20 באפריל 2024 1:30
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שום וספירים ספר חוכמת חיים של מבקרת מסעדות במסווה

לפני זמן מה קיבלתי לקריאה  את הספר " שום וספירים"  מעין יומן והרבה יותר מזה על חייה הסודיים של מבקרת מסעדות במסווה. הספר מטובל בהומור וחוכמת חיים  ומתכונים , וכן יש שם ממש קטעים מעניינים על אוכל .

מצאתי קטע לציטוט חלקי:

" מסעדה דגולה היא כמו סוס מירוץ: לפעמים לוקח לסוס זמן מה לגלות מה הסגנון שלו, אבל ברגע שהוא עושה זאת, הדהרה מרגשת…"

" השרימפס המקדים היו מדהימים! הם מילאו את הסיר בעשבים ארומטיים וכשהדליקו את האש מתחתיו כל החדר התמלא בבושם אורנים נפלא. ואז הביאו את השרימפס-  הם התפתלו-וכשהיין נמזג מעליהם הם התחילו לרקוד. כמה מהם רקדועד כדי כך שהם קפצו החוצה…"

זאת ועוד, המון מתכונים, שיחות , התרשמויות והכי חשוב לנו מבקרי מסעדות , חובבי אוכל, בלוגרים וקוראים להבין את מערכת היחסים בין מבקרת מסעדות מקצועית לבין העולם של המסעדנות וההבנה שלה באוכל.

על הספר:

עם השתלטות החורף על חיינו ובשל העובדה שאנו מרבים לשהות בבית כדאי לנסות את המתכונים המופיעים בספרה של רות ריישול "שום וספירים"

ריזוטו פריומוורה, עוף צלוי עם תפוחי אדמה בצל ושום, כופתאות אושאק הם רק חלק מהמנות בספרה של רות רישול שיעשו לנו חם בפה וחם בלב. המתכונים מצויים בספר העלילתי שום וספירים .

כשהתמנתה רות ריישול למבקרת המסעדות של הניו יורק טיימס היא לא תיארה לעצמה שתמונתה תתנוסס במטבחו של כל שף נחשב, וכי מסעדות העיר הגדולה יציעו בונוסים כספיים לכל מי שיתריע על ביקורה המתקרב. אז מה אפשר לעשות כדי לבדוק מה באמת מתרחש במסעדה כאשר אנשים רגילים מגיעים אליה? פשוט מאוד: להתחפש למישהו אחר.

בעזרתה של מדריכת משחק תמהונית התחילה ריישול לבקר בכל מסעדה הן כעצמה, מבקרת המסעדות של העיתון החשוב בעולם, והן כדמות לא מוכרת המקבלת שירות כאחד האדם. היא השקיעה שעות, פאות ואיפור כבד בעיצוב דמויותיה השונות: מולי, המורה הקפדנית והנובורישית, קלואי, הבלונדינית המפתה ואפילו מרים, האימא הפולנייה שלה עצמה. מה שגילתה ריישול על עולם המסעדנות, על כוחה של ביקורת ועליה עצמה הדהים אותה וישעשע אתכם. "כל מסעדה היא תיאטרון", כותבת ריישול, "אפילו מסעדות צנועות מציעות הזדמנות להפוך למישהו אחר, לפחות לזמן מה".

בספר חכם ורווי הומור פורשת רות ריישול את זיכרונותיה מאותה תקופה, ובתוך כך מעניקה לקוראיה מתכונים פשוטים להכנה, תיאורי אוכל עסיסיים ותובנות שנונות המבהירות כיצד הפכה לאימת מסעדני התפוח הגדול.

שום וספירים, זכה לביקורות נלהבות ולקהל קוראים נרחב – אוהבי אוכל, חובבי מתכונים ומבקרי מסעדות באשר הם.

על הסופרת:

רות ריישול היא העורכת הראשית של כתב העת גורמה. בעבר היתה מבקרת מדור האוכל והמסעדות של הלוס אנג'לס טיימס ומבקרת המסעדות של הניו יורק טיימס.

שום וספירים הוא ספרה השלישי,  כן  ערכה את ספר המתכונים המלא של כתב העת גורמה. ריישול מתגוררת בניו יורק עם בעלה ובנה.

אל תחמיצו

שתפו את הפוסט!