29 במרץ 2024 1:50
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שף תאכל חורף 2015

השפים של פסטיבל שף תאכל 19. צילום יעל צור
השפים של פסטיבל שף תאכל 19. צילום יעל צור

לקראת פסטיבל שף תאכל המסורתי שמתקיים במסעדות החורף השתתפתי במפגש שנערך במסעדת אלדין בשדרה באשדוד.

מסעדת אלדין אליה הגעתי לראשונה מדהימה ביופיה !! העיצוב, הקשתות והכל ראוי לציון מיוחד, מורגש שהאנשים שמאחורי המקום ממש השקיעו וגם הצוות מדהים.

??????????

??????????

יש לציין שמדובר במסעדה כשרה נושא שמתסכל אותי, כיוון שאני רגיל להפרדה בולטת בין שף תאכל לשף תאכל כשר, ואכן ראיתי בשמות של המסעדות שמות של מסעות כשרות. הערך המוסף של מסעדות כשרות זה שאכלנו דגים מעולים וקיבלנו קינוחים חלביים עוד יותר מעולים. מאידך ברור שלא הוכנסו בשרים או דברים אחרים על ידי השפים ממסעדות שהתארחו שם. ואתם יודעים אנחנו בנט ראינו את הארוחה שהתקיימה בשיין אנד שארפ שלא הצלחתי להגיע והזלנו ריר… מאידך אכלנו טוב ולגמנו סיידר מעולה של המותג הבינלאומי "SOMERSBY" ("סומרסבי"), סיידר תפוחים אלכוהולי מרענן המכיל 4.5% אלכוהול.

??????????

באלדין בשדרה אין מנורת קסמים אבל היא מקסימה ומגישים בה דגים, סלטים, פסטות ועוד. המסעדה נמצאת בכביש הטיילת ומול יש חניון חינם רחב ידיים.

על מסעדת אלדין המרשימה חולשים בני הזוג אלי ואתי אלקובי. אלי הוא דייג במקצועו, כך שהדג המונח על הצלחת אלי דג אותו ברשת מהמים בעצמו כמה שעות קודם לכן… ואתי? אתי אחראית על כל היתר. יש לציין שזו מסעדה צעירה שנפתחה ממש בתחילת צוק איתן וחטפה את הבומבה כמו כל המסעדות בדרום כך מגיעה לה שתבואו להתפנק על מבצע כזה נהדר של שף תאכל ותכירו אותה.

השתתפו בארוחה המסעדות והשפים שף גלב אוליניק, מסעדת SAKAI, השפים מיכאל בר/ גלעד רביד, מסעדת אלדין בשדרה , והגיע השף דודו, ממסעדת ויסטה באשקלון.

??????????

מה טעמנו?

פתחנו בפוקצ'ה לחם הבית ומטבלים שאי אפשר היה להפסיק לנשנש.

?????????? ??????????

השף גלב אוליניק, מסעדת SAKAI (תל אביב) המתמחה בסושי הכין במקום שני סוגי סושי כשרים אותם הוא הגיש. רינאיי- רול סלמון נא בתיבול פיקנטי, מלפפון ואבוקדו, בציפוי סלמון צרוב בתיבול טריאקי ואיולי צ'ילי עם שבבי טמפורה וקריספי בטטה

ורול צמחוני- במילוי חציל, בטטה, במיה ומלפפון, בציפוי שומשום קלוי, הבמיה כל כך מקשטת את הרול ממש רעיון גאוני, שוס!

?????????? ??????????

הערה! לא מגישים סושי ללא מקלות , אכלתי בידיים!!

השפים מיכאל בר/ גלעד רביד, מסעדת אלדין בשדרה (אשדוד) הגישו את סלט הרימונים המפורסם של המסעדה, חלומו של כל צמחוני\ טבעוני ומכיל כל טוב הארץ! חסות מסוגים שונים, רומית, אולי סלנובה, גרגרי רימון, ז'וליאנים של גזר פטריות, קשיו, אגוזי מלך, שקדים ובוטנים ורוטב גרנדין. רק הסלט הזה מתומחר 48 ₪. אפשרי בארוחה שמחירה 89 ₪

??????????

מאשקלון הגיע השף דודו, מסעדת ויסטה והגיש לנו מוקפץ פורטבלו- פטריות פורטבלו, שמפיניון, עגביות שרי, אגוזי פקאן, בצל ירוק ושומשום, מוקפצים ברוטב אסייתי. המנה הזו נחטםה וחבל שלא היה עוד ( אולי מזל בגלל ההמשך) כמה סוגי פטריות צלויות , מתקתקות משהו, חלום!

??????????

השפים של אלדין שף מיכאל בר/ גלעד רביד הגישו מוסר פיסטוק- פילה מוסר ים בקראסט פיסטוק, מוגש על פירה צרפתי עם פטריות ובצלי שאלוט מקורמלים

?????????? ??????????

והשף דודו ממסעדת ויסטה מאשקלון הגיש פילה לברק על מצע פפרדלה , אני מאוד אוהב לברק שהוא אחד הדגים הבריאים ביותר. מאידך הפפרדלה הייתה במתיקות מוזרה שלא חיפתה על מליחות המנה .

?????????? ??????????

וספיישל מיקס מקינוחי המסעדה שהוגשו על ידי השפים של אלדין היו ממש מוצלחים בארוחת השף תאכל תוכלו לקבל גם קינוח זוגי ותהיה לכם בעיה לבחור, הכל טעים מאוד!

??????????

הארוחה במבצע באלדין כוללת מנה ראשונה, עיקרית וקינוח זוגי ב 89 שקל!

אז מה מצפה לכם במבצע הזה ואיזה מסעדות משתתפות ? הנה כל הפרטים:

פסטיבל "שף תאכל", פסטיבל המסעדות הגדול של ישראל המציע מנה ראשונה, עיקרית וקינוח במחיר של 89 ₪ בלבד לארוחה חוזר לחגיגת מנות, טעמים, ריחות ותבשילים שיעמדו הפעם בסימן הוקרה לאמהות של השפים, כי הרי מאחורי כל שף מצליח עומדת אימא במטבח, ממנה למד הבן את סוד הטעם הטוב, את הטריקים הקטנים כמו גם שמטבחה של אימו עיצב את עולמו כשף בוגר.

 

במשך 10 ימי פסטיבל "שף תאכל" יציגו השפים והמסעדות מכל רחבי הארץ המשתתפות באירוע מנה אחת או שתיים בתפריטי הפסטיבל המוקדשים לאימא הפרטית של שף המסעדה. מנה ייחודית המבוססת על מתכונים ביתיים או נוצרה בהשפעתה של האם.. שף מריה פיסנץ מ BABA YAGA התל אביבית תפנק את אורחי הפסטיבל בגרסה שלה לוורניקי – כיסוני בצק הממולאים תפוחי אדמה ובצל מטוגן ומוגשים, כמו בבית, עם שמנת וחמאה והשף אלעד לוי ממסעדת SHINE & SHARP יביא את הגרסה הטרנדית שלו לקובה הביתית בסגנון סורי שהוגשה בבית הוריו. "מנות המאמאז" של תפריטי פסטיבל "שף תאכל" יצטרפו למגוון המנות של הפסטיבל, המקפיד להציע – בכל תפריט ותפריט – מבחר של מנות צמחוניות וטבעוניות והכול הכול במחיר של 89 ₪ בלבד לארוחה של מנה ראשונה, מנה עיקרית וכמובן – קינוח מפתה.

 

נותן החסות המרכזי לפסטיבל הפעם: סומרסבי – סיידר תפוחים אלכוהולי, מבית קרלסברג

 

בין המסעדות המובחרות המשתתפות בפסטיבל "שף תאכל" הקרוב, המציין את הפעם ה 19 לקיומו:

בגוש דן – תל אביב: אושי אושי, אתנחתא, באבא יאגה,בר גיורא, הבליצ'ס ההונגרי, הסינית האדומה, קלימרה, ריבר, רג'ינה, שיין אנד שארפ, SAKAI, BIN 281. בגבעתיים: נאו סושי, קפה בן עמי. ברמת גן: הספסל.ריבר במגדלי בסר, ריבר בבורסה, BLACK, בפתח תקווה: ריבר. קריית שדה התעופה: עד העצם.

 

בשרון: בהרצליה: אתניקה, וויטהול, מנציני, עד העצם, קולומבוס, , בהוד השרון: דלי אסייתי, ימטויה, צ'ופצ'ופ. ברעננה: אדיסון ספוט, ריבר, שולה. בצומת ירקונים: כיופים בסנטר, בקדימה: TAYA. בנתניה: ג'קו.

 

בדרום: רשל"צ: אספרסו בר, הצדף, ריבר. בחולון: אצה. ריבר. בגדרה: צ'וראסקו, באשקלון: ויסטה. באשדוד: אלדין בשדרה, אצה. קפה G. ברחובות: ריבר. בצומת קסטינה: אצה. בערד: דיוויד ג'ונס. באר שבע: אצה.

בירושלים והסביבה: גבריאלה, לה בוקה. במודיעין: לבנטינו. בבית שמש: אצה.

 

בצפון: 300 גר במושב בצת. אצה בבית שאן, אצה בנהריה, אצה ברמת ישי ואילו'ש ברמת צבי.

 

פסטיבל "שף תאכל" חורף 2015. 11 עד 20 לינואר 2015 בכל רחבי הארץ. פרטים מלאים ותפריטי מסעדות באתר http://chef-tochal.walla.co.il/ ובטלפון : 077-5600978 (09:00-17:00)

כדאי לבוא לאלדין בשדרה באשדוד גם בלי שף תאכל

 ??????????

תהנו

כל הצילומים פרט לצילוםן הראשון של השפים של הפסטיבל מוגנים בזכויות יוצרים

© כל הזכויות שמורות לאהרון  – ששת שצ

שתפו את הפוסט!