28 במרץ 2024 10:45
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רומיאו ויוליה בסימפונט רעננה

יום גשום וסוער זה לא משהו שיעצור אותי מנסיעה למשכן העירוני למוסיקה ואמנויות ברעננה. כי במשכן הזה שוכנת מופיעה ומפעמת התזמורת הסימפונית רעננה בניהולה של אורית פוגל שפרן.

וכאשר יצאתי מהקונצרט המדובר אמרתי לה " איזו בחירה נהדרת של רפרטואר" .

 

לפעמים מקבלים בונבוניירה של כמה ליקוטים משובחים, כך היה הערב הזה של רומיאו ויוליה בסימפונט.

ראשית המנצח היה מיוחד, מדובר על סלבדור ברוטנוס, מנצח אורח מברצלונה בעל תוארי הצטיינות בנגינת חליל צד, הלחנה וניצוח. כמלחין זכה לחמישה עשר פרסים על הצטיינות ליצירה.

בין היתר היה המנצח והמנהל המוסיקלי של הסימפונטה באורגון. של תזמורת הקהילה היהודית בפורטלנד וגם על הסימפונית של האוניברסיטה שם. הוא מכהן כמנהל המוסיקלי ומנצח על התזמורת הסימפונית של ונקובר מאז 1991.וגםמנהל ומנצח על התזמורת של ואלס בברצלונה עיר הולדתו ועוד. ב 2010 כיהן כמנצח על הפילהרמונית הווירטבורגית של רויטלינג ועוד ועוד.

אם הייתי צריך להגדיר אותו על הניצוח בקונצרט הייתי אומר מלא חינניות חיוניות ורומנטיקן בתנועותיו על הבמה. פשוט זכינו ליהנות מניצוח מעולה על תזמורת שיצרה הרמוניות נפלאות.

הפתיחה הייתה מרשימה ביותר: בליני קפולטי ומונטגיו הפתיחה. איזו עוצמה אלו צלילים נהדרים , תביאו לי את כל היצירה בבקשה, בבקשה כי הסוכרייה הראשונה הייתה מעולה.

אם משהו השאיר עלי רושם מוסיקלי ויצר את אהבתי למוסיקה אלו היו שיעורי המוסיקה בבית הספר היסודי ( יש כזה דבר כיום?)  זה פטר והזאב של פרוקופייב. והנה הערב הזה הסוכריה השנייה הייתה קטעים נבחרים מתוך הבלט של פרוקופייב " רומיאו ויוליה:  כל תו וכל צליל והשילוב של הכלים החזירו אותי לרגעי הילדות הרחוקים…

שימו לב בצילום לכנר הראשי, נתאי צרי בן למשפחת מוסיקאים, מאסטר, אחד הכישרונות הייחודיים שיש לנו. הופיע כסולן בהרכבים שונים בארץ ובחו"ל ובקונצרטים של רשות השידור. יצר עם אחיו הל צרי והפסנתרנית מיכל טל את המועדון למוסיקה קאמרית ישראלית.  משמש כמדריך נוער שוחר מוסיקה ומדריך ביחידת הנגנים בתזמורת הפילהרמונית הצעירה בירושלים  וגם בקונסרבטוריון בתל אביב. מכהן כנגן הראשי בסימפונט רענה.

 

תמיד במרכז הבונבוניירה יש מרציפן עטוף נייר כסף צבעוני שמושך אותך כמו פרפר לצוף. כך היצירה הסינית" אהבת הפרפרים של צ'ן גאנג והא ז'נהאו, קונצרטו לכינור.זו אגדה סינית עתיקה המזכירה את רומיאו ויוליה כאשר כאן הרוח של  שני הנאהבים הופכת לפרפרים . את היצירה מלווה מיצג וידאו ארט שטרם נראה מרהיב והרמוני ממנו פרי יצירתה של אלינור מילצ'ן ילידת הארץ מוכרת בניו יורק בזכות יצירות בכיכר הטיימס ובגלריות בצרפת ולוס אנג'לס ועוד.

על עבודתה היא אומרת " העבודה אינה מנסה לת מענה ויזואלי למוסיקה, אלא יותר מציעה חוויה בלתי אמצעית בעזרת דרכי ביטוי חדשות"

מושלם זה מה שיש לי לומר.

לאחרונה יצא לי להאזין לכמה יצירות של מלחינים ישראליים שלא תמיד התחברתי אליהם, ההפך ניתן לומר על היצירה של המלחין גיל שוחט שנכח באולם ויצירתו שנוגנה על ידי הסימפונט " 7 ברכות" וכאילו להשלים מעגל רגשי על הבמה ניצבה החזנית עדי ארד בתפילת שבע הברכות לכלה ביום חתונתה. מה נותר לי לאחל ? שכל חברותי הרווקות יזכו לשבע הברכות.

המגזין  FORBES היוקרתי בחר בגיל שוחט  כדמות המשפיעה ביותר על המוסיקה בישראל ואחת מדמויות המפתח בתחום התרבות, ואין ספק כי הבחירה נכונה.

עדי ארד שחקנית וחזנית מבית דתי השתפה בפסטיבלים של מוסיקה בארץ ובעולם ובהפקות של האופרה הישראלית, זאת ועוד היא שימשה חזנית סולנית בקונצרט של משפחת מלבסקי, והופיעה במחזות זמר, וכיום משתתפת בהצגה " כי בנו בחרת" בתיאטרון הבימה.

קטע קטן.

ואם כבר אני מדבר על מלחינים שעל בירכיהם למדתי לאהוב מוסיקה קלאסית צ'יקובסקי היה מעמודי התווך בהם.

והתזמורת שניגנה את הפתיחה פנטזיה לרומיאו ויוליה הייתה הממתק האחרון שהשלים את ההרמוניה הנפלאה של ערב זה.

התזמורת הסימפונט רעננה שווה להגיע ביום גשום וסוער מראשון לציון כי מקבלים אהבה בחזרה.

שתפו את הפוסט!