לכם להסתובב קצת במסעדה, ולראות את הקשתות העתיקות  בחדר הפרטי  המיועד לארוחות שף, או אירועים.

על הקינוחים אחראי לירן גרודה מהפטיסרי נפוליאון שנמצא בכניסה לכיכר קדומים. לירן, שף קונדיטור בעל שם ומוניטין רב הוא זה שהיה במטבח והכין את הקינוחים. היה ברור לנו מראש על מה שאנחנו הולכים.

צלחת ועליה: סמי פרדו לימון עם מוס לימון כל זה על בסיס של סבלה פשוט מדהים, מנה שאי אפשר לוותר עליה. בנוסף, עוגת גבינה שנמסה בפה ומרנג פטל חרוך בלהבה.

אני הזמנתי צלחת גורמנדיז לא יודע מה פירוש המלה הזו אבל זה ממש אוצר של "אבנים יקרות" על ציפחה שחורה וקרה. מרנג מוס לימון, טופי זרעי דלעת, מקרון סיגליות, כפת פטל, גנאש שוקולד וקרם שוקולד ** אני לא בטוח שרשמתי תיאורים מדויקים שם בחושך.. 50 ₪ יעלה התענוג הזה.. תרשו לעצמכם.

המנות בקורדיליה אינן בעלות נמוכה, זו לא מסעדה ליום יום, אבל היא מעניקה חוויה מהמטבח של השף ניר צוק, כמובן שיש את תפריט חדר השף היוקרתי שם בכלל השף ניר צוק מגיש את המיטב שבמיטיב יצירותיו הקולינריות אבל בהחלט תפריט יקר ויוקרתי. מאידך ארוחת טעימות שעולה 250 ₪ מפגישה אתכם עם 8 מנות של השף וזה לא יותר יקר מהזמנה על א קרט.

מסעדת קורדיליה נמצאת בסמטת הזכוכית בין רח' יפו לרח' הצורפים, ברח' הצורפים חניה לתושבי האזור אבל בחניון העליון יש בדרך כל מקום ללא קנסות. וזה מידע חשוב מאוד.

יפת 30 – סמטת הזכוכית 1 יפו

שתפו את הפוסט!