29 במרץ 2024 13:39
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

" שביל החלב " מצדיעים לרפתות והדירים וענף החלב

כבכל שנה, מועצת החלב מארגנת לפני פסח את חגיגות " שביל החלב " 10 ימי הצדעה לענף החלב הכול רפתות ודירים ויצרני גבינות ומוצרי חלב. במסגרת זו ניתן להכיר מקרוב את הרפתות והדירים, ולפגוש ברפתנים והגבנים הפועלים ברחבי הארץ ובפריפריה ונאבקים על קיומם.

שייקה דרורי, מנכ"ל מועצת החלב: "בימים אלו אין לענף החלב הישראלי סיבה או יכולת לשמוח. לאור העובדה שיש בממשלה מי שנחושים להרוס את משק החלב המפואר שנבנה במשך יותר מ – 60 שנה ולאיים על פרנסה של אלפי רפתנים, נוקדים, חקלאים, גבנים ופועלי ייצור בפריפריה, הגענו למסקנה שאין אנו יכולים לקיים את חגיגות שמחת החלב לצד הסכנות המאיימות על הענף.

באופן אבסורדי, ההמלצות של גורמים שונים בממשלה מתמקדות בפגיעה בתעשייה הישראלית וחקלאי ישראל, מה שיוביל לפגיעה אנושה בענף המקומי.תוך 3 שנים הצרכן הישראלי יסבול מתלות בתנודות עולמיות,מחסור בתוצרת טרייה ובעקבות זאת סכנה ממשית לייקור מוצרי החלב "

במסגרת קידום העסקים הקטנים והמחלבות התארגנו קבוצה גדולה של בלוגרים ובלוגריות מהמובילים שאני מכיר ויצאנו לסיור בעמק.

אמנם יום חורפי קצת סגרירי וקצת גשום אבל כולם התייצבו ונסענו לעמק הפורח והנאה.

התחלנו בקיבוץ יפעת. כאן קיים מוזיאון קטן לתעשיית החלב מהימים ההם של האוטו הירוק וכדי האלומיניום בהם הובילו חלב. שמענו כאן הסברים, וחווינו עשיית גבינה ביתית בן רגע .

זאת ועוד רחל הדגימה לנו איך חובצים חמאה משמנת מתוקה ועל הבלוגריות עשו ביד…חמאה. את הבידור וההנאה תוכלו לחוות בסרטון שהקלטתי.

רק כך תוכלו לחוות ולצפות את החוויה שתפה לכם בביקור בקיבוץ יפעת. אולם המקום מציע גם סיור במוזיאון ההתיישבות מקום נוסטלגי שחובה לבקר בו עם הילדים והמשפחה על מנת להבין ולזכור איך חיו פעם ואיך החלה ההתיישבות הקיבוצית.

בקיבוץ יפעת נמצאת הרפת האוטומטית הגדולה בישראל, גם שם ביקרנו ממש חוויה לפגוש בפרות החולבות.. ולהבין את התהליך.

מידע לציבור:

פעילויות יצירה – סדנא פעילה בנושא פרות וחלב.

סיור מודרך במוזיאון בשעה 12:30.

הדרכה והפעלה במוזיאון הרפת.

חוויית הכנת שוקו.

טיול פריחה.

סיור במכון החליבה של רפת העמק- הרפת הגדולה בארץ.

סדנת מחזור ושעת סיפור לילדים

עלות הפעילות- 35 ₪. במהלך החגיגות- 30 ₪ למשתתף

זמני הפעילות- ימי חול- 09:00-13:00,שבת- 11:00-14:00 בהזמנה מראש

טלפונים לבירורים ותיאום מראש: ברקת 04-6548974

מכאן נסענו לכפר יחזקאל למרגלות הגלבוע, כאן ביקרנו בדיר הכבשים והטלאים.

במקום קיימת מחלבת " ברקנית" המייצרת גבינות ,חווינו מפגש מרגש מאוד עם הטלאים ומפגש טעים עם הגבינות המעולות, מאוד אהבתי את המנצ'גו, הסנט מור ואחרות שמצרוב זלילה שכחתי לרשום שמות. אבל למה לכם שמות? כל כך יפה בעמק עכשיו, קחו את הילדודס וצאו להתאוורר בטבע ולגעת בטלאים החמודים ביונקיה.

מידע לציבור:

מחלבת ברקנית מהמחלבות הותיקות בארץ, נוסדה ב 1978, היא מחלבה משפחתית הנמצאת במושב כפר יחזקאל.

במשקנו אנחנו מגדלים עדר צאן שיוצא למרעה כל השנה ותנובות החלב של העדר הן חומר הגלם לגבינות שאנחנו מייצרים. לכבוד חגיגות החלב ניתן לבקר במשק ללטף גדיים ולבקר במחלבה.

עלות וזמני הפעילות- הביקור כרוך בתשלום ובתיאום מראש.

טלפון לבירורים ולתיאום – 04-6531431,050-4492799

בסופי שבוע חנות המשק פתוחה.