25 באפריל 2024 4:31
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שרי מלחמה הצגה חדשה בהבימה.

 

שרי מלחמה היא סאטירה העוסקת באיוולת של הפוליטיקה והממסד הישראלי, כאשר כל מה שמדאיג את הפוליטיקאים ובעלי תפקידים רמי דרג זה מה יהיה בבחירות, וגרוע מזה בועדות החקירה.

 צילום יחצ

המחזה מתאר מצב דמיוני אפוקליפטי שבו מדינות ערב תוקפות את ישראל והעזרה מארה"ב בוששת להגיע. ראש הממשלה וכמה שרים כולל ראש השב"כ מסתגרים או גם נסגרים להם בבונקר, אשר כשלעצמו מבליט את כל המחדלים האפשריים הכלולים במילה " שאננות".

ברקע יש גם עיתונאית שיודעת הכל ומנסה לקבל מידע.

ובזמן שהסורים והמצרים מזיזים כוחות והדי הפיצוצים נשמעים בבונקר, כל הנוכחים עסוקים במלחמות יוקרה, מריבות וחיסולי חשבונות. יש כאן רמזים לא מוסווים לבעל תפקיד שדבר ראשון מנסה להפטר מנכסים ושרה שמדגישה כל רגע שהיא שרה בממשלת ישראל על משקל "חברת כנסת" .

 

צילום יחצ

 

 

מה שברור לצופה שיושב וצוחק אולם זז באי נוחות מדאיגה בכסא שהם לא יודעים ולא מסוגלים לטפל במצב. ככה בונים מחדל!

המחזה שנכתב בידי שי גולדשטיין בבימוי של מוטי קירשנבאום כתוב בצורה עממית מאוד אפילו וולגרית, כמות הקללות והשוביניזם שם עולה על גדותיה. למרות שברור לך שהאירועים האלו לא יכולים לקרות אתה שואל את עצמך: האומנם? לדעת שי גולדשטיין ומוטי קירשנבאום בראיון לערוץ 2 אנחנו בדרך לתהום הזו.

בתפקיד הראשי אלי יצאפן מה שמבטיח שגלולות צחוק ירגיעו אותך ואין צורך לבוא עם כדורי הרגעה. זו קומדיה, וכזו יתכן שאלי יצפאן מתאים אולם לא מעלה את הציפיות ואולי את הרמה שאתה מצפה מתיאטרון לאומי – הבימה. אתה צוחק ונהנה זמן ההצגה אבל חוזר הביתה עם שום דבר רציני לחשוב עליו, או אולי כן?

 

שחקנים:

אלי יצפאן – ראש הממשלה

יובל סגל – שר הביטחון

יגאל שדה – ראש השב"כ

דוית גביש – שרת החוץ

ועוד

שתפו את הפוסט!