19 באפריל 2024 7:36
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"שף" סרט על כל מה שקורה במטבח ועל בלוגר

 

 

 

הסרט הוא על שף של מסעדה שמנסה לשנות ולגוון ונתקל בקיר אטום של בעלים, מאבד את משרתו ומחליט לשנות כיוון (בלית ברירה) ולפתוח עסק משלו – קרון נייד של אוכל שמצליח מאוד.

בתוך הסיפור הזה יש כמובן כמה סיפורים, הדרמה של החיים שלו מול זוגתו בעבר, הילד המשותף, החברים והצוות של המסעדה, ו …בלוגר .

CHEF_09242 (Large)

אם יהיה סרט שיגרום לי לחשוב פעמיים לפני פליטת קולמוס המבקר מסעדות, הרי שאחרי הסרט CHEF זה כנראה יקרה.

CHEF_01954 (Copy) (Large)

 

 

הסרט מציג לנו ללא כחל ושרק את העולם התקשורתי והשפעת הרשת החברתית במקרה הזה "טוויטר" על החיים של אנשים בעידן בו אנחנו חיים. בעיקר משמעותה של פליטת " ציוץ" לרשת החברתית. אולי אחרי הסרט הזה כמה מחברי (בעיקר לשעבר) יחשבו על פליטת המילים לרשת החברתית.

דבר נוסף הוא ההשפעה שיש לבלוגר 'נחשב' על הנעשה במסעדות. מספר הבלוגרים הולך ומתעצם ועולה על מספר המסעדות, המעמד הזה בלוגר- מסעדה- שף יוצר משולש שיש לו קודקודיים (שפיצים חדים מאוד). נכון ראינו כבר את "רטטוי" אבל כאן זה מציאותי, מי שחי את העולם הזה של בלוגרים – מסעדנים מבין זאת. הבלוגר מחפש את היושרה, לא מעניינים אותו המסעדה או השף, גם לא הפרנסה של הקשורים לשרשרת המזון שמוגשת לו, להפך, בשם היושרה הוא "מחפש" הזדמנות לשלוף קולמוס חד מאוד ולקטול, כל קטילה מעלה את ערכך!

כאן בסרט הבלוגר נקי מהפוזות האלו, הוא חופשי לכתוב את דעתו ואינו קשור ליחסי ציבור, הוא מתאכזב מאוד לראות שלמרות שהשף רשם בטוויטר שיש תפריט חדש, התפריט הוא אותו תפריט, וכשהוא קוטל בציוץ, השף מתפרץ, וכשזה באוויר זה באוויר ושום דבר לא יעצור את זה.

אבל צריך לראות את הסיום, כי מעניין לראות איך דברים מתפתחים.

CHEF_05088 (Copy) (Large)

השחקן הראשי ג׳ון פאברו – (קארל קספר) עושה עבודה מצוינת, המשחק שלו משכנע, ממש תפקיד תפור עליו, ליהוק מעולה.

הילד, אנטוני המשחק את הבן בחן ובטבעיות, מדגיש את פער הדורות הטכנולוגי והשליטה של הנוער בטלפונים חכמים ורשתות חברתיות.

CHEF_06216 (Copy) (Large)

שלושת העוזרים של השף, כולם היספנים ממש משכנעים.

הליהוק של אשתו לשעבר ואם הילד, סופיה ורגארה – אינז, נראה לנו קצת בעייתי ולא משכנע. היא יפה וסקסית, אך צעירה ומשחקת תפקיד חסר אופי, נכון היא אחת הכוכבות המצחיקות והסקסיות כיום. התפרסמה בעקבות הופעתה בסדרה הקומית של ABC, ״משפחה מודרנית״, שעבור תפקידה בה הייתה מועמדת לפרס אמי, גלובוס הזהב וגילדת השחקנים. בנוסף הופיעה במספר סדרות טלוויזיה ברשת ההיספאנית בארצות הברית, וכן במספר סדרות מובילות ביניהן ״הפמליה״. כמו כן הופיעה במספר סרטים, ביניהם שובר הקופות ״הדרדסים״. אבל הניסיון להכניס את הדרמה המשפחתית לסרט נתן לה יותר מדי מקום, היא לא היתה משכנעת כמו שהזיווג הזה לא היה משכנע, אבל לך תדע.

השחקן הראשי ג׳ון פאברו (קארל קספר, במאי, תסריטאי ומפיק): יוצר מוכשר בתחומי הבימוי, הכתיבה והמשחק שממשיך לאתגר את עצמו במגוון אקלקטי של פרויקטים. לאחרונה הפיק את הסרט המצליח ״הנוקמים״ וכן את ״איירון מן 3״, בו גם כיכב בתפקיד האפי הוגן. בין הסרטים הקודמים שביים נמנים: ״מסודרים״, ״קטן עליו״, ״איירון מן״, ״איירון מן 2״, ״הפלישה למערב״ ועוד. בין הסרטים שכיכב בהם נמנים: ״הזאב מוול סטריט״, ״ג׳ון קרטר״, ״שומר גן החיות״, ״כוח ג׳י״, ״הצד שלו, הצד שלה״, ״אהבה וסקס״, ״חשבון משותף״ ועוד.

דסטין הופמן בתפקיד המסעדן שיחק מצוין כל כך שבא לך לתת לו מנה , כי ההבנה שלו כמו של מסעדנים מקובעים רבים היא שבעצם עמדה לשף לרועץ… ( אחרת לא היה סיפור, כן?).

לפחות התנחמנו ב סקרלט ג'והנסון (מולי) אחת השחקניות האהובות והמבוקשות בהוליווד, שהייתה מועמדת 4 פעמים לפרס גלובוס הזהב. ג'והנסון זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר בפסטיבל ונציה על תפקידה בסרט ״אבודים בטוקיו״. בנוסף להופעותיה על המסך הגדול היא הוציאה אלבום ביחד עם פטי יורן שהגיע למעמד של מולטי-פלטינה, והוציאה אלבום של גרסאות כיסוי לטום וויטס. סרטים נוספים בהם השתתפה: ״ויקי כריסטינה ברצלונה״, ״היוקרה״, ״האי״, ״הנוקמים״, ״איירון מן 2״, ״נקודת מפגש״, ״נערת בולין האחרת״, ״היא״ ועוד. אבל התפקיד שלה כאן כמנהלת האירוח, מזון ומשקאות היה משני. וגם כמאהבת.

אני נהניתי ולמדתי מהסרט, אני בטוח שכל אחד ישתעשע וייהנה ממנו בקיץ החם שמצפה לנו.

 CHEF_05452 (Copy) (Large)

בימוי, תסריט והפקה: ג׳ון פאברו

צילום: דין סמלר

עריכה: כריס לבנזון, ריק פירסון

מוזיקה: ג׳יימס ניוטון האוורד

משתתפים:

ג׳ון פאברו – קארל קספר

סופיה ורגארה – אינז

סקרלט ג׳והנסון – מולי

ג׳ון לגוויזמו – מרטין

דסטין הופמן – ריבה

אוליבר פלאט – רמזי מישל

רוברט דאוני ג׳וניור – מארווין

ארה"ב 2014

אורך הסרט: 115 דקות

 

צילומים באדיבות " פורום פילם"  כרמל רבינוביץ-אריה ברק יח"צ

 

 

 

שתפו את הפוסט!